In oktober gaan we naar Amerika; eerst een paar dagen New York, dan Washington DC en vervolgens nog een weekje uitpuffen in Florida. De accomodatie in Florida (villa aan de golf van Mexico) is geregeld. In New York weten we ook wel ongeveer waar we willen vertoeven omdat we hier al eerder geweest zijn (rond Times Square), maar Washington is nog een groot Waar kun je het best een hotel kiezen? We reizen per trein van NYC naar DC dus hebben er geen auto ter beschikking. We zijn benieuwd naar ervaringen en reacties en suggesties zijn meer dan welkom We willen de hotels t.z.t gaan proberen te boeken via priceline.com. Alvast bedankt!
Hier op het forum is al heel veel geschreven over hotels in Washington. Ik krijg de link niet goed gecopieerd, maar zoeken naar "hotel washington" bracht 299 resultaten .
Ik ben eigenlijk ook wel geïntresseerd in het mogelijke antwoord op de vraag van TO, als ik namelijk de zoekfunctie (hotel + washington)gebruik krijg ik maar liefst 586 ! mogelijkheden, met heel veel niet relevante info.
Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat je gaat doen in DC. Ook niet onbelangrijk is of je een auto kwijt wilt of niet en wat je budget is. Je gaf al aan dat je geen auto hebt, dus die vraag is beantwoordt.
Als je budget bovengemiddeld is dan is het gebied tussen Capitol Hill en het White house erg handig om te verblijven, vooral meer in de richting van het White house. Je zult in dat gebied ook overdag de meeste tijd doorbrengen, en er zitten erg goede restaurants, al zijn die wel allemaal aan de wat duurdere kant. Op straat is het 's avonds wel wat stil (wel veilig).
Wil je juist 's avonds wat meer levendigheid dan kun je het beste richting Georgetown gaan. Ook Foggy Bottom of het gebied rond Dupont Circle is erg "hip". Veel leuke restaurants en andere uitgaansgelegenheden, en slechts twee of drie metro stops van Metro center. Er zitten ook een aantal hotels die iets gunstiger geprijsd zijn.
Ten oosten van Capitol Hill of ten noorden van Dupont Circle is niet veel meer te doen.
Als je een auto kwijt moet dan vind je in dit gebied weinig hotels waar je gratis kunt parkeren. Ik weet dat het in jouw geval niet zo is, maar er lezen ook altijd anderen mee. Voor chain-motels met gratis parkeren kun je bijvoorbeeld over het water in Arlington kijken.
Wil je echt iets goedkoops dan kun je ten oosten van Capitol Hill of in een van de noordelijke suburbs zoals Bethesda zoeken. Houd er wel rekening mee dan het vanaf bijvoorbeeld Bethesda elke keer een lange (20 tot 30 minuten) metro-rit is naar downtown. Zoek in deze gebieden zowiezo altijd een hotel op wandelafstand van een metro stop.
Wat je ook doet, boek geen hotel in de stad met NE achter het adres. Dat is het Noordoostelijke gedeelte van de stad en het minst veilige. Buiten de stad zit je in de Virginia suburbs dichter bij het toeristische gedeelte van de stad. Ik raad vaak Rosslyn aan, met de metro ben je van daaruit zo op de Mall of bij Arlington Natl Cemetery of Pentagon City Mall en je kunt de Key Bridge over Georgetown in, waar veel restaurants zijn (Rosslyn zelf heeft ook restaurants). Anderen van dit forum hebben een hotel in Alexandria geboekt, dat ligt wat verder weg, maar is zelf ook een leuk stadje om in te vertoeven. Crystal City is nog een gebied in Arlington met meerdere hotels, maar dat is een nogal sfeerloos gedeelte, al begint daar verbetering in te komen. In Maryland zou ik het persoonlijk niet zoeken. Bethesda is een mooie suburb, maar in gedeeltes van Prince George's County kun je maar beter niet komen. Bovendien ligt het, zoals Roel schreef, verder buiten de stad.
Bedankt voor de reacties... daar kan ik wat mee: had de zoekfunctie ook al geprobeerd (iets wat ik als eerste probeer als ik naar iets specifieks zoek) maar kreeg zoveel hits met ook veel niet relevante info dat ik door de bomen het bos niet meer zag, vandaar mijn oproepje.
Sorry, dat ik de zoekfunctie aanraadde . Het is jammer, dat daar zoveel niet relevants tussen zit, want er is op dit forum heel veel geschreven over hotels in Washington, ervaringen en aanradingen, dat het zonde is, als dat niet naar boven komt.
roelb schreef:
Als je een auto kwijt moet dan vind je in dit gebied weinig hotels waar je gratis kunt parkeren. Ik weet dat het in jouw geval niet zo is, maar er lezen ook altijd anderen mee. Voor chain-motels met gratis parkeren kun je bijvoorbeeld over het water in Arlington kijken.
ik ben wel met de auto, en zoek een hotel voor 2 nachten, liefst met gratis parkeren en dichtbij de subway, en dan ook nog niet te duur maar wel netjes iemand een gouden tip? Kwaliteit is wel (iets) belangrijker dan prijs
Wij overnachten hier is wel niet in Washingtin DC zelf, maar is met gratis parkeren en de subway dichtbij.
Weten nog niet hoe het hotel is maar de revieus waren niet slecht.
Ook namens mij bedankt voor de input. Wij zijn trouwens van plan om Priceline of Hotwire te gebruiken voor Washington. Komende week maar eens uitzoeken wel gebieden van PL/HW overeenkomen met jullie aanbevelingen.
Ik heb goede ervaringen met het Channel Inn hotel, net buiten het centrum van Washington. Redelijk betaalbaar, gratis parkeren en op loopafstand van de metro. Zwembad erbij. Hotel zit aan Water Street aan de Potomac River. Succes ermee.
Our most basic common link is that we all inhabit this small planet. We all breathe the same air, we all cherish our children's futures and we are all mortal - John F. Kennedy, 10 juni 1963.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.