Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bril kopen
Bril kopen
hallo,
Ik heb al even liggen zoeken maar het hier nog nergens terug gevonden.
Ik heb een nieuwe zonnebril nodig op sterkte.
Zoals iedereen weet is een bril kopen niet goedkoop.
Nu vraag ik me af hoe het met de prijzen zit in Amerika ivm aanschaf bril.
Kan iemand hier iets over kwijt?
best gewoon hier kopen of wachten en daar eentje kopen?
Ik heb al even liggen zoeken maar het hier nog nergens terug gevonden.
Ik heb een nieuwe zonnebril nodig op sterkte.
Zoals iedereen weet is een bril kopen niet goedkoop.
Nu vraag ik me af hoe het met de prijzen zit in Amerika ivm aanschaf bril.
Kan iemand hier iets over kwijt?
best gewoon hier kopen of wachten en daar eentje kopen?
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Re: Bril kopen
Ik ben benieuwd naar de reacties, ik heb dezelfde vraag maar dan over een gewone bril.Ik heb ontspiegelde glazen van min 3.5 en die betaal ik in Belgie 300 euro. Het montuur is afhankelyk van het merk maar een kwaliteitsmontuur is al snel min. 350 euro.
Groetjes,
Carine
Carine
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
De monturen in Amerika zijn niet zo modern als hier.
Van prijzen van glazen weet ik niets.
Van prijzen van glazen weet ik niets.
Er zijn heel leuke monturen te koop hier, zoals bij JC Penney, die vaak aanbiedingen hebben.
Mijn favourite merk is Vogue, die hele trendy, moderne monturen hebben, oa. bij Lenscrafters te koop, kosten gemiddeld rond de $159 per frame. En dan hangt het af van de lenzen die je nodig hebt.
Gewoon eens binnenlopen bij een brillenzaak en vragen, neem anders het voorschrift van je arts in Nederland mee, meestal is de bril de volgende dag klaar, mits lenzen op voorraad.
Mijn favourite merk is Vogue, die hele trendy, moderne monturen hebben, oa. bij Lenscrafters te koop, kosten gemiddeld rond de $159 per frame. En dan hangt het af van de lenzen die je nodig hebt.
Gewoon eens binnenlopen bij een brillenzaak en vragen, neem anders het voorschrift van je arts in Nederland mee, meestal is de bril de volgende dag klaar, mits lenzen op voorraad.
Ik zie bv erg leuke zonnebrillen staan op die site.
Maar ik kan precies nergens terug vinden wat het mij bv zou kosten als ik een zonnebril kies van 200 dollar,
en ik wil aangepaste glazen naar mijn sterkte, wat mij dat dan extra kost.
Maar ik kan precies nergens terug vinden wat het mij bv zou kosten als ik een zonnebril kies van 200 dollar,
en ik wil aangepaste glazen naar mijn sterkte, wat mij dat dan extra kost.
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Brillen zijn hier helemaal niet ouderwets. Toegegeven, je kan wel ouderwets krijgen (lees spotgoedkoop) als je dat wilt
Ik heb mijn ogen laten laseren en dus geen bril nodig, maar mijn vrouw heeft toch altijd en leuke bril op vind ik zelf
Ik heb mijn ogen laten laseren en dus geen bril nodig, maar mijn vrouw heeft toch altijd en leuke bril op vind ik zelf
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik bedoelde niet ouderwets, maar voor mijn gevoel loopt de brillenmode een jaar achter met Nederland.
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Goedkoopste voor een zonnebril op sterkte is naar mijn mening nog steeds Hans Anders, 45 Euro in NL.
Bovendien hier ook een gratis ogen test.
In Amerika moet je er voor betalen bij de opticien.
-
Carlala
- Amerikafan
- Contacteer:
Je kan het beste de zonnebril op je eigen brilsterkte laten slijpen.
Als je dan afwisselt geeft dat geen klachten.
OF je bril moet aan vervanging toe zijn.
Maar een oogmeting bij hans anders, tja das anders zullen we maar zeggen
Nee serieus, je kan het treffen maar wat ik ervan terug zie aan patiënten die verkeerd gemeten zijn, das veel.
Ben oogartsassistent.
In Amerika werken optometristen, hoger opgeleide opticiens.
een optiekopleiding hebben ze volgens mij niet in amerika zoals bij ons.
Bij ons heb je een opleiding om en een oogmeting te kunnen doen en bril en glazen te kunnen verkopen en deze dan ook nog in te slijpen.
In Amerika ben je optometrist en doe je alleen de oogmetingen volgens mij.
In nederland heb je ook optometristen waar je soms voor moet betalen, maar dan krijg je uitgebreider onderzoek.
Als je dan afwisselt geeft dat geen klachten.
OF je bril moet aan vervanging toe zijn.
Maar een oogmeting bij hans anders, tja das anders zullen we maar zeggen
Nee serieus, je kan het treffen maar wat ik ervan terug zie aan patiënten die verkeerd gemeten zijn, das veel.
Ben oogartsassistent.
In Amerika werken optometristen, hoger opgeleide opticiens.
een optiekopleiding hebben ze volgens mij niet in amerika zoals bij ons.
Bij ons heb je een opleiding om en een oogmeting te kunnen doen en bril en glazen te kunnen verkopen en deze dan ook nog in te slijpen.
In Amerika ben je optometrist en doe je alleen de oogmetingen volgens mij.
In nederland heb je ook optometristen waar je soms voor moet betalen, maar dan krijg je uitgebreider onderzoek.
http://usahawaii2009.web-log.nl/marcencarla/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marcencarla.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Of doen zoals ik het doe: Op laten meten bij de oogarts. Nieuwe bril koop ik dan bij de betere opticien. Is duur genoeg, dus een zonnebril haal ik bij Hans Anders, in dezelfde sterkte natuurlijk. Zonnebril kostte mij daar 65 euro. en voor dat bedrag kan je nog eens een extra brilletje kopen he 
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Ja zo deden wij het ook altijd. Ogen op laten meten en dan een goede bril kopen en de zonnebril bij Hans 
De oogmeting bij Hans Anders was echt niet anders dan de oogmeting die ik hier in Amerika bij een oogarts heb gehad.
Enigste is dat ze op verzoek je pupillen nakijken. Maarja daar moet je ook weer extra voor betalen.
De oogmeting bij Hans Anders was echt niet anders dan de oogmeting die ik hier in Amerika bij een oogarts heb gehad.
Enigste is dat ze op verzoek je pupillen nakijken. Maarja daar moet je ook weer extra voor betalen.
45 euro met sterkte ? waauw, dat is erg goedkoopStaceybeesie schreef:Goedkoopste voor een zonnebril op sterkte is naar mijn mening nog steeds Hans Anders, 45 Euro in NL.
Die glazen kosten niets dan ofwat?
Ik zal dan toch maar eens bij Hans Anders gaan kijken.
Dan is die tijd al uitgespaard ginder .
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Laatst was er in het nieuws dat er veel ongediplomeerde optometristen werken bij Hans Anders.
Ik weet niet wat ervan waar is, de media kan dat altijd zo lekker opblazen.
Zelf wacht ik meestal op een actie bij een opticiën, waarbij je dan de 2de bril gratis krijgt.
Ik weet niet wat ervan waar is, de media kan dat altijd zo lekker opblazen.
Zelf wacht ik meestal op een actie bij een opticiën, waarbij je dan de 2de bril gratis krijgt.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt je ogen sterkte toch gewoon bij je oogarts in NL/BE laten meten en dan vervolgens de bril ergens anders kopen? Je krijgt toch een soort receptje (prescription) mee? Of werkt dat anders daar? Ik heb mijn ogen laten laseren, dus ik heb geen zonnebril op sterkte nodig, maar ik heb wel een prescription voor mijn leesbril. Omdat ik bij de winkel bij de oogarts niks leuk vind, koop ik mijn leesbril montuur elders waar ze wel leuke monturen hebben. Ik was de laatste keer dankzij mijn Vision Plan $55 kwijt inclusief glazen voor mijn leesbril, dat was een montuur van Valentino. Je kunt hier monturen krijgen van vrijwel alle bekende designers. Lenscrafters is een brillen winkel die je overal tegenkomt en redelijk betaalbare monturen heeft, al vind ik ze daar niet altijd mooi. Soms kun je beter in de stad waar je bent even rondkijken naar een monturen (frames) speciaal zaak. Er is ook een online winkel waar je vrijwel elk montuur in de wereld kunt bestellen: FramesDirect. Dan zoek je ergens een leuk montuur uit, en je bestelt hem vervolgens hier voor een fractie van de kosten. Veel mensen hier bestellen daar hun prescription motor/skibrillen. Zelfs ski goggles met voorschrift glas erin kun je daar bestellen.
-
Carlala
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik ben geen FAN van Hans anders wat oogmetingen betreft en multifocale brillen.
Maar het kan natuurlijk zijn dat de hans anders waar jij binnenstapt net WEL een gediplomeerde opticien werkt.
En niet iemand die in 10 dagen heeft leren oogmeten
In NL ga je naar een oogarts als je medisch iets hebt of klachten waar een opticien/huisarts niet aan uit komt.
Oogmeting doen we wel, maar eigenlijk is dat 80%, de opticien verfijnt het uit aan de hand van ons brilrecept.
Ik zeg altijd tegen mijn patiënten, je bent zelf bij de oogmeting aanwezig, vertrouw je het niet, omdat het niet lekker gaat of wat dan ook, dan ga je weg.
Je bent er zelf bij en je kiest zelf waar jeje brilletje wilt kopen!
Ben zelf ook bij Eyes and more geweest, daar stond een meisje in de winkel die de verkoop deed en glasadvies, en voor de refractie en inslijpen stond een student communicatiewetenschappen
Ik heb mijn eigen sterkte gevraagd: 3 keer hebben ze mijn bril moeten slijpen want de afstand tussen mijn pupillen hadden ze niet goed ingeslepen......
Maar het kan natuurlijk zijn dat de hans anders waar jij binnenstapt net WEL een gediplomeerde opticien werkt.
En niet iemand die in 10 dagen heeft leren oogmeten
In NL ga je naar een oogarts als je medisch iets hebt of klachten waar een opticien/huisarts niet aan uit komt.
Oogmeting doen we wel, maar eigenlijk is dat 80%, de opticien verfijnt het uit aan de hand van ons brilrecept.
Ik zeg altijd tegen mijn patiënten, je bent zelf bij de oogmeting aanwezig, vertrouw je het niet, omdat het niet lekker gaat of wat dan ook, dan ga je weg.
Je bent er zelf bij en je kiest zelf waar jeje brilletje wilt kopen!
Ben zelf ook bij Eyes and more geweest, daar stond een meisje in de winkel die de verkoop deed en glasadvies, en voor de refractie en inslijpen stond een student communicatiewetenschappen
Ik heb mijn eigen sterkte gevraagd: 3 keer hebben ze mijn bril moeten slijpen want de afstand tussen mijn pupillen hadden ze niet goed ingeslepen......
http://usahawaii2009.web-log.nl/marcencarla/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb meerdere keren een bril gekocht in Amerika. Zowel in New York als in Floria bij Lenscrafters. Omdat ik een vrij sterke afwijking heb (-7) is mijn bril Nederland in Nederland behoorlijk prijzig. Ik koop mijn bril in Nederland bij een "echt" opticien. In Amerika heb ik meerdere keren een bril die ik gebruik als reservebril. Zo heb ik er standaard een in mijn auto liggen. De brillen die ik in Amerika heb gekocht waren veel goedkoper dan in Nederland. Helemaal met de nu gunstige dollarstand. Mijn laatste bril die ik heb gekocht was binnen 1 uur klaar. In Nederland moet ik meestal een week wachten. Ik moet wel bekennen dat de glazen in mijn Amerikaanse bril wel een stukje dikker zijn dan mijn Nederlandse. Ook kijkt het net iets anders. Maar aangezien ik hem alleen als reservebril heb, maakt dat mij niks uit.
Ik had trouwens geen recept bij mij van mij sterkte. Ze hebben de glazen van mijn huidige bril gemeten en op basis van deze gegevens de nieuwe bril gemaakt.
Ik had trouwens geen recept bij mij van mij sterkte. Ze hebben de glazen van mijn huidige bril gemeten en op basis van deze gegevens de nieuwe bril gemaakt.
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Ik zie nu dat LensCrafters een aanbieding heeft voor een zonnebril op sterkte voor
$ 69,00 . Geldig tot 30 mei. Koopje denk ik zo? Normaliter ben je hier echt meer kwijt.
http://www.lenscrafters.com/webapp/wcs/ ... ory=Offers
Soort van Hans Anders actie
Is ook wel een soort gelijke winkel, vind ik persoonlijk.
Zou toch wel het NL recept meenemen als je die hebt, want de opticiens waar ik hier in Amerika geweest ben,
vroegen daar echt wel om.
$ 69,00 . Geldig tot 30 mei. Koopje denk ik zo? Normaliter ben je hier echt meer kwijt.
http://www.lenscrafters.com/webapp/wcs/ ... ory=Offers
Soort van Hans Anders actie
Zou toch wel het NL recept meenemen als je die hebt, want de opticiens waar ik hier in Amerika geweest ben,
vroegen daar echt wel om.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Vorige week was er een actie bij de Hema. € 8,00 op diverse sterktes... Maareh, ze waren snel op ! 
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik ben ook erg te spreken over Lenscrafters.
Ik sloopte net voor vertrek naar Palm Springs mijn bril. Heb reserve bril opgezet, maar met verkeerde sterkte.
Dus naar Lenscrafters met hun One Hour Lab. Ik kreeg een zeer gedegen en goed onderzoek wat ook nog eens veel uitgebreider was dan hier in NL. Wij hadden er in ieder geval een goed gevoel bij.
Ik heb daar een bril van Chanel gekocht (was gewoon een cool ding
) en ik denk dat dat merk hier in NL onbetaalbaar is (zal nog zo eens even gaan vergelijken)
Meteen gek gedaan en een Tiffany's en Co erbij gedaan.
Ik was helemaal blij en wat mij betreft een aanrader!
Ik sloopte net voor vertrek naar Palm Springs mijn bril. Heb reserve bril opgezet, maar met verkeerde sterkte.
Dus naar Lenscrafters met hun One Hour Lab. Ik kreeg een zeer gedegen en goed onderzoek wat ook nog eens veel uitgebreider was dan hier in NL. Wij hadden er in ieder geval een goed gevoel bij.
Ik heb daar een bril van Chanel gekocht (was gewoon een cool ding
Meteen gek gedaan en een Tiffany's en Co erbij gedaan.
Ik was helemaal blij en wat mij betreft een aanrader!
-
Bennogr
- Amerika-expert
Ik heb niet zulke goede ervaringen met LensCrafters. Mijn nieuwe leesbril hebben ze nog steeds niet goed kunnen instellen. Dat is natuurlijk een kunst, maar ze zouden toch minstens 1 persoon moeten hebben die weet wat ze doet.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 7395 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-