Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Dodelijk griepvirus in Mexico.

Bericht door Pete.Z »

Dat zou kunnen,hoewel ik er niet zo in geloof,is wel een erg drastische maatregel,en zou heel veel geld kosten,en dat in deze barre tijden.

Als ze hem nemen,dan wel graag morgen na 9:15 uur. :wink:

Hier trouwens een Google map met alle gevallen en verdenkingen tot nu toe:

Varkensgriep kaart
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Straks kom je Amerika niet meer uit :D . (kan ook)
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tim1980 »

Ik ben nu op blz 751 van The Stand (Stephen King). Niet aan beginnen op dit moment mensen :D , maar ik verwacht toch gewoon ongeveer blz 1000 aan het lezen te zijn als ik op 27 juni in de lucht zit richting Phoenix.
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Dat is nu niet het beste boek om te lezen, kijk maar uit straks wil je niet meer. :wink:
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

Pete.Z schreef:Dat zou kunnen,hoewel ik er niet zo in geloof,is wel een erg drastische maatregel,en zou heel veel geld kosten,en dat in deze barre tijden.

Als ze hem nemen,dan wel graag morgen na 9:15 uur. :wink:

Hier trouwens een Google map met alle gevallen en verdenkingen tot nu toe:

Varkensgriep kaart
Jij moet je geen zorgen maken voor je vertrek, als deze maatregel er zou komen zal dit wsch niet voor de volgende dagen zijn, eerder volgende week. Terugkeren zal altijd wel lukken.Deze maatregel zal pas genomen worden als blijkt dat het aantal besmettingen in Europa of bv Oceanië sterk zou stijgen want dan wordt veiligheidsniveau 5 ingesteld denk ik.

In nature, influenza viruses circulate continuously among animals, especially birds. Even though such viruses might theoretically develop into pandemic viruses, in Phase 1 no viruses circulating among animals have been reported to cause infections in humans.

In Phase 2 an animal influenza virus circulating among domesticated or wild animals is known to have caused infection in humans, and is therefore considered a potential pandemic threat.

In Phase 3, an animal or human-animal influenza reassortant virus has caused sporadic cases or small clusters of disease in people, but has not resulted in human-to-human transmission sufficient to sustain community-level outbreaks. Limited human-to-human transmission may occur under some circumstances, for example, when there is close contact between an infected person and an unprotected caregiver. However, limited transmission under such restricted circumstances does not indicate that the virus has gained the level of transmissibility among humans necessary to cause a pandemic.

Phase 4 is characterized by verified human-to-human transmission of an animal or human-animal influenza reassortant virus able to cause “community-level outbreaks.” The ability to cause sustained disease outbreaks in a community marks a significant upwards shift in the risk for a pandemic. Any country that suspects or has verified such an event should urgently consult with WHO so that the situation can be jointly assessed and a decision made by the affected country if implementation of a rapid pandemic containment operation is warranted. Phase 4 indicates a significant increase in risk of a pandemic but does not necessarily mean that a pandemic is a forgone conclusion.

Phase 5 is characterized by human-to-human spread of the virus into at least two countries in one WHO region. While most countries will not be affected at this stage, the declaration of Phase 5 is a strong signal that a pandemic is imminent and that the time to finalize the organization, communication, and implementation of the planned mitigation measures is short.

Phase 6, the pandemic phase, is characterized by community level outbreaks in at least one other country in a different WHO region in addition to the criteria defined in Phase 5. Designation of this phase will indicate that a global pandemic is under way.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Marloes1980
Amerika-ontdekker

Bericht door Marloes1980 »

Wij gaan 26 mei richting SF en dan een rondje californie arizona utah en nevada.
Ik hoop maar dat er niet echt een reisverbod komt...want we zijn al bijna 1,5 jaar aan het voorbereiden en verheugen hier.
Maar om eerlijk te zijn knijp ik m wel een beetje hoor.
of zou het idd een storm in een glas water zijn?

liefs marloes
Liefs marloes
Tim1980
Amerikakenner

Bericht door Tim1980 »

nog even ter info

Varkensgriep: geen rol voor Calamiteitenfonds.

De varkensgriep in Mexico en andere landen doet veel reizigers informeren naar de werking van de garantieregeling van het Calamiteitenfonds.
De garantieregeling is uitsluitend van toepassing op calamiteiten die het gevolg zijn van een natuurramp of van molest. De varkensgriep is een ziekte; gezondheidsproblemen vallen niet onder de definitie natuurramp of molest. Varkensgriep valt dus niet onder de werkingssfeer van het Calamiteitenfonds.

[url]ttp://www.calamiteitenfonds.nl/calamiteitenfo ... asp?nid=66[/url]

Ik ben trouwens een van die mensen die nooit een annuleringsverzekering afsluit omdat ik als ik een simpele rekensom maak hier in mijn hele leven meer op verdien dan dat ik kwijt ben mocht ik eenmaal onverhoopt moeten annuleren.
Mocht er nu dus een negatief reisadvies komen en het Calamiteitenfonds dekt dit ook niet, dan kan ik volgens mij maar beter gewoon gaan toch? Als is een negatief reisadvies er natuurlijk ook niet voor niks. Of kom je dan bijvoorbeeld ook in de problemen qua verzekering en dergelijke?
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
lkapitein
Amerika-ontdekker

Bericht door lkapitein »

De (reis) verzekering gaat zeker moeilijk doen, ik zou dus niet gaan.
klaus
Amerikafan

Bericht door klaus »

Kan je niet nog steeds (in het geval dat je de griep vat) beroep doen op je gewone ziekteverzekering?
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ook ik had al eerder de vraag gesteld over de annulatie en reisverzekering.
Ik ben aan het googlen geweest en heb globaal gevonden. Globaal omdat elke annulatieverzekering andere regels heeft, idem dito voor ene reisverzekering. Maar de rode draad is volgens mij :

de annulatieverzekering: ik lees er op internet verschillende versies over. Gaande van nee, in geen enkel geval tot ja, maar enkel bij pakketreizen. Nu, in de meeste gevallen zullen de mensen op het forum geen pakketreis geboekt hebben. Dus neen.

Wat de reisverzekering betreft : ik lees dat zelfs al is er eennegatief reisadvies, de verzekering wel tussenkomt, maar niet indien je ziekte een resultaat is van het negatief reisadvies. Bv je gaat naar Irak, in staat van oorlog. Breek je je been, zal je reisverzekering tussenkomen. Krijg je een granaatscherf in je been niet, omdat het een gevolg is van een gekend risico.

Enfin, dit is wat ik momenteel vind. Wij vertrekken binnen drie weken. Ik wacht af hoe alles evolueert, anders neem ik een week op voorhand contact op met onze verzekeraar zodat ik meer weet. Er kan nog veel varanderen op drie weken, dus momenteel is het nog te vroeg denk ik.

Carine
Groetjes,
Carine
greetje
Amerikafan

Bericht door greetje »

Wij hopen pas in juli naar west Amerika te vertrekken. Omdat wij met onze 4 kinderen gaan en dit een aardig totaal bedrag is heb ik met de verzekering gebeld. die vertelde dat je hiervoor niet extra bij kan verzekeren, en dat de reisorganisatie dit regelt. die vertelde dat de ANVR daar nog niet helemaal uit is....? :shock: Hopen dat het allemaal dan weer rustig is. Wij zullen het risico niet nemen, mocht er een negatief reisadvies zijn. Maar om dan ook nog al ons (gespaarde) geld kwijt te zijn.. :cry:
groetjes, Greetje

And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
kw86
Amerikafan

Bericht door kw86 »

Ik heb net even heel dit topic doorgelezen. Ik zie bijna geen posts over het gevaar van vliegen. Als er iemand besmet is in het vliegtuig, is de kans dan heel groot dat er meerdere mensen besmet raken in hetzelfde vliegtuig?

Ik vlieg volgende maand naaer California. Ik wacht de komende weken af hoe dit ontwikkeld en zal dan een beslissing nemen. Als ik eerder zou vertrekken, dan zou ik gewoon gaan op dit moment.
eNeRGy263
Amerika-ontdekker

Bericht door eNeRGy263 »

Ik vertrek op 21 mei naar Los Angeles dus ben uitermate benieuwd hoe de varkensgriep zal evolueren.
Ik heb, zoals ik steeds doe, geen annulatieverzekering geboekt dus... ik blijf duimen natuurlijk.
NvR78
Amerika-ontdekker

Bericht door NvR78 »

Zolang er geen negatief reisadvies voor de VS wordt verkondigd heb je in dit geval zoiezo niks aan je annul. verzekering.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

kw86 schreef:Ik heb net even heel dit topic doorgelezen. Ik zie bijna geen posts over het gevaar van vliegen. Als er iemand besmet is in het vliegtuig, is de kans dan heel groot dat er meerdere mensen besmet raken in hetzelfde vliegtuig?

Ik vlieg volgende maand naaer California. Ik wacht de komende weken af hoe dit ontwikkeld en zal dan een beslissing nemen. Als ik eerder zou vertrekken, dan zou ik gewoon gaan op dit moment.
Met een besmet iemand vliegen geeft een grotere kans op besmetting,tenslotte zit je gezellig 8 uur lang in een afgesloten ruimte!

Volgens mij zijn zo in Nieuw Zeeland toch ook mensen besmet,en zijn ze op zoek naar een aantal andere passagiers die in hetzelfde vliegtuig uit Los Angeles naar NZ zaten.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

IK heb juist eens ergens gelezen dat je in het vliegtuig niet een grotere kans hebt om een verkoudheid op te lopen, zou dat voor die griep dan ook niet gelden?
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik weet het niet,het lijkt me juist dat in een afgesloten ruimte die kans wat groter is,zeker als je er met minimaal 200 man in zit?
Maar ik ben geen expert gelukkig,anders ging ik me misschien nog zorgen maken. :wink:
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Pete.Z schreef:Ik weet het niet,het lijkt me juist dat in een afgesloten ruimte die kans wat groter is,zeker als je er met minimaal 200 man in zit?
Maar ik ben geen expert gelukkig,anders ging ik me misschien nog zorgen maken. :wink:
Is het niet zo dat in een vliegtuig er een continu lucht verversing/filter is ?
Maar sowieso zou ik toch verplaatsen als de persoon naast je griep symptomen heeft.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

georgesken schreef:Is er eigenlijk al een vaccin ontwikkeld tegen dit specifiek griepvirus?
Gisteren werd in Pauw & Witteman uitgelegd door de directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding van het RIVM (Roel Coetinho) dat er voor deze variant nog geen vaccin beschikbaar is .. Dat het zeker 4 tot 6 maanden gaat duren om op basis van dit virus een nieuw vaccin te maken. Wat betekent dat als het in Amerika doorzet, dat het vaccin niet op tijd is. Nederland heeft wel een vaccin maar het lastige is dat het vaccin alleen werkt als het erg lijkt op het virus wat zich verspreidt, en ze hebben groot vermoeden dat het vaccin wat we nu hebben niet beschermt tegen dit virus.

Er zijn nog te veel onduidelijkheden zoals in welke fase we zijn. Het enige wat bekend is, is dat het van mens op mens gaat op relatief kleine schaal. Er worden wel grote aantallen gemeld, maar of het allemaal om deze vorm van griep gaat is niet bevestigd. Het is nu de komende weken afwachten of het naar de volgende fase overgaat, het kan nog zijn dat het uitdooft, maar het kan ook zijn dat de overdracht van mens tot mens zo gemakkelijk verloopt dat het een begin is van een pandemie en dat moet de komende periode blijken..

Ik vind het best heftig als je over een pandemie nadenkt .. Het is niet te voorspellen hoe ernstig het gaat worden.
Op de site van Pauw & Witteman, kun je het nog nazien ... ik vond het erg interessant ..
http://pauwenwitteman.vara.nl en dan kijken op 27 april ...
Sandy
lkapitein
Amerika-ontdekker

Bericht door lkapitein »

Dat "dodelijke" in de titel is mijns inziens niet helemaal op zijn plaats. Buiten Mexico om zijn de meeste zieken mild ziek. Waarom in Mexico juist de meeste doden zijn gevallen is nog niet duidelijk.

Ik ben nu snipverkouden, heb een zere keel en voel me niet zo happy, wie weet.... :shock:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer