Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA Topic (deel I)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: ESTA: Vanaf 12 januari online registreren 72 uur voor vlucht

Bericht door Pete.Z »

Dat kan natuurlijk nooit verplicht een Amerikaans nummer zijn,dan zou je verplicht zijn altijd je telefoon bij je te hebben op vakantie?

Ze vragen ook niet voor niks naar de country code lijkt mij,dat zou onnodig zijn als het een US nummer moet zijn.
Ik heb gewoon mijn huisnummer ingevuld.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Als er bij ESTA een country code gevraagd wordt, is het idd de bedoeling om gewoon je eigen nummer te gebruiken.

Bij de nieuwe variant van de I-94W moet je echter wel een US phone number invullen..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Afgelopen maandagavond werd in het Tv-programma TROS Radar het ESTA-programma behandeld. Het ging er over, dat er inmiddels op het internet bedrijven actief zijn, die deze aanvraag tegen betaling voor mensen willen doen.

Een stukje tekst van de TROS Radar website:

Al snel is duidelijk wat er verkeerd gaat bij het online aanvragen van de reistoestemming. Wanneer je in Google op het woord 'ESTA' zoekt, krijg je een hoop zoekresultaten. Tussen deze zoekresultaten staan links naar deze bedrijven.

De websites van deze bedrijven zien er professioneel uit en hebben de uitstraling van de officiële website van de overheid. Er staan echter tarieven op genoemd die variëren van 50 tot wel 250 dollar. Voor dergelijke bedragen kunt u een aanvraag voor u laten doen.

De Amerikaanse Ambassade is bekend met deze bedrijven en websites, zo blijkt wanneer we bellen. Echter, deze doen niets wat verboden is. De bedrijven doen wel degelijk een aanvraag voor hun klanten en hier staat een prijs tegenover.

Gratis zelf doen
Vroeger deden reizigers deze aanvraag ook al zelf: in het vliegtuigtuig moest je dan een groen papiertje invullen. Dit formuliertje is nu gedigitaliseerd. Dat scheelt een hoop papierwerk. En nog steeds kunnen reizigers dit gratis zelf invullen.

Op de officiële website van het ESTA kies je de taal en lees je de algemene informatie door. Dan vul je je persoonsgegevens en de vragen naar waarheid in. Dit alles neemt hooguit vijftien minuten in beslag en is geheel gratis.

De aanvraag moet uiterlijk 72 uur vóór je reis worden ingediend. Zodra je toestemming hebt gekregen, kun je afreizen naar de Verenigde Staten.

en

Opletten
Kortom, let goed op als u googelt op 'ESTA', of zelfs letterlijk op 'https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html'. Als u op het verkeerde zoekresultaat klikt, kunt u bedrogen uitkomen. Zodra op een website om geld wordt gevraagd en de website niet op .gov eindigt, zit u NIET op de goede website.

Klik hier voor de website van TROS Radar betreffende bovenstaande, met een stukje video van de uitzending
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Clint schreef:Als er bij ESTA een country code gevraagd wordt, is het idd de bedoeling om gewoon je eigen nummer te gebruiken.

Bij de nieuwe variant van de I-94W moet je echter wel een US phone number invullen..
Wat een onzin,waarom zou een toerist een US nummer moeten hebben??
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Geen idee.. Er staan op dat nieuwe formulier sowieso fouten, dus het kan zijn dat het een fout is. Er zijn er echter een paar honderd duizend gedrukt, dus ze gebruiken ze wel gewoon. Ik zou gewoon het telefoonnummer van je hotel of de mensen bij wie je verblijft opgeven.

Ik las trouwens onlangs op de site van DHS dat die 72 uur van te voren alleen aangeraden wordt en niet verplicht is. Het kan echter voorkomen dat er 72 uur over heen gaat voor toestemming gegeven wordt, en dat is dus de reden dat er gezegd wordt: 72 uur van te voren.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

ik heb het esta-formulier ingevuld nav onze reis van de zomer. Nu gaan we onverwacht volgende week al een keer naar New York. Moet ik dan opnieuw formulier invullen ? Geldigheidsdatum is tot 12/03/2011
mofraweert
Amerika-ontdekker

Bericht door mofraweert »

ludwig schreef:ik heb het esta-formulier ingevuld nav onze reis van de zomer. Nu gaan we onverwacht volgende week al een keer naar New York. Moet ik dan opnieuw formulier invullen ? Geldigheidsdatum is tot 12/03/2011
Het schijnt dat je in dat geval enkel je vluchtgegevens en bestemmingsgegevens moet wijzigen, maar dat je niet formeel opnieuw toestemming hoeft aan te vragen. Enkel wanneer je bv een nieuw paspoort krijgt in de tussentijd moet je een nieuw verzoek voor toestemming indienen.
http://www.moniquecaris.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

ESTA toestemming geldt vanaf het moment dat je die hebt gekregen, moet dus idd geen probleem zijn :)
Clint's Thoughts
Hanny65
Amerikafan

Bericht door Hanny65 »

ppppffffff

kost wel ff wat tijd voor 4 personen de aanvraag indienen maar we hebben toestemming om amerika in te komen!!

alleen vroeg ik mij wel af hoe komen we eruit :lol: :lol: :lol:
mofraweert
Amerika-ontdekker

Bericht door mofraweert »

Hanny65 schreef:...
Heel hard rennen?? :lol: :lol: :lol:
http://www.moniquecaris.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Zo hard zelfs, dat je het 'vliegen' noemt... :beerchug:

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Seth__Gekko
Amerika-ontdekker

Bericht door Seth__Gekko »

Morgen mijn nieuwe paspoort binnen, gelijk maar eens de nederlandse esta invullen voor de vlucht van 16 mei!
Afbeelding
bagema
Amerika-ontdekker

Bericht door bagema »

Clint schreef:Bij de nieuwe variant van de I-94W moet je echter wel een US phone number invullen..
Ik heb gewoon mijn eigen mobiel ingevuld incl. landcode natuurlijk
en ik heb niks gehoord bij de immigratie daarover, maar het formulier is best veranderd in vergelijking met 11 maand geleden.
braveman
Amerikafan

Bericht door braveman »

Vraagje: Stel ik vlieg naar Amerika en ik vul netjes vantevoren het formulier in op internet. Eenmaal in Amerika rij ik voor een weekje Canada binnen en daarna weer terug de VS in. Hoe zit dit dan? Moet ik dan opnieuw een formulier (digitaal) invullen?
Georgia on my mind........
Rene1964
Amerikafan

Bericht door Rene1964 »

Hanny65 schreef:ppppffffff

kost wel ff wat tijd voor 4 personen de aanvraag indienen maar we hebben toestemming om amerika in te komen!!

Met ESTA heb je (nog) geen toestemming om Amerika binnen te komen, je krijg alleen toestemming om af te reizen naar Amerika.

Eenmaal ter plekke wordt pas definitief bepaald of je het land in mag.

Zo heb ik het tenminste begrepen.....
Reisblog Amerika vakantie 18 t/m 28 mei 2009:
http://reneusa2009.blogspot.com
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

braveman schreef:Vraagje: Stel ik vlieg naar Amerika en ik vul netjes vantevoren het formulier in op internet. Eenmaal in Amerika rij ik voor een weekje Canada binnen en daarna weer terug de VS in. Hoe zit dit dan? Moet ik dan opnieuw een formulier (digitaal) invullen?
Je moet in het vliegtuig nog de groene I-94W invullen, hiervoor wordt er een departure slip in je paspoort geniet, dat je wanneer je de VS verlaat weer in moet leveren. Hou deze in je paspoort als je de grens met Canada over gaat en lever hem pas in als je terug naar NL gaat. Dan hoef je voor die trip naar Canada niet nog andere dingen in te vullen (misschien alleen een customs formulier).
Clint's Thoughts
braveman
Amerikafan

Bericht door braveman »

Ok, dus die groene formulieren in het vliegtuig zijn er nog steeds?
Als ik eerst naar Canada zou gaan en dan vanuit daar de VS in, moet ik dan ook vantevoren digitaal het formulier invulen?
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ligt er een beetje aan hoe je reis in elkaar zit.

Vlieg je naar Canada om 'direct' door te vliegen naar de VS, dan moet je ESTA invullen. Je zal in Canada dan ook niet door de Canadese immigrations gaan, maar door de US immigrations Pre Clearing.

Ga je naar Canada om eerst in Canada te blijven en daarna naar de VS te rijden, hoef je geen ESTA te hebben, en zal je aan de grens de I-94W in moeten vullen. ESTA is alleen voor AIR en SEA.
Clint's Thoughts
braveman
Amerikafan

Bericht door braveman »

Bedankt voor je antwoorden, Clint! Kunnen we weer rustig verder met de voorbereidingen! :D
kaat
Amerika-newbie

Bericht door kaat »

Weet iemand ook hoe het zit als je vanuit Canada naar de VS vliegt, vervolgens een rondreis maakt vanuit de VS door Canada (een grenspassage per bus en een per ferry) en weer terug nar de VS en dan terugvliegt vanuit de VS naar Canada en dan twee weken later vanuit Canada naar Nederland vliegt? Ik las namelijk dat je alleen onder het VWP de VS in mag als je een ticket terug hebt naar een land dat niet aan de VS grenst, maar ik kan nergens vinden of je dus direct vanuit de VS naar huis moet vliegen...
Ik hoop dat iemand snel antwoord kan geven, want ik moet maandag beslissen over deze reis.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer