Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

5 dagen New york ( 22/11 - 27/11/2009)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
gertje67
Amerika-newbie

5 dagen New york ( 22/11 - 27/11/2009)

Bericht door gertje67 »

Hallo iedereen, eind november gaan we 5 dagen naar New york voor de eerste maal.
Wat kunnen jullie ons aanraden om op deze 5 dagen te bezichtigen in NY .
De trip van jfk naar Manhattan met metro of taxi ?
Welke buurten in NY kan je beter vermijden s'avonds op gebied van criminaliteit.
Is er al iets te merken van kerstsfeer eind november.
Goede maar betaalbare restaurants, waar vind je ze .

In de hoop op positieve antwoorden, vriendelijke groeten

gertje 67
Jerry & Diana
Amerikafan

Re: 5 dagen New york ( 22/11 - 27/11/2009)

Bericht door Jerry & Diana »

Wat wij in ieder geval erg leuk vonden in New York:
- Empire State Building
- Wandelen in Central Park. We hebben het hele park van noord naar zuid doorgelopen. Ook nog Strawberry Fields bekeken.
- De Staten Island Ferry langs het Vrijheidsbeeld.
- De NBA SuperStore. Onze zoon is een groot basketball-fan.
- 's Avonds natuurlijk Times Square.

Zie ons reisverslag.
Wij hadden helaas maar 1,5 dag in New York. Geweldig dat jullie daar 5 dagen zijn!
Veel plezier met de voorbereidingen en een hele fijne tijd in New York.
Groetjes, Diana
p.s. Vergeet Starbucks niet!!
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Jerry & Diana schreef:- Wandelen in Central Park. We hebben het hele park van noord naar zuid doorgelopen. Ook nog Strawberry Fields bekeken.
Was dat een lange wandeling?

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

5 dagen.... véél te kort.... :D

Nee hoor, voor de 1e keer hartstikke leuk. Vorig jaar was ook onze eerste keer, en het is zo goed bevallen dat we dit jaar 8 dagen terug gaan. Wat een heerlijke stad.

Wat moet je zeker doen:
- vrijheidsbeeld, erg indrukwekkend om te zien. En... het gerucht gaat dat vanaf 4 juli de kroon weer open gaat (ga wel heel vroeg in de ochtend... tip voor alle attracties)
- middagje central park (lekker rustig aan doen met een flesje wijn) :wink:
- met de metro naar brooklyn en dan een wandeling over de Brooklyn Bridge naar Manhattan
- Empire State building en Top of the Rock (een in de ochtend en een met zonsondergang)
- Tuurlijk TimesSquare
- 5th Avenue
- etc...

Er is zooooo veel te zien. Alle buurten zijn leuk om doorheen te lopen. Dan proef je ook echt het NY. Je kunt een aantal buurten makkelijk in een dag met elkaar combineren. NY is juist een hele leuke en mooie stad waar je doorheen kunt lopen. Voor je het weet heb je al een paar KM gehad. Het ligt allemaal lekker bij elkaar... en overal is wel iets te zien!

Hier wat foto's van mij om in de stemming te komen!

Mijn tip... zorg dat je van elke buurt iets proeft, want het is allemaal zoooo verschillend qua sfeer, en juist dat maakt NY... NY!

Oh ja... en lekker eten bij 'Brooklyn Diner' op 212 W 57th... ziet eruit als een eenvoudige diner, maar is wel net iets meer dan dat (dus geen snelle hap). Meeste mensen staan er ook netjes op!

En wij zijn met de taxi voor 40 dollar naar het hotel gebracht. geen gezeur, niet wachten... gewoon instappen en naar je bestemming. Wij vonden dat ideaal!
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

aspers schreef: Vorig jaar was ook onze eerste keer, en het is zo goed bevallen dat we dit jaar 8 dagen terug gaan. Wat een heerlijke stad.
En wij zijn met de taxi voor 40 dollar naar het hotel gebracht. geen gezeur, niet wachten... gewoon instappen en naar je bestemming. Wij vonden dat ideaal!
Wanneer gaan jullie ? Wij gaan a.s. zaterdag voor 6 nachten. Heb er super veel zin in. Ik heb voor elke dag een hele planning, maar dat kan wel eens letterlijk in het water vallen, gezien de weersvooruitzichten. Wij zijn net als jullie ook van plan om gewoon lekker makkelijk de taxi te nemen naar het hotel.
Groetjes, Nel
Kirsten
Amerika-ontdekker

Bericht door Kirsten »

Ohhh... Ik ben vorig jaar 8 dagen in NYC geweest en zou er zo weer naar toe willen.

Ik ben het zeker met eerdere voorstellen eens. Central Park is geweldig, en als je de tijd hebt is het zeker een aanrader om wat van de verschillende wijken van de stad kennis te maken.

Het scheelt natuurlijk met welk gezelschap je bent. Wij waren met 4 meiden en hebben veel plezier gehad tijdens de "sex and the city" tour, en we hebben met veel plezier gewinkeld (ook in een outlet centre buiten de stad).
Wat ik zelf erg indrukwekkend vond was het WTC 9/11 tribute museum.

Wij zijn ook op het Empire state building geweest: naar boven een uur voor schemering zodat we de stad zowel in het licht als in het donker konden zien.
Een extra bonus was dat het vriendje van mijn nichtje "stiekem" over was gekomen en haar daar, met de zonsondergang op de achtergrond, een huwelijksaanzoek heeft gedaan. :D
Afbeelding
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

Kirsten schreef:Een extra bonus was dat het vriendje van mijn nichtje "stiekem" over was gekomen en haar daar, met de zonsondergang op de achtergrond, een huwelijksaanzoek heeft gedaan. :D
kijk, dat zijn de beter aanzoeken! :beerchug:
Lizzy
Amerika-ontdekker

Bericht door Lizzy »

Ga in plaats van de Empire State Building omhoog bij de Radio City Music Hall. Is ook heel behoorlijk hoog en je hebt uitzicht van het dak op de Empire State Building en over de rest van New York.
Groetjes,
Jerry & Diana
Amerikafan

Bericht door Jerry & Diana »

Izognoeg schreef:
Jerry & Diana schreef:- Wandelen in Central Park. We hebben het hele park van noord naar zuid doorgelopen. Ook nog Strawberry Fields bekeken.
Was dat een lange wandeling?

Groetjes,
Paul
Was wel een flink stuk lopen, maar ik weet niet meer hoe lang, misschien zo'n 1,5 uur. Hebben ook een gedeelte over 5th Avenue gelopen, langs Central Park. Het park is echt heel mooi.
Groetjes, Diana
michelvdriel
Amerika-ontdekker

Bericht door michelvdriel »

Ook leuk:
- Intrepid (www.intrepidmuseum.com, je moet er van houden)
- Maak een overtocht met de Staten Island Ferry. Gratis, en een geweldig uitzicht!
- Rockefeller Center (je bent helaas net te vroeg voor de kerstboom, die wordt 3 december geplaatst)

De metro vond ik ideaal vanaf JFK. Moet je niet teveel bagage hebben, want da's nogal een gezeul.
1 juni is 't weer zover!
Afbeelding
HeleneB
Amerika-ontdekker

Bericht door HeleneB »

Wij hebben s'avonds ook een boottocht gedaan, was ook zeer mooi. We vertrokken toen het schemerde en kwamen terug in het donker. Om de hele stad verlicht te zien is echt heel mooi. Overdag is dat minder interessant omdat je ook de boot moet nemen naar het Vrijheidsbeeld.

Wij hebben ook Central Park gedaan, maar dan met de fiets, die je ter plaatse kon huren. Zo hadden we op kortere tijd toch Central Park kunnen zien.(Pas op: het is echt wel heuvelachtig!)

Ook heel indrukwekkend vond ik Ground Zero. Je kunt het je niet voorstellen wat het is geweest als je niet ter plaatse bent geweest. Zo'n gigantische oppervlakte...

Wat de criminaliteit betreft, daar kan ik je niet mee helpen. We lagen al iedere avond rond 9u in ons bed, doodmoe van al die kilometers te stappen en van het tijdsverschil...
juliocruz
Amerika-newbie

Bericht door juliocruz »

Ik ben gek op New York. Ik kom er in mei ook weer een paar dagen. Vanaf JFK kun je makkelijk de metro nemen naar Manhattan. Het is heel goedkoop en gaat sneller dan een taxi. Een paar dingen die volgens mij hierboven nog niet genoemd zijn: Er is blijkbaar een wandelroute in downtown Manhattan langs het Nederlandse erfgoed, die wil ik zelf ook gaan lopen. Blijkbaar kun je bij het Visitor Center een kaart ophalen. Verder zou ik zeker proberen om een wedstrijd van de New York Knicks (basketball) bij te wonen, echt geweldig en veel spectaculairder dan een wedstrijd van de Yankees (honkbal). Het basketball seizoen start begin november, dus dat moet lukken. Je kunt ook een rondleiding door Madison Square Garden doen, waar de basketball vloer steeds over de ijsbaan van de Rangers wordt gelegd. Wall Street heeft een museum en je kunt over de beursvloer kijken, leuk om een keer te zien. Het Marriot Marquis Hotel op Times Square heeft een schitterend atrium met supersnelle liften die je constant omhoog en omlaag ziet schieten en op de bovenste verdieping is een roterend restaurant met schitterend uitzicht waar je ook gewoon wat kunt drinken. Het mooiste museum vind ik het Metropolitan en Trump Tower is ook leuk om een keer te zien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer