Wellicht zou je meer respons krijgen als je je vraag wat netter formuleert, zowel qua spelling en schrijfstijl als in beleefdheid. De mensen hier op het forum hebben al behoorlijk geprobeerd jouw vragen te beantwoorden, en jouw antwoorden komen me toch wel enigszins onbeschoft over. Daarnaast zouden hoofdletters en leestekens ook geen kwaad kunnen..defblaze schreef: maar als jullie dan even antwoord geven op die vraag in plaats van een beetje van die antwoorden te geven waar ik niks aan heb dan kan ik zorgen dat ik die dingen kan regelen
Wat betreft je vraag:
Ik weet eerlijk gezegd niet of je op basis van een MBO opleiding bij een college of university terecht kan, maar realiseer je dat ALS het lukt, de kosten toch wel behoorlijk zullen zijn (mijn vriendin heeft na het afsluiten van haar Bachelor opleiding een studieschuld van rond de $30.000). Naar de VS gaan doe je niet 'even'. De procedures zijn lang, ingewikkeld en duur. Bij een K1 visum (fiancé visum) kom je bv al aan bijna 500 dollar om de I-129 in te dienen, dan nog de kosten voor medische keuring, biometrische gegevens, etc etc. Dan weer eens 1000 om je status van non-immigrant naar immigrant te laten wijzigen, etc etc.
En dit alles natuurlijk naast de andere moeilijkheden van het emigreren. Alles en iedereen achter laten, compleet opnieuw beginnen, enzovoorts.