Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ideeën Rondreis Hawaii
Ideeën Rondreis Hawaii
Hallo,
We zijn verschillende ideeën aan het bekijken voor een Amerika reis van 16 mei tot 4 juni. Eén van die ideeën is Hawaii, maar we kunnen hier zo weinig over rondreizen over de verschillende eilanden terugvinden. Wat we zelf al gedacht hadden was het volgende:
- Vliegen op Kona en een aantal dagen doorbrengen op The Big Island
- Aantal dagen Maui
- Aantal dagen Kauai
- Eindigen met een 3-tal dagen op Oahu
Maar we hebben echt geen idee van het aantal dagen op ieder eiland. We houden er zelf van om rond te trekken en zoveel mogelijk natuurschoon op te zoeken.
We zouden dan de vlucht naar Kona en terug vanuit Honolulu van hieruit in België boeken, evenals de auto's op de verschillende eilanden en de hotels. Maar hoe zit het bijvoorbeeld met de vluchten tussen de verschillende eilanden. Kunnen we die hier ook reeds op voorhand via internet boeken?
Verder zijn alle tips die jullie ons leken kunnen meegeven meer dan welkom. Hawaii is voor ons altijd een droom geweest, maar omdat er zo moeilijk zaken over terug te vinden zijn hebben we dit altijd een beetje voor ons uitgeschoven. Spijtig, maar nu beginnen we er toch echt wel concreet over na te denken.
Alvast bedankt voor jullie input.
We zijn verschillende ideeën aan het bekijken voor een Amerika reis van 16 mei tot 4 juni. Eén van die ideeën is Hawaii, maar we kunnen hier zo weinig over rondreizen over de verschillende eilanden terugvinden. Wat we zelf al gedacht hadden was het volgende:
- Vliegen op Kona en een aantal dagen doorbrengen op The Big Island
- Aantal dagen Maui
- Aantal dagen Kauai
- Eindigen met een 3-tal dagen op Oahu
Maar we hebben echt geen idee van het aantal dagen op ieder eiland. We houden er zelf van om rond te trekken en zoveel mogelijk natuurschoon op te zoeken.
We zouden dan de vlucht naar Kona en terug vanuit Honolulu van hieruit in België boeken, evenals de auto's op de verschillende eilanden en de hotels. Maar hoe zit het bijvoorbeeld met de vluchten tussen de verschillende eilanden. Kunnen we die hier ook reeds op voorhand via internet boeken?
Verder zijn alle tips die jullie ons leken kunnen meegeven meer dan welkom. Hawaii is voor ons altijd een droom geweest, maar omdat er zo moeilijk zaken over terug te vinden zijn hebben we dit altijd een beetje voor ons uitgeschoven. Spijtig, maar nu beginnen we er toch echt wel concreet over na te denken.
Alvast bedankt voor jullie input.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Re: Ideeën Rondreis Hawaii
Hier wat links om de vluchten tussen de eilanden te boeken.
Wij vliegen b.v. voor 39 dollar p.p. van Maui naar Honolulu.
http://webres.islandair.com/Criteria.aspx
https://apps.hawaiianair.com/reservatio ... fault.aspx
http://www.iflygo.com/
Of met de boot:
http://www.hawaiisuperferry.com/schedules/default.html
http://webres.islandair.com/Criteria.aspx
https://apps.hawaiianair.com/reservatio ... fault.aspx
http://www.iflygo.com/
Of met de boot:
http://www.hawaiisuperferry.com/schedules/default.html
http://usahawaii2009.web-log.nl/marcencarla/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marcencarla.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marcencarla.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- theborgh
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Jaren geleden 6 dagen op Maui geweest. Op voorhand dachten we, in die dagen hebben we het er wel gezien. Dus niet, alleen daar kan je je al een hele tijd bezighouden. Zonsopgang op de top van de Haleakala (3550mtr) krater is niet te missen, neem wel een deken of iets warms mee. Midden in de nacht de vulkaan op met de auto, 05:00 zonsopkomst en dan terug naar beneden om verder te slapen.
Laatst gewijzigd door theborgh op 18 feb 2009, 20:57, 3 keer totaal gewijzigd.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Hallo Bob,
ik ben ook zelf bezig met een reis naar Hawaii.
Het is inderdaad heel erg moeilijk om goede info te vinden.
Ook wij zullen erg veel missen omdat we tijd te kort komen,
maar dat is eigenlijk tijdens alle vakanties het geval.
Ons programma is:
De 1e dag vliegen vanaf Los Angeles naar Kauai.
De 5e dag vliegen wij van Kauai naar Big Island.
De 9e dag vliegen wij van Big Island naar Oahu.
De 13e dag vliegen wij terug naar Los Angeles.
Uit allerlei reisgidsen en boekjes heb ik de hoogtepunten gehaald, zoals
Kauai : Waimea Canyon (1 dag), Na-Pali coast (1 dag).
Big Island : Hawaii Vulcanoes (dag + avond bezoek), koffie plantage, snorkelen.
Oahu : Pearl Harbor / USS Arizona (½dag), Polynesisch Cultureel Centrum (1 dag), Waikiki Beach, Diamond Head
Verder kom ik ook niet.
En ik hou me ook voor alle tips aanbevolen.
Groetn, Hans
ik ben ook zelf bezig met een reis naar Hawaii.
Het is inderdaad heel erg moeilijk om goede info te vinden.
Ook wij zullen erg veel missen omdat we tijd te kort komen,
maar dat is eigenlijk tijdens alle vakanties het geval.
Ons programma is:
De 1e dag vliegen vanaf Los Angeles naar Kauai.
De 5e dag vliegen wij van Kauai naar Big Island.
De 9e dag vliegen wij van Big Island naar Oahu.
De 13e dag vliegen wij terug naar Los Angeles.
Uit allerlei reisgidsen en boekjes heb ik de hoogtepunten gehaald, zoals
Kauai : Waimea Canyon (1 dag), Na-Pali coast (1 dag).
Big Island : Hawaii Vulcanoes (dag + avond bezoek), koffie plantage, snorkelen.
Oahu : Pearl Harbor / USS Arizona (½dag), Polynesisch Cultureel Centrum (1 dag), Waikiki Beach, Diamond Head
Verder kom ik ook niet.
En ik hou me ook voor alle tips aanbevolen.
Groetn, Hans
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik heb ook gezocht naar vluchten en vluchten naar Kauai, Big Island en Maui zijn nog wel betaalbaar, maar de vluchten naar Lenai en Molokai waren wel vrij prijzig. Omdat de andere 4 eilanden (incl. Oahu) me toch mooier lijken, heb ik besloten deze eilanden niet te bezoeken.Hier wat links om de vluchten tussen de eilanden te boeken.
Welk eiland is nou eigenlijk het mooist?
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Voor zover ik alle posts gevolgd heb en reisboeken gelezen is er 'geen' leukste eiland.
Ieder eiland heeft z'n eigen aantrekkelijke dingen.
Hans
Hans
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerikafan
Voor mij absoluut KAUAI! De natuur is er overweldigend, alles is nog veel meer begroeid dan op de andere eilanden. De NApali Coast en Waimea canyon zijn echt ongelooflijk mooi!gleuknie schreef:Welk eiland is nou eigenlijk het mooist?
Chari :toocool:
Daar ben ik het helemaal mee eens.. ik woon zelf op Oahu en ik zou echt niet op een van de andere eilanden willen wonen, puur en alleen al omdat ik meer een stadsmens ben. Wilt niet zeggen dat ik de andere eilanden niet mooi vind, ze hebben mijn inziens allemaal hun eigen schoonheden en eigenaardigheden, elk eiland heeft ook zijn eigen bijnaam die daar weer in terug te vinden is: Oʻahu - The Gathering Place (vanwege het aantal mensen hier), Kauaʻi - The Garden Isle (vanwege de natuur), Hawaiʻi - The Big Island (het grootste eiland), Maui - The Valley Isle (vanwege 'IAO vallei), Kahoʻolawe - The Target Isle (dankzij de Amerikaanse leger), Lānaʻi - The Pineapple Isle (spreekt voor zich), Molokaʻi - The Friendly Isle (de 'Aloha spirit' is hier nog volop aanwezig zeggen ze.. ook eigenlijk het enige eiland waar je het oude Hawai'i nog kunt terug vinden) , Niʻihau - The Forbidden Isle (dit eiland is geprivatiseerd en eigenlijk mogen alleen familieleden hier komen (er wonen nu zo'n 250 mensen).. er zijn zeer gelimiteerde mogelijkheden het eiland te bezoeken zoals bv via een helicopter tour).Hans B schreef:Voor zover ik alle posts gevolgd heb en reisboeken gelezen is er 'geen' leukste eiland.
Hawaii is een heel divers iets.. elk eiland heeft zijn eigen schoonheid, eigenaardigheden.. grotere contrasten op zo'n klein stukje aarde zul niet snel terug vinden... Je vind hier de natste plek op aarde maar ook woestijnen, er is hier sneeuw te vinden terwijl je op zeeniveau in je korte broek rond loopt, je vind hier de hoogste berg (gemeten vanaf het begin van de berg, wat in dit geval onder water is, wanneer het op landniveau is dan is dit natuurlijk niet meer waar), de stijlste en grootste rotskliffen en ga zo maar door. Wanneer je vraagt wat het mooiste eiland is dan denk ik dat je alleen persoonlijke meningen zult horen, niet wat daadwerkelijk het mooiste voor jou is.. veel beter is het om veel foto's van te voren bekijken op de vele websites en daarmee je beslissing te maken welke eilanden je wilt bezoeken.
Wij hebben eilanden geselecteerd op wandelmogelijkheden en natuurschoon. We zijn uitgekomen bij Maui (1 week), Big Island (1 week) en Kauii (2 weken).
We zullen ook wel gaan snorkelen, zwemmen en kanoeën, maar de nadruk ligt bij ons op het wandelen. Vandaar dat we Ohau overslaan, al zal dat ook best een mooi eiland zijn.
Op de eilanden zitten we telkens om meerder locaties, om zo min mogelijk lange afstanden te hoeven rijden. Op Kauii bijvoorbeeld zitten bij de Napali coast, dan in het Kokee state park, dan nog in Waimea en tot slot nog in de buurt van Lihue.
We zullen ook wel gaan snorkelen, zwemmen en kanoeën, maar de nadruk ligt bij ons op het wandelen. Vandaar dat we Ohau overslaan, al zal dat ook best een mooi eiland zijn.
Op de eilanden zitten we telkens om meerder locaties, om zo min mogelijk lange afstanden te hoeven rijden. Op Kauii bijvoorbeeld zitten bij de Napali coast, dan in het Kokee state park, dan nog in Waimea en tot slot nog in de buurt van Lihue.
2 weken Kauai? wow dat is lang.. kun je nagaan wat er voor verschil in de mensen kan zitten, mij lijkt dat echt helemaal niets (ik zou omkomen van verveling haha) en jullie lijkt het juist wel wat 
Hmmm.. ik denk trouwens dat ik hier eventjes 'mijn' eiland moet gaan verdedigen want ik krijg een beetje het idee dat men denkt dat Oahu alleen erg toeristisch is, of gewoon druk, en dat er weinig tot geen natuur te vinden is maar je kunt op O'ahu ook goed wandelen in de natuur.. Er zijn veel mooie stukken die ook voor jullie interessant zouden kunnen zijn.. denk bv aan Koko Head, Diamond Head, Waimea Bay, Maunawili Falls Trail, Maunawili Trail, Manoa Falls, Stairway to Heaven, Koolau mountains, Hanauma Bay, "From Here To Eternity" beach, Halona Blowhole, Makapuu Lookout, Kaupo lava flow, Wa'ahila Trail, Wa'ahila Ridge Recreation Trail, Ualakaa Trail, Waimanalo Bay, Enchanted Lake bird refuge, Valley of the Rainbows, Lanikai, Kahuku Valley, Ahupua'a o Kahana State Park, Aihualama Trail, Ha'u'ula Loop Trail, Hawai'iloa Ridge, Hono'uli'uli Preserve, Judd Trail, Kaena Point State Park, Kanealole Trail, Kealia Trail, Kolowalu Trail, Kuaokala Access Road, Kuaokala Trail, Makapu'u Lighthouse Trail, Makiki Valley Trail, Manana Trail, Manoa Cliff Trail, Maunalaha Trail, Mukeleia Trail, Moleka Trail, Nu'uanu Trail, Pauoa Flats Trail, Pu'u Ohia Trail, Waimano Trail, Sacred Falls State Park, en ga zo nog maar even door.. er is nog meer hehe.. Oahu heeft heel erg veel mooie natuur, net als de andere eilanden maar je moet het soms net even weten te vinden denk ik

Hmmm.. ik denk trouwens dat ik hier eventjes 'mijