Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vertraging en compensatie ?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Vertraging en compensatie ?

Bericht door MattRob »

Ik heb geprobeerd op het forum te zoeken, maar kom er niet helemaal uit. Hopelijk kunnen mensen met dezelfde ervaring wat toelichting geven.

Gisteravond zouden wij vanuit West Palm Beach (Florida) terugvliegen naar Brussel met US Airways. Maar helaas, vanwege slecht weer in Philadelphia, had onze vlucht vertraging en kwamen we uiteindelijk 2 uur later aan in Philadelphia en misten dus onze overstap naar Brussel. We zitten dus nu in een hotel in Philadelphia.

We kregen al op het vliegveld te horen dat we de overstap niet zouden halen. We kregen dus de optie om ofwel in West Palm Beach te blijven (dan hadden ze wel een voucher voor 'korting' op een hotel in de omgeving), en dan volgende dag te vliegen. Ze wilden verschillende alternatieven aanbieden, zelfs met United, of direct naar Amsterdam (wat iets gunstiger zou zijn), maar uiteindelijk kwam dat allemaal niet goed uit (of met extra overstappen en dergelijke). Uiteindelijk hebben we gekozen om de vlucht naar Philadelphia wel te nemen, zodat we nu de hele dag in Philadelphia hebben, leek ons ook erg leuk. En vanavond om 21uur vliegen we dan rechtstreeks naar Brussel (eerst zouden we nog via Londen vliegen).

Er werd verteld dat ik geen enkel recht had op compensatie, want het was overmacht (vertraging in Philadelphia door slecht weer). Dus hotel en allerlei overige zaken worden niet vergoed (taxi, etc). Ik dacht ook nog even aan de EU verordening, maar geldt dat ook als je uit Amerika vertrekt ? In ieder geval komen we nu ongeveer 22uur later aan dan origineel. Daarnaast zouden alle koffers er in Philadelphia uitkomen, maar eentje (met kleding van mij en Yvonne) dus niet. En ik heb alleen polo shirt bij me (en het is KOUD hier in Philly). Dus ik moet ergens een trui of zoiets gaan kopen, anders sterf ik het af vandaag. De kids moeten eigenlijk naar school morgen, maar ja, dat gaat niet lukken (wordt zowiezo wel leerzame dag hier denk ik zo) en ik zou moeten werken .... Vervelend :lol: !

Iemand tips/ervaringen/ideeën ?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Aïda
Amerika-expert

Re: Vertraging en compensatie ?

Bericht door Aïda »

Kan je niet helpen maar er zijn vervelendere steden om verplicht een dagje te moeten doorbrengen. Ik heb een jaar in Philly gewoond; héérlijk. En je zoons leren daar inderdaad meer dan een dagje op school ;)
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Aan die EU verordening heb je idd niks. Op zijn ruimst zal dat gelden voor vluchten die vanuit de EU vertrekken, op zijn smalst alleen voor Europese airlines.

Ik zou na terugkomst wel gewoon een klacht indienen bij US, grote kans dat je er in ieder geval nog iets aan vouchers voor een volgende vlucht uit kan krijgen :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Als je niks vergoed krijgt wil een erg boze brief nog wel eens helpen.
Wij hadden in 2007 een soortgelijk geval met mijn ouders.

We waren met zijn vieren naar Phoenix gevolgen en hebben 2 weken rondgereden daar.
Na 14 dagen hebben we mijn ouders op het vliegtuig gezet en wij gingen nog 2 weken door.

Door slecht weer miste ze echter de overstap in NY en hebben uiteindelijk een volle dag op het vliegveld rondgehangen.
Ze kregen niets aangeboden en zijn aan hun lot overgelaten.
Ze spreken wel wat engels naar het ging ze duidelijk te snel daar.
Uiteindelijk hebben ze iemand aangesproken die op een Nederlander leek (bleek een Duitser 8) ) en die heeft ze geholpen om naar huis te bellen.

Bij thuiskomst een hele boze brief geschreven naar D-Reizen (waar we toen de tickets gekocht hadden) en die hebben het opgepakt en doorgestuurd naar de maatschappij (Delta in dit geval).
Hier horen we niks meer van dachten wij, totdat we 3 maanden later een enveloppe kregen met een excuus van Mr. Delta himself (of een van zijn hulpjes) met 2 vouchers van $400 per stuk :P

Het kan dus helpen om een boze brief te sturen.
Flink slijmen dat je altijd hééél tevreden was met ze en nu héééél erg teleurgesteld bent. dat helpt ook :mrgreen:

Succes en Have Fun

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

meestal krijg je niks want zij kunnen er ook niks aan doen dat het weer slecht is. Ook lijkt het erop dat je aan aantal alternatieven hebt gehad waarvan je geen gebruik hebt gemaakt
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

ned in MO schreef:Ook lijkt het erop dat je aan aantal alternatieven hebt gehad waarvan je geen gebruik hebt gemaakt
Nee, dat nou ook weer niet. Er was geen alternatief meer om op dezelfde dag naar Brussel terug te vliegen. We moesten sowieso ergens overnachten. Maar eens, dat ik weinig kans maak. Het is natuurlijk ook niet echt hun fout ....

Maar zo'n brief sturen ga ik natuurlijk zeker doen, wellicht helpt het. En het feit dat we nu nog een hele dag hier hebben, maakt ook veel goed. Als ik alleen door die vertraging extra kosten zou hebben om alleen te slapen en volgende ochtend weer door, zou ik het wel beetje zonde vinden. Wij gaan zo lekker Philly verkennen !

Bedankt voor alle reacties alvast.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Heb je niet een eigen reisverzekering?
Die betaald de extra kosten wel en ook de extra overnachting.
Alle bonnetjes, tickets, instapkaarten e.d. bewaren in ieder geval.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ben benieuwd of die dat gaan betalen. Neem bijvoorbeeld de voorwaarden van de Europeesche:
20.5 Eveneens wordt uitkering verleend voor:
20.5.2 extra kosten van reis en verblijf in geval van overschrijden
van de oorspronkelijke terugreisdatum door gedwongen oponthoud
in het buitenland als gevolg van lawine, bergstorting, mist,
natuurgeweld, abnormale sneeuwval en werkstaking bij de
vervoersonderneming waarvan bij de terugreis gebruik wordt
gemaakt
Denk niet dat dit daaronder valt...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

MattRob

Ik zou in elk geval een brief met een klacht schrijven.
Blijf wel netjes en geef vooral aan dat je erg teleurgesteld bent in de afhandeling en dat je voorheen altijd plezierig met ze gevlogen hebt. Zo geef je aan dat je een vaste klant bent en die willen ze niet kwijt.
Als je gaat schrijven dat je nooit meer met ze gaat vliegen en niks meer met ze te maken wilt hebben, dan is de kans klein dat je nog iets krijgt.

Vaak is het voordeliger voor ze om een paar vouchers te sturen en zo een hoop negatieve publiciteit te voorkomen.
Een hoop van die vouchers (zijn meestal 1 jaar geldig) verlopen toch en dan kost het de maatschappij uiteindelijk niks, maar de klant is niet boos meer.
Als je de volgende keer voor een andere maatschappij kiest kost het ze veel meer.

Niet geschoten is altijd mis dus.

Succes

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Nee, bij slecht weer heb je inderdaad geen recht op compensatie. De maatschappij heeft er immers geen schuld aan, al zullen ze meestal wel "iets" doen om het leed te verzachten. En het lijkt erop dat ze dat in dit geval ook hebben gedaan.
"Keep Georgia On Your Mind"
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Robert-Jan, wij hebben twee jaar geleden ongeveer hetzelfde gehad met United, gestrand op Chicago.
We hebben de kosten van de hotelovernachting teruggehad en we zouden eerst een korting krijgen van United voor als we het volgende jaar weer zouden vliegen maar kregen hier 3 upgrades voor (3 personen)
Echt rijk wordt je er niet van en heel vervelend van de koffers. Wij hebben de koffers niet eens gezien, die waren op één of andere duistere manier al wel doorgevlogen :dunno:
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Njit schreef:Ben benieuwd of die dat gaan betalen. Neem bijvoorbeeld de voorwaarden van de Europeesche:
20.5 Eveneens wordt uitkering verleend voor:
20.5.2 extra kosten van reis en verblijf in geval van overschrijden
van de oorspronkelijke terugreisdatum door gedwongen oponthoud
in het buitenland als gevolg van lawine, bergstorting, mist,
natuurgeweld, abnormale sneeuwval en werkstaking bij de
vervoersonderneming waarvan bij de terugreis gebruik wordt
gemaakt
Denk niet dat dit daaronder valt...
Natuur geweld zou evt. wel kunnen. Gisteren waren hier aan de Oostkust zware stormen, met diverse tornado meldingen.
Echte natuurrampen worden normaliter altijd standaard uitgesloten. Dus natuur geweld zou evt. wel kunnen.
Vooral ook omdat US Airway zich hier op beroept?
Inderdaad wellicht een beetje vage omschrijving in de voorwaarden, maar ja daar is het een verzekeringsmaatschappij voor ;-)
Laatst gewijzigd door Staceybeesie op 05 mei 2009, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Wij hebben in 2004 ook te maken gehad met een gecancelde vlucht van Continental i.v.m. slecht weer in Houston, wij hebben er toen zelf voor gekozen om een extra dagje in Las Vegas te blijven (hoe vervelend :mrgreen: )i.p.v. op een airport hotel in Houston, we konden een Travellodge hotel met korting krijgen van de maatschappij, maar we hebben er voor gekozen om Caesars Palace maar eens te gaan verkennen (dat viel helaas een beetje tegen :? )
Uiteindelijk hebben we van de doorlopende reisverzekering van FBTO bijna alles vergoed gekregen, en later kregen we van Amex ook nog een extra vergoeding van ik meen 150 euro i.v.m. een vertragingsverzekering die verbonden was aan de creditcard.
daphne
Amerika-ontdekker

Bericht door daphne »

Ik ben eens opzoek gegaan op de site van continental en na wat zoeken (staat natuurlijk niet op de frontpage :wink: ) kwam ik het volgende tegen:

NOTICE OF YOUR RIGHTS
IN THE EVENT OF DENIED BOARDING, FLIGHT DELAY OR FLIGHT CANCELLATION
DESCRIPTION OF YOUR RIGHTS
This notice contains important information about your rights established by European Union regulation in the event that you have a confirmed reservation on a
flight of greater than 3,500 kilometers/2175 miles distance and you are involuntarily denied boarding, or your flight is delayed beyond its scheduled departure
time as described below or your flight is cancelled.
If we reasonably expect to deny boarding on a flight, we are required to seek volunteers to surrender their reservation in exchange for
benefits that the volunteer and we agree upon before we can involuntarily deny boarding to passengers. If there are insufficient volunteers, we can then
involuntarily deny boarding to passengers. A passenger who is involuntarily denied boarding is entitled to the rights described below.
When we reasonably expect that a flight will be delayed more than four hours, you are entitled to the rights described below.
When a flight is cancelled, you are entitled to the rights described below. We will also inform you of possible alternative transportation.
We, however, are not obliged to provide you the flight cancellation compensation described below if:
1) you are informed of the cancellation at least two weeks before the scheduled time of departure;
2) you are informed of the cancellation between two weeks and seven days before the scheduled time of departure and you are offered re-routing,
allowing you to depart no more than two hours before the scheduled time of departure and to reach your final destination less than four hours after
the scheduled time of arrival;
3) you are informed of the cancellation less than seven days before the scheduled time of departure and you are offered re-routing, allowing you to
depart no more than one hour before the scheduled time of departure and to reach your final destination less than two hours after the scheduled
time of arrival.
In addition, we are not obliged to provide you the flight cancellation compensation described below if the cancellation is caused by extraordinary
circumstances, which could not have been avoided, if all reasonable measures had been taken.
If you are involuntarily denied boarding or your flight is cancelled, you are entitled to receive 600 in compensation from us. If,
however, we offer you re-routing on an alternative flight that will arrive within four hours of the arrival time of the flight on which you were originally booked, your
compensation can be reduced to 300. We will offer you with written agreement compensation via a travel voucher and/or other service, or otherwise pay you
compensation in cash, by electronic bank transfer, bank order or bank cheque.
1) If you are denied boarding (whether voluntarily or involuntarily) or your flight is cancelled, you are entitled to choose between:
a) reimbursement within seven days, by the means described above in the “Right to Compensation” section, of the full cost of the ticket at the
price at which it was bought, for the part or parts of the journey not made, and for the part or parts already made if the flight no longer serves
any purpose in relation to your original travel plan, together with, when relevant, a return flight to the first point of departure at the earliest
opportunity;
b) re-routing under comparable transport conditions to your final destination at the earliest opportunity;
c) re-routing under comparable transport conditions to your final destination at a later date at your convenience, subject to seat availability.
If we offer you a flight to an airport alternative to that for which the booking was made where the town, city or region is served by several airports,
we will pay the cost of transferring you from that alternative airport either to that for which the booking was made or to another close-by
destination agreed with you.
2) If your flight is delayed for at least five hours, you are entitled to a choice between re-route or reimbursement within seven days, by the means described
above in the “Right to Compensation” section, of the full cost of the ticket at the price at which it was bought, for the part or parts of the journey not made, and
for the part or parts already made if the flight no longer serves any purpose in relation to your original travel plan, together with, when relevant, a return flight to
the first point of departure at the earliest opportunity.
1) If you are involuntarily denied boarding, we will offer you the following free of charge:
a) meals and refreshments in a reasonable relation to the waiting time;
b) hotel accommodations wherei)
a stay of one or more nights becomes necessary,
ii) a stay additional to that intended by the passenger becomes necessary;
c) transport between the airport and place of accommodation (hotel or other); and
d) two telephone calls, telex or fax messages, or e-mail messages.
2)
a) If your flight is delayed more than four hours beyond its scheduled time of departure, we will offer you the following free of charge:
i) meals and refreshments in a reasonable relation to the waiting time; and
ii) two telephone calls, telex or fax messages, or e-mail messages.
b) If the reasonably expected time of departure of your flight is at least the day after the time of departure previously announced, we will offer
you the following free of charge:
i) hotel accommodations where a stay of one or more nights becomes necessary or a stay additional to that intended by the
passenger becomes necessary; and
ii) transport between the airport and place of accommodation (hotel or other).
c) If your flight is delayed more than five hours, please see above Right to Reimbursement or Re-Routing
3) If your flight is cancelled, we will offer you the following free of charge:
a) meals and refreshments in a reasonable relation to the waiting time and two telephone calls, telex or fax messages, or e-mail messages; and
b)in the event you are re-routed, if the reasonably expected time of departure of the new flight is at least the day after the departure as it was
planned for the cancelled flight, hotel accommodations where a stay of one or more nights becomes necessary or a stay additional to that
intended by the passenger becomes necessary, and transport between the airport and place of accommodation (hotel or other).
The foregoing rights apply without prejudice to any additional rights that you may have to further compensation. Compensation
described in the notice may be deducted from such additional compensation.
Contact Information: Continental Airlines, Inc. •Customer Care •900 Grand Plaza Drive •Department NHCCR •Houston, Texas 77067
TEL: 800-932-2732 •Fax 832-235-1806 or 800-214-0506

Wat me opvalt is dat ze het toch over de rechten in Eu verband hebben en dat ze zich niet beroepen op overmacht ed.. Ik neem verder aan dat indien je een vlucht hebt geboekt welke niet zonder overstap kan (LA-NY-BRU) en de overstap niet gehaald kan worden dit automatisch valt onder vertraging? (je kan dan immers pas 24 uur later doorvliegen)

Groetjes Daphne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer