Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Uitspraak Amerikaanse steden
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Re: Uitspraak Amerikaanse steden
Maar dat zal wel met de verschillende dialecten te maken hebben toch?
- DixieChick
- Amerika-expert
Cairo, een plaatsje in Georgia wordt uitgesproken als KEE-ro. Hoorde ik laatst op de radio. Vond ik toch wel apart.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hoe spreken jullie het hotel Wynn in Las Vegas uit? Ik zeg Win, maar heb mensen ook wel Wien horen zeggen.
Ik zou het hetzelfde zeggen als jij Marloes!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Baia
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ook, ik zeg ook "win"
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
't Is dan wel geen stad, maar de uitspraak van Reese's, je weet wel die van de Peanut Butter Cups, chocolade met pindakaas:

Het valt me op hoeveel mensen het hier uitspreken als "Riessies" in plaats van "Riessus". En dat terwijl het toch niet zo moeilijk moet zijn: je hebt immers de "Reese's Pieces"

die zo genoemd zijn omdat "Pieces" rijmt met "Reese's" (of andersom natuurlijk).
Zouden jullie Reese's als "Riessies" of als "Riessus" uitspreken?
Het valt me op hoeveel mensen het hier uitspreken als "Riessies" in plaats van "Riessus". En dat terwijl het toch niet zo moeilijk moet zijn: je hebt immers de "Reese's Pieces"

die zo genoemd zijn omdat "Pieces" rijmt met "Reese's" (of andersom natuurlijk).
Zouden jullie Reese's als "Riessies" of als "Riessus" uitspreken?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Riessus, maar zo is het mij ook geleerd

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Riessus, hier ook. Misschien een Colorado uitspraak? Waar wel een -ie achterkomt en wat veel Nederlanders uitspreken zonder is Nike.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Baia
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ook reesus.
Nike zei ik vroeger ook altijd verkeerd. In Amerika hebben ze me daar even op de vingers getikt
Mja iemand die Mike heet, noemen ze toch ook niet Mikie, of wordt dat soms wel gedaan?
Maar Nikie klinkt wel beter dan Nike.
Nike zei ik vroeger ook altijd verkeerd. In Amerika hebben ze me daar even op de vingers getikt
Mja iemand die Mike heet, noemen ze toch ook niet Mikie, of wordt dat soms wel gedaan?
Maar Nikie klinkt wel beter dan Nike.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ach ja, over de uitspraak van Nike valt niet te twisten - just do it!

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
Bennogr
- Amerika-expert
Jawel, Mike wordt hier wel degelijk Mikey [maikie] genoemd.
Is zelfs een heel beroemd reclamespotje, waarin Mikey blijkt iets te lusten waar andere kinderen een beetje huiverig tegenover staan.
Is zelfs een heel beroemd reclamespotje, waarin Mikey blijkt iets te lusten waar andere kinderen een beetje huiverig tegenover staan.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Zou de uitspraak van "Mike" als "maikie" iets te maken kunnen hebben met het feit dat er ook nog een Mickey (Mouse) bestaat?
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mikey als een vorm van Mike is hetzelfde als Ralphie voor Ralph, Johnny voor John, Bobbie voor Bob, Jimmy voor Jim, enz. enz. - oftewel een verkleinvorm van de naam.
De uitspraak van Nike als 'Naikie' heeft daarentegen niets te maken met een verkleinvorm, maar met de Amerikaanse uitspraak van de Griekse naam Nike, de godin van de overwinning.
De uitspraak van Nike als 'Naikie' heeft daarentegen niets te maken met een verkleinvorm, maar met de Amerikaanse uitspraak van de Griekse naam Nike, de godin van de overwinning.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Wat een leuk topic vind ik dit! Ik probeer ook alles uit te spreken zoals de Amerikanen dat zelf doen. Maar het ligt volgens mij ook aan het dialect dat ze spreken.
Ik was eens in New Orleans. Hoe spreek je dat uit? Nieuw Orliens of Nuw Orlens... Ik weet het nog steeds niet. Wat ik wel weet is dat ik het een prachtige stad vond en gelukkig was ik er voordat Katrina haar slag sloeg...
nicolineC
Ik was eens in New Orleans. Hoe spreek je dat uit? Nieuw Orliens of Nuw Orlens... Ik weet het nog steeds niet. Wat ik wel weet is dat ik het een prachtige stad vond en gelukkig was ik er voordat Katrina haar slag sloeg...
nicolineC
Onze website heeft een nieuw uiterlijk. Nu met routekaartjes van onze USA-reizen en nog meer foto's!
http://www.vacationdreams.nl
http://www.vacationdreams.nl
- DixieChick
- Amerika-expert
Ik heb een aantal studenten uit "Noarlens" zoals zij het zelf uitspreken. Het is in ieder geval geen "New OrLIENS" zoals je Nederlanders wel eens hoort zeggen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Baia
- Amerikakenner
- Contacteer:
Inderdaad, dat wilde ik ook zeggen. Een "ouwe" Mike, ga je echt niet Mikey noemenDento schreef:Mikey als een vorm van Mike is hetzelfde als Ralphie voor Ralph, Johnny voor John, Bobbie voor Bob, Jimmy voor Jim, enz. enz. - oftewel een verkleinvorm van de naam.
- Baia
- Amerikakenner
- Contacteer:
Die zei ik vroeger ook verkeerd.DixieChick schreef:Ik heb een aantal studenten uit "Noarlens" zoals zij het zelf uitspreken. Het is in ieder geval geen "New OrLIENS" zoals je Nederlanders wel eens hoort zeggen.
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik spreek Adirondacks ook verkeerd uit heb ik gemerkt.
Ik spreek het uit als Eedajrondeks.
Ik spreek het uit als Eedajrondeks.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eddierondeks... toch?
De verwarring rondom New Orleans bestaat ook rondom Louisville, KY... Loevul, Loewievil, Loewuhvil, en zo zijn er nog meer verschillende uitspraken. We hebben ook een koelkastmagneet van Louisville waar al die verschillende uitspraken op staan (al zit die momenteel nog in opslag dus ik kan ze niet overnemen hier...
)
De verwarring rondom New Orleans bestaat ook rondom Louisville, KY... Loevul, Loewievil, Loewuhvil, en zo zijn er nog meer verschillende uitspraken. We hebben ook een koelkastmagneet van Louisville waar al die verschillende uitspraken op staan (al zit die momenteel nog in opslag dus ik kan ze niet overnemen hier...
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht