Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zwanger in Amerika
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Zwanger in Amerika
Weet niet zeker of dit bij Algemeen hoort of bij Emigreren. Wij wonen sinds vorig jaar in Utah en deze week zijn we erachter gekomen dat ik zwanger ben van onze derde. Grote verassing! Maar we zijn er wel heel blij mee.
Maar natuurlijk ook heel veel vragen en zorgen. Bijvoorbeeld over bevallen in een Amerikaans ziekenhuis, heeft iemand daar ervaring mee?
En hoe zit het met de geboorteaangifte in Nederland?
Maar natuurlijk ook heel veel vragen en zorgen. Bijvoorbeeld over bevallen in een Amerikaans ziekenhuis, heeft iemand daar ervaring mee?
En hoe zit het met de geboorteaangifte in Nederland?
Re: Zwanger in Amerika
Proficiat!
Ik heb hier 2 keer in een ziekenhuis bevallen. De laatste 15 jaar geleden, met een vroedvrouw in het ziekenhuis.
Ik heb hier 2 keer in een ziekenhuis bevallen. De laatste 15 jaar geleden, met een vroedvrouw in het ziekenhuis.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- DixieChick
- Amerika-expert
Gefeliciteerd!
Je Obgyn zal je alles kunnen vertellen over bevallen in een ziekenhuis denk ik. Het belangrijkste is dat je een redelijke ziektenkostenverzekering hebt.
Je kan een Nederlands kind dat in het buitenland is geboren aangeven bij de Gemeente Den Haag, en soms ook bij het Nederlandse consulaat in de buurt, maar dat weet ik niet zeker. Je kan daar in ieder geval wel een paspoort voor je kind aanvragen.
Je Obgyn zal je alles kunnen vertellen over bevallen in een ziekenhuis denk ik. Het belangrijkste is dat je een redelijke ziektenkostenverzekering hebt.
Je kan een Nederlands kind dat in het buitenland is geboren aangeven bij de Gemeente Den Haag, en soms ook bij het Nederlandse consulaat in de buurt, maar dat weet ik niet zeker. Je kan daar in ieder geval wel een paspoort voor je kind aanvragen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Je kan dus ook met een midwife in het ziekenhuis bevallen? Dat moet ik dan eens gaan uitzoeken.
En we zijn gelukkig heel goed verzekerd: Tricare Prime maar het probleem daarmee is dat we uit een heel beperkte lijst van providers kunnen kiezen. En we zijn net vorige maand overgestapt dus we hebben nog geen dokters geregeld.
Daarvoor hadden we Tricare Standard en konden we gewoon naar een dokter die 15 minuten lopen hiervandaan zit. Nu moeten we ineens naar een andere stad, minstens een half uur rijden over een weg waar regelmatig ongelukken gebeuren. Deze week zijn er al 3 mensen omgekomen op die weg.
Dus ik ga vandaag eens fanatiek bellen met Tricare om uit te zoeken of ik naar een OB hier in de stad kan en ook meteen of ik de kinderen kan overzetten van een family doc naar een ped hier in de stad.
Consulaat hebben we volgens mij niet in de buurt. Maar het kan dus ook schriftelijk? Zal straks eens gaan lezen op de officiele websites.
En we zijn gelukkig heel goed verzekerd: Tricare Prime maar het probleem daarmee is dat we uit een heel beperkte lijst van providers kunnen kiezen. En we zijn net vorige maand overgestapt dus we hebben nog geen dokters geregeld.
Daarvoor hadden we Tricare Standard en konden we gewoon naar een dokter die 15 minuten lopen hiervandaan zit. Nu moeten we ineens naar een andere stad, minstens een half uur rijden over een weg waar regelmatig ongelukken gebeuren. Deze week zijn er al 3 mensen omgekomen op die weg.
Dus ik ga vandaag eens fanatiek bellen met Tricare om uit te zoeken of ik naar een OB hier in de stad kan en ook meteen of ik de kinderen kan overzetten van een family doc naar een ped hier in de stad.
Consulaat hebben we volgens mij niet in de buurt. Maar het kan dus ook schriftelijk? Zal straks eens gaan lezen op de officiele websites.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Gefeliciteerd! Het hangt van de staat af, of er midwives aanwezig zijn. Ik ben drie keer in het ziekenhuis hier bevallen, de laatste keer 13 jaar geleden, dus een en ander zal wel wat veranderd zijn. Een ding: als je een jongetje krijgt en je wilt hem niet laten besnijden, maak dat dan goed duidelijk. Hier is het al lang niet meer "automatisch", maar in de meer conservatieve staten naar wat ik lees wel.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gefeliciteerd! Ik ben ook in Utah 2 keer bevallen met een midwife. Beide keren in een ziekenhuis (zoals je misschien in de krant gelezen hebt vandaag zijn birth centers heel dun gezaaid hier). Ik denk dat voor jou de uitdaging zal zijn een midwife te vinden in de buurt aangezien je nogal in "the boonies" woont. Maar als het je lukt zou ik het zeker aanbevelen.
Er is in SLC een honorary consulate, daar regel ik ook altijd onze paspoorten etc. Mr. Steenblik is heel vriendelijk en behulpzaam. Als je belt krijg je een restaurant winkel aan de lijn, maar gewoon naar mr. LeGrand Steenblik vragen.
Netherlands Consulate
Salt Lake City, UT
801-364-1981 (phone)
801-355-2029 (fax)
saltlakecity@ncla.org (email)
Please call or e-mail us for an appointment.
Jurisdiction: Consulate-General Los Angeles
Honorary Consulate: YES
Consul: Mr. L. Steenblik
Er is in SLC een honorary consulate, daar regel ik ook altijd onze paspoorten etc. Mr. Steenblik is heel vriendelijk en behulpzaam. Als je belt krijg je een restaurant winkel aan de lijn, maar gewoon naar mr. LeGrand Steenblik vragen.
Netherlands Consulate
Salt Lake City, UT
801-364-1981 (phone)
801-355-2029 (fax)
saltlakecity@ncla.org (email)
Please call or e-mail us for an appointment.
Jurisdiction: Consulate-General Los Angeles
Honorary Consulate: YES
Consul: Mr. L. Steenblik
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Bedankt Dutchess! Heb meteen de info netjes opgeborgen in de administratie, zo'n consulaat in de buurt is handig om te weten.
En midwifes zijn hier geloof ik best moeilijk te vinden maar een vriendin in een andere staat heeft toevallig een paar vriendinnen in Utah die midwife zijn en ze gaat vragen of er eentje in de buurt woont.
En Petra, ja dat besnijden moeten we goed opletten. Wat ik van andere moeders hier hoor is dat nog steeds heel gewoon. Dat onze zoon niet besneden is vinden ze heel raar en een beetje vies en zielig want als hij straks football gaat spelen en met de andere gozers onder de douche staat zal hij anders zijn en daar krijgt hij dan een trauma van natuurlijk
En midwifes zijn hier geloof ik best moeilijk te vinden maar een vriendin in een andere staat heeft toevallig een paar vriendinnen in Utah die midwife zijn en ze gaat vragen of er eentje in de buurt woont.
En Petra, ja dat besnijden moeten we goed opletten. Wat ik van andere moeders hier hoor is dat nog steeds heel gewoon. Dat onze zoon niet besneden is vinden ze heel raar en een beetje vies en zielig want als hij straks football gaat spelen en met de andere gozers onder de douche staat zal hij anders zijn en daar krijgt hij dan een trauma van natuurlijk
- DixieChick
- Amerika-expert
Nu ga ik vast heel erg off-topic, maar waarom zou je eigenlijk niet besnijden? Onze jongens zijn allebei wel besneden, gewoon omdat het "standaard" zo ging, en ik heb er zelf helemaal geen moeite mee. Het is hygienischer, en daardoor zou een jongetje later ook minder kans hebben op (de "minder erge") SOAs. Maar misschien is er iets dat ik niet weet hoor, dat sluit ik ook niet uit..
Southern Tales
Southern Tales
Ik heb die van ons er nog nooit over horen klagen dat ze niet besneden zijn, en ook van niemand gehoord dat het vies vinden.
Het is een medische procedure waar je als ouder toestemming voor moet geven, dus het wordt niet zomaar gedaan.
Je hebt nog even de tijd om alles goed uit te zoeken, ook met de midwifes. Ze werken samen met een OB/GYN, en doen alleen de laag-risico zwangerschappen.
Het is een medische procedure waar je als ouder toestemming voor moet geven, dus het wordt niet zomaar gedaan.
Je hebt nog even de tijd om alles goed uit te zoeken, ook met de midwifes. Ze werken samen met een OB/GYN, en doen alleen de laag-risico zwangerschappen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Wel of niet laten besnijden is natuurlijk heel persoonlijk. Mijn gevoel is dat een man zelf moet beslissen of hij zich laat besnijden. Tenzij er een medische reden is natuurlijk, dat is een heel ander verhaal.
Of het hygienischer is, tja, daar verschillen de meningen nogal over. Onze kinderarts in Duitsland was sterk tegen besnijden en had nogal wat research gevonden om te bewijzen dat onbesneden net zo schoon is. Zolang je de boel regelmatig voorzichtig schoonmaakt natuurlijk.
Haar vervanger die 2 keer m'n zoontje heeft behandeld vond het nogal ernstig dat onze zoon niet besneden was en wilde een aantekening in het dosier maken dat hij in de gaten gehouden moest worden i.v.m. infecties. Heb ik gelukkig tegen kunnen houden.
Maar de moeders die ik ken die hun zoontjes wel lieten besnijden weten net zo veel bewijs te vinden dat het wel beter is. Geen gedoe met de voorhuid schoon zien te krijgen als ze nog luiers dragen. Later als ze zichzelf wassen hoef je je geen zorgen te maken of ze wel dagelijks de boel schoon maken.
(en volgens 1 moeder weerhoudt het jongens ook om te vroeg te beginnen met masturberen
)
Of het hygienischer is, tja, daar verschillen de meningen nogal over. Onze kinderarts in Duitsland was sterk tegen besnijden en had nogal wat research gevonden om te bewijzen dat onbesneden net zo schoon is. Zolang je de boel regelmatig voorzichtig schoonmaakt natuurlijk.
Haar vervanger die 2 keer m'n zoontje heeft behandeld vond het nogal ernstig dat onze zoon niet besneden was en wilde een aantekening in het dosier maken dat hij in de gaten gehouden moest worden i.v.m. infecties. Heb ik gelukkig tegen kunnen houden.
Maar de moeders die ik ken die hun zoontjes wel lieten besnijden weten net zo veel bewijs te vinden dat het wel beter is. Geen gedoe met de voorhuid schoon zien te krijgen als ze nog luiers dragen. Later als ze zichzelf wassen hoef je je geen zorgen te maken of ze wel dagelijks de boel schoon maken.
(en volgens 1 moeder weerhoudt het jongens ook om te vroeg te beginnen met masturberen
Wij hebben ook bewust niet gekozen voor besnijdenis. Ze verliezen een groot deel van de gevoeligheid als de voorhuid weg is, dat verandert zijn sexleven later, het is niet aan ons om dat voor hem te beslissen. Er zijn bovendien wel betere methodes om SOA's te voorkomen. Qwa hygiene zie ik ook geen issues, maar hij is nog maar 18 maanden, voorhuid zit nog vast.LittlePhoenix schreef:Wel of niet laten besnijden is natuurlijk heel persoonlijk. Mijn gevoel is dat een man zelf moet beslissen of hij zich laat besnijden. Tenzij er een medische reden is natuurlijk, dat is een heel ander verhaal.
Ik ben ook 2 keer in de VS bevallen. In het ziekenhuis met een ObGyn, in NJ zijn ook bijna geen andere mogelijkheden. Ik ken maar een iemand die thuis is bevallen met een vroedvrouw hier. Je moet er hier ook rekening mee houden dat (pijn) medicatie veel gebruikelijker is tijdens een bevalling. In ons ziekenhuis waren ze niet gewend aan vrouwen die geen ruggeprik namen. Voor sommige vrouwen juist mooi voor andere die het liever meer natuurlijk willen doen, lastig.
Ook komen keizersnedes veel vaker voor in de VS, in ons ziekenhuis was dat meer dan 35% van alle bevallingen.
Met voorhuid masturbeert makkelijker denk ik(en volgens 1 moeder weerhoudt het jongens ook om te vroeg te beginnen met masturberen)
Dora
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Vorig jaar hebben wij een kleine hier gekregen. Wij hebben weinig zelf geregeld, anders dan het kiezen van het ziekenhuis. Het ziekenhuis dat wij gekozen hebben, handelt ongeveer 9000 geboortes per jaar af, hebben dus absoluut alles al een keertje gezien, en het enige wat we hoefden te doen was het proces in hun handen plaatsen.
Wij hadden geen familie of vrienden bij de geboorte, en het werd een keizersnede dus verdere hulp was daar niet bij nodig. Anders zou het ziekenhuis geen bezwaar gemaakt hebben tegen een vroedvrouw.
Grappigste vond ik overigens de vraag of wij al dan niet de placenta wilden hebben, en zo ja, de bijsluiter die uitlegde wat je allemaal niet met dat ding mocht doen (b.v. je mag 'm niet in de tuin begraven).
Geboorteaangifte hebben we niet gedaan bij het NLse (honorary) consulaat. Wij hebben gewacht totdat ze rechtop kon zitten voor de pasfoto, en toen de hele papierhandel geregeld (apostilles enzo; achteraf niet eens zo erg als het lijkt: 1 vrije dag, 180 mijl, en $100 later alles geregeld). Twee dagen terug heeft ze haar NLse paspoort ontvangen, en ik neem aan dat Den Haag nu van haar bestaan weet (ze heeft echter geen "burger-servicenummer" in haar paspoort staan).
Over paspoorten: onze uk heeft nu ook haar Amerikaanse paspoort, en dat moet getekend worden na ontvangst. Weet iemand hoe of wat? Moet ik dat tekenen? Moet ik haar een kruisje laten zetten?
Gr., Flipje
Grappigste vond ik overigens de vraag of wij al dan niet de placenta wilden hebben, en zo ja, de bijsluiter die uitlegde wat je allemaal niet met dat ding mocht doen (b.v. je mag 'm niet in de tuin begraven).
Geboorteaangifte hebben we niet gedaan bij het NLse (honorary) consulaat. Wij hebben gewacht totdat ze rechtop kon zitten voor de pasfoto, en toen de hele papierhandel geregeld (apostilles enzo; achteraf niet eens zo erg als het lijkt: 1 vrije dag, 180 mijl, en $100 later alles geregeld). Twee dagen terug heeft ze haar NLse paspoort ontvangen, en ik neem aan dat Den Haag nu van haar bestaan weet (ze heeft echter geen "burger-servicenummer" in haar paspoort staan).
Over paspoorten: onze uk heeft nu ook haar Amerikaanse paspoort, en dat moet getekend worden na ontvangst. Weet iemand hoe of wat? Moet ik dat tekenen? Moet ik haar een kruisje laten zetten?
Gr., Flipje
-
Bennogr
- Amerika-expert
Gewoon een krabbeltje laten zetten. Immigratie-autoriteiten maken daar volgens mij geen probleem mee (als je kind maar 'cute' is, en dat is ze natuurlijk). Leuk voor later. En dat paspoort is toch maar vijf jaar geldig.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! Rebecca (ik geloof Beccs) is onlangs van een zoon bevallen in Utah.
Misschien kun je haar een pb sturen met je vragen.
Misschien kun je haar een pb sturen met je vragen.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Van harte gefeliciteerd
! Veel succes met de zwangerschap.
Bij ons word binnen nu en een week onze 2e kleine verwacht in de US.
Bij ons word binnen nu en een week onze 2e kleine verwacht in de US.
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
- DixieChick
- Amerika-expert
Flipje> volgens mij moet je zelf een Burgerservice nummer aanvragen bij de belastingdienst. Hoe nodig dat is, dat weet ik echt niet. Mijn broer en ik hebben ook pas vrij laat zo'n nummer aangevraagd, en het maakt helemaal niks uit. Je hebt het alleen nodig als je ooit in Nederland wilt werken/ studeren/ belasting aangifte doen. Volgens mij dan. Denk ik 
Southern Tales
Southern Tales
Volgens mij krijg je pas een burger service nummer als je 12 bent of zo.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Dank; 12 jaar duurt nog wel eventjes.
Vwb. handtekening in Amerikaans paspoort vond ik dit (http://travel.state.gov/passport/fri/pu ... tml#Twelve):
Gr., Flipje
En dat heb ik dan maar gedaan ("cuteness" van onze kleine niettegenstaande).Children, who are able to sign their names, may do so. Otherwise, a parent may sign for the child by writing the child’s name on the signature line and signing the parent’s name above the child’s name. Example:
Jane Doe for
Child M. Doe
Signature of Bearer
Gr., Flipje
-
donut
Van harte!
Ik ben bijna een half jaar geleden bevallen hier en het is me zo meegevallen. Die wildwest verhalen die ik altijd hoorde over bevallen in de USA. Ik heb het erg getroffen met mijn 2 ob/gyn's. Bij controles had ik ook echt alleen maar deze 2 vouwen. Op de zw.schaps yoga hoorde ik wel van meiden die steeds een andere ob kregen bij controles.
Ik heb bijv. nooit het gevoel gehad dat ze me een ks aan wilde smeren (wat ik veel hoorde) omdat dat sneller gaat en meer $$$ zou opleveren.
Ze hadden ook heel veel respect en meeleven dat ik uit NL kom en daardoor alles wat sceptisch bekeek.
Ik kreeg lekker een ruggeprik toen ik erom vroeg, geen discussie of belerende vinger.
De rekening kwam 2 weken geleden $11,000! ob/gyn fee $2,500 en ruggeprik $1,000. Ik heb natuurlijk maar weinig vergoed gekregen vanuit NL. Ik mocht nl niet bij mijn man in de ziektenkostenverz. wegens pre-existing condition.
Heel veel succes!
Ik ben bijna een half jaar geleden bevallen hier en het is me zo meegevallen. Die wildwest verhalen die ik altijd hoorde over bevallen in de USA. Ik heb het erg getroffen met mijn 2 ob/gyn's. Bij controles had ik ook echt alleen maar deze 2 vouwen. Op de zw.schaps yoga hoorde ik wel van meiden die steeds een andere ob kregen bij controles.
Ik heb bijv. nooit het gevoel gehad dat ze me een ks aan wilde smeren (wat ik veel hoorde) omdat dat sneller gaat en meer $$$ zou opleveren.
Ze hadden ook heel veel respect en meeleven dat ik uit NL kom en daardoor alles wat sceptisch bekeek.
Ik kreeg lekker een ruggeprik toen ik erom vroeg, geen discussie of belerende vinger.
De rekening kwam 2 weken geleden $11,000! ob/gyn fee $2,500 en ruggeprik $1,000. Ik heb natuurlijk maar weinig vergoed gekregen vanuit NL. Ik mocht nl niet bij mijn man in de ziektenkostenverz. wegens pre-existing condition.
Heel veel succes!
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Zo! Dat is nog eens een bedrag