Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe laag kan de dollar nog vallen?
Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?
Beetje jammer ja
en nu zelfs 1,29 gaat ineens weer redelijk hard omlaag. wel jammer zo net voor de vakantie 

- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad, wij vertrekken over vijf dagen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Mmm, vergeleken met vorig jaar wel, maar dat was ook extreem. De benzine is nu weer veel goedkoper, ook prettig. In 2002 kregen we maar net 80 dollarcent voor een euro ... dat was erg.
Hallo Mensen
Ik loop met een grote vraag..
Nu is de dollar best stabiel... Helaas is het geen mogelijkheid voor mij om een Creditcard aan te vragen ( ik ben net 18 en heb geen vast inkomen)..
Ik wil zoiezo 1400 dollar meenemen voor 8 dagen, Hiervan moet het eten en drinken betaald worden en het shoppen.. Ik heb al een New York Pass en Metrocard...
Ik wil even weten; Wat kan ik beter doen, Als de dollarkoers goed staat, 1200 euro omwisselen naar 1400 dollar en meenemen naar Amerika? Of moet ik daar gewoon pinnen? Met het risico dat de dollar hoger staat dan de euro ? Ik kan er wel pinnen, maar je betaald 1: transactiekosten 2: Kosten om het geld om te wisselen...
Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt
Ramon
Ik loop met een grote vraag..
Nu is de dollar best stabiel... Helaas is het geen mogelijkheid voor mij om een Creditcard aan te vragen ( ik ben net 18 en heb geen vast inkomen)..
Ik wil zoiezo 1400 dollar meenemen voor 8 dagen, Hiervan moet het eten en drinken betaald worden en het shoppen.. Ik heb al een New York Pass en Metrocard...
Ik wil even weten; Wat kan ik beter doen, Als de dollarkoers goed staat, 1200 euro omwisselen naar 1400 dollar en meenemen naar Amerika? Of moet ik daar gewoon pinnen? Met het risico dat de dollar hoger staat dan de euro ? Ik kan er wel pinnen, maar je betaald 1: transactiekosten 2: Kosten om het geld om te wisselen...
Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt
Ramon

- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Pinnen!
Wil je met 1400 dollar rondlopen in NY?
Als je beroofd wordt/of gewoon je portomonnee verliesd ben je alles kwijt!
Dat weegt niet op tegen die 'paar euro' transactie kosten!
Wil je met 1400 dollar rondlopen in NY?
Als je beroofd wordt/of gewoon je portomonnee verliesd ben je alles kwijt!
Dat weegt niet op tegen die 'paar euro' transactie kosten!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
Inclusief je pinpas en ccJosé schreef: Als je beroofd wordt/of gewoon je portomonnee verliest ben je alles kwijt!
Je hoeft niet je hele kapitaal op één plaats te bewaren.
Laatst gewijzigd door 6foot6 op 05 mei 2009, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Nee, ik wil dan veel in het hotel laten, en we kopen bij de ANWB zo een geldding waar je het in kan bewaren en om je nek kan doen, en dan onder je t-shirt 

