Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)

Bericht door Pete.Z »

http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... griep.html

Ben benieuwd,mogen we straks niet meer terug naar Europa vliegen,of misschien al niet meer naar Amerika........ :wink:
Laatst gewijzigd door kastelke op 01 mei 2009, 10:22, 4 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Dodelijk griepvirus in Mexico.

Bericht door kastelke »

Hier stond nog iets meer aanvullende info op de internetkrant van Het Nieuwsblad:
Honderden gevallen van varkensgriep in VS en Mexico
(...)
In Mexico zijn er ongeveer 800 gevallen van de nieuwe variant van de varkensgriep. Volgens Fadéla Chaïb, woordvoerster van de WHO, werden er al 57 doden geteld, hoofdzakelijk in en rond Mexico Stad.
(...)
'In de Verenigde Staten werden zeven gevallen vastgesteld: vijf in Californië en twee in Texas. Daar zijn nog geen dodelijke gevallen gemeld', aldus Chaïb.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

En in het Engels kun je het laatste erover hier lezen. Ik vond het wel interessant om te lezen, dat griep pandemieen (is dat het Nederlandse woord?) eens in de 20 jaar voorkomen. Dat betekent twee in mijn leven. Hopelijk wordt dit niet de derde :(.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Sssssssssst Petra,

Je verraad je leeftijd.... LOL!!! :beerchug:
nicolineC
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door nicolineC »

Ik hoorde vanochtend op het nieuws dat er nog geen negatief reisadvies is afgekondigd.
Ik ga dit op de voet volgen want ik vind het doodeng. Wij gaan o.a. naar Arizona en New Mexico en dat is toch aardig in de buurt volgens mij...
We gaan pas in september maar toch...

nicolineC
Onze website heeft een nieuw uiterlijk. Nu met routekaartjes van onze USA-reizen en nog meer foto's!
http://www.vacationdreams.nl
t&s
Amerika-newbie

varkensgriep hier?

Bericht door t&s »

Hallo,

Misschien een domme vraag, maar ik lees overal over de massale uitbreiding van de varkensgriep (nu al tot in NY).
Iemand een idee hoe groot de kans is dat onze reis hierdoor kan geannuleerd worden?

Ik denk dat de impact van deze ziekte niet te onderschatten is de komende maanden.

Groeten T.
Laatst gewijzigd door t&s op 26 apr 2009, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: varkenspest hier?

Bericht door Pete.Z »

Dat weet niemand nog, maar als het echt uit de hand gaat lopen is die kans zeker aanwezig denk ik.

Maar ik zou me daar niet al te druk over maken,het valt vast wel weer mee, en anders kan je er toch niks tegen doen.
Disney-Golf
Amerikakenner

Alleréérst is het de varkens griep en niet de varkens pest... :banghead:
Wat de gevolgen zullen zijn is m.i. moeilijk in te schatten maar één ding staat nu al vast.
Mocht het tot een pandemie komen zullen we toch allemaal in hetzelfde schuitje zitten met massale
annulaties tot gevolg.
Wij vertrekken volgende week (florida), ik denk dat het dan wel goed zal zitten.
Mochten we tijdens ons verblijf geconfronteerd worden met quarentaine en of het land niet meer uit mogen.
Wel, dan hé... zou een natte droom werkelijkheid worden !!! :dance:
t&s
Amerika-newbie

Bericht door t&s »

Het feit of het al dan niet dodelijk is lijkt mij een minder natte droom :?
Laatst gewijzigd door Rob op 26 apr 2009, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Disney-Golf schreef: Wel, dan hé... zou een natte droom werkelijkheid worden !!! :dance:
lol,het zal je toch gebeuren.... :mrgreen:
Disney-Golf
Amerikakenner

Re: varkensgriep hier?

Het veiligste blijft natuurlijk thuis in je bed blijven liggen met het laken over je hoofd.
Moet je wel zien dat de luchter niet op je hoofd valt en je er een schedelbreuk aan overhoud...
ff terug serieus,
Wat het ook gaat worden, je kan het toch niet tegenhouden.
En om af te sluiten met de woorden van een ex Belgische premier.
"we zullen de problemen oplossen als ze zich stellen" :beerchug:
Emenem
Amerikakenner

Re: varkensgriep hier?

Bericht door Emenem »

t&s schreef:Misschien een domme vraag...
Domme vragen bestaan niet :D, domme antwoorden daarentegen...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dit artikel van dr. Marc Siegel vind ik goed geschreven (en ja, ok, het is foxnews, maar zet alles wel een beetje in perspectief):
DR. MARC SIEGEL: The Most Powerful Virus Is Fear Not Flu
With a new swine flu strain spreading among close to 1,000 people in Mexico and at least eight in the U.S., and with 61 reported deaths in Mexico, the most powerful virus pushing out its tentacles is not flu but fear. We are afraid of what we don’t know and what we don’t understand.

We hear about an unseen killer and we worry that we will be next. The best antidote for this kind of fear is the facts.

So let me take on the fear-laden terms. The first is pandemic. A pandemic means a new flu virus infecting people in several areas of the world at the same time. It can be mild, moderate, or severe. Everyone knows about the 1918 Blue Death that killed over 50 million people worldwide, but how many people realize that the last pandemic, in 1968, ameliorated by vaccines, antibiotics, and public health measures, killed only 32,000 in the U.S. and 700,000 worldwide, less than many yearly outbreaks.

The current swine flu outbreak is not a pandemic, as the outbreak is confined mainly to Mexico, but if it does become one, it is far more likely to be the 1968 variety because of modern public health measures and because we have been exposed to several parts of this virus before and have an immune memory to it.

Precautions like isolating sick people and use of the anti-virals Tamiflu and Relenza in order to decrease severity are wise precautions.

Wise too is closing schools in Mexico to prevent spread (schoolchildren are notorious flu spreaders), provided that this measure doesn’t send the world the wrong message that a massive pandemic is in the offing.

The second scare term is the pig itself. Pigs scare us. They are filthy noisy creatures. They are also loaded with flu viruses. This strain occurred because a bird virus mixed with at least one human virus and two pig viruses. Flus are changing all the time so a new strain
isn’t really a surprise.

We also need to be cautioned by the lessons of history. Back in 1976 an emerging swine flu virus appeared to be responsible for the death of a military recruit at Fort Dix (this later turned out to be erroneous), sparking a massive public hysteria fueled by Center for Disease Control press conferences.

I was reminded of this Friday when the CDC again spread fear about an emerging swine flu. We need to remember that fear causes people to take less precautions, but fighting contagions requires more precautions.

In 1976 Gerald Ford, trying for election, ordered 40 million vaccinations over a three to four month period of time, probably leading to almost 1,000 cases of ascending paralysis from the hastily made vaccine (Guillain Barre Syndrome) and driving most of the vaccine makers out of business. We certainly don’t need a repeat of this performance, in advance of any real worldwide threat.

Thirdly, we are also afraid because this disease is emerging in Mexico, a foreign land to the south over which we have no control. But fear of an unknown land doesn’t automatically translate to an American health risk. We are wise to have our scientists and public health officials tracking the outbreak, but we are not wise to anticipate the worst.

Like all flus, this one causes great fatigue, muscle aches, fevers, sore throat, nasal congestion, stomach upset, but is generally curable. The greatest risk is from secondary infections like pneumonia or ear infections, especially in the chronically ill. But in the U.S., if it spreads here, these problems are much more easily treated than in rural
Mexico.

We should be comforted by the time of the year. This is the end of the flu season, not the beginning. Flu viruses thrive in the low humidity of winter, not summer. It is very likely that this outbreak will die out automatically as the summer comes. It will remain necessary to track it because it could reappear in the fall, but it is very unlikely that it will erupt into a pandemic this summer.

I am glad that this outbreak is a swine rather than a bird flu, not because pig viruses are intrinsically safer than bird viruses, but because the greater lesson to guide us here comes from the 1976 pig hysteria, rather than from the 1918 bird flu plague.

Marc Siegel MD, an associate professor of medicine at NYU Langone Medical Center, is a FOX News Medical Contributor. He is the author of “Bird Flu; Everything You Need to Know About the Next Pandemic”, and “False Alarm; the Truth About the Epidemic of Fear.”
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Pigs scare us.
Daar moet ik even hard mee lachen!
In 1976 Gerald Ford, trying for election, ordered 40 million vaccinations over a three to four month period of time
Dat is waarschijnlijk het vaccin dat mijn man gehad heeft toen hij in leger zat.

Inderdaad moet je al je feiten op een rijtje hebben voordat je ergens bang voor bent. Griep is niet leuk maar is te overleven. Misschien wordt het meteen teveel opgeblazen, maar het is wel goed dat er meteen voorzorgsmaatregelen getroffen worden. Dat was in 1918 niet zo. Troepen werden vervoerd en het virus heeft zich vrij kunnen verspreiden. Meer mensen stierven aan die griep dan van WW1. Wat er helemaal anders was aan die griep met voorgaande griepuitbraken is dat er vooral jonge mensen aan stierven en erg snel. Mensen die 's morgens springlevend en gezond waren en 's avonds dood.
Ik heb het boek 'The Great Influenza' gelezen, daarin wordt die griepepidemie goed uitgelegd. Zoiets wil ik nooit mee maken, maar gelukkig zijn we nu een stuk verder met de wetenschap.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
NvR78
Amerika-ontdekker

Bericht door NvR78 »

Ik ga over een kleine 2 weken naar o.a. California. We verblijven op 3 verschillende plaatsen in Californie, o.a. San Diego, wat natuurlijk vlak aan de grens met Mexico ligt. Er zijn al verschillende griep gevallen in California geconstateerd.
Heb er niet echt een goed gevoel meer over.
Wil echt niet ziek worden, heb dat al eens meegemaakt en dan is die hotelkamer ineens niet zo leuk meer als je er dagen achter elkaar in het bed ligt.

Wat vinden jullie? Maak ik me teveel zorgen?
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik zou me er voorlopig niet te druk over maken NvR78. Het aantal besmettingen in de VS is op dit moment minimaal en de kans dat je besmet raakt daardoor ook.
NvR78
Amerika-ontdekker

Bericht door NvR78 »

Dat vind ik makkelijk praten als je er zelf op zo'n korte termijn niet heen gaat.
Er komen dagelijks meer besmettingen bij.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik ga woensdag naar Arizona,en kan me er niet druk over maken.
De kans op besmetting lijkt me bijzonder klein, en los daarvan lijkt de overlevingskans me bijzonder groot.

Jezelf druk maken is zinloos,dit is typisch iets waar je wel wat maatregelen tegen kan nemen,maar waar je moeilijk aan kan ontkomen als er echt een epidemie uitbreekt.

Als je zeker wilt zijn dat je niks kan gebeuren zal je thuis moeten blijven, en hopen dat het niet overslaat naar Europa.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar ook in Frankrijk zijn al 'verdachte gevallen' geconstateerd, las ik gisteren.
Ruimtetoerist worden?

Edit: Het eerste officiele Europese slachtoffer is blijkbaar gevallen in Spanje, maar de man is niet in levensgevaar.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

NvR78 schreef:Dat vind ik makkelijk praten als je er zelf op zo'n korte termijn niet heen gaat.
Er komen dagelijks meer besmettingen bij.
Ik vertrek over 6 weken en zit er dan bijna 3 maanden de kans dat er tegen die tijd nog veel meer gevallen zijn is best reëel.
Maar met druk maken schiet je gewoon niets op. Sterker nog, stress is slecht voor je weerstand. ;)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer