Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
San Francisco crimineel?
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: San Francisco crimineel?
Nog een keer Off-Topic: Wat een toeval.....onze beste vrienden wonen op de Zuidhoek (of eigenlijk, het Schulpplein helemaal aan het einde van de Zuidhoek)
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Opmerking als moderator:
nu graag weer on-topic over de vraag of San Francisco crimineel is.
nu graag weer on-topic over de vraag of San Francisco crimineel is.
-
Barry Winkels
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Oke zoals jullie zien (misschien tot vervelens toe) woon ik ook in Rotterdam...3 jaar geleden woonde ik in Oude Tonge...klein dorpje, geen criminaliteit, geen verschillende culturen, zwervers enz enz...In het begin was het wennen maar met gezond verstand weet je in welke buurten je wel en in welke buurten je niet moet wandelen 's avonds...In SF en alle andere steden lijkt mij dit vergelijkbaar.
Koppie erbij houden dus en dan is er niets aan de hand!
Barry
Koppie erbij houden dus en dan is er niets aan de hand!
Barry
2009: Los Angeles, Route 1, San Fransisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas
2010: 10 dagen Las Vegas
2017: Grand Canyon, Monument Valley, Capitol Reef, Bryce, Zion, Las Vegas
2020: Route 1, Yosemite, Death Valley en Las Vegas
2010: 10 dagen Las Vegas
2017: Grand Canyon, Monument Valley, Capitol Reef, Bryce, Zion, Las Vegas
2020: Route 1, Yosemite, Death Valley en Las Vegas
Zoals in iedere grote stad is ook in SF goed oppassen het beste advies.
Zet je tas niet op tafel, op de grond of de stoel naast je, maar altijd op schoot.
Je schoudertas schuin over je bovenlichaam dragen. Geen tas met een drukknop maar met een rits.
Je portefeuille/pasjes/creditcard/paspoort goed opbergen, liefst op je lichaam. Alleen een klein bedrag in je tas of zak houden. Laat je niet afleiden als je door iemand wordt aangesproken. In Praag hadden ze een goed trucje. Op de Karelsbrug, het meest toeristische punt, wordt je ingesloten door een groepje vrouwen met een huilend kind, een kitten of puppy om je aandacht af te leiden.
Ik SF heb ik me nooit onveilig gevoeld, ook niet 's avonds laat in de trolleybus. In tegenstelling tot Miami. Daar waren we (vanuit de auto) getuige van een ruzie tussen jeugdbendes.
SF vind ik trouwens een schone, nette stad. Nergens een papiertje of hondenpoep op straat.
Zet je tas niet op tafel, op de grond of de stoel naast je, maar altijd op schoot.
Je schoudertas schuin over je bovenlichaam dragen. Geen tas met een drukknop maar met een rits.
Je portefeuille/pasjes/creditcard/paspoort goed opbergen, liefst op je lichaam. Alleen een klein bedrag in je tas of zak houden. Laat je niet afleiden als je door iemand wordt aangesproken. In Praag hadden ze een goed trucje. Op de Karelsbrug, het meest toeristische punt, wordt je ingesloten door een groepje vrouwen met een huilend kind, een kitten of puppy om je aandacht af te leiden.
Ik SF heb ik me nooit onveilig gevoeld, ook niet 's avonds laat in de trolleybus. In tegenstelling tot Miami. Daar waren we (vanuit de auto) getuige van een ruzie tussen jeugdbendes.
SF vind ik trouwens een schone, nette stad. Nergens een papiertje of hondenpoep op straat.
Tja als je grote steden niet gewend bent, dan zal het best spannend zijn.
Ik ben in 2007 geen enkele problemen tegen gekomen.
Wij zijn uitgeweest 's avonds en liepen daarna 3-4 km naar het hotel.
We zijn ook met de bus geweest en dat was ook geen probleem.
Ik heb zelfs nog een minuut of 10 met een zwerver staan praten.
Die doen niks hoor....
Ik ben in 2007 geen enkele problemen tegen gekomen.
Wij zijn uitgeweest 's avonds en liepen daarna 3-4 km naar het hotel.
We zijn ook met de bus geweest en dat was ook geen probleem.
Ik heb zelfs nog een minuut of 10 met een zwerver staan praten.
Die doen niks hoor....
Ik had hetzelfde, wij zaten ook in niet zo'n lekkere buurt, maar ik heb me geen moment bang gevoeld.
Tegen 23:00 uur ging ik nog even buiten een sigaret roken, buiten het hotel. Er liep een zwerver heel opzichtig te zoeken naar half opgerookte sigaretten
Ik kon dat niet aanzien en gaf hem daarom een sigaret van mezelf. We raakten een beetje aan de praat en het bleek gewoon een hele geschikte kerel welke een heleboel pech had gehad in zijn leven en nu was hij dakloos. Na het sigaretje ging hij uit zichzelf verder en ik naar het hotel.
De avond erna gingen we voordat we naar het hotel gingen s'avonds nog even een pizza halen in zo'n hele kleine pizzeria. Terwijl we aan het wachten waren kwamen er ook 2 hele aparte (vrouwelijke) figuren binnen. Eentje had al heel lang niet meer zo'n feestmaal gehad, want ze was overdreven blij met de pizza. Ze vroeg of ze er ook een bakje verse ananas bij mocht en sprong een gat in de lucht toen ze dat kreeg en begon vervolgens te vertellen hoe lekker verse ananas wel niet is. Ondertussen zaten wij op het bankje een beetje te lachen om zoveel vreuge
Ondertussen bood de andere vrouw haar excuses aan voor het gedrag van haar vriendin, ze was altijd zo vreemd zei ze.
Als ik SF vergelijk met andere plekken waar ik ben geweest vond ik het zelfs super relaxed. Bijvoorbeeld in Turkije had ik echt een hekel aan alle verkopers die super opdringerig zijn. Dan toch veel liever SF.
Tegen 23:00 uur ging ik nog even buiten een sigaret roken, buiten het hotel. Er liep een zwerver heel opzichtig te zoeken naar half opgerookte sigaretten
De avond erna gingen we voordat we naar het hotel gingen s'avonds nog even een pizza halen in zo'n hele kleine pizzeria. Terwijl we aan het wachten waren kwamen er ook 2 hele aparte (vrouwelijke) figuren binnen. Eentje had al heel lang niet meer zo'n feestmaal gehad, want ze was overdreven blij met de pizza. Ze vroeg of ze er ook een bakje verse ananas bij mocht en sprong een gat in de lucht toen ze dat kreeg en begon vervolgens te vertellen hoe lekker verse ananas wel niet is. Ondertussen zaten wij op het bankje een beetje te lachen om zoveel vreuge
Als ik SF vergelijk met andere plekken waar ik ben geweest vond ik het zelfs super relaxed. Bijvoorbeeld in Turkije had ik echt een hekel aan alle verkopers die super opdringerig zijn. Dan toch veel liever SF.
2008 & 2009 Rondreis Zuidwesten
2013 -- Rondreis Florida
2015 & 2017 -- Florida - Orlando --> http://floridams2017.blogspot.nl
2013 -- Rondreis Florida
2015 & 2017 -- Florida - Orlando --> http://floridams2017.blogspot.nl
Ik werk al weer een aardig poosje in Rotterdam en ben vorig jaar ook wel naar New York en San Francisco geweest, maar als een local tegen je zegt, dat je beter iets niet kunt doen, dan moet je jezelf toch wat gaan afvragenGinoW schreef:Tja als je grote steden niet gewend bent, dan zal het best spannend zijn.
![]()
![]()
.
- Airmiles
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
San Francisco heb ik niet als crimineel ervaren. Het is wel al een tijd geleden dat ik daar was. Elke avond nam ik de bus tot de dichtstbijzijnde halte bij de Presidio Travelodge en die lag op 1,5 kilometer. De rest liep ik. Prima te doen. Geen moment onveilig gevoeld.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1994 Weergaves
-
Laatste bericht door nycave
-
- 2 Reacties