Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Marjan en Jan (hekkie en Jhek)'s trip 2009

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Marjan en Jan (hekkie en Jhek)'s trip 2009

Bericht door ess »

Yellow rock ziet er wel schitterend uit.....
Ga jullie verslag goed volgen, misschien ook nog wel voor ons om er tussen te stoppen.... :D
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

hekkie schreef:De kogel is door de kerk. We gaan een liveverslag bijhouden.
Goed om te lezen, het is wat werk maar oh zo leuk!(ook voor ons :D ) En zo'n 10" laptopje is inderdaad geweldig voor dit soort doeleinde.
Ik heb die van van ons verleden jaar net voor onze trip gehaald en tsjonge zeg wat een geweldige uitvinding !!

Theo
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

martinenelsa schreef: Moab: Tower Arch ga je al doen, alhoewel wij deze niet zo heel bijzonder vonden (wel lekker rustig verleken met de rest van het park). Ik neem aan dat jullie Devils Garden al gelopen hebben? Op weg naar de Shaefer Trail heb je langs de potash road nog de hike naar Corona Arch. Simpele wandeling naar een prachtige arch. Jullie rijden richting de Shaefer Trail ook wel even langs Musselman Arch aan de White Rim road als je dat nog nooit gedaan hebt?

Behalve de Tower Arch hebben wij alle door jou genoemde hikes en tours al één of meerdere keren gedaan. Vandaar ook deze keus

Canyonlands: In het Needles district is de hike naar en door Chesler Park gewoon een must. Eén van de allermooiste die we ooit liepen. Terug door Elephant Canyon. Kost je trouwens wel een uur of 6 minimaal (18km). Naar Druid Arch is ook prachtig.

Wij zijn in 1999 voor het eerst in het Needles district geweest, eigenlijk alleen om te kijken. In 2006, toen we met een camper reden, zijn we hier weer geweest met de bedoeling dit gebied beter te verkennen. We hadden ons al geinstalleerd op Squaw Flat Campground en betaald, maar toen werd Jan ziek en zijn we uit nood weer weggegaan.

We willen dit jaar dus een nieuwe poging doen. De hike naar Chesler Park en ook Druid Arch, heb ik al vele malen bekeken en het lijkt mij schitterend. Ik heb echter moeite met de afstand. Mijn conditie is niet optimaal momenteel en ik ben bang dat ik het niet ga redden zo'n lange tijd achter elkaar te lopen. Jan echter ziet het helemaal zitten, dus ik weet nog niet wat het wordt...... :wink:

Heb jij (of iemand anders) eventueel nog andere tips voor ons in het Needles district v.w.b. iets kortere hikes die ook de moeite waard zijn mocht ik die lange hikes niet kunnen doen? Ben heel benieuwd naar het antwoord.

Capitol Reef: Nog zo'n topper is Upper Muley Twist canyon en de zijstap naar Strike Valley Overlook. Moet je vanaf jullie route wel eerst via de switchbacks omhoog. Route door de rivierbedding er naar toe is ook heel mooi, en zelfs als dat niet lukt (flashfloods bv) dan is het lopen naar Strike Valley Overlook ook zeer de moeite waard.

Dit hebben wij ook al gedaan in 2005. Maar ik wil je in elk geval bedanken Martin voor de genomen moeite en de tips. Mocht je nog iets weten wat in ons te bezoeken gebied ligt, hoor ik het graag.

Marjan

Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

SonjaV schreef: Wat betreft de San Rafaël Swell, het stuk noordelijk van de I 70 is goed te doen met een gewone personenauto.
Het blijft wel een mooie route door een canyon en het uitzicht over de Little Grand Canyon is ook mooi.
Hoi Sonja,

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Het noordelijk gedeelte van San Rafael Swell hebben we in 2007 gedaan en dat naar aanleiding toen van jouw beschrijving op je weblog. We hebben er geen moment spijt van gehad want we vonden het een prachtige tocht met veel afwisseling. Ook de view over de Little Grand Canyon was erg mooi.
Hoe het met het stuk ten zuiden van de I 70 gesteld is durf ik niet te zeggen. Hopenlijk is dat niet zo druk geworden.
We zijn toen door de Reds Canyon gereden. Hele mooie route op het begin vanaf de snelweg na.
Ik kende natuurlijk die spannende tocht van jullie al wel, maar ik heb het met plezier nog eens over gelezen..... :wink:

Wij willen dus ook de Red's Canyon Loop gaan rijden en daarvoor nog hiken naar Crack Canyon, een slot canyon met wanden als gatenkaas. Deze ligt vlakbij de Little Wild Horse Canyon.

Crack Canyon....
Afbeelding

De rest van de tocht gaat verder over dirtroads, jullie wel bekend, tot we op de Interstate 70 weer uitkomen. We komen 's morgens uit Capitol Reef en gaan via Hanksville de US 24 op naar het noorden. We nemen de afslag naar Goblin Valley en gaan dan bij de splitsing niet naar dit SP, maar rijden rechtdoor via de Temple Mountainroad en dan uiteindelijk de loop door de Red's Canyon.

Red's Canyon....
Afbeelding

Ik heb een kaartje gemaakt van deze dagtocht wat nog niet zo eenvoudig was om de juiste weg uit te vogelen. Ik hoop dat ik het goed heb gedaan. Ik werk niet met coordinaten en moet via S&T en Google Earth e.e.a. opzoeken.

Afbeelding

nr. 2 is Crack Canyon
nrs 3, 4, 5 is de loop door Red's Canyon

@ Henriëtte, ik zag deze Red's Canyon Loop ook bij jullie op het lijstje staan. Heb jij daar nog meer info over en denk je dat ik de goede route gemaakt heb?

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Zo even uit mijn hoofd: volgens mij ziet dit er precies uit zoals wij het gepland hebben. Ik zal er morgenavond even mijn aantekeningen bij pakken, even kijken of ik nog wat details heb.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
SonjaV
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Hier is een overzichtskaartje van de San Rafaël Swell waar ook de Red Canyons Loop goed op te zien is.
http://www.emerycounty.com/travel/maps/ ... &sc....pdf

Ik heb thuis nog een brochure van de San Rafael Swell liggen waar uitgebreide routebeschrijvingen in staan.
Ik heb hem op internet ook gevonden.
Hij staat op:

http://www.emerycounty.com/travel/broch ... aveled.pdf

Hier vind je de bijbehorende map:

http://www.emerycounty.com/travel/maps/ ... ledmap.pdf

In deze brochure staat ook nog iets over de SRS:

http://www.emerycounty.com/travel/broch ... tion07.pdf
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Sonja, wat een geweldige links, met name de tweede vind ik super. Ik was deze nog niet tegengekomen.

Heel erg bedankt, hier kan ik me wel weer een tijdje mee vermaken...... :)

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Marjan, ik heb nog even gekeken wat ik over de Reds Canyon Loop heb gevonden. Eigenlijk heb ik maar één site gebruikt, die vond ik al heel duidelijk dus ik heb niet echt verder gezocht. Misschien ken je 'm al: http://www.westernladys-world.net/infos/redscanyon.php

Voor ons nog drie weken, voor jullie nog maar twee... we beginnen nu echt af te tellen :D
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Ik kreeg vandaag nog een link van iemand over Fantasy Canyon, zo'n 25 mijl onder Vernal. Misschien ken je het al. Ik had er nog nooit van gehoord.
Het ziet er wel mooi uit, helaas komen wij er zelf niet in de buurt maar misschien past het in jullie route?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Via deze link kan je de route er naar toe goed vinden.

http://www.blm.gov/pgdata/etc/medialib/ ... onMap1.pdf

En deze http://www.blm.gov/pgdata/etc/medialib/ ... 1.-1.1.gif laat de trail zien.

Had er al idee naar maar door onderstaande tekst aan het twijfelen gebracht:
Directions: Roughly 27 miles southeast of Vernal. Travel east out of Vernal on US 40 through Naples. Follow the sign marked "Book Cliffs Access." Continue south, crossing the Green River after seven miles; from this point continue on for another 12 miles until you see a sign on the left for Fantasy Canyon. Follow the small signs along this dirt road until you arrive at the Fantasy Canyon parking area. Do not attempt this clay road during or after a rain, since even a four wheel drive vehicle will slide right off the road's edge. Bring a full can of gas and extra water, and be prepared to survive an emergency.
Admission: Free.
Hours: Daylight hours.
Dat wordt moeilijk met een 31ft, we zullen eerst maar bij het BLMkantoor in Vernal informeren.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

@ Henriëtte wat een prachtige link met informatie. Ik kende deze site nog niet, dus ben ik er erg blij mee. Ik heb de site bij m'n favorieten gezet en ook alles uitgeprint. Ik lees daar dat de meeste mensen de loop door Reds Canyon tegen de klok inrijden, maar dat andersom ook heel goed kan. Zijn jullie er al uit welke kant op je hem gaat rijden en wat je het mooiste lijkt? Ik heb ook begrepen dat een bepaald stuk van de weg zo smal is (met een afgrond ernaast), dat je niet vrolijk wordt als je daar tegenliggers tegenkomt. Wordt weer een spannend avontuur...... :wink:

@ Karin, bedankt voor het herinneren aan Fantasy Canyon. Ik kende het achteraf toch wel en dan voornamelijk vanwege de bekende "teapot"formatie.
Afbeelding

Ik herinnerde me ook ineens een bericht dat de "teapot" omgevallen was. Ik heb het even opgezocht en inderdaad is deze prachtige rotsformatie in 2006 verwoest. De geologen zijn over de oorzaak niet zeker. Of het komt door stormachtig noodweer of het is door mensen verwoest. De story kun je hier lezen.

Fantasy Canyon schijnt veel overeenkomsten te hebben met Bisti Badlands maar beslaat alleen een veel kleiner gebied. In principe ligt het buiten onze route, maar ik hou het in gedachten. En anders een volgende keer..... :wink:

@ Rob bedankt voor de link met het kaartje. Zo kon ik de locatie goed vinden. In "Photographing the Southwest" staat de weg er naar toe maar heel summier beschreven.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
SonjaV
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Wij hadden de Fantasy Canyon ook al in onze route opgenomen toen we nog dachten dat we dit jaar 4 weken konden gaan.
Omdat onze vakantie nu echter maar 2 weken is hebben we helaas moeten besluiten om de Fantasy Canyon voor een volgende trip te bewaren.
Op de volgende site http://www.synnatschke.de/fc/fc.html staat een uitgebreidere beschrijving hoe je daar moet komen met een topokaart en GPS coördinaten.
De site is wel in duits.
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wij hebben besloten om de Reds Canyon Loop inderdaad tegen de klok in te rijden, eigenlijk vooral omdat we dan de routebeschrijving gewoon kunnen volgen en niet 'achterstevoren' hoeven te lezen. Wat dat smalle gedeelte betreft... tja op zo'n momenten is het weer jammer dat Rob en Melanie niet meer meegaan... 't was zo handig om die even uit de auto te sturen en ze om het hoekje te laten kijken of er een andere auto aankomt. Vooral Rob was vaak de pineut.... bij Alstrom Point, op de Shafer Trail, dat soort routes. Tja, ik ben bang dat ik nu de auto uit mag, als er echt een blinde hoek is :wink:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Omdat ik naar aanleiding van het bericht van Sonja nu de site van Synatschke weer zit te bekijken, ontdek ik ineens wat nieuws vlakbij Moab, nl. Olympic Torch. Als ik het goed lees is er op de weg er naar toe nog veel meer moois te zien. Nou ben ik al zo vaak in Moab geweest, maar hier had ik nog nooit van gehoord. Ben helemaal blij. Weer wat nieuws te zien als we volgende maand een weekje in Moab zitten...... :wink:

Afbeelding

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
martinenelsa
Amerikafan

Bericht door martinenelsa »

hekkie schreef:
martinenelsa schreef: Canyonlands: In het Needles district is de hike naar en door Chesler Park gewoon een must. Eén van de allermooiste die we ooit liepen. Terug door Elephant Canyon. Kost je trouwens wel een uur of 6 minimaal (18km). Naar Druid Arch is ook prachtig.

Wij zijn in 1999 voor het eerst in het Needles district geweest, eigenlijk alleen om te kijken. In 2006, toen we met een camper reden, zijn we hier weer geweest met de bedoeling dit gebied beter te verkennen. We hadden ons al geinstalleerd op Squaw Flat Campground en betaald, maar toen werd Jan ziek en zijn we uit nood weer weggegaan.

We willen dit jaar dus een nieuwe poging doen. De hike naar Chesler Park en ook Druid Arch, heb ik al vele malen bekeken en het lijkt mij schitterend. Ik heb echter moeite met de afstand. Mijn conditie is niet optimaal momenteel en ik ben bang dat ik het niet ga redden zo'n lange tijd achter elkaar te lopen. Jan echter ziet het helemaal zitten, dus ik weet nog niet wat het wordt...... :wink:

Heb jij (of iemand anders) eventueel nog andere tips voor ons in het Needles district v.w.b. iets kortere hikes die ook de moeite waard zijn mocht ik die lange hikes niet kunnen doen? Ben heel benieuwd naar het antwoord.

[/color]
Nee, helaas geen andere hikes gedaan daar (behalve de korte pothole trail). Ik hike naar Chesler Park is inderdaad zwaar, dus ik zou er voorzichtig mee zijn. Het eerste gedeelte is eenvoudig. De afdaling in Elephant Canyon is niet zo makkelijk, maar wel te doen. Direct daarna de canyon weer uit is wel behoorlijk heftig kan ik me herinneren. Je kunt dat ook doen door eerst een stuk Elephant Canyon te lopen richting het zuiden en dan later doorsteken naar Chesler Park. Dat is minder zwaar, net zo mooi, maar je maakt dat geen loop (je moet hetzelfde stuk terug). Eénmaal in Chesler Park is alles vlak en heel gemakkelijk (en mooi, of had ik dat al gezegd :) ).

Onze condities was ook niet echt top, maar door rustig aan te doen en vroeg te beginnen is het allemaal prima gelukt. We zijn trouwens in Chesler Park naar de Joint Trail gelopen, daar even in gelopen en toen weer omgekeerd. Scheelt iets in tijd t.o.v. de hele loop in Chesler Park.

Ondanks je bezwaren zou ik het echt proberen. Ter indicatie; wij zijn om 7.00 uur vertrokken en waren om 14 uur weer terug. Ca. 17 km, uiteraard met een hoop stops voor eten, foto's en oriëntatie.
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij hebben in 2003 in de Needles section de Slickrocktrail gedaan zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2003.html dag 25.
Dat is een redelijk vlakke trail met schitterend vergezichten.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

martinenelsa schreef: Ik hike naar Chesler Park is inderdaad zwaar, dus ik zou er voorzichtig mee zijn. Het eerste gedeelte is eenvoudig. De afdaling in Elephant Canyon is niet zo makkelijk, maar wel te doen. Direct daarna de canyon weer uit is wel behoorlijk heftig kan ik me herinneren. Je kunt dat ook doen door eerst een stuk Elephant Canyon te lopen richting het zuiden en dan later doorsteken naar Chesler Park. Dat is minder zwaar, net zo mooi, maar je maakt dat geen loop (je moet hetzelfde stuk terug). Eénmaal in Chesler Park is alles vlak en heel gemakkelijk (en mooi, of had ik dat al gezegd :) ).
@ Martin, weer bedankt voor je aanvullende informatie over de hike naar Chesler Park. Ik heb er nu een beter beeld bij zodat ik weet wat ons te wachten staat. We zullen ter plekke besluiten of we denken dit aan te kunnen. Je hebt me overigens wel enthousiast gemaakt hoor..... :wink:
Rob schreef:Wij hebben in 2003 in de Needles section de Slickrocktrail gedaan zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2003.html dag 25.
Dat is een redelijk vlakke trail met schitterend vergezichten.
@Rob, ik heb dag 24 en 25 van 2003 nog weer eens gelezen en de genoemde hikes zijn inderdaad mooie alternatieven mocht de hike naar Chesler Park ons te zwaar of te lang zijn. Bedankt voor de info.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Vandaag via Hotelplan onze voucher voor de autohuur bij Hertz binnen gekregen. Er staat ook deze keer duidelijk op vermeld dat het om een 4 Wheel-drive gaat, zodat ik daar op terug kan vallen mochten ze ons weer een andere wagen proberen te geven..... :wink:

Ik heb onze Esta formulieren ook geupdated met het nieuwe overnachtingsadres wat we via Priceline gewonnen hadden. Een eerdere duurdere reservering heb ik geannuleerd.

Wat mij niet lukte was nieuwe Esta-formulieren uit te printen met de nieuwe adresgegevens. Is dat normaal? Wel kreeg ik een melding dat het formulier is bijgewerkt, maar ik heb liever een papier met alle juiste gegevens. Weet iemand of dat mogelijk is?

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

De formulieren hoef je ook niet te printen. Zelf heb ik onze verblijfplaats naderhand nog ingevuld en kon ook niets printen. Overigens merk je bij binnenkomst in Amerika nog niets van ESTA. Vooralsnog moet je nog gewoon de oude bekende formulieren invullen. Wel werd er op Schiphol tijdens het inchecken gevraagd of we ons wel electronisch aangemeld hadden.

Mooie reis hebben jullie weer in het verschiet Marjan! Zal jullie belevenissen zeker volgen. :D

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Dat je de Visawaiver formulieren nog gewoon in moet vullen en de Esta- formulieren niet "hoeft" te printen is mij wel bekend. Dat was niet mijn vraag. Ik wil gewoon graag weten of het "mogelijk" is de formulieren uit te printen met de update-gegevens. Als ik het goed begrijp lukte het jou dus ook niet. Ik dacht dat ik misschien iets verkeerds deed..... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer