Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

oefen baby op highschools

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
peet
Amerikakenner
Contacteer:

oefen baby op highschools

Bericht door peet »

Ondanks dat Amerika een heerlijk land is, als je er woont en leeft kom je soms dingen tegen waar wij nogal raar tegen aan kijken.

Zo hebben de highschools, hier in NY in elk geval, een vak parenting. Een opdracht is dan dat de 16/17 jarige een weekend een pop mee naar huis krijgen waar ze voor moeten zorgen. Doe nep baby huilt en dan moet je er een magneet in duwen en dan stopt ie. Je moet hem heen en weer wiegen en een luier verschonen, waaar niks in zit en een droge fles geven.

De pop mag niet huilen en je punten verminderen met het aantal minuten dat het ding jankt. Je mag hem niet laten vallen en nog wat meer dingen.

Dit alles is om tieners bewust te laten worden wat het is om voor een baby te zorgen en te voorkomen dat ze er zelf 1 krijgen op korte termijn. Een soort voorlichting maar dan anders.

Pap en mam (de echte in dit geval) moeten ook even tekenen dat als de pop stuk gaat je verantwoordelijk bent voor de $400 dollar die het kreng kost..

Wij vinden het volslagen belachelijk. Ik heb er werkelijk geen woorden voor. Het is nog verplicht ook. Als ze het niet doen krijgen ze een onvoldoende.

Van mij hadden ze die $400 beter in materiaal kunnen steken om te voorkomen dat tieners baby's krijgen.

Hebben ze dit in andere staten ook? En in NL heb ik er ook nog nooit van gehoord of heb ik dat gemist de laatste paar jaar?
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
ANY
Amerika-expert

Re: oefen baby

Bericht door ANY »

Correctie; niet in NY, maar jullie high school. Hier hebben ze er geen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nee, hier ook niet. Maar ik heb jou regelmatig zien schrijven over de vele tienerzwangerschappen in jullie gebied. Het lijkt mij, dat zoiets best laat zien, hoeveel werk een baby is. Een geval van "you're damned if you do and you're damned if you don't" kennelijk. Jouw dochter is leerlinge in een district met veel tienerzwangerschappen en de school wil daar iets aan doen. Ik heb het weleens op tv gezien, zulke dingen en ze zijn wel effectief. Gewoon even zorgen, dat de pop niet stuk gaat en je hoeft geen $400 te betalen. Kennelijk is het probleem groot genoeg, dat het schooldistrict er de dollars voor over heeft.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

De vraag is natuurlijk of er, naast de investering in de poppen, ook geld wordt gestoken in degelijke voorlichting.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Ons school district is niet de enoge, maar blijkbaar is het niet overal in NY.
Petra/VS schreef:Nee, hier ook niet. Maar ik heb jou regelmatig zien schrijven over de vele tienerzwangerschappen in jullie gebied. Het lijkt mij, dat zoiets best laat zien, hoeveel werk een baby is. Een geval van "you're damned if you do and you're damned if you don't" kennelijk. Jouw dochter is leerlinge in een district met veel tienerzwangerschappen en de school wil daar iets aan doen. Ik heb het weleens op tv gezien, zulke dingen en ze zijn wel effectief. Gewoon even zorgen, dat de pop niet stuk gaat en je hoeft geen $400 te betalen. Kennelijk is het probleem groot genoeg, dat het schooldistrict er de dollars voor over heeft.
Inderdaad is tienerschappen een groot probleem, maar niet alleen hier in deze omgeving. Het is grote onzin en effectief...? Een pop die jankt en je duwt het magneetje er in.
jerbia schreef:De vraag is natuurlijk of er, naast de investering in de poppen, ook geld wordt gestoken in degelijke voorlichting

Precies mijn probleem. <aar elke les waar iets te pikante info in voor komt moeten ouders voor tekenen en de halve klas is neit aanwezig dan, maar zit in een andere ruimte een uur te overbruggen.
Het was denk ik een stuk effectiever om tieners te voorlichting te geven hoe ze geen baby krijgen dan ze er voor te laten zorgen. Het geeft in elk geval compleet geen beeld van wat het werkelijk is om voor een baby te zorgen.

De enige die hier in huis overtuigd is van het niet willen van een baby is huis is de hond en ik. De hond wordt er compleet nerveurs van en blaft nu voor de 2de keer vannacht het hele huis wakker omdat die baby huilde.

Wellicht moet men ook meer aandacht besteden aan de oorzaak van tienerzwangerschappen dan aan symtoom bestrijding als deze. IK denk dat een groot deel van de ouders in de opvoeding heir in faalt. En daarmee wil ik niet zeggen dat het je als ouder faalt als je kind zwanger wordt, maar het begint toch echt thuis.

vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik vind het wel handig zo'n magneetje :D Ik wou dat ze die bij mijn kinderen meegeleverd hadden toen ze baby waren. Had me een hoop slapeloze nachten gescheeld. Laat ze dan een pop krijgen die de hele nacht doorhuilt en niet stil te krijgen is, dat heeft meer afschrikwaarde dan zo'n handig magneetje

Ik zie het nut hiervan ook niet erg in. Vooral omdat ik het vermoeden heb (op jouw weblog lees ik het ook) dat de andere leden van de familie regelmatig voor het verzorgen van "de baby" opdraaien.
Ik zag trouwens net een aflevering van 90210 waarin ze ook zo'n pop moesten verzorgen. De "ouders" waren de pop regelmatig kwijt en waren ook er ook mee aan het overgooien :D

Marjon
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Haha ik herinner me nog een (candese) tvfilm serie Beugelbekkie, waarin ze op haar school ook zo'n pop moesten verzorgen..

WIj hadden op het voortegezet onderwijs in de derde klas (was ik een jaar of 14 ofzo?) een sexdag op school..
Een hele dag vol met voorlichting. Daarvoor hadden we in de eerste klas al het hoofdstuk voortplanting met biologie gehad, met de nodige videos..
Ik denk een stuk effectiever dan zo'n pop... Als je ouders niet vertellen waar baby's vandaan komen, kan zo'n pop vervelend genoeg zijn, maar perongeluk zwanger worden zit er dan nog steeds in..
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ben benieuwd wanneer de eerste berichten over overleden babies door het inslikken van magneten in de krant staan.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Op sommige scholen doen ze hetzelfde, maar dan met een ei. Dat natuurlijk niet huilt (hoop ik, je weet maar nooit wat er in zo'n ei zit!), maar wel breekbaar is.

Het gaat er gewoon om, om kinderen duidelijk te maken wat er allemaal komt kijken bij het hebben van een kind. Of ze dat met een ei doen of met een pop van $400 maakt mij niet uit.

Kijk maar eens naar Maury ("you ARE the father"), die doet regelmatig shows met 13 en 14 jarigen die vinden dat een baby zo 'leuk' is, eindelijk iets dat volledig van jou is en van je houdt. 24 uur in een opvangscentrum voor babies geneest die kinderen vaak. Ik weet niet hoe lang die les blijft hangen, maar het is in ieder geval iets.

$400 lijkt mij goedkoop om zo'n indringende les te geven. En dat de hond het hele huis bij elkaar blaft: ook dat is een les, die veel beter blijft hangen dan in een boekje zitten lezen, een videofilm bekijken of te kijken naar iemand die een condoom over een banaan schuift.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Pete.Z schreef:Ben benieuwd wanneer de eerste berichten over overleden babies door het inslikken van magneten in de krant staan.

:hilarious:
Groetjes,
Carine
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Het was denk ik een stuk effectiever om tieners te voorlichting te geven hoe ze geen baby krijgen dan ze er voor te laten zorgen. Het geeft in elk geval compleet geen beeld van wat het werkelijk is om voor een baby te zorgen.
Maar komt dit nu in de plaats van voorlichting? Ik neem toch aan dat ze er voorlichting bij krijgen en dat dit niet iets is dat op zichzelf staat. Tegen tieners kun je vaak praten als brugman, en het gaat het ene oor in en het andere uit, dus als er een manier is om het ingeprent te krijgen samen met voorlichting, zie ik het alleen als een voordeel. Als je ziet hoe zwangerschap in tieners in de media voorgesteld wordt, allemaal heel glamoreus.

Ik weet niet waarom jullie schooldistrict heeft besloten om dit te doen, maar zoals ik al zei zou het fijn zijn geweest om de ouders er meer bij te betrekken. Ik zie het ook als een gelegenheid om erover te praten, en te vertellen hoe het dan werkelijk was toen je kinderen baby waren. Ik ben benieuwd of er bijgehouden wordt of het aantal tienerzwangerschappen gedaald is of niet sinds ze met deze pop begonnen zijn.
Je dochter heeft toch al 1 ding geleerd: dat het met een baby moeilijk is naar een softball spel te gaan en dat je dan voor babysitters moet zorgen :)
Je zegt dat je een magneetje erin moet stoppen en dat is hij stil, maar moet je het niet vasthouden voor de tijd? Ze heten officieel "Baby think it over" trouwens (als je die googled vindt je er veel info over).
Volgens sommige research is het effectief, samen met voorlichting. Misschien niet in jou ogen, maar als ze er hier mee thuis gekomen waren had ik meegespeeld en er in ieder geval voor open gestaan. Als er ook maar 2 meisjes zijn die zich realiseren hoeveel werk een baby is (die je moet verzorgen, ze weten ook wel dat je met een echte er niet met een magneetje vanaf komt) en daarom voorzichtiger zijn en niet zwanger raken, dan zijn 2 levens die er beter door worden.
Er zijn in jullie county meer tienerzwangerschappen dan hier (hier 17 per 1000) http://www.getthefactsny.org/policymake ... GO_000.pdf
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik vind het op zich geen verkeerd idee hoor..ik snap dat het voor de rest van de familie ontzettend irritant is, maar bij sommige tieners werkt volgens mij alleen het meest extreme.

Bij ons in Georgia hebben ze die dingen trouwens niet. Wel moeten wij voor -alles- tekenen. zo moesten we gisteren voor onze oudste een formulier ondertekenen dat hij voorgelicht mocht worden over HIV/AIDS. wij vroegen ons echt af waarom ouders hun kinderen daar niet over zouden willen voorlichten. Ook al wil je dat ze geen sex hebben voor het huwelijk, er over leren is toch nooit verkeerd? Manlief merkte op dat misschien sommige ouders liever hebben dat hun kinderen op "the hard way" leren...

Waar ik wel lichtelijk van opkeek was dat op de achterkant van dat vel stond hoe ze kinderen gingen lerendat HIV te voorkomen was; door abstinence (onthouding). Nou ja! Er zou zelfs iets verteld worden over hoe andere methoden lang niet zo effectief waren. Dat helpt zeg. Ik heb ooit onderzoek naar dit soort voorlichting gedaan, en daar komt uit dat kinderen die "abstinence only" education hebben een veel groter risico op zwangerschappen en SOAs hebben omdat ze, als ze toch van de "wagon" afvallen, ze dan maar helemaal niks gebruiken, want dat zou toch niet helpen.

Godzijdank geven wij onze kinderen zelf ookvoorlichting, want als het aan de staat zou liggen..tssk.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het blijft zo verschillend per schooldistrict. Hier doet iedereen mee aan voorlichting, tenzij je tekent, dat je niet wilt, dat je kind meedoet. De nadruk ligt wel op onthouding, maar er wordt ook ingegaan op voorbehoedsmiddelen, waaronder condooms om HIV te voorkomen, en de gevaren van orale en anale sex. Meisjes en jongens krijgen apart voorlichting tot high school. Ik heb het altijd een goed programma gevonden.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Onthouding werkt niet, dat is herhaaldelijk onderzocht. Het enige dat de kinderen ervan meenemen blijkt te zijn dat ze geen idee hebben hoe je (als man of vrouw) zwangerschap moet voorkomen. Zodat, zodra ze toch geslachtsgemeenschap hebben, de kans op zwangerschap groter is dan bij kinderen die wel weten van voorbehoudsmiddelen.

Het "beste" voorbeeld is natuurlijk de Palin dochter. Die alleen maar onthouding had geleerd. En prompt zwanger werd (en nu niet gaat trouwen, omdat de vader zich bedacht heeft).

En dat HIV/AIDS "voorlichting" bestaat uit het prediken van onthouding is natuurlijk te gek om los te lopen. Ze hebben zeker teveel naar de paus geluisterd (al zullen "goede protestanten" dat natuurlijk hardgrondig ontkennen).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

DixieChick schreef:Godzijdank geven wij onze kinderen zelf ookvoorlichting, want als het aan de staat zou liggen..tssk.
Ja, daar zou ik ook maar niet op vertrouwen in Georgia. Ik zag toevallig laatst een programma over jonge African American moeders. Sommige schooldistricten in downtown Atlanta zijn ontzettend slecht en de scholen hebben bijna geen financiele middelen. Je zou dan denken dat juist die kinderen meer gebaat zijn met een schoolnurse waar je anoniem condooms kunt halen oid. En een A4 met daarop de koetjes en kalfjes. Maar veel African American meisjes en jongens zijn hier erg kennelijk erg voorlijk en die zijn echt niet gebaat bij een lesje over onthouding. Maar alles wordt met de mantel der liefde bedekt en ondertussen wordt het probleem er niet door opgelost. Er was een meisje van 19 bij, dat geen highschool diploma had, en ze had drie kinderen van drie verschillende vaders! En met geen van die vaders had ze nog contact. En als je het al niet voor de moeder doet, doe dan als overheid iets voor die drie kinderen, want die zijn ook niet gebaat bij zo'n situatie en hebben daar niet om gevraagd.
"Keep Georgia On Your Mind"
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Hier is een demonstratie filmpje van zo'n "baby": http://www.youtube.com/watch?v=gvGhipyK8uo
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Onlangs was hier op tv een aflevering van de serie Medium, waarin de dochter van de hoofdpersoon ook een dergelijke pop moest verzorgen.

Martin
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Sorry, maar ik kan mij niet vinden in deze methode van het voorkomen van zwangerschappen bij tieners. Je kunt het "bewust maken van" noemen, maar ik noem het "kweken van angst". Ik snap de goede bedoelingen en de achterliggende gedachte, maar ik vind het volkomen onjuist om angst voor het krijgen van een baby in te zetten als middel om dit doel te bereiken. Er wordt n.m.m. dan voorbij gegaan aan het werkelijke probleem, nl. sex op jonge leeftijd. Jonge kinderen horen te leren, van zowel school als van ouders, hoe je op een verantwoorde manier met sex moet omgaan. Want dat is het waar het hier om gaat.

Goede en gedegen voorlichting is hierin essentieel. Tieners verantwoordelijkheid bijbrengen op dit punt en ze uiteraard bewust maken van de consequenties die geslachtsgemeenschap kan hebben. Er zou veel meer en openlijker gesproken moeten worden over het hebben van sex en vooral de dingen bij de naam noemen. Amerika heeft, al dan niet terecht, de naam een preuts land te zijn en nu LIJKT het erop alsof genoemde methode van "een nepbaby verzorgen" dat moet verbloemen.

Er zitten ook nog andere kanten aan de zaak. Het hebben of krijgen van een baby brengt inderdaad een grote verantwoordelijkheid met zich mee waar kinderen van 15/16/17 jaar beslist nog niet aan toe zijn, zich niet bewust van zijn en waarschijnlijk nog niet of nauwelijks over nagedacht hebben. Moet je jonge mensen van die leeftijd daar al mee belasten en dwingen te ervaren en na te denken over zaken die nog helemaal niet op hun leeftijd aan de orde horen te zijn? Tieners horen aandacht te besteden aan bijvoorbeeld hun studie, na te denken over hun toekomst, wat ze willen bereiken en hoe, ze moeten plezier maken en van hun jeugd genieten én leren verantwoord om te gaan met sex, om maar een paar dingen te noemen.

Daar komt nog bij dat op deze manier het krijgen en/of verzorgen van een baby als iets lastigs en negatiefs kan worden ervaren. Wat voor gevolgen heeft dát voor hun toekomst? Ook de andere kant is nog mogelijk. Het verzorgen van een nepbaby zo leuk vinden, dat ze misschien nog veel sneller met iemand het bed in duiken zonder maatregelen te treffen. Ik bedoel maar.

Ik vind dit hele gedoe net zoiets als sex hebben met een opblaaspop. Voor sommigen is het een oplossing, dat klopt.....

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

ANY schreef:Maar komt dit nu in de plaats van voorlichting? Ik neem toch aan dat ze er voorlichting bij krijgen en dat dit niet iets is dat op zichzelf staat.
Helaas is er van verder voorichting zeer weinig spraken.
ANY schreef:Je zegt dat je een magneetje erin moet stoppen en dat is hij stil, maar moet je het niet vasthouden voor de tijd? Ze heten officieel "Baby think it over" trouwens (als je die googled vindt je er veel info over).
Nee Ze hoeft er eigenlijk heel weinig aan te doen.
Bennogr schreef:$400 lijkt mij goedkoop om zo'n indringende les te geven. En dat de hond het hele huis bij elkaar blaft: ook dat is een les, die veel beter blijft hangen dan in een boekje zitten lezen, een videofilm bekijken of te kijken naar iemand die een condoom over een banaan schuift.

Mijn dochter vind het alleen maar komisch. Ik denk niet dat ze enige kennis heeft gekregen wat het in houdt om een baby te verzorgen. Sterker nog, ik hoor haar met vriendinnen kletsen en het vriendinnetje zei dat ze het verzorgen van een baby best leuk had gevonden. Nou dan heb je een doel bereikt...
hekkie schreef:Daar komt nog bij dat op deze manier het krijgen en/of verzorgen van een baby als iets lastigs en negatiefs kan worden ervaren. Wat voor gevolgen heeft dát voor hun toekomst? Ook de andere kant is nog mogelijk. Het verzorgen van een nepbaby zo leuk vinden, dat ze misschien nog veel sneller met iemand het bed in duiken zonder maatregelen te treffen. Ik bedoel maar.
Precies wat ik bedoel. Het is een belachelijke vertoning die niks maar dan ook niks met de werkelijkheid te maken heeft. Jongens uit de klas die hun zussen er voor laten op draaien. Mijn dochter zou eigenlijk dit weekend aan de beurt zijn maar mocht nu 2 dagen eerder want zaterdag hebben ze een softball game.. Nou vraag ik je...

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: oefen baby op highschools

Bericht door Petra/VS »

Jammer, dat er door de volwassenen zo negatief over wordt gedaan. Zo mist zoiets natuurlijk compleet zijn doel. Marjan, hoe je het ook wendt of keert, een baby is erg veel werk! Tijdens mijn uren van babysitten als tiener (vanaf mijn vijftiende en Saskia met 13 babysit nu) heb ik me zeker afgevraagd, of ik ooit wel kinderen zou willen! Ik ben het werkelijk niet met je eens, want mijn ervaringen zijn heel anders.

Je moet juist die tieners hier wel mee belasten, want een groot percentage van hen idealiseert het ouderschap. Juist die groep moet zien, dat een baby aandacht nodig heeft (precies wat deze leeftijdsgroep zelf zo hard nodig heeft) en alleen door ze met die realiteit te confronteren dring je tot ze door. Geen uren van voorlichting kan ze voorbereiden (en hebben ons voorbereid, maar wij waren oud genoeg) op de uitputtingsslag, die het hebben van een baby teweeg brengt. Je hebt het hier over een gebied, waar bijna een vijfde van de tieners zwanger wordt. Dan is het toch erg nodig om dit probleem niet met de zachte handschoen aan te pakken!

Tieners, die babysitten (en dat zijn zeker niet alle tieners) krijgen al gauw een "wake up" call. Ik weet nog, dat een van mijn babysitkinderen een enorm geval van diarrhee had in Nederland. Ik belde mijn moeder voor hulp en haar antwoord was, dat dat erbij hoorde en ik ervoor betaald werd. Ik kan je wel zeggen, dat dat magische van een baby, schattig, knuffelig etc. er wel af was. Natuurlijk wilde ik nog graag kinderen, maar op zijn tijd! Hier heb je tieners, die het moederzijn enorm idealiseren. Die hebben verder geen ervaring met babysitten (mijn dochters wel en ik kan je zeggen, dat dat zeker verschil maakt met hun perspectief op ouderschap, al zijn ze nog steeds dol op kleine kinderen).

Kennelijk ben ik een van de weinigen, die dit schooldistrict kudo's geeft voor hun initiatief. Zoals ANY schreef, als er maar twee meisjes door worden overtuigd nu niet zwanger te worden zijn er al twee levens (of nee, vier levens) gered. Je kunt dit niet met Nederlandse ogen bekijken. Het is en blijft een andere cultuur. Hier is het anders, maar in Michigan, waar Rick vandaan komt, spelen soortgelijke problemen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer