Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Alamo - CDW is not an insurance
Alamo - CDW is not an insurance
Beste forumleden.
Ik heb al menige berichten ivm het huren bij Alamo op dit forum gelezen, maar zit toch met een vraag.
In de posts van vorige jaren wordt er steeds gesproken over GOLD-pakket.
Ik reserveerde net een auto op alamo.com (midsize SUV) en zag er nergens iets staan over GOLD.
In de bevestigingsmail die ik kreeg staat dat de CDW inbegrepen is. Je kan het zelfs niet 'uitschakelen', het zit automatisch inbegrepen in de prijs. Op de allesamerika.nl site (http://www.allesamerika.com/autohuur-amerika.html) lees ik dat deze CDW een verzekering is.
Maar wanneer ik op mijn bevestigingmail klik op de extra uitleg van de CDW lees ik dit:
Alamo provides you, the renter and authorized drivers with a way to minimize or eliminate your responsibility for loss or damage to the rental vehicle through the purchase of Collision Damage Waiver (CDW). CDW is NOT insurance. It is a waiver of Alamo's right to collect from the renter or authorized driver for the loss or damage to the rental vehicle.
Heb ik het dan goed als ik zeg dat de auto verzekerd is maar de inzittenden niet?
Moet ik me ter plaatse aan nog een extra verzekering verwachten?
Ik dank jullie voor de antwoorden.
Ik heb al menige berichten ivm het huren bij Alamo op dit forum gelezen, maar zit toch met een vraag.
Ik reserveerde net een auto op alamo.com (midsize SUV) en zag er nergens iets staan over GOLD.
In de bevestigingsmail die ik kreeg staat dat de CDW inbegrepen is. Je kan het zelfs niet 'uitschakelen', het zit automatisch inbegrepen in de prijs. Op de allesamerika.nl site (http://www.allesamerika.com/autohuur-amerika.html) lees ik dat deze CDW een verzekering is.
Maar wanneer ik op mijn bevestigingmail klik op de extra uitleg van de CDW lees ik dit:
Alamo provides you, the renter and authorized drivers with a way to minimize or eliminate your responsibility for loss or damage to the rental vehicle through the purchase of Collision Damage Waiver (CDW). CDW is NOT insurance. It is a waiver of Alamo's right to collect from the renter or authorized driver for the loss or damage to the rental vehicle.
Heb ik het dan goed als ik zeg dat de auto verzekerd is maar de inzittenden niet?
Moet ik me ter plaatse aan nog een extra verzekering verwachten?
Tom & Fien take it to the new frontier!
29/05 - 12/06
follow us @ http://tusayan.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
29/05 - 12/06
follow us @ http://tusayan.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Alamo - CDW is not an insurance
CDW is alleen een afkoop van eventuele schade of diefstal van het gehuurde blik.
Inzittenden moet je apart verzekeren, vaak is dat al gebeurt in een of andere reisverzekering.
Je kunt de inzittenden ook bij de verhuurder verzekeren als je geen aparte reisverzekering hebt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Damage_waiver
Inzittenden moet je apart verzekeren, vaak is dat al gebeurt in een of andere reisverzekering.
Je kunt de inzittenden ook bij de verhuurder verzekeren als je geen aparte reisverzekering hebt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Damage_waiver
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Contacteer:
drfunk schreef:
Als er gesproken wordt over de formule gold is dit meestal in de context van ene boeking bij www.usareisen.de .
Deze zijn doorgaans goedkoper en daar wordt deze formule aangeboden.
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Je mist in ieder geval de allerbelangrijkste verzekering, namelijk de aansprakelijkheidsverzekering, zonder deze is het onverstandig ook maar een meter met de huurauto te rijden, alle schade welke door jouw toedoen veroorzaakt wordt ben je voor aansprakelijk, stel je voor je rijd iemand invallide, dan gaat dat vele tienduizenden dollars kosten, sluit deze verzekering dus altijd af!!!!!!!
Je had beter de auto kunnen huren bij een Europees tussenpersoon, dan zitten de voor ons noodzakelijke verzekeringen er altijd bij, de oplossing welke je nu gekozen hebt kost veel meer, als het kan zou ik proberen te annuleren, en dan bv. zoals vele hier bij usareisen.de huren.
Je had beter de auto kunnen huren bij een Europees tussenpersoon, dan zitten de voor ons noodzakelijke verzekeringen er altijd bij, de oplossing welke je nu gekozen hebt kost veel meer, als het kan zou ik proberen te annuleren, en dan bv. zoals vele hier bij usareisen.de huren.
Alvast bedankt voor de nuttige tips.
Ben ondertussen even gaan kijken op die site, maar ik begrijp er nu nog minder van. Het zal ook wel zijn omdat het in het duits is.
Is er ergens een engelse of nederlandse vertaling?
Hoe komt het dat de prijs voor het huren van een wagen bij dezelfde maatschappij (ALAMO) via een duitse site goedkoper is dan rechtstreeks bij die maatschappij? Er moet toch ergens een verschil zitten?
Zit een aansprakelijkheidsverzekering ook in een algemene reisverzekering?
Ben ondertussen even gaan kijken op die site, maar ik begrijp er nu nog minder van. Het zal ook wel zijn omdat het in het duits is.

Hoe komt het dat de prijs voor het huren van een wagen bij dezelfde maatschappij (ALAMO) via een duitse site goedkoper is dan rechtstreeks bij die maatschappij? Er moet toch ergens een verschil zitten?
Zit een aansprakelijkheidsverzekering ook in een algemene reisverzekering?
Tom & Fien take it to the new frontier!
29/05 - 12/06
29/05 - 12/06
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Een aansprakelijkheidsverzekering zit voor wat betreft een huurauto niet in een reisverzekering, dit wordt expliciet vermeld in de voorwaarden.
Voor wat betreft het prijsverschil, in dit geval is rechtstreeks boeken niet goedkoper, alle Europeanen hebben extra verzekeringen nodig bij de autohuur, en de diverse tussenpersonen hebben daar duidelijk goedkope deals kunnen maken voor de voor ons noodzakelijke verzekeringen, Amerikanen hebben meestal bij het huren van een auto in de VS geen extra verzekeringen nodig, omdat hun eigen autoverzekering eventuele schade dekt.
Je kunt ook nog even bij http://www.eautohuur.nl kijken, dat is wel in het Nederlands, en als je even googled vind je er nog veel meer, maar zoals gezegt huren de meeste mensen hier op het forum bij usareisen.de, en over het algemeen zijn daar geen problemen mee.
Voor wat betreft het prijsverschil, in dit geval is rechtstreeks boeken niet goedkoper, alle Europeanen hebben extra verzekeringen nodig bij de autohuur, en de diverse tussenpersonen hebben daar duidelijk goedkope deals kunnen maken voor de voor ons noodzakelijke verzekeringen, Amerikanen hebben meestal bij het huren van een auto in de VS geen extra verzekeringen nodig, omdat hun eigen autoverzekering eventuele schade dekt.
Je kunt ook nog even bij http://www.eautohuur.nl kijken, dat is wel in het Nederlands, en als je even googled vind je er nog veel meer, maar zoals gezegt huren de meeste mensen hier op het forum bij usareisen.de, en over het algemeen zijn daar geen problemen mee.
-
- Amerika-ontdekker
Je kunt het beste via www.usareisen.de Alamo Super Inklusiv Plus nemen, dat dekt het meeste, en is ook nog eens betaalbaar!
- Bertorelli
- Amerikakenner
Wij hebben deze keer gekozen voor de Super-Spar-PLUS.
We hebben al een doorlopende reisverzekering (geen extra CPP nodig).
Omdat we in Californië huren hoeven we geen extra bestuurder te betalen.
Het enige verschil is dan dat je de auto vol moet afleveren.
Uit eindelijk zal het qua kosten niet echt veel uitmaken (volle tank kost ook zo'n $50 in Californië).
Maar we blijven Hollanders
Have Fun
Bertorelli
We hebben al een doorlopende reisverzekering (geen extra CPP nodig).
Omdat we in Californië huren hoeven we geen extra bestuurder te betalen.
Het enige verschil is dan dat je de auto vol moet afleveren.
Uit eindelijk zal het qua kosten niet echt veel uitmaken (volle tank kost ook zo'n $50 in Californië).
Maar we blijven Hollanders

Have Fun
Bertorelli
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Bij usareisen zit de basis aansprakelijkheid zowel in het super spar plus als het super inklusive pakket, dus via hen heb je, voor zover ik het kan lezen, altijd een aansprakelijkheidsverzekering voor de inzittenden/bestuurder. Dit is de Basis - Haftpflichtversicherung Via usareisen bij alamo huren in voor europa dus veel verstandger.
Blijkbaar moet je dit via alamo apart boeken, dit is volgens mij de zgn extended protection, en kost $ 11,69 per dag extra.
Blijkbaar moet je dit via alamo apart boeken, dit is volgens mij de zgn extended protection, en kost $ 11,69 per dag extra.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 3485 Weergaves
-
Laatste bericht door Minonbos
-
- 2 Reacties