Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overnachtingen in Yellowstone

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
wendyjol
Amerikakenner

Overnachtingen in Yellowstone

Bericht door wendyjol »

Langzaam aan probeer ik een route voor komende zomer vast te stellen.
Zoals het er nu uitziet, willen we 4 dagen in Yellowstone verblijven. Wij zullen er dan ook 4 nachten slapen. Omdat onze ervaring van de vorige keer, het slapen in de parken zelf, ons zo goed is bevallen, willen we bijtijds de accommodatie daar boeken. Mijn ervaring met Yosemite was dat het in oktober al volgeboekt was.
Wat is jullie advies : 2 dagen in Noord Yellowstone en 2 in Zuid of gewoon 4 nachten ergens in het midden van de 8....

Bij voorbaat dank voor jullie hulp
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi Wendy,

al heb ik zelf niet in het park overnacht, maar in de plaats West Yellowstone, net buiten het park aan de westingang, zou ik kiezen voor een spreiding. Het park is zoooooo groot, dat je anders heen en weer blijft rijden. Toch wordt er ook vaak aan de wegen gewerkt, hetgeen ook nogwel eens voor omrijden zorgt.
Er zijn forumleden, die wel ervaring hebben met het overnachten in het park, dus die kunnen je vast wel het één en ander over de diverse accommodaties vertellen.
Als ik in het park zou willen overnachten, zou ik proberen onder andere een kamer te krijgen in de Old Faithfull Inn. Een prachtig groot, uit boomstammen opgetrokken, complex. Het is alleen niet goedkoop en de openstelling is beperkt.
Binnen het park zijn de kamers wel snel uitverkocht, dus tijdig reserveren is wel noodzakelijk.
Zie http://www.travelyellowstone.com/dynami ... ticleid=38 en http://www.travelyellowstone.com/pages/ ... _rates.htm

Succes en veel plezier met de voorbereidingen.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hoi Wendy

Ik zou zeker kiezen voor een splitsing noord en zuid, dat scheelt toch wel heel wat reistijd in het park! Ik zou niet kiezen voor 2+2, maar eerder voor 3+1+1. Uitleg volgt.

De noordkant van het park is zeker heel erg mooi om te zien, maar kent in zijn geheel toch minder hoogtepunten dan de zuidelijke loop, ik zou daar ook maar 1 overnachting plannen. De volgende 2 nachten zou ik plannen bij Old Faithfull (is trouwens een prachtig hotel!). Vanuit hier kun je dan heel goed de zuid-westelijke kant verkennen met de vele geisers. De laatste nacht zou ik spenderen in de buurt van Fishing Bridge om Grand Canyon of the Yellowstone en Lake Yellowstone te ontdekken. Volgens mij heb je dan een goede verdeling. (Je zou de laatste 3 nachten ook nog kunnen omwisselen (eerst 1 nacht Fishing Bridge en daarna pas 2 nachten Old Faithfull).

Wij hebben vorig jaar geslapen in Mammoth Hot Springs en in het Lake Yellowstone Hotel. Het eerste is heel eenvoudig, maar we hadden daar ook de goedkoopste kamer (gezamenlijke douches op de gang). Lake Yellowstone is een heel luxe hotel, met een prachtig uitzicht over het meer (als je aan de goede kant zit), maar ook hier zijn de kamers wel heel klein. In het laatste hotel hebben we trouwens voortreffelijk gegeten!

Kijk trouwens wel op internet naar de wegafsluitingen. I.v.m. onderhoud kunnen wegen worden gesloten voor lange tijd, en omdat de afstanden zo groot zijn zou ik het verblijf wel daarop afstemmen!

Ik las trouwens dat je ook naar Grand Tetons NP gaat, en in dit park kan ik de Signal mountain Lodge van harte aanbevelen. Wij hadden hier een huisje met alle voorzieningen (keuken) en een privé balkon met een geweldig uitzicht over Jackson Lake. De zonsopgang was prachtig!

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hoi Wendy,

tijdens mijn laatste trip zat ik 3 nachten in Canyon Village in een zogn. Pioneer Cabin bij Canyon Lodge & Cabins.

Dit waren eenvoudige cabins voor een betaalbare prijs, $ 65,88 incl. TAX per nacht. Geen tv maar wel eigen douche en toilet. Ik had juist voor deze locatie gekozen omdat je dan mooi in het midden van de "8" zit, aan de oostkant. Helaas voor mij was de weg naar het noorden vanuit Canyon Village afgesloten zodat ik toch nog een heel stuk moest omrijden om in het noorden van het park te komen.

Drie jaar geleden heb ik 2 nachten in een cabin bij Roosevelt Lodge Cabins geslapen. Geen eigen douche of toilet maar omdat het iets minder massaal was dan Canyon Village, vond ik het hier eerlijk gezegd mooier. Bovendien zit je hier vlakbij het gebied waar je beren en wolven kunt spotten.

Misschien zou je de nachten kunnen verdelen over enkele accomodaties zoals Jacqueline schrijft. Mocht ik ooit nog eens in Yellowstone komen dan zal ik dat zeker overwegen.

Overigens heb ik de cabin bij Canyon Village pas half maart geboekt, dus 2,5 maand voordat ik erheen ging. Ook in 2002 heb ik pas halverwege maart geboekt. Er was toen nog volop keus. Maar goed, als je de route al weet kun je natuurlijk alvast boeken. Dan ben je in ieder geval zeker van een plaats.

Succes met de planning.

Groet,

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hè, dat ziet er leuk uit Roland.

Wat me aanspreekt bij deze cabins is dat er een eigen toilet en douche aanwezig is. Dan heb je toch het gevoel van camperen maar net dat beetje extra luxe.
Aangezien ik er minstens twee keer per nacht uitmoet om naar de w.c. te gaan zou dit prima geschikt voor mij zijn. :( :D :wink:

Aangezien wij nog lang niet weten wanneer we precies in Yellowstone zullen zijn , spreekt het me ook wel aan dat je niet zo lang van tevoren hoeft te reserveren.

Marjon
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Ik zou voor 4 nachten op dezelfde plek kiezen, in en uitchecken kost toch tijd en je leeft dan helemaal uit een koffer maar da's persoonlijk.
Ik heb goeie ervaringen met Canyonlodge, mooie motelunits.
Vergeet niet dat de openingstijden erg beperkt zijn, Roosevelt lodge maar 3 maanden geloof ik.
Goeie optie is ook Mammoth Hotsprings, zit een behoorlijke kudde herten daar en bij het visitor center een uilenfamilie.
Wij hebben afgelopen mei in West Yellowstone overnacht en dat is eigenlijk ook prima bevallen. Het is wel een groot park maar vlakbij de ingang was dat adelaarsnest en we reden er elke dag langs en daarvan hebben we 1 keer de mazzel gehad dat de hele familie op het nest zat.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
bart40 schreef :
Ik heb goeie ervaringen met Canyonlodge, mooie motelunits.
hadden zelfde ervaring: ondanks de vele bezoekers rustig gelegen, erg centraal zodat het hele park vlot te bezoeken was. en natuurlijk vlakbij die prachtige canyon.
jacques
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

vana schreef:Wat me aanspreekt bij deze cabins is dat er een eigen toilet en douche aanwezig is. Dan heb je toch het gevoel van camperen maar net dat beetje extra luxe.
Aangezien ik er minstens twee keer per nacht uitmoet om naar de w.c. te gaan zou dit prima geschikt voor mij zijn. :( :D :wink:

Aangezien wij nog lang niet weten wanneer we precies in Yellowstone zullen zijn , spreekt het me ook wel aan dat je niet zo lang van tevoren hoeft te reserveren.
Marjon,

en ze hebben een goede kachel... :wink: Toen ik aankwam op 29 juni heb ik die aangezet. De eerste en enigste keer tijdens mijn vakantie dat ik de kachel i.p.v. de airco aan had.

De cabins zitten in Canyon Village per 4 stuks aan elkaar gebouwd. Een nadeel is dat het wel een beetje gehorig is. Zo wist ik precies wanneer mijn buren naar het toilet gingen of onder de douche stonden. :wink: Omgekeerd ook natuurlijk... :lol: Gelukkig had ik verder geen tot weinig last van ze. Enkel op de laatste ochtend, toen één van de motermuizen in een cabin naast mij het nodig vond zijn motor een half uur warm te laten draaien om 05.00 uur 's ochtends... :banghead:

Qua ligging zijn de cabins wel ideaal. Alles is goed te berijden vanuit Canyon Village. Voordat ik afgelopen maart boekte had ik al wel diverse keren gecheckt of er nog plaats beschikbaar was. Op de site zie je steeds maar enkele beschikbare cabins (max. 9), in werkelijkheid heeft men volgens mij meer dan 100 van deze cabins daar staan.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

Wij hebben deze zomer 3 nachten op de campground van Canyon Village gestaan. Natuurlijk is dit te kort, maar ja; tijd ... Een dag de zuidelijke route en de 2e dag de noordelijke. Jammer dat in die tijd de route tussen de Durraven Pass en Canyon Village was afgesloten; zo moesten wij het hele rondje weer terugrijden.

Een volgende keer zou ik er toch voor kiezen om minstens 3 dagen te blijven met overnachtingen op verschillende punten. Zelf zou ik dan:
1 nacht in Canyon Village
1 nacht in Old Faithful (en daar een hele dag rondwandelen)
1 nacht in Mammoth Hot Springs.

Afhankelijk van waar je het park binnenkomt kan de volgorde natuurlijk worden aangepast.

Wij zijn zo enthousiast geraakt over dit park (dit jaar 1e keer) dat wij er ook een ker een hele week willen blijven.
Jan Gijs
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

JGK schreef:Wij zijn zo enthousiast geraakt over dit park (dit jaar 1e keer) dat wij er ook een keer een hele week willen blijven.
Dat gevoel heb ik nou ook. Een prachtig park. Langer dan één week lukt ook nog wel. :wink:

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

markro schreef:
JGK schreef:Wij zijn zo enthousiast geraakt over dit park (dit jaar 1e keer) dat wij er ook een keer een hele week willen blijven.
Dat gevoel heb ik nou ook. Een prachtig park. Langer dan één week lukt ook nog wel. :wink:

Groet, Marco.
Absoluut wij gaan volgend jaar 2 weken alleen naar Yellowstone.
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

Heb je nog iemand nodig om je koffers te dragen ... :?
Jan Gijs
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Misschien voor de fotospullen, twee weken geleden een 170-500mm lens en nieuw statief erbij gekocht. Dat wordt wel steeds meer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer