Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
in welke staat kun je het best wonen qua economie?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: in welke staat kun je het best wonen qua economie?
Bedankt voor die kaart, Annemiek! Het is boeiend om het zo eens te bekijken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Bedankt allemaal voor de reacties, ik heb hier al heel veel aan, vooral de kaart is heel duidelijk. Ik heb contact momenteel met twee vrienden in Phoenix die het ook heel somber in zien. Maar wij gaan er voor en proberen het nog wel even optimistisch te blijven zien. We gaan waarschijnlijk pas in januari en dan kan er al een boel veranderd zijn!
Ik blijf wel open staan voor nog meer reacties, dus reageer svp!!!!
Greetzzzz Kiyu
Ik blijf wel open staan voor nog meer reacties, dus reageer svp!!!!
Greetzzzz Kiyu
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik wil geen domper zetten op je optimisme maar iedereen weet dat deze recessie minstens 5 jaar zal duren(tot 2012/2013) voordat 'things wil be back to normal' if ever.
Denkend dat de economie en de werkeloosheid tegen Januari wel weer aangetrokken/bijgetrokken is en dat we uit deze huizen slump zijn is in mijn ogen erg naief.
Ik zou heel erg zorgvuldig te werk gaan als ik jou was en de ervaringen van mensen die hier wonen en je voorspellingen doen niet afdoen als negatieve verhalen maar als waardevolle tips beschouwen.
Denkend dat de economie en de werkeloosheid tegen Januari wel weer aangetrokken/bijgetrokken is en dat we uit deze huizen slump zijn is in mijn ogen erg naief.
Ik zou heel erg zorgvuldig te werk gaan als ik jou was en de ervaringen van mensen die hier wonen en je voorspellingen doen niet afdoen als negatieve verhalen maar als waardevolle tips beschouwen.
--
Tink
Tink
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Niet te somber ... voor Kiyu zijn er ook voordelen aan de crisis, zoals de mogelijkheid om goedkoop een huis op de kop te kunnen tikken. En als er sprake is van beginnend herstel komende januari (heb ik geen flauw idee van natuurlijk), dan stappen ze in feite op de bodem in en is er alleen maar sprake van verbetering nadien. Dat zou dan toch prachtig zijn?
Gr., Flipje
Gr., Flipje
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Tuurlijk je hebt hardstikke gelijk. Een z'n dood is de ander z'n brood zoals een goed Nederlands spreekwoord zegt.
Ik wordt alleen een beetje moe van alle buitenlanders die denken dat die crisis in Amerika wellicht allemaal een beetje overdreven is en vast wel meevalt en niet de armoe en ellende willen zien. Ik zie wat voor schade het aanricht onder kennissen en vrienden. Mensen die in o.a Sacramento(en andere grote steden) in tenten kampen moeten leven omdat ze hun huis zijn kwijtgeraakt, die 3 mijl moeten lopen voor vers water en niet kunnen douchen, die met geen mogelijkheid een baan kunnen vinden ook al bezitten ze een Master degree. Kleine ondernemers die één voor één hun bedrijfje kwijtraken
Maar met een grote zak optimisme en gevuld met Euros zul je het ongetwijfeld wel redden.
Ik wordt alleen een beetje moe van alle buitenlanders die denken dat die crisis in Amerika wellicht allemaal een beetje overdreven is en vast wel meevalt en niet de armoe en ellende willen zien. Ik zie wat voor schade het aanricht onder kennissen en vrienden. Mensen die in o.a Sacramento(en andere grote steden) in tenten kampen moeten leven omdat ze hun huis zijn kwijtgeraakt, die 3 mijl moeten lopen voor vers water en niet kunnen douchen, die met geen mogelijkheid een baan kunnen vinden ook al bezitten ze een Master degree. Kleine ondernemers die één voor één hun bedrijfje kwijtraken
Maar met een grote zak optimisme en gevuld met Euros zul je het ongetwijfeld wel redden.
--
Tink
Tink
Mijn excuses ! Waar ik G.C. schreef dat moest natuurlijk 'citizenship' zijn.
Nieuwenoord, ik woon in Fresno county, da's dezelfde regio als Merced, de SanJoaquin Valley, en het is hier inderdaad slecht.
Iedere ochtend is de krant de brenger van meer verdrietig nieuws, wat er over is van de krant dat is, want de krant is erg dun geworden. Veel journalisten zijn ontslagen, en het aantal ads is beduidend teruggelopen. De 'employment' bijlage geeft een halve pagina met banen-advertenties.
De huizenprijzen zijn laag - maar als buitenlander moet je wel bijna het hele bedrag contant kunnen betalen denk ik. De banken zijn huiverig geld uit te lenen en nieuwkomers met geen US werkhistory, geen credit history, geen FICO score, ik denk dat het heel moeilijk wordt een hypotheek te bemachtigen voor hen.
Plus zodra je een huis bezit moet je wel alle maanden onroerend goed belating ophoesten, of je nu goed verdiend of dat je ternauwernood je dagelijks brood bij elkaar kunt krabben.
Ik gun ieder het winnen van een loterij - of het nu om geld gaat of om teddyberen of om groene kaarten, maar ik vraag me af wat mensen bezield hier naar toe te komen zonder een stevig aanbod voor een baan. Of zonder de zekerheid dat hun kennis/ervaring gewild is.
Het sociale zekerheidsnet hier is flinterdun, je bent zo van enigszins welvarend tot armlastig verworden.
Plus, ik blijf het zeggen, het is ontstellend duur om arm te zijn in de US. Mijn man ging onlangs naar onze dokter, die bestelde wat routine tests. Door een misverstand omtrent onze verzekering kreeg ik de volle rekening: $ 2500. Ik belde en zei dat dat toch wel erg veel geld was, kon er iets aan gedaan worden ? Nee dus - men wilde de volle mep. Uiteindelijk betaalde de verzekering alsnog: $ 300 en daarmee was de kous af.
Ik sluit me aan bij Tink, de crisis hier is echt te vergelijken met die van '29 en de dertiger jaren. Een bekend verschijnsel uit die tijd was de ingenieur als tramconducteur en in de US nemen beter opgeleiden nu ook wat voor baan, aan als ze maar enig werk en wat inkomen hebben.
Natuurlijk hopen we allemaal dat het komend jaar wat beter zal gaan. Maarde bouw is een belangrijke motor voor de economie en de hoeveelheid huizen die verkocht moet worden voor er weer nieuw gebouwd gaat worden is enorm (al verschilt dat van regio tot regio). Ook is er veel leegstand in kantoorpanden en hier staan complete stripmalls bijna leeg dus meer winkelruimte zal voorlopig ook niet gebouwd worden.
Nieuwenoord, ik woon in Fresno county, da's dezelfde regio als Merced, de SanJoaquin Valley, en het is hier inderdaad slecht.
Iedere ochtend is de krant de brenger van meer verdrietig nieuws, wat er over is van de krant dat is, want de krant is erg dun geworden. Veel journalisten zijn ontslagen, en het aantal ads is beduidend teruggelopen. De 'employment' bijlage geeft een halve pagina met banen-advertenties.
De huizenprijzen zijn laag - maar als buitenlander moet je wel bijna het hele bedrag contant kunnen betalen denk ik. De banken zijn huiverig geld uit te lenen en nieuwkomers met geen US werkhistory, geen credit history, geen FICO score, ik denk dat het heel moeilijk wordt een hypotheek te bemachtigen voor hen.
Plus zodra je een huis bezit moet je wel alle maanden onroerend goed belating ophoesten, of je nu goed verdiend of dat je ternauwernood je dagelijks brood bij elkaar kunt krabben.
Ik gun ieder het winnen van een loterij - of het nu om geld gaat of om teddyberen of om groene kaarten, maar ik vraag me af wat mensen bezield hier naar toe te komen zonder een stevig aanbod voor een baan. Of zonder de zekerheid dat hun kennis/ervaring gewild is.
Het sociale zekerheidsnet hier is flinterdun, je bent zo van enigszins welvarend tot armlastig verworden.
Plus, ik blijf het zeggen, het is ontstellend duur om arm te zijn in de US. Mijn man ging onlangs naar onze dokter, die bestelde wat routine tests. Door een misverstand omtrent onze verzekering kreeg ik de volle rekening: $ 2500. Ik belde en zei dat dat toch wel erg veel geld was, kon er iets aan gedaan worden ? Nee dus - men wilde de volle mep. Uiteindelijk betaalde de verzekering alsnog: $ 300 en daarmee was de kous af.
Ik sluit me aan bij Tink, de crisis hier is echt te vergelijken met die van '29 en de dertiger jaren. Een bekend verschijnsel uit die tijd was de ingenieur als tramconducteur en in de US nemen beter opgeleiden nu ook wat voor baan, aan als ze maar enig werk en wat inkomen hebben.
Natuurlijk hopen we allemaal dat het komend jaar wat beter zal gaan. Maarde bouw is een belangrijke motor voor de economie en de hoeveelheid huizen die verkocht moet worden voor er weer nieuw gebouwd gaat worden is enorm (al verschilt dat van regio tot regio). Ook is er veel leegstand in kantoorpanden en hier staan complete stripmalls bijna leeg dus meer winkelruimte zal voorlopig ook niet gebouwd worden.
Dat zie ik hier inderdaad ook gebeuren.. Target opende een tijd terug 2 nieuwe winkels hier op het eiland, dus hadden ze nieuwe mensen nodig.. ze hebben twee dagen sollicitatiegesprekken gevoerd met meer dan 5000 mensen per dag, en van wat ik de krant las was het merendeel hoog opgeleid.. mensen met hun Bachelor en Master degrees die in de rij staan voor een baantje van 10 tot 13 dollar per uur.oortjes schreef:Ik sluit me aan bij Tink, de crisis hier is echt te vergelijken met die van '29 en de dertiger jaren. Een bekend verschijnsel uit die tijd was de ingenieur als tramconducteur en in de US nemen beter opgeleiden nu ook wat voor baan, aan als ze maar enig werk en wat inkomen hebben.
Aan de andere kant, er is zoveel doemdenkerij maar er zijn ook genoeg mensen die weer wel werk kunnen krijgen omdat er in hun sector meer werk is en vaak ook meer geld te verdienen valt.. mijn vrouw, bijvoorbeeld, is een registered nurse, ze is 1 februari bij een bedrijf begonnen waar ze een zeer ruim salaris verdiend (dit omdat ze de ervaring wilt opdoen, ik doe nu dus de rentals voor nu, naast mijn andere dingetjes), echt lang heeft ze niet hoeven te solliciteren. En als ik de krant opensla zijn er nog altijd veel banen nog steeds te verkrijgen.
Het hele verhaal heeft twee kanten.. je kunt de dingen wel negatief zien, er zijn genoeg dingen voor die daarbij helpen, maar er zijn ook genoeg dingen die het positief kunnen maken. Ikzelf zie het echt niet somber in en wij spenderen echt niet minder dan dat we zouden doen wanneer er geen crisis zou zijn.. ik denk zelfs dat we meer uitgeven dan dat normaal het geval zou zijn, alles is namelijk redelijk goedkoop vind ik (met uitzondering van het voedsel haha). Ik denk ook eerlijk gezegd dat wanneer meer mensen het wat positiever zouden inzien, en weer uitgaven durven te doen, dat de crisis een stuk sneller voorbij is (het hele 'geen uitgaven doen' is een van de grootste boosdoeners momenteel... als men geen uitgaven doen, verdienen bedrijven niets.. verdienen ze niets, worden mensen ontslagen.. worden mensen ontslagen, hebben ze ook geen geld meer).
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Makkelijker gezegd dan gedaan.jiejie schreef: Het hele verhaal heeft twee kanten.. je kunt de dingen wel negatief zien, er zijn genoeg dingen voor die daarbij helpen, maar er zijn ook genoeg dingen die het positief kunnen maken. Ikzelf zie het echt niet somber in en wij spenderen echt niet minder dan dat we zouden doen wanneer er geen crisis zou zijn.. ik denk zelfs dat we meer uitgeven dan dat normaal het geval zou zijn, alles is namelijk redelijk goedkoop vind ik (met uitzondering van het voedsel haha). Ik denk ook eerlijk gezegd dat wanneer meer mensen het wat positiever zouden inzien, en weer uitgaven durven te doen, dat de crisis een stuk sneller voorbij is (het hele 'geen uitgaven doen' is een van de grootste boosdoeners momenteel... als men geen uitgaven doen, verdienen bedrijven niets.. verdienen ze niets, worden mensen ontslagen.. worden mensen ontslagen, hebben ze ook geen geld meer).
Als je geen geld hebt kun je het ook niet uitgeven.
Wat voorheen wel het geval was, mensen leefden allemaal boven hun limiet. Credit card schuld in elk gezin was hoog, en toch maar blijven uitgeven.
Nu de banken de krediet limieten en voorwaarden hebben aangescherpt is er ten eerste niet meer zoveel krediet beschikbaar en ten tweede is het is veel gevallen wel 10 keer zo duur geworden om een credit card schuld te hebben. Mensen die normaal een limiet op hun card hadden van zeg 10.000 USD zijn terug gebracht naar $5000 en dat is meestal al uitgegeven. Daarnaast hebben de banken de terugbetaal datum verschoven plus de rente verhoogd waardoor een heleboel mensen in de problemen kwamen.
Mensen luisteren gelukkig naar wat veel financiële guru's al jaren zeggen, betaal je schuld af ipv boven je macht te leven en nog meer schuld te genereren. Mensen die iets weg kunnen leggen doen dat door hun schuld af te betalen. Vergeet ook niet dat de nood om te sparen vele malen vergroot is sinds vorig jaar! Naast dat vele bedrijven mensen ontslagen hebben zijn ook salarissen verlaagt, bonussen verlaagt, geen salaris verhogingen en dat is nog het meest belangrijk, veel bedrijven zijn gestopt met het mee betalen aan je 401k. De nood om zelf te sparen is dus groot en veel mensen proberen dat ook in plaats van onnodige uitgaven te doen. In mijn ogen erg verstandig.
Als jij je het kunt veroorloven op dezelfde voet verder te leven, omdat jou 401k wel betaald wordt, je geen zorgen hoeft te maken over je health insurance, het betalen van je mortgage of je boodschappen, good for you, het grootste gedeelte van Amerika kan NIET op dezelfde voet verder gaan en moet dat ook niet. Mij hoop is dat men in ieder geval iets leert van deze crisis, leef met en van de middelen die je hebt, en niet meer.
Laatst gewijzigd door Tink op 24 mar 2009, 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
--
Tink
Tink
Moet je er wel even bijvertellen dat er bijna overal in de US een groot gebrek is aan registered nurses.
Plus het is - althans hier - niet makkelijk RN te worden aangezien er jaarlijks maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar is voor opleiding.
Toen wij vijf jaar geleden verhuisden en ik me hardop afvroeg of ik werk zou kunnen vinden vroeg de makelaar: are you a nurse ? Ik moest dat ontkennend beantwoorden waarop ze zei 'oh than forget about about finding a job.....' En ze had gelijk moest ik ervaren na zelfs afgewezen te zijn als vakkenvuller voor een supermart.
Een vriendin van mij solliciteerde zich twee jaar lang wezenloos, volgde extra opleidingen enz. Uiteindelijk kon ze het niet meer aan en heeft zich voor het hoofd geschoten.
Plus het is - althans hier - niet makkelijk RN te worden aangezien er jaarlijks maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar is voor opleiding.
Toen wij vijf jaar geleden verhuisden en ik me hardop afvroeg of ik werk zou kunnen vinden vroeg de makelaar: are you a nurse ? Ik moest dat ontkennend beantwoorden waarop ze zei 'oh than forget about about finding a job.....' En ze had gelijk moest ik ervaren na zelfs afgewezen te zijn als vakkenvuller voor een supermart.
Een vriendin van mij solliciteerde zich twee jaar lang wezenloos, volgde extra opleidingen enz. Uiteindelijk kon ze het niet meer aan en heeft zich voor het hoofd geschoten.
Daar zeg je inderdaad iets, en dat is inderdaad een van de grote problemen hier in Amerika.. Zo las ik onlangs iemand die kwaad was op haar bank omdat haar bank geld wilde zien, zij een alleenstaande huismoeder was met drie kinderen en amper rond kon komen.. ze had ondertussen wel een schuld van ruim tienduizend dollar... sja, klinkt misschien hard maar het is wel een beetje eigen schuld.Tink schreef:Wat voorheen wel het geval was, mensen leefden allemaal boven hun limiet. Credit card schuld in elk gezin was hoog, en toch maar blijven uitgeven.
Ik heb zelf ooit ook eens grove schulden gehad, deurwaarders aan de deur gehad en heb toen echt een flinke stap terug moeten doen.. ik erken volledig dat het mijn eigen schuld was, dat ik geld had uitgegeven dat ik niet bezat. Toen heb ik enkele jaren echt krap moeten leven om het allemaal weer terug naar normaal te brengen.. totaal mijn eigen schuld. Wat nu gebeurd, echter, is dat veel mensen de banken de schuld geven, en misschien hebben die ook wel erg gemakkelijk geld te leen gegeven, maar uiteindelijk is het de verantwoording van die mensen zelf geweest.
Het kon uiteindelijk ook niet goed blijven gaan als je er over nadenkt. Toen ik hier voor het eerst kwam was ik geschokt dat ik zoveel dure auto's op de weg zag.. veel grote wagens en allemaal nieuw.. zelfs arme mensen konden een ontiegelijk grote en dure auto hebben, terwijl ze dit helemaal niet nodig hadden... het merendeel van de mensen heeft dit allemaal op krediet gekocht en daar zijn ze gewoon ontiegelijk de fout mee ingegaan. Wij hebben ook dure auto's voor de deur staan, mijn vrouw en ik hebben een BMW M3 en een Mercedes ML500, ook allebei flinke bakken, maar die zijn wel geheel afbetaald omdat we het ons konder veroorloven.. hadden wij dat geld niet, dan hadden wij ook niet in die autos gereden. Niet voor niets zie je in Nederland bijvoorbeeld zoveel kleine auto's.. dat is niet alleen zuinigheid maar ook gewoon slimmigheid: geef geen geld uit dat je niet hebt.
Tuurlijk hebben wij creditcards, maar die worden alleen gebruikt als we het dezelfde dag, of dag erna, direct kunnen afbetalen. Waar ik mee bezig ben is het opbouwen van krediet op die manier.. ik gebruik de kaart puur vanwege het gemak maar het geld wordt per direct terug betaald als ik thuis kom en achter de computer kan. Op die manier bespaar je een hoop geld.
Lenen is gemakkelijk en fijn als je het geld in handen krijgt.. als je het moet terugbetalen dan heb je een groter probleem.. dus, sja, bij veel mensen is het gewoon eigen schuld.
Nu wil ik overigens niet zeggen dat het altijd eigen schuld is.. er zijn mensen natuurlijk ook die een huis hebben gekocht met een hypotheek die het nu niet meer kunnen betalen omdat ze ontslagen zijn of iets dergelijks.. dat is inderdaad geen eigen schuld, die mensen gingen er van uit dat ze dat werk langer konden doen, maar als ik lees dat een ongeschoold iemand, zonder werk, alleenstaand en met kinderen, een grote lening krijgt voor een nieuwe auto of iets dergelijks, een luxe ding dus, dan vraag ik me af waar ze mee bezig zijn.
Natuurlijk kun je geen geld uitgeven dat je niet hebt, zoals je zelf al zegt in het begin van je post, maar de mensen die dat wel kunnen houden nu ook de hand op de knip en daar gaat het nu juist fout.. de mensen die het wel kunnen zouden er beter aan doen om gewoon te leven zoals ze anders ook zouden doen. Dat was eigenlijk wat ik bedoelde met wat ik zei dat mensen geld moeten uitgeven.
Overigens, oortjes, vergis je niet, er zijn juist heel veel RN's zonder werk.. probleem is dat veel ziekenhuizen en andere instanties willen dat de RN's een bepaald aantal jaren ervaring hebben.. hebben ze die niet, dan komen ze ook amper ergens binnen, tenzij ze mensen kennen die er al wel werken. Dat er een tekort is wordt eigenlijk door hun zelf gecreëerd op die manier. Maar goed, andere beroepsgroepen dan.. er zijn genoeg banen nog steeds te verkrijgen, mits je een bepaald specialisme bezit.. als men dat niet bezit dan is het wellicht een oplossing om een werk-leer traject te volgen. Kijk ook voor de gein eens op sites als monsterboard of op careerbuilder.com, daar zul je zien dat er nog steeds erg veel mensen gevraagd worden voor allerlei banen. Ja, het is moeilijker om aan werk te komen maar niet onmogelijk.. het is ook in goede tijden vaak hard werken om een goede baan te vinden. Probleem met mensen is vaak dat ze snel, of zelfs gelijk, roepen dat er geen werk meer voor ze is, maar er is altijd wel wat te vinden en dat is wat ik bedoelde met dat mensen het niet gelijk zo negatief zouden moeten inzien.
RN's zonder werk, waar? Ook zonder ervaring kom je wel binnen. Misschien niet meteen het baantje wat je graag zou willen, maar werk krijg je. Tekorten zijn er om vele redenen, dit is niet het topic om erin uit te wijden, maar je haalde zelf aan aan te weinig opleidingsplaatsen. Dan is er het feit dat het verdomd zwaar werk is waar velen na een paar jaar er alweer mee kappen.Overigens, oortjes, vergis je niet, er zijn juist heel veel RN's zonder werk.. probleem is dat veel ziekenhuizen en andere instanties willen dat de RN's een bepaald aantal jaren ervaring hebben.. hebben ze die niet, dan komen ze ook amper ergens binnen, tenzij ze mensen kennen die er al wel werken. Dat er een tekort is wordt eigenlijk door hun zelf gecreëerd op die manier.
Overigens moet er ook in de ziekenhuizen flink bezuinigd worden op het moment.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
kom eens hierheen en kijk eens rond zou ik zeggen..... het barst hier van de werkzoekenden die zo ongeveer alles aan willen pakken.
en ja ik ga wel eens naar de sites die je noemt maar mooi geen banen hier in de buurt hoor (en nee in mijn eentje verhuizen is geen optie).
en ja ik ga wel eens naar de sites die je noemt maar mooi geen banen hier in de buurt hoor (en nee in mijn eentje verhuizen is geen optie).
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb het ook gedaan, en ik zou het zo weer doen. Een droom heeft zelden iets te maken met redelijke argumenten. Sommige mensen nemen van harte grote risicos voor het volgen van een droom, en zeker op jongere leeftijd doe je dat makkelijker. Ik denk dat naarmate je ouder wordt je daar anders tegenaan kijkt. Sommige mensen blijven liever "veilig" zitten waar ze zijn, anderen zijn op zoek naar avontuur. Ik verklaar geen van beide groepen voor gek, ik respecteer ze beiden op verschillende wijze.oortjes schreef:
oortjes schreef:
loek schreef:
Ik heb het ook gedaan, en ik zou het zo weer doen. Een droom heeft zelden iets te maken met redelijke argumenten. Sommige mensen nemen van harte grote risicos voor het volgen van een droom, en zeker op jongere leeftijd doe je dat makkelijker. Ik denk dat naarmate je ouder wordt je daar anders tegenaan kijkt. Sommige mensen blijven liever "veilig" zitten waar ze zijn, anderen zijn op zoek naar avontuur. Ik verklaar geen van beide groepen voor gek, ik respecteer ze beiden op verschillende wijze.
Ik sluit me volledig aan bij Loek, we hebben deze droom al 10 jaar hebben een keer of 5-6 mee gedaan met de loterij en dan gaan we nu geen NEE zeggen om het op zekerheid te spelen.
In ons geval hebben we niet veel te verliezen behalve geld, en als we terug moeten zal het een enorme teleurstelling zijn maar ook een enorme ervaring!
Kiyu
loek schreef:
Ik heb het ook gedaan, en ik zou het zo weer doen. Een droom heeft zelden iets te maken met redelijke argumenten. Sommige mensen nemen van harte grote risicos voor het volgen van een droom, en zeker op jongere leeftijd doe je dat makkelijker. Ik denk dat naarmate je ouder wordt je daar anders tegenaan kijkt. Sommige mensen blijven liever "veilig" zitten waar ze zijn, anderen zijn op zoek naar avontuur. Ik verklaar geen van beide groepen voor gek, ik respecteer ze beiden op verschillende wijze.
Ik sluit me volledig aan bij Loek, we hebben deze droom al 10 jaar hebben een keer of 5-6 mee gedaan met de loterij en dan gaan we nu geen NEE zeggen om het op zekerheid te spelen.
In ons geval hebben we niet veel te verliezen behalve geld, en als we terug moeten zal het een enorme teleurstelling zijn maar ook een enorme ervaring!
Kiyu
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Al wil ik zeker geen rooskleurig plaatje creeren, de westkust en vooral Californie lijkt door deze crisis veel erger getroffen, dan delen van de oostkust. Hier is de werkloosheid iets hoger, dan voorheen (6 procent, als ik het goed heb). Huizen staan wat langer te koop. Maar de erge dingen, die ons vanuit Californie e.d. ter ore komen hebben ons (nog?) niet bereikt. Er is een crisis, geen twijfel, maar er zijn wel degelijk staten, waar die minder gevoeld wordt. Kijk maar naar die kaart.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
De situatie die Petra schetst is ook precies zoals het hier in Seattle is.
Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
Laatst gewijzigd door kastelke op 26 mar 2009, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledige bovenstaande quote verwijderd.
Reden: Volledige bovenstaande quote verwijderd.
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
Tsja, is het elders in de US niet zo erg, of is het nog niet zo erg ?
Wij zijn er ook voor gegaan, maar wel met een solide baanaanbod plus med. verzekering. Na vijftien jaar hard werken hebben we geen dubbeltje extra op de bank, zijn de helft van onze aow rechten kwijtgeraakt, mijn man heeft ss rechten hier plus medicare rechten, ik niet. Al we ons huis verkopen kunnen we net de bank afbetalen. En 'luxe' hebben we de afgelopen jaren niet gehad, we leven Hollands zuinig (denk Zeeuws meisje).
Maar, inderdaad, mijn man heeft een fantastische baan dus wat hem betreft is alles prima, hij heeft nergens secondthoughts over en zou het zo weer doen.
Ik ben drie keer op het consulaat geweest en twee keer daarvan stond ik achter echtparen die hun groene kaarten kwamen teruggeven. Ik heb geprobeerd erachter te komen wat het percentage is van de DV lottry winnaars dat 'de droom' na een bepaalde periode moet opgeven en teruggaat.
Heeft iemand daar meer info over ?
Ik zou eigenlijk graag willen weten wat de aantrekkingskracht is van de US, misschien moeten we daar een onderwerp over openen.
Opvallend is dat ik juist vaak USers tegenkom die dolgraag in Europa, zeker in Ned., zouden willen wonen/werken en zich afvragen waarom iemand daar vrijwillig vertrekt. En nee, dat zijn niet allemaal jonge mensen met dromen van onbeperkt hash etc.
Wij zijn er ook voor gegaan, maar wel met een solide baanaanbod plus med. verzekering. Na vijftien jaar hard werken hebben we geen dubbeltje extra op de bank, zijn de helft van onze aow rechten kwijtgeraakt, mijn man heeft ss rechten hier plus medicare rechten, ik niet. Al we ons huis verkopen kunnen we net de bank afbetalen. En 'luxe' hebben we de afgelopen jaren niet gehad, we leven Hollands zuinig (denk Zeeuws meisje).
Maar, inderdaad, mijn man heeft een fantastische baan dus wat hem betreft is alles prima, hij heeft nergens secondthoughts over en zou het zo weer doen.
Ik ben drie keer op het consulaat geweest en twee keer daarvan stond ik achter echtparen die hun groene kaarten kwamen teruggeven. Ik heb geprobeerd erachter te komen wat het percentage is van de DV lottry winnaars dat 'de droom' na een bepaalde periode moet opgeven en teruggaat.
Ik zou eigenlijk graag willen weten wat de aantrekkingskracht is van de US, misschien moeten we daar een onderwerp over openen.
Opvallend is dat ik juist vaak USers tegenkom die dolgraag in Europa, zeker in Ned., zouden willen wonen/werken en zich afvragen waarom iemand daar vrijwillig vertrekt. En nee, dat zijn niet allemaal jonge mensen met dromen van onbeperkt hash etc.
Dit lijkt me iets voor Flipje, die weet vaak nogal wat van dat soort dingen, wellicht dat hij ook ergens een artikel heeft liggen waar deze informatie in terug te vinden is hehe.oortjes schreef:Ik heb geprobeerd erachter te komen wat het percentage is van de DV lottry winnaars dat 'de droom' na een bepaalde periode moet opgeven en teruggaat.
Eerlijk gezegd vraag ik me dat dus ook af..oortjes schreef:Ik zou eigenlijk graag willen weten wat de aantrekkingskracht is van de US, misschien moeten we daar een onderwerp over openen.
Ikzelf ben hier naartoe gekomen vanwege mijn vrouw, en het is ook echt puur dat ze hier op Hawaii woonde en dat het hier minder op het mainland lijkt want anders had ik waarschijnlijk gezegd van 'kom maar naar mij toe'. Plus we hebben hier meer mogelijkheden dan dat we in NL gehad zouden hebben (voornamelijk vanwege de achtergrond van mijn vrouw, plus ze spreekt geen Nederlands dus dat is ook een belemmering ook al spreekt vrijwel elke NL'er Engels). Persoonlijk heeft de VS op mij geen echte aantrekkingskracht en, mocht het ooit fout gaan tussen mijn vrouw en mijzelf, dan denk ik dat ik ook heel snel weer op het vliegtuig richting NL zit.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is ooit al eens een draadje geweest over waarom je naar de VS zou willen verhuizen, maar 'k heb nu even geen tijd om dat te gaan zoeken, 'k zal er vanavond eens naar kijken.
Elke
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
De DV loterij is niet echt mijn ding, maar kan wel proberen, en de nummers in het jaarboek zijn evenwel niet al te gedetailleerd op dit punt ...jiejie schreef:Dit lijkt me iets voor Flipje, die weet vaak nogal wat van dat soort dingen, wellicht dat hij ook ergens een artikel heeft liggen waar deze informatie in terug te vinden is hehe.
Zo hebben er voor NL 123 mensen de DV-2008 gewonnen, en voor Bels is het aantal 89. Toegelaten op DV-GC in fiscaal 2008 zijn 70 voor NL en 30 voor Belgie. De DV-GCs bevatten meer dan alleen de winnaar: elke persoon en niet alleen de winnaar telt apart. Aan de andere kant zijn er over 2008 slechts 41.761 van de 55.000 visa gebruikt. Dat nummer is waarschijnlijk niet zo laag vanwege ambtelijke traagheid, anders zouden de getallen van 2007 overdruppelen. Bovendien is het duidelijk dat in 2001 het aantal DV-GCs met 20% terugviel (van 51K naar 42K), en de laatste jaren is het algemeen laag geweest (terugval in 2005 van 50K naar 46K, wellicht vanwege 2de termijn Bush?). Ik denk dus niet dat het als correctie gebruikt kan worden.
Laten we het "kaal" houden: 70/123 = 57% en 30/89 = 34%, met de werkelijke getallen waarschijnlijk lager.
Bovenstaande beantwoordt de vraag van Oortjes niet (al helemaal niet hoeveel mensen, na acceptatie van de GC, alsnog opgeven of op moeten geven), maar geeft wel een indicatie: het percentage afvallers is redelijk groot.
Gr., Flipje
P.S. http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1317.html en http://www.dhs.gov/ximgtn/statistics/pu ... LPR08.shtm
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2376 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 5 Reacties