Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Uitspraak Amerikaanse steden
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Uitspraak Amerikaanse steden
Eddihrondecks, niet met zo'n "ie" klank, meer een "i" klank, althans in "ons" accent. Louisville is net zo "louihville", niet "louieville". En ja, sommige plaatsen worden in verschillende delen van het land anders uitgesproken. Missouri wordt ook vaak Missourah, bijvoorbeeld.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mijn schoonzusje (die uit Louisville komt) wordt het meer als Loewvil uitgesproken (heb het net nog even gevraagd
).
En in contrast daarmee is er Louisville, CO, wat dan weer als Loewisvil wordt uitgesproken, zo heb ik me laten vertellen...
En in contrast daarmee is er Louisville, CO, wat dan weer als Loewisvil wordt uitgesproken, zo heb ik me laten vertellen...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
FrankW
Voor mij hetzelfde.Clint schreef:Ik hoor vaak Nederlanders zeggen 'Dié-troit' ipv 'De-troit'. Wat ik ook vaak niet begrijp is als er gezegd wordt 'Mitchigan'.. er staat nergens een 't' in Michigan
Ik heb trouwens ook best wel moeite met de Native American namen. Heeft me ook een tijdje gekost om 'Tahquamenon Falls' juist uit te spreken
Ik hoor inderdaad ook vaak Mitchigan van niet-Michiganders.
Mackinac en Mackinaw klinken hetzelfde. Beiden worden uitgesproken als "mekkinah" en je hebt de Mackinac Bridge, Mackinaw City, Mackinac Island. En Sault Sainte Marie spreek je uit als "the Soo".
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
In "chinese" ook niet, maar toch...Wat ik ook vaak niet begrijp is als er gezegd wordt 'Mitchigan'.. er staat nergens een 't' in Michigan
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Michilimachinac had (en soms hebFrankW schreef: Voor mij hetzelfde.Probeer Fort Michilimackinac en Kitchitkipee Spring eens uit te spreken..
![]()
De verschillende spellingen van de Mac's verbaasde me in het begin ook nog! Tegenwoordig noem ik het ook vaak Fudge TownMackinac en Mackinaw klinken hetzelfde. Beiden worden uitgesproken als "mekkinah" en je hebt de Mackinac Bridge, Mackinaw City, Mackinac Island. En Sault Sainte Marie spreek je uit als "the Soo".
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Haha het zal wel Loek... Volgens mij ben jij al een echte Amerikaan aan het worden...Loek schreef:Nawlins
Onze website heeft een nieuw uiterlijk. Nu met routekaartjes van onze USA-reizen en nog meer foto's!
http://www.vacationdreams.nl
-
donut
Susquehanna and Schuylkill heb ik erg moeite mee gehad.
Leuk Donut maar hoe spreek je het nu eigenlijk uit? fonetisch graag...donut schreef:Susquehanna and Schuylkill heb ik erg moeite mee gehad.
Onze website heeft een nieuw uiterlijk. Nu met routekaartjes van onze USA-reizen en nog meer foto's!
-
donut
sorry
vergeten
skoelkul (die u is het rottige want het hangt tussen u en e)
saskwehenna (die 2 a's als in 'als')
skoelkul (die u is het rottige want het hangt tussen u en e)
saskwehenna (die 2 a's als in 'als')
Ok bedankt, ik ga oefenen...
nicolineC
nicolineC
- buur
- Amerikakenner
Leuke topic!
In Duitse TV hebben amerikaanse filmen geen voettitels, maar worden vertaalt. En het gebeurt ook, dat zij in wildwestfilms het stadje Tombstone niet juist uitspreken! Dat moet "toem-stoun", maar zij zeggen "tomp-stoun"!
:stupid:
In Duitse TV hebben amerikaanse filmen geen voettitels, maar worden vertaalt. En het gebeurt ook, dat zij in wildwestfilms het stadje Tombstone niet juist uitspreken! Dat moet "toem-stoun", maar zij zeggen "tomp-stoun"!
Groetjes, Thomas.
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
http://en.wikipedia.org/wiki/Lake_Chaubunagungamaug
Wel een heeeeel lange naam voor zo'n klein meertje...
Wel een heeeeel lange naam voor zo'n klein meertje...
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- buur
- Amerikakenner
Dat is toch geen problem met de uitspraak: Zeg "Webster Lake" 
Groetjes, Thomas.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
buur schreef:Leuke topic!![]()
Sowieso is dat leuk, hoe in Duitsland de vertalingen van de Amerikaanse titels worden gebruikt. Mijn favoriet is nog altijd Home Alone:
"Kevin allein zu Hause"
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
Jozzy
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik vind de vertaling van 'Die Hard' ook altijd prachtig: 'Stirb Langsam'! 
- Airmiles
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
"Tucson" spreken de Nederlanders veelal uit als Tsjoesun, maar de Amerikaan zegt Toe-son (als two son).
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik zeg ook Toe-sun.
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
De uitspraak is "two-sawn" (niet '-sun').Airmiles schreef:...maar de Amerikaan zegt Toe-son (als two son).
Ron (in Seattle, WA)
www.dutchoutpost.us
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
- Airmiles
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Dat schreef ik toch ook.dutch_in_seattle schreef:De uitspraak is "two-sawn" (niet '-sun').Airmiles schreef:...maar de Amerikaan zegt Toe-son (als two son).
Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht