Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

waardevolle spullen aangeven

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
fcw81
Amerika-newbie

waardevolle spullen aangeven

Bericht door fcw81 »

Hoi allemaal.

20 april as ga ik 5 dagen naar New York samen met mijn vriendin en haar ouders. Mijn vraag is hoe het zit met als je spullen meeneemt die van enige waarde zijn. Zo wil ik bijvoorbeeld mijn fotocamera (digitaal spiegelreflex), videocamara en laptop meenemen. Hoe voorkom je dat je bij terugkomst door de douane een naheffing krijgt, omdat ze zeggen dat je het daar heb gekocht?

Moet je het van te voren aangeven, zo ja waar dan.

Alvast bedankt voor het antwoord en/of tips
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: waardevolle spullen aangeven

Bericht door José »

Ik had van mijn digitale spiegelreflexcamera een kopie van de bon meegenomen.
De laptop bevat bestanden met de datum van voor het vertrek van de reis, dan kan je het één en ander wel bewijzen.
Bij ons werd trouwens bij terugkomst niets gevraagd. (we zijn ook door de 'niks aan te geven' route gegaan)
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Maak een fotokopie van de aankoopnota's en stop die in jouw handbagage.
Eventueel kan je ze tevens nog inscannen en op de harde schijf van de laptop zetten. Kan je ook doen met paspoort, gegevens van reis-bagageverzekering, e.d.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Daarnaast zijn er vaak ook verschillen in benamingen tussen Europa en de VS. Camera's heten bijvoorbeeld vaak anders (een Canon Ixus van hier, heet in de VS een Powershot). Ze kunnen ook heel veel met de serienummers van de apparaten. Ik neem van mijn Macbook Pro en iPod Touch een kopie van de bon mee, gewoon omdat het apparaten zijn die veel mensen in de VS kopen. Voor de rest neem ik geen bonnetjes voor andere dingen mee, maar goed ik heb ook geen digitale spiegelreflex camera ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik ga ook niet overal bonnetjes van meenemen. Mijn laptop is een paar jaar oud, mijn spiegelreflex nog vrij nieuw, maar op mijn laptop staan genoeg foto's die al eerder met die camera gemaakt zijn (te zien in de EXIF-gegevens).
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

In principe is de richtlijn dat je moet kunnen aantonen dat je spullen voor eigen gebruik zijn. Je zult echt niet de eerste zijn die met een laptop, camera, ipod etc etc. de plas oversteekt en weer terug. Als er sporen van gebruik al op zitten, dan is het meestal al genoeg. Maar als alles nog gloednieuw is, zou je inderdaad de aankoopbonnen kunnen kopieren of meenemen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

nieuwenoord schreef:Ik ga ook niet overal bonnetjes van meenemen. Mijn laptop is een paar jaar oud, mijn spiegelreflex nog vrij nieuw, maar op mijn laptop staan genoeg foto's die al eerder met die camera gemaakt zijn (te zien in de EXIF-gegevens).
Die data zijn heel gemakkelijk te vervalsen, dus als je van slechte wil bent, is dat het eerste dat je aanpast ;).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer