Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Stoelen bij de nooduitgang/toiletten: oke?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Re: Stoelen bij de nooduitgang/toiletten: oke?

Bericht door Iris_1982 »

Nou ik kan me ook wel behoorlijk ergeren aan mensen in een vliegtuig (alleen al t idee dat je met ze opgesloten zit in zo'n cabine), maar om nou te eisen dat niemand tijdens een vlucht van 11 uur naar de WC mag en op zijn stoel moet blijven zitten vind ik wel erg ver gaan!! Dat lukt mij niet hoor, en ten tweede is t ook hartstikke ongezond om 11 uur stil te blijven zitten in 1 houding. Wat betreft het luidruchtige en stoelen naar achteren gooien ben ik t met je eens.

We zijn er nog steeds niet uit
Op zich maakt die deur me niet zoveel uit, maar ik zit meer met de lucht die van de WC afkomt. En of ik dat niet vervelend ga vinden. En de mensen die daar rondhangen
Maar juist daarom hebben we ook niet de stoelen aan t gangpad gekozen want dan zit je volgens mij idd continu met mensen die tegen je aanstoten.
Voorlopig staan we nog op deze stoelen gereserveerd, maar ik blijf toch twijfelen :)
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Op lange reizen zo weinig drinken dat je niet van je stoel hoeft is ook niet bepaald gezond.

Een beetje rekening met elkaar houden is niets mis mee maar ik kan me toch niet voorstellen dat de post van Sverigeboy serieus bedoeld is.
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Wij hebben ook al eens stoelen gehad bij de toiletten, maar wij hebben nergens last van gehad. We hebben totaal geen vieze luchtjes geroken.
Ik vind het op zich wel een leuke plaats, maar ik vind het dan ook leuk om een beetje rond te kijken enzo. En op die plaats heb je dan genoeg te zien!
Op die manier raak ik ook vanzelf aan de praat met allerlei mensen. Ook dat vind ik wel gezellig. Het is toch een lange vlucht en dan vind ik 't wel leuk om een beetje te kletsen met mensen.
Verder ga ik zelf ook geregeld aan de wandel in een vliegtuig, ik vind het nogal lastig om lang op die stoel te zitten. Even een rondje doen, drankje halen, beetje kletsen bij de toiletten.. :lol:

Dus het is niet altijd vervelend, zo'n plaats.
Anita
Sverigeboy
Amerika-ontdekker

Bericht door Sverigeboy »

Nou eigenlijk zijn dit wel mijn echte ergenissen in een vliegtuig.
Ik snap ook wel dat sommige mensen, wel na de wc moeten of zo.
Maar dat kan toch ook wel zonder gehang en zo.
Maar wat ik eigenlijk er mee wil zeggen is.
Als iedereen zich normaal en rustig zou gedragen, de vlucht er ook al comfortabler van wordt.
Waarom zou je elkaar moeten lastig vallen.
Oh ja, ik heb geen cursus stress management nodig hoor.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Sverigeboy schreef:Ik snap ook wel dat sommige mensen, wel na de wc moeten of zo.
Maar dat kan toch ook wel zonder gehang en zo.
Ik hoop dat ik nooit bij jou in het vliegttuig zit want ik moet zeker 5 keer naar het toilet tijdens een vlucht. :sorry:
En helaas moet ik dan meestal op mijn beurt wachten (dus in het gangpad "hangen") want in de vliegtuigen waarin ik gevlogen heb waren altijd maar een paar toiletten voor een paar honderd passagiers.

Ook sta ik af en toe even op om mijn benen te strekken omdat ik er weinig voor voel om trombose te krijgen.

Je zit nu eenmaal met een heleboel mensen in een kleine ruimte dus het is een beetje geven en nemen.

Marjon
Sverigeboy
Amerika-ontdekker

Geen probleem hoor, Vana.
Als je zo vaak moet hoor.
als je maar rustig ben.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik heb ook nooit zo'n last van dat gehang, zelfs al zit ik zelf op die eerste rij stoelen. Natuurlijk zie je daar soms groepjes mensen, maar ze zijn nog nooit bij mij op schoot komen zitten :lol: Ik
heb meestal wel wat op de grond liggen voor mij (de deken, een boekje) en dat geeft me genoeg persoonlijke ruimte. En die stank van de wc's heb je pas na een fiks aantal uren, maar dat ruik je alleen als de deuren open staan. Heel af en toe betekent het dat ik zelf even opsta om de deur te sluiten, maar meestal is dat niet nodig omdat er toch een paar wachtenden staan. Ik vind die stank wel meevallen, en ook het geduw en gehang op de stoel aan het gangpad vind ik wel meevallen. Ik heb meer last van die stomme karretjes die door het gangpad komen met de stewardessen, die hebben me al vaak pijn gedaan om een stewardess niet zo goed kan sturen :roll: Toch vind ik die ruimte zeker opwegen tegen de nadelen, vooral ook voor Peter (mijn man). Die is met 1,98 zo lang dat hij op een normale stoel zich al snel een sardientje voelt.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Sverigeboy schreef:Ik vind eigenlijk andere mensen altijd een ramp in het vliegtuig.
als je net rustig zit, komt je voorbuurman/vrouw op schoot liggen.
Of mensen komen spullen in je bagage je bakliggen en dan liggen je spullen weer heel ergens anders en dan leunen ze ook nog op je.
Maar inderdaad het ergste is dat mensen altijd gaan rondhangen waar jij zit.
Kunnen mensen gewoon eens niet leren om elkaar niet lastig te vallen.
Dus gewoon.
- op de plaats blijven zitten
- de eigen handbagage bak gebruiken.
- niet naar de wc gaan. (hoef zelf nooit in een vliegtuig)
- en eerst kijken als ze de stoel naar achteren doen.
- en gewoon stil zijn of heel rustig praten.
Als dit serieus is,zou ik eens gaan kijken of de boot geen optie voor je is. :wink:
Sverigeboy
Amerika-ontdekker

en waarom dan wel Pete Z.????
Iedereen kan zich toch normaal gedragen of is dat te veel gevraagt tegenwoordig?
vind jij niet irritant als iemand op je zit te hangen ?
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Sverigeboy schreef:Ik vind eigenlijk andere mensen altijd een ramp in het vliegtuig.
als je net rustig zit, komt je voorbuurman/vrouw op schoot liggen.
Of mensen komen spullen in je bagage je bakliggen en dan liggen je spullen weer heel ergens anders en dan leunen ze ook nog op je.
Maar inderdaad het ergste is dat mensen altijd gaan rondhangen waar jij zit.
Kunnen mensen gewoon eens niet leren om elkaar niet lastig te vallen.
Dus gewoon.
- op de plaats blijven zitten
- de eigen handbagage bak gebruiken.
- niet naar de wc gaan. (hoef zelf nooit in een vliegtuig)
- en eerst kijken als ze de stoel naar achteren doen.
- en gewoon stil zijn of heel rustig praten.

ahhh dus de volgende keer maar met een prive vliegtuig vliegen sverigeboy, dan heb je van niemand last, stop niemand z'n spulletjes bij jou in de bagagebak. Van tevoren wel even de piloot waarschuwen dat ie niet naar de wc mag, stel je voor dat ie jou lastig valt als je in je eentje lekker stil zit te wezen in je vliegtuig.
Dan ook vooral niet naar een dichtbevolkt gebied vliegen in de VS, vlieg maar door naar North Dakota of zo. Lekker alleen en veel ruimte. Als je al zoveel problemen hebt om een aantal uur met 300 mensen samen te zijn, wil ik er niet aan denken wat je dan wel niet over een dichtbevolkte stad als stad als New York te klagen hebt.
Sverigeboy
Amerika-ontdekker

Go Bucks,

Vertel mij eens waarom ik alleen zou moeten vliegen?
Terwijl ik al zo vaak normale vluchten mee heb gemaakt vanuit het mooie zweden naar Nederland.
Maar het rare is als ik lange vlucht neemt zoals naar curacao of naar het mooie VS.
Ik altijd van die mensen aan boord heb die zich zo raar gedragen of dronken en andere lastig vallen.
terwijl tientallen mensen aan boord zich gewoon gedragen en waar ik geen last van heb.
Dus waarom zou ik dan alleen moeten vliegen en die vervelende mensen mogen zich vervelend blijven gedragen.
Het grappige is dat wij zelf een hotel hebben en daar heb ik nooit last van de mensen.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Ondanks alles heeft sverigeboy ook wel een beetje gelijk. Ik snap ook niet zo goed waarom mensen altijd op m'n hoofsteun moeten leunen bij het voorbijlopen. Vooral als ik een poging tot slapen doe...
En bij het opstaan zich optrekken aan jouw stoel...
En tijdens het eten hun stoel naar achteren laten staan...
Maar dat plassen dat moet nou eenmaal!
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Sverigeboy
Amerika-ontdekker

Daar heb je gelijk in, niet iedereen kan zijn plasje ophouden.
Dat is ook geen ramp.
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Sverigeboy schreef:Ik altijd van die mensen aan boord heb die zich zo raar gedragen of dronken en andere lastig vallen.
terwijl tientallen mensen aan boord zich gewoon gedragen en waar ik geen last van heb.....
Een quote zoals deze komt al heel wat genuanceerder over dan jouw eerste bericht waarin het meer leek alsof je je ergerde aan iedereen die bij je in het vliegtuig zit.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Ik vraag vaak speciaal een plekje niet ver van de WC omdat ik vaak moet, dan hoef ik niet zo ver te lopen.
Van vieze geurtjes heb ik nooit last gehad, wél van een smerige boel (eufemisme voor stront aan bril, wastafel en kraan) die de vorige gebruikster (een oudere dame) achter had gelaten. Ze zat schuin voor me en ik ben teruggelopen om haar (zachtjes) en vriendelijk te vragen of ze de WC "op wilde ruimen". Het was duidelijk van haar, anders had ze het zelf ook niet geaccepteerd. Ze werd rood tot achter haar oren, maar ging het wel schoonmaken. Wat een smerige mensen zijn er toch op de wereld !
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Persoonlijk heb ik de WC's ook nog nooit heel erg geroken
We hebben dus besloten om lekker te blijven zitten en voor de extra beenruimte te gaan. :)
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Jostravels schreef:Ondanks alles heeft sverigeboy ook wel een beetje gelijk. Ik snap ook niet zo goed waarom mensen altijd op m'n hoofsteun moeten leunen bij het voorbijlopen. Vooral als ik een poging tot slapen doe...
En bij het opstaan zich optrekken aan jouw stoel...
En tijdens het eten hun stoel naar achteren laten staan...
Maar dat plassen dat moet nou eenmaal!
Oei, als ik dit lees dan moet ik eerlijk bekennen dat ik me daaraan schuldig maak. :|
Ik kan namelijk niet rechtstaan vanuit een vliegtuigstoel zonder me op te trekken.Ik heb dan wel twee benen maar kan er maar een gebruiken ,waardoor ik dus me niet op een normale manier kan rechtkomen .Idem dito met het doorstappen naar de wc :oops: ,ik heb weinig steun aan mijn linkerbeen waardoor ik ook naar die hoofdsteunen grijp .
Ik heb dan ook nog de pech een actieve blaas te hebben waardoor ik zeker meer dan 1 x naar toilet moet begeven .Integenstelling tot de meeste hier , vraag ik wel altijd plaatsen dicht tegen wc maar krijg ze niet altijd en moet soms tot 10 stoelen ver stappen om wc te bereiken.Ik check nochtans in met krukken maar blijkbaar geeft dit weinig effect .
Ik zie ook wel bij anderen dat vele mensen problemen hebben om uit hun stoel te geraken omdat het ook zo smal is .Iets wat van ouderdom en je bewegingen gaan al zo vlot niet meer .
Om op de vraagstelling terug te komen over stoelen bij toiletten .Ik heb nog nooit hinder van geurtjes gehad.Ik heb nochtans een goed reukvermogen :D .Bij onze laatste terugvlucht op een 777 vond ik die laatste plaats zelfs heel ruim .
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Knabbeltje schreef:Oei, als ik dit lees dan moet ik eerlijk bekennen dat ik me daaraan schuldig maak. :|
Ik kan namelijk niet rechtstaan vanuit een vliegtuigstoel zonder me op te trekken.Ik heb dan wel twee benen maar kan er maar een gebruiken ,waardoor ik dus me niet op een normale manier kan rechtkomen .Idem dito met het doorstappen naar de wc :oops: ,ik heb weinig steun aan mijn linkerbeen waardoor ik ook naar die hoofdsteunen grijp .
Kijk, en zo leer ik ook weer iets. Daar had ik nog nooit zo over nagedacht, dat niet iedereen gewoon uit z'n stoel kan opstaan :oops:
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Het zou natuurlijk zoveel gemakkelijker zijn voor vele mensen moest je de armleuning aan het gangpad kunnen omhoog brengen ,zodat je niet meer aan de stoel voor je hoeft te trekken.

Het is wel zo wanneer je terug afreist naar huis de meeste mensen proberen te slapen en dan zal het best wel storend zijn stoten te krijgen van passanten of het getrek aan de stoelen.En hoe dichter bij het wc ,hoe meer geloop je daar hebt .
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Iris_1982 schreef:Ik twijfel een beetje, want die stoel aan het gangpad is denk ik weer irritanter omdat veel mensen daar rond komen hangen en langs je lopen omdat ze naar de WC willen.
Ik vind het persoonlijk inderdaad wel irritant om dichtbij de WC te zitten, extra beenruimte of niet. Ik ben een pietlut en vind al snel dat het stinkt en ik vind het vooral vervelend dat mensen naast je staan te wachten. Ik weet het, het aantal WC's is nou eenmaal beperkt en je ontkomt er dus niet aan. Maar ikzelf zou er dus niet voor kiezen als ik die keuze had.
"Keep Georgia On Your Mind"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer