Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

eerste dag: LAX-Joshua Tree

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
joinke
Amerika-ontdekker

eerste dag: LAX-Joshua Tree

Bericht door joinke »

Hallo,

Wie kan mij uit de nood helpen? Al even ben ik op zoek naar een goede slaapplaats voor onze tweede dag in Califonië. Ons schema:
Na een nachtje rust in LAX gaan we om 8.00 u de auto ophalen aan de airport, vandaar vertrekken we rechtstreeks richting Palm Springs-Joshua Tree. Bedoeling is dat we het park langs de westzijde binnen gaan (I 62) en zo het gehele park doorkruisen tot aan Cottonwood om aldaar terug de I10 richting Blythe te nemen. Vraag is nu waar overnachten?? ik heb al meermaals de website van nps bezocht maar blijkbaar gaan de meeste campings pas open eind september?... Wat nu, mijn optie is nu dat we gewoon het park bezoeken (we arriveren daar waarschijnlijk om 11.00 u smorgens), het park terug uit te rijden (16.00 u?) en dan ergens te overnachten. Probleem is waar? in Blythe? wie kan ons de gouden tip geven? Ik heb immers angst om na Joshua tree park in volledige woestijn terecht te komen...

onze route de eerste dagen:

Zaterdag 3 september: aankomst in LAX om 19.07 u ‘savonds (hopelijk)
Transfer via shuttle naar Radisson airport hotel J

Zondag 4 september: ‘s morgens vroeg auto ophalen bij Alamo (8.00 u)
LAX-Palm Springs-Joshua Nat Park, ter plaatse ergens kamperen? Eventueel nog iets –verder doorrijden en daar overnachten op tentcamping of motel??

Maandag 5 september
Joshua Nat Park – Sedona (300 km) In Sedona ergens kamperen.

Dinsdag 6 september
Sedona-Grand Canyon South Rim

BEDANKT!!
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Hallo Joinke,

Een antwoord op je vraag kan ik je helaas niet geven, omdat ik zelf nog nooit bij Joshua Tree in de buurt geweest ben. Maar wel even wat info die ook voor jou van belang kan zijn: weet je dat de voornaamste weg door het park heen, de Pinto Basin Road, afgesloten is? Misschien dat je daar bij je planning rekening mee moet houden.

Info kan je vinden op de nps-site: http://www.nps.gov/jotr/index.htm

Greetz,
Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
joinke
Amerika-ontdekker

Bericht door joinke »

bedankt, doch, iets verder staat te lezen dat ie terug open gaat eind augustus...

The worst damage was to the Pinto Basin Road, which connects traffic between Highway 62 in Twentynine Palms and Interstate 10 below the park’s southern entrance. The road was severely undercut by rapidly-flowing water during the weekend of July 23-24. However, repairs are underway and the road is scheduled to be re-opened by August 26.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi joinke,

De campgrounds binnen Joshua Tree NP zijn het hele jaar geopend, dit kan je ook vinden op de website van het park.
Ga naar facilities aan de linkerkant van de pagina en dan naar camping, je kan dan alle campgrounds binnen het park bekijken.
Voor Sedona zou ik Dead Horse Ranch State Park aanraden dat ligt tussen Cottonwood en Clarkdale zo'n 25 mile onder Sedona.
Gr.
Rob
joinke
Amerika-ontdekker

Bericht door joinke »

Bedankt voor de tip, ik heb inderdaad de campings gevonden, alleen vrees ik nog een beetje dat het te warm is om in het park te overnachten (woestijn weet je wel)
We zien ter plaatse wel. In elk geval als cactusliefhebber wil ik dit park zeker niet missen! 8)
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi Joinke,

In de woestijn kan het juist ’s nachts erg afkoelen.

Bij Weather Underground kan je het huidige weer zien in de omgeving van Joshua Tree NP:
http://www.wunderground.com/cgi-bin/fin ... oshua+tree

En je kan ook in de geschiedenis kijken, dit is het weer vorig jaar op 4 september 2004 (ook al is dat van Palm Springs):
http://www.wunderground.com/history/air ... atename=NA

Maar ja, iedere dag is weer anders, je zal zelf moeten ervaren hoe het weer er is als jij daar bent en eventueel de weersverwachting vragen bij het bezoekerscentrum.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
MotorGuy76
Amerikafan

Bericht door MotorGuy76 »

Wij vertrekken as. vrijdag en komen zaterdag door Joshua Tree, aangezien de Pinto Basin road nog steeds gesloten is, zat ik te denken aan de route Park Boulevard, en dan via de Berdoo Canyon Road eruit, weet iemand of deze weg een beetje te rijden is met een "normale" wagen, dus geen 4x4?
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
Eugeni
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Eugeni »

Wij zaten inderdaad ook met het probleem dat veel campings nog gesloten waren en andere alleen voor 55+ bestemd zijn. Er was ook een camping in Palm Springs gesloten hoewel die volgens de Woodall's gids het hele jaar geopend zou zijn. Wij vonden na lang zoeken uiteindelijk camping 'Sam's Family Spa Resort' in Desert Hot Springs (ten westen van Joshua Tree park).
Zie http://www.mijnalbum.nl/Album=Y4EU6NOM foto 14 en 15 van 29-7-2005 zijn op deze camping gemaakt.
Het was toen overdag over de 40 graden en bij ons koelde het 's nachts toen niet veel af, zie ook dag 29-7 op ons weblog.
Joshua Tree vonden we heel bijzonder om te zien, zeker de moeite waard!
Laatst gewijzigd door Eugeni op 31 aug 2005, 12:30, 2 keer totaal gewijzigd.
joinke
Amerika-ontdekker

Bericht door joinke »

bedankt voor het antwoord. Ik dacht al dat ik me aan zoiets mocht verwachten (veel campings gesloten) Daarom bedankt voor de tip!
Bovendien moet ik ook mijn reisschema even herzien omwille van de Pinto weg die afgesloten is. ik hou jullie op de hoogte!
joinke
Amerika-ontdekker

Bericht door joinke »

@motorguy76, Ik denk wel dat aangepaste route zoals je die beschrijft goed 'te doen' is. dus met een gewone wagen, 4 maal 4 nie noodzakelijk. Dit maak ik op uit hetbericht dat op de website staat van nps.

Ik denk dat wij gaan overnachten ofwel in het park, of wel in 29 palms. De dag erna vertrekken we terug vanuit Joshua via de I 62, I 177 naar Desert center en dan door naar Blythe om te eindigen in Sedona.

succes!

gevonden op de website:

Park Boulevard, which connects the west entrance in Joshua Tree with the north entrance in Twentynine Palms remains open but does have patches of loose sand, so care should be taken and speeds reduced. Some of the park’s unpaved roads now require high-clearance, 4-wheel-drive vehicles; others may be temporarily closed until they dry out. Updates on conditions are available at park entrance stations and visitor centers.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer