Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2010: slow-chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Animar
Amerikakenner

Re: DV2010 Slow-Chat

Bericht door Animar »

Wij doen niet mee aan de loterij, maar ik vind het ook wel spannend worden!
Ik volg de draadjes hierover ook, en ik ben zó benieuwd wie van jullie in de prijzen gaat vallen! Ik hoop voor jullie dat jullie allemaal prijs hebben natuurlijk.

Duim, duim, duim....
Anita
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: DV-2010: deelnemers!

Bericht door Marcel87 »

Elke,

In het overzicht met onderwerpen staat nu als topictitel : RE: DV-2010 Deelnemers.

Kan je dit eventueel aanpassen in DV-2010: Slowchat?
Dan kan er ook geen verwarring ontstaan!

**Ik heb het aangepast.
Elke**
OscarG
Amerikakenner

Re: DV-2010: deelnemers!

Bericht door OscarG »

Ik betrap me er zelf nu ook steeds meer op dat ik vol verwachting naar de brievenbus kijk als ik thuis kom van het werk. We blijven afwachten!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Re: DV-2010: slow-chat

Bericht door Iris_1982 »

Ik dacht dat je pas rond juni die envelop kon verwachten? Maar nu dus ook al?
Mijn vriend en ik hebben allebei meegedaan, ben heel benieuwd!
mariekeev
Amerikafan
Locatie: Nederland..... en in de toekomst hopelijk weer Los Gatos!

Bericht door mariekeev »

Ik kan ook niet wachten! Hoop zo dat de enveloppe voor mij of mijn man in de bus valt bij ons.
Dit jaar verhuizen we hoe dan ook naar Amerika, maar dan op een H-1b voor mijn man. Vind ik persoonlijk maar niets omdat ik niet mag werken dus die enveloppe zou het leven een stuk makkelijker maken voor ons.

Veel succes iedereen die heeft meegedaan, ik ben erg benieuwd wanneer we de eerste resultaten in Nederland/België kunnen gaan verwachten!
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Wel een lekker vooruitzicht dat jullie sowieso gaan Marieke!!! Denk dat menigeen jaloers op je is!
En je kan in amerika ontzettend veel vrijwilligerswerk doen he? Dat is daar echt huge en er zijn vaak hele leuke dingen te vinden zodat je je in ieder geval niet hoeft te vervelen!!
mariekeev
Amerikafan

Bericht door mariekeev »

Vervelen gaat er inderdaad niet gebeuren! Weet nu al dat ik als vrijwilliger graag aan de slag wil gaan bij de Open Space Preserves, hoop nu maar dat ze mij daar willen hebben :) In de buurt van waar wij zitten is ook een leuke organisatie die fruit plukt bij mensen die fruitbomen in de tuin hebben staan maar door omstandigheden dezen iet zelf meer kunnen verzorgen (bijvoorbeeld door ouderdom), een deel van de opbrengst wordt vervolgens ook verkocht voor het goede doel en natuurlijk kan de eigenaar van de bomen zelf ook bepalen wat er mee moet gebeuren. Zijn in ieder geval leuke dingen om zelf toch ook onder de mensen te komen en niet alleen maar afhankelijk te zijn van die mensen die mijn man kent van zijn werk.

Maar toch.... zelf nog wat geld kunnen verdienen is toch ook wel heel handig, zeker zolang ons huis in NL niet is verkocht :?

Klagen doe ik trouwens niet hoor, ben allang blij dat we kunnen gaan en besef maar al te goed dat deze mogelijkheid er voor velen ook niet in zit.
sjoerd
Amerika-ontdekker

Bericht door sjoerd »

Good luck everybody 8)
Sjoerd
sarahlina
Amerika-ontdekker

Bericht door sarahlina »

Ik vond onderstaande info op een forum met gelijkgestemde zielen, meldingen van Africa en South Africa druipelen binnen, Europa nog niets...fingers crossed!!

15th April 2009, 11:36 AM
one from Egypt
Dear all
I got my NL letter it has March 24, 2009
my CN is 2010AF0000xxxx

12th April 2009, 08:46 PM
I received my NL on April 06th 09. The envelope is dated April 02nd 09"
CN : 2010SA00000xxx
03/31/09: NL Dated
04/02/09: NL Sent
04/06/09: NL Received
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Over het algemeen zie je die continenten altijd verschijnen vooraleer de Europese meldingen komen...
Er is dus nog hoop. ;-)
(al moet ik eerlijk zeggen dat ik er na 4 jaar niet echt meer in geloof, dat ik die Witte Enveloppe echt wel als een Groot Wonder zie, en niet als iets wat ons wel te beurt zal vallen)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

kastelke schreef: (al moet ik eerlijk zeggen dat ik er na 4 jaar niet echt meer in geloof, dat ik die Witte Enveloppe echt wel als een Groot Wonder zie, en niet als iets wat ons wel te beurt zal vallen)
Kom op! Hou de moed erin!
Jullie verdienen die greencard! Nog meer dan mij ( ik doe pas 2e keer mee ).

Het is altijd zo jammer dat er zoveel mensen meedoen die helemaal niet serieus zijn :cry: , dat verknalt het voor de mensen die wel heel serieus zijn en heel graag willen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik vind net dat jij die green card meer verdient, want jouw mogelijkheden om via een job permanent in Amerika te geraken zijn beperkter dan bij ons. En doordat de homohuwelijken nog niet erkend zijn, vormt ook dat weer een belemmering voor jou (en andere mannen/vrouwen in een vergelijkbare situatie).

't Is niet dat ik de moed opgeef, maar er is een verschil met enkele jaren geleden: toen deden we mee, en ik was heel erg zeker dat we die green card zouden winnen. Waarschijnlijk niet die 1ste keer, maar wel die 2de keer, en toen toch wel die 3de keer (wat dus in totaal al 2x3 = 6 pogingen zijn). Nu ga ik er van uit dat de kans dat we ooit winnen, haast onbestaande is.
Volgend jaar zal het misschien de laatste keer zijn dat we meedoen, omdat we dan nog kunnen verhuizen vooraleer onze zoon naar unif of hogeschool gaat. Tenzij hij een jaar moet overdoen natuurlijk.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

De greencard is voor mij inderdaad op dit moment de enige oplossing.

Laten we duimen dat we allemaal een brief krijgen en die greencard winnen :beerchug:
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Marcel en Elke, ik vind dat jullie allebei de GC netzoveel verdienen!
Elk om een andere reden, maar de een niet meer dan de ander.

Ik zal blijven duimen voor jullie!
Anita
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Elke en Marcel, ik ga ook voor jullie duimen.
Ik gun het jullie allebei zo erg.

Marjon
illuminate
Amerika-ontdekker

Bericht door illuminate »

ik heb even wat rond ge-Googled, en las op een forum dat de dv2010 notification letters de deur uit zijn.
voor iedereen die wilt weten hoe zo'n brief eruit ziet. krijgen jullie al wat meer kriebels in jullie buik bij het zien van dit plaatje?
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Jeetje...door dit draadje te lezen begint het ineens erg te kriebelen in mijn onderbuik! Ik ben er ook erg veel mee bezig maar ik moet zeggen dat ik, tot nu toe, niet zo gefocust was op de brievenbus (geen idee waarom niet). Maar dat zal nu wel anders worden.

Ondanks de economisch onzekere tijden wil ik winnen!!! Flink duimen met z'n allen, ook voor elkaar!
mariekeev
Amerikafan

Bericht door mariekeev »

En je zou maar zo een ongelooflijk laag nummer krijgen! Als er verder niets mis is, weet je gewoon zeker dat je de kaart in handen hebt. Lijkt mij een heerlijk gevoel :D
illuminate
Amerika-ontdekker

Bericht door illuminate »

de twee formulieren (dsp-122 en 230) die in de notification letter genoemd worden kan je hier vinden. dus voor de mensen die willen weten hoe die formulieren eruit zien, en niet kunnen wachten... :wink:
sarahlina
Amerika-ontdekker

Bericht door sarahlina »

Hallo iedereen,
Mocht ik DIE brief ontvangen met DAT casenummer dan begon ik gelijk mijn koffers te pakken :lol:
Het is zo dat hoe langer je meespeelt hoe minder je er gaat in geloven dat je hem ook daadwerkelijk kan winnen.
Wanneer de eerste meldingen binnenkomen en het daarna weer even stil wordt dat is het moment dat de moed me keer op keer in de schoenen zakt. Dat duurt dan ongeveer totdat de nieuwe inschrijvingsperiode er voor de volgende dv er is...
Uiteraard gun ook ik Elke en Marcel die mooie groene kaart. De volhouder wint, dus laat ons de hoop nog niet opgeven!!
Kastelke, als de eerste NL's binnenkomen kan je dan ook de ontvangstdatum/verzendingsdatum vragen en dit mee in het lijstje opnemen van de desbetreffende winnaar aub?
effe op de klok kijken....tegen 14h is de 'postman' zeker geweest dus... :lol: Dat wachten hé! :twisted:
Bedankt voor het doorsturen van de brief illuminate, mijn hart bonst al in mijn keel!!!AAAAAAHHHHHH slecht karakter :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer