Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rijbewijs

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Rickdj
Amerika-newbie

Rijbewijs

Bericht door Rickdj »

Hallo allemaal,

Ik ga van de zomer naar Amerika (Florida), ik ben 18 jaar en heb dan als ut goed is mijn rijbewijs. Nu is mijn vraag mag je dan autorijden in Amerika, mijn tante en mijn moeder zeggen allebij dat het pas vanaf je 21 mag. Maar dat is toch alleen met drank zo?
Clint
Amerika-expert

Re: Rijbewijs

Bericht door Clint »

Amerikanen mogen vanaf hun 16 al rijden. Als jij een rijbewijs heb, mag je inderdaad gewoon rijden in de VS. Als je een auto wil huren, kan het wel lastig worden. Daar waar ze jongeren auto's laten huren geldt er vaak een fee per dag voor mensen onder de 25.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Rickdj
Amerika-newbie

Bericht door Rickdj »

Mijn ouders huren de auto dus das geen probleem :D
En bedankt he
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dat is dus wel een probleem want je moet opgeven wie er allemaal gaan rijden en dus zijn ze voor jou $ 25 per dag aan extra kosten kwijt omdat je onder de 25 jaar bent.
Als je toch gaat rijden zonder dat je als (mede)chauffeur op de papieren staat ben je niet verzekerd.
OlivierV
Amerika-ontdekker

Bericht door OlivierV »

Dan heb je toch een flink verzekeringsprobleem als je rijdt zonder dat bij het huren aan te geven (en te betalen)!
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

In Amerika mag je zelfs normaliter geen auto's huren onder de 21. Zelfs als je het eerlijk meldt bij het verhuurbedrijf. Tussen de 21 en 25 mag het vaak wel, maar tegen een verzekering die op kan lopen tot $40 per dag. Rijd je toch in je ouders huurauto en je krijgt een aanrijding, dan heb je een heel groot probleem. Vergeet niet dat Amerika het land van de lawsuits is.
"Keep Georgia On Your Mind"
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Bij Alamo heb je een speciaal tarief en dan mag je vanaf je 19e rijden.
Via USA-Reisen.de
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer