Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringsdeskundige hulp gevraagd bij routeplanning

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Mark & Martine
Amerikakenner

Ervaringsdeskundige hulp gevraagd bij routeplanning

Bericht door Mark & Martine »

Hallo allemaal,

Al meer dan een half jaar geleden hebben we een vakantie geboekt naar Florida. Oorspronkelijk zouden we 14 dagen in een villa in Orlando verblijven met een bevriend stel met schoolgaand kind, maar door prive omstandigheden kunnen zij niet mee. Vanwege toch wel hoge annuleringskosten hebben wij besloten toch te gaan, maar in plaats van 14 dagen in een villa een kleine rondreis te maken. Omdat we een kindje van 2 jaar meenemen willen we niet iedere dag rijden en de afstanden niet al te lang maken. Ik heb nu met behulp van dit forum en diverse reisverslagen het volgende rondje samengesteld:

Dag 1: Amsterdam-Orlando
Dag 2: Orlando-Fort Lauderdale
Dag 3: Fort Lauderdale
Dag 4: Fort lauderdale-Key West
Dag 5: Key west
Dag 6: Key west-Homestead
Dag 7: Homestead-Fort Myers
Dag 8: Fort Myers
Dag 9: Fort Myers-St. Petersburg
Dag 10: St. petersburg
Dag 11: St. Petersburg - Orlando
Dag 12,13,14: Orlando
Dag 15: Orlando-Amsterdam

Aangezien alleen de vlucht vast ligt kunnen we nog alle kanten op en zijn tips, wijzigingen een aanvullingen zeeer welkom :roll:

We willen graag overnachten in suite-achtige kamers met een aparte slaapkamer vanwege het feit dat onze zoon 's avond toch wel wat eerder gaat slapen dan wij. Cabins op campings zijn wat ons betreft ook goed, maar daar zijn er niet zoveel van volgens mij. Als iemand tips over leuke slaapplaatsen heeft horen wij dat natuurlijk heel erg graag.

Alvast heeeel erg bedankt!

Martine
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Ervaringsdeskundige hulp gevraagd

Bericht door Ceetje »

Wij hebben afgelopen kerstvakantie in het Doubletree in North Redington beach gezeten. Dit ligt iets ten noorden van St. Pete's Beach. Mooi hotel, direct aan het strand. Aanrader. Of er suite achtige kamers waren? Geen idee.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
trucker jack
Amerika-ontdekker

Re: Ervaringsdeskundige hulp gevraagd

Bericht door trucker jack »

Hallo marc en martine,leuk dat jullie naar florida gaan,maar ik vind het spijtig dat jullie direct vertrekken van orlando
het is daar zoveel te beleven,zoals cape canaveral,kissemee een leuk stadje,en nog vele andere bezienswaardigheden.
ook niet naar miami het art deco district is de moeite om te zien, ook bayside is leuk om te doen, verder heb je nog de everglades,waar je met een airboat over de moerassen kunt zweven,echt zalig,ik zelf vind st petersburg niet zo naar mijn zin.
het is maar mijn :idea: julie zien maar hee,ik geef u maar een tip
in ieder geval key west is een zeer goede keuze,het is daar prachtig
groetjes trucker jack 8)
Mark & Martine
Amerikakenner

Re: Ervaringsdeskundige hulp gevraagd bij routeplanning

Hay trucker Jack,

Bedankt voor je reactie! Helemaal op het eind van de reis zijn we wel 4 dagen in orlando om eea daar te doen en te bekijken. Overigens is het rondje iets gewijzigd. We gaan naar miami ipv Fort lauderdale en blijven een nacht extra in orlando de dag na aankomst.

Over st. Petersburg twijfelen we nog erg. Als je een betere suggestie hebt in die buurt hoor ik het graag :D

Groetjes! martine
trucker jack
Amerika-ontdekker

Bericht door trucker jack »

Hey again martine,ja sorry had er niet op gelet dat jullie op het einde nog een paar dagen orlando hadden.
wat betreft st petersburg,tja zou het echt niet weten,ik heb eenmaal die kant gedaan en eerijk gezecht ik ben liever aan de andere kant van florida
tampa dat viel nog mee vond ik,maar verder kan ik u spijtig genoeg niet helpen,sorry,die kant ken ik niet zo goed.
maar het zal in ieder geval een leuke reis zijn,florida is fijn om er te zijn.
groetjes trucker jack 8)
Laatst gewijzigd door trucker jack op 19 mar 2009, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
chari swinnen
Amerikafan

Bericht door chari swinnen »

hoi,

Aan fort myers heb je nog Sanibel en Captiva island.
In de buurt van St.Petersburg is er Clearwater, St Pete's Beach. Er zijn mooie stranden en in Clearwater is een leuk mini haventje.
In Miami moet je zeker eens op South beach geweest zijn en art deco district. MEt een airboat op de Everglades is inderdaad een absolute must!

Chari
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

We willen graag overnachten in suite-achtige kamers met een aparte slaapkamer
Wij vinden Embassy suites hotels altijd erg fijn, een aparte slaapkamer (met 1 king of 2 double beds) en ook een keukentje. Inclusief uitgebreid ontbijtbuffet en "managers cocktail" 's avonds (gratis drankjes en zoutjes).
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Dat wordt een leuke route!

Ik vond die airboat ride dus weinig aan: te veel herrie en je ziet niets van het wildleven want waar de airboats mogen komen is dat allemaal weggevlucht. En de volgende dag last van m'n nek. Ik vond de Anhinga Trail of de Shark Valley tram tour (op de fiets) leuker. Misschien airboat en een trail doen zodat je een betere indruk van Everglades krijgt?

Veel hotels hebben adjoining rooms, met een tussendeur, gewoon even vragen.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik vond de airboat tour juist één van de hoogtepunten in mijn vakantie Florida.
Dat (vond ik) was zo gaaf, en dat ding dan een soort van opstijgt.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Mark & Martine
Amerikakenner

Dank jullie wel voor jullie tips!

De route is inmiddels vastgelegd. Hij is iets anders geworden, maar lijkt er nog wel op.

Dag 1,2 Orlando
Dag 3 Miami
Dag 4,5 Key Largo
Dag 6,7,8 Bonita Springs
Dag 9,10 St. Pete Beach
Dag 11,12,13,14 Orlando

We hebben bijna overal kamers met een extra slaapkamer. Alleen in St. Pete Beach hebben we een gewone kamer, maar voor 2 nachtjes is dat wel te overzien.

De dag in Miami hebben we ingeruild voor een extra dag in Bonita Springs, want daar is een aantal dingen die we erg graag zouden bezoeken.

Groetjes! Mark & Martine
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Vlakbij Bonita Springs het Koreshan statepark: leuk om te zien hoe een 'secte'/'geloof' geleefd heeft in de vorige eeuw. Wij gaan in dit park de komende kerstvakantie voor de tweede keer kamperen. En ook niet al te ver weg zit een grote outletmall. Fijne vakantie!
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties