Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Naar welke Amerikaanse radiozender luister jij?
-
Vulpecula
- Amerikafan
- Partner van: MamaEva
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Naar welke Amerikaanse radiozender luister jij?
Ik vraag me af naar welke Amerikaanse Radio zender de AllesAmerika leden luisteren. Ik heb er meerdere omdat ik graag muziek hoor in plaats van dat gepraat dus ik wissel geregeld van zender. Maar de volgende drie luister ik voornamelijk.
1. KROQ 106.7 Pasenda, Los Angeles (Rock)
2. KLSX 97.1 Los Angeles (Pop)
3. KXTE 107.5 Las Vegas (Rock)
1. KROQ 106.7 Pasenda, Los Angeles (Rock)
2. KLSX 97.1 Los Angeles (Pop)
3. KXTE 107.5 Las Vegas (Rock)
2007: LA - Phoenix - Grand Canyon - LV - SF - LA
2009: NY - Philadelphia - DC - Niagara Falls - Boston
2010: LV
2014: NYC - LA - Monument Valley - Zion - Horshoe bend - LV
2017: Pittsburgh - NYC - DC - Nashville
Maak je eigen gratis ticker aan op www.myusaticker.nl
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Re: Naar welke Amerikaanse radio zender luister jij?
Meestal luister ik gewoon naar een plaatselijke zender. 93 Kbull ofzoiets. Utah's number 1 country station.
In Texas luister ik altijd naar 93Q, ook een country station. In Nederland luisterde ik via internet naar dat station (www.kkbq.com) maar hier in Utah is onze verbinding zo slecht dat dat niet lukt.
In Texas luister ik altijd naar 93Q, ook een country station. In Nederland luisterde ik via internet naar dat station (www.kkbq.com) maar hier in Utah is onze verbinding zo slecht dat dat niet lukt.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Re: Naar welke Amerikaanse radiozender luister jij?
Ik luisterde in Minnesota naar Air America, de linkse praatzender. Gelukkig worden de meeste progressieve praatprogramma's, vooral Ed Schulz (een vlees-etende, voormalige met-een-geweer-jagende Republikein, die doorgedacht heeft en nu een progressieve Democraat is) hier in Asheville ook uitgezonden door een radiostation, Asheville's Progressive talk, The Revolution. 880 AM. Grappig: ze moeten rond 7 uur in de avond de lucht uit en dan kun je WCBS Radio in New York ontvangen (!), een zogenaamd 'clear channel' station, een overblijfsel uit de begintijd van de radio toen bepaalde stations het recht kregen op een frequentie die exclusief was voor het hele land. Sommige van die stations kun je dus inderdaad van grote afstand beluisteren.
Het plaatselijk NPR station is te vol met gezapig gepraat en te weinig muziek. Alleen 'A Prairie Home Companion' op zaterdagavond met een herhaling op zondag, en een programma met muziek uit Schotland is het luisteren waard, het nieuws van NPR (National Public Radio) is me te saai, daar krijg ik bijna letterlijk de kriebels van.
"Gelukkig" hebben we hier ook een conservatief station, inclusief Rush Windbag. Luister ik wel eens naar in de auto, als ik wakker moet blijven of mijn bloeddruk te laag is.
Het plaatselijk NPR station is te vol met gezapig gepraat en te weinig muziek. Alleen 'A Prairie Home Companion' op zaterdagavond met een herhaling op zondag, en een programma met muziek uit Schotland is het luisteren waard, het nieuws van NPR (National Public Radio) is me te saai, daar krijg ik bijna letterlijk de kriebels van.
"Gelukkig" hebben we hier ook een conservatief station, inclusief Rush Windbag. Luister ik wel eens naar in de auto, als ik wakker moet blijven of mijn bloeddruk te laag is.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Color01
- Amerika-expert
106.9 The Fox - Classic Rock Station
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
103.5 WTOP News en de XM sateliet jaren 80 en new wave zenders
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
In de auto, tegen de chagrijnigheid en voor het amerikavakantiegevoel, via de iPhone naar cat country 98.9 uit louisiana, meestal zonder geleuter, maar wel met weersberichten en kort nieuws. Vanmiddag werd er wel een rant afgestoken over de bail outs, dus toen heb ik geluisterd naar de countryzender van 1.fm
Thuis luister ik eigenlijk nooit naar de radio.
Thuis luister ik eigenlijk nooit naar de radio.
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
In Marin luister(de) ik altijd naar Radio Alice waar ze erg leuke pop/rock muziek draaien. Helaas geen online streamer, maar van de zomer wil ik het zeker even aan zetten voor good ol' sakes.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
K99, Colorado's best country. Nagenoeg geen gepraat en in verhouding weinig reclame 
2. KLSX 97.1 Los Angeles (Pop) is een leuke!
Kan iemand er een bestandje van vinden, zodat ik hem in iTunes kan afspelen?
Bedankt alvast..
Bedankt alvast..

-
Vulpecula
- Amerikafan
- Partner van: MamaEva
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
heb wel een asx bestand voor media playerreplay35 schreef:2. KLSX 97.1 Los Angeles (Pop) is een leuke!
Bedankt alvast..
2007: LA - Phoenix - Grand Canyon - LV - SF - LA
Mijn eerste post ooit op dit forum:
in Phoenix luisterde ik naar Mix 96.9 FM
tegenwoordig is het Dave FM in Atlanta op 92.9 FM
in Phoenix luisterde ik naar Mix 96.9 FM
tegenwoordig is het Dave FM in Atlanta op 92.9 FM
Ik luister over het algemeen naar WFNX, rond southern New Hampshire en Boston.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Ik luisterde voorheen veel naar CMT-radio, maar deze hebben ze dicht getimmerd voor luisteraars buiten de USA.
It does not matter what you did yesterday,
what matters is what you do from this moment on.
what matters is what you do from this moment on.
jammer zeg 
Ik wil graag een pop/top40 zender uit Amerika zoals Radio 538 in Nederland... Maar 97,1 amp uit LA die draait te veel hetzelfde..
Ik wil graag een pop/top40 zender uit Amerika zoals Radio 538 in Nederland... Maar 97,1 amp uit LA die draait te veel hetzelfde..

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Helaas geldt dat voor heel veel radiozenders.Saskiam schreef:Ik luisterde voorheen veel naar CMT-radio, maar deze hebben ze dicht getimmerd voor luisteraars buiten de USA.
Gelukkig kan ik thuis via via nog steeds luisteren naar KIIS FM 102.7 in Los Angeles maar via de site zelf gaat het niet meer.
Ik heb trouwens een internetradio in de keuken staan, draadloos verbonden met mijn WIFI-netwerk. Daar schalt de hele tijd dat ik thuis ben muziek van Amerikaanse zenders (diegene die nog wel te beluisteren zijn) uit de speaker.
Roland
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik luister in de auto en thuis naar Mix100, ook via internet te beluisteren.
-
Sophie
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Hoi
Wij hebben deze vakantie kunnen luisteren naar 95.5 The Wolf en 94.9 The bull (country)maar hier thuis luisteren we naar 'Kickin country via www.181.FM
Groetjes
Wij hebben deze vakantie kunnen luisteren naar 95.5 The Wolf en 94.9 The bull (country)maar hier thuis luisteren we naar 'Kickin country via www.181.FM
Groetjes
2014 : CMA Fest Nashville - Atlanta - Memphis - New Orleans !!
2015: Washington en Vancouver
2016: Alaska en Yukon
2015: Washington en Vancouver
2016: Alaska en Yukon
In de auto het liefst naar Talk Radio, vooral Rush limbaugh, Sean Hannity, kom je heerlijk tot rust 
Als ik al naar de radio luister (meestal staat de iPod aan, die aangesloten is op de autoradio en dergelijke), dan is het voornamelijk naar Island 98.5 Hawaiian Style & Reggea of KCCN FM100.. beiden hebben zo'n beetje hetzelfde soort muziek.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 7253 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 6 Reacties