Ik weet niet of je toevallig student bent, maar dan kan je wel een studentencreditcard aanvragen bij de meeste banken.replay35 schreef:Hallo Mensen
Helaas is het geen mogelijkheid voor mij om een Creditcard aan te vragen ( ik ben net 18 en heb geen vast inkomen)..
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Oké das waar.. Maar dat is dan een kwestie van blokkeren (en hopen op een reisgenoot met geld op de bankrekening) je bent je geld dan niet kwijt.
Ik vind het een onnodig risico. Ik snap niet dat iemand het aanraad om 1400 dollar mee te nemen..
Ik snap dat je een deel in het hotel kan laten, maar op de heenweg dan?
Ik vind het een onnodig risico. Ik snap niet dat iemand het aanraad om 1400 dollar mee te nemen..
Ik snap dat je een deel in het hotel kan laten, maar op de heenweg dan?
Reisverslag juni 2009:
Reisverslag mei 2008:
Reisverslag mei 2008:
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou gewoon een paar honderd dollar cash meenemen, en voor de rest ginder pinnen. Grote bedragen afhalen kost in verhouding minder. Dus haal dan ginder bijvoorbeeld nog 2 keer 500 dollar af (die 2de keer kan je al beter inschatten hoeveel geld je nog nodig hebt).
Wat je ook kan doen: cash back. Je koopt iets in de winkel, en als je bv. 100 dollar moet betalen, vraag je of je cash back kan doen en 500 dollar betalen. Dan heb jij zonder dat het jou 1 extra cent kost 400 dollar op zak.
Wat je ook kan doen: cash back. Je koopt iets in de winkel, en als je bv. 100 dollar moet betalen, vraag je of je cash back kan doen en 500 dollar betalen. Dan heb jij zonder dat het jou 1 extra cent kost 400 dollar op zak.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ik zou toch het geld pinnen... Wat zal je uiteindelijk kwijt zijn aan extra kosten? 15 euro hooguit? Op je hele vakantie? Dat weegt niet op tegen het feit als je alles kwijtraakt. Het is toch ook veel relaxter...
Groetjes,
mmm ja bedankt !
Maar het ging me erom; Nu zijn bijvoorbeeld de koersen "stabiel" .. misschien in Oktober niet
Maar ik volg jullie raad wel op
bedankt
Maar het ging me erom; Nu zijn bijvoorbeeld de koersen "stabiel" .. misschien in Oktober niet
Maar ik volg jullie raad wel op

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Die cash back is een goede tip maar daar kan je (afhankelijk van de winkel) maar $ 20 tot max $ 100 mee krijgen.
staat nu op 1,3384, is de laatste dagen toch weer heeeeeel langzaam aan het stijgen !!! :dance:
Nog een vraag..
Je kan niet betalen met $100 briefjes? Ik hoorde dat je het beste 10 en 20 $ in je zak kan hebben.. ?
Je kan niet betalen met $100 briefjes? Ik hoorde dat je het beste 10 en 20 $ in je zak kan hebben.. ?

-
- Amerika-newbie
Wat ik in 'Never Ending Question' al vermeldde baal ik enorm dat wij met deze lage dollar niet naar Amerika kunnen, volgend jaar waarschijnlijk ook niet. Wij hadden juist besloten om twee jaar te investeren in het afbetalen van een aantal zaken. Ik vind dat een veel beter uitgangspunt om op vakantie te gaan. Maar nu met die lage dollar, baal ik daar wel van.
Niemand kan natuurlijk in de toekomst te kijken en ik ben al helemaal niet thuis in die markt, maar zou de dollar zo laag kunnen blijven de komende 2 jaren? Zou het nog verder kunnen zakken?
Niemand kan natuurlijk in de toekomst te kijken en ik ben al helemaal niet thuis in die markt, maar zou de dollar zo laag kunnen blijven de komende 2 jaren? Zou het nog verder kunnen zakken?
Je kan natuurlijk wel betalen met $100 biljetten, maar er zullen zaken zijn waar ze die biljetten liever niet hebben (of gewoonweg niet accepteren). Heeft vaak te maken met het feit dat ze niet genoeg wisselgeld hebben. Hetzelfde geld hier in Nederland, briefjes van 100, 200, 500 zijn niet echt geliefd.replay35 schreef:Nog een vraag..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat is niet te voorspellen. Vorig jaar juli stond hij bijvoorbeeld nog veel lager. Wij kregen toen zo'n $ 1,55 voor een euro.coolgreentea schreef:Wat ik in 'Never Ending Question' al vermeldde baal ik enorm dat wij met deze lage dollar niet naar Amerika kunnen, volgend jaar waarschijnlijk ook niet. Wij hadden juist besloten om twee jaar te investeren in het afbetalen van een aantal zaken. Ik vind dat een veel beter uitgangspunt om op vakantie te gaan. Maar nu met die lage dollar, baal ik daar wel van.
Hij is nu dus "duur" in vergelijking met vorig jaar.
Marjon
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
binnen 2 weken vertrekken we weer dan de Westkust en vandaag zie ik dat de dollar weer even boven (of is het onder) de 1,40 grens is gedoken ten opzichte van de euro. Mooi Mooi Mooi 

Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1260 Weergaves
-
Laatste bericht door robinthart