Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto kopen in Amerika: hoe verzekeren?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
freeksen
Amerika-ontdekker

Auto kopen in Amerika: hoe verzekeren?

Bericht door freeksen »

Als ik een auto koop in Amerika moet ik die dan vanaf daar of vanuit Nederland verzekeren?
Ik zou een auto kopen bij een dealer denk ik.

Groeten Freek
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Re: Auto kopen in Amerika: hoe verzekeren?

Bericht door Disney-Golf »

Verzekeren moet je in de V.S. maar simpel is het niet.
Kijk eens op www.dmv.org , deze NIET officiele site zal je al veel vertellen.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

En er zijn ook nog eens tal van problemen met het kopen (dwz. het op naam stellen) van een auto als je als toerist in de VS bent, los van de verzekeringsproblemen. In CA is er een eenvoudige manier van verzekeren door een borgsom bij DMV achter te laten; verzekering zelf is typisch duur voor een buitenlander (en vooral als je jong, ongetrouwd, en man bent), omdat NLse rij-ervaring meestal niet geaccepteerd wordt. De dealer zal je niet laten gaan zonder bewijs van verzekering.

Gr., Flipje
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik heb een huurder met een zoon van 16 die een mitsibishi eclypse heeft (dom dom dom) gekocht voor $800
Betaalt per maand $450 aan verzekering!!!!! :shock:
Het is extra hoog omdat een eclypse als sportwagen wordt betiteld en dat verhoogt het risico.
Ik was als student 24 jaar oud en kocht een chevy caprice station, een echte familie sedan kostte $100 in de maand
Ik rij nu in een VW Touareg en verzekering is minder dan $60 per maand :mrgreen:
(ben nu 39 jaar oud en rijd de boel niet in puin :lol: )

Zoveel verschil kan er dus inzitten.

Oh ja toen ik in 1996 emigreerde had ik een Ford Bronco II en dat kostte me $165 per maand. Na een jaar ging dat al naar beneden tot ong $100 omdat ik toen een jaar een amerikaans rijbewijs had. Het hebben van een buitenlands rijbewijs kost namelijk ook extra :banghead:
freeksen
Amerika-ontdekker

Bericht door freeksen »

Dank voor de tips allen!
Ik wil de auto daar kopen bij een dealer en na die 4 maanden mee naar NL nemen.
Ik heb ook een internationaal rijbewijs helpt dat?

MVG Freek Hammink
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Nee, een internationaal rijbewijs heeft verder geen extra betekenis voor een Amerikaanse verzekeraar. Ik zou zo snel mogelijk al vanuit NL proberen een verzekeraar te regelen. Kijk ook eens in dit topic: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 30&t=19682. Herman en Loes schijnen van alles voor elkaar gekregen te hebben, incl. een NLse verzekeraar.

Gr., Flipje
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

freeksen schreef:Ik heb ook een internationaal rijbewijs helpt dat?
Nee, een internationaal rijbewijs is in principe niets meer dan een vertaling van je rijbewijs, verder zegt het niks. Het is wel aan te raden om het mee te nemen en in sommige staten is het zelfs verplicht. Maar dat heeft alleen te maken met het op je NL rijbewijs mogen rijden in de VS en niets met verzekeringen.
"Keep Georgia On Your Mind"
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

freeksen schreef:Dank voor de tips allen!
Ik wil de auto daar kopen bij een dealer en na die 4 maanden mee naar NL nemen.
Ik heb ook een internationaal rijbewijs helpt dat?

MVG Freek Hammink
Beter na 6 maanden. Dat scheelt op de bpm meen ik. Of koop een demo met een paar duizend op de teller. Scheelt een hoop geld, tenzij je perse nieuw wilt hebben.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Werkt niet: het is half jaar bezit en minimaal zelf een jaar in het buitenland gewoond hebben. (Ook moet je aantonen dat de auto gebruikt is, waarbij vaak gesproken wordt over meer dan 6000km op de teller.) Ik heb ooit nog eens een auto op diplomatieke platen gehad (i.e. volledig belastingvrij aangeschaft, en zelfs geen wegenbelasting hoeven te voldoen), daarna na veel dol met de biebels van de belastingdienst en de douane deze auto als inboedel mee terug naar NL kunnen nemen. En ja, dat scheelt een enorme hoop geld!

Gr., Flipje
freeksen
Amerika-ontdekker

Bericht door freeksen »

we wouden zoiezo een auto in USA kopen en het word er een met rond de 10000 mijl, en als je belastingvrij wil kopen en rijden moet ie minimaal 30 jaar oud zijn. dat had ik al uit gezocht, maar wij gaan voor een 2008 model.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

freeksen schreef:we wouden zoiezo een auto in USA kopen en het word er een met rond de 10000 mijl, en als je belastingvrij wil kopen en rijden moet ie minimaal 30 jaar oud zijn. dat had ik al uit gezocht, maar wij gaan voor een 2008 model.
Let wel op dat je een auto koopt die hier een type goedkeuring heeft ivm het krijgen van een kenteken,en hou inderdaad rekening met de BPM en BTW die je moet betalen als je hem invoert.
Er zijn echt leuke koopjes te scoren,dat is zeker.
freeksen
Amerika-ontdekker

Bericht door freeksen »

ja ik had me er al een beetje in verdiept.
ben daar in maart ook nog een weekje geweest en sommige dealers deden 10.000 dollar van een nieuwe auto af, een meneer bood ons zelfs aan 17.500 dollar van een nieuwe corvette af te doen (helaas was die niet binnen ons buget hehe)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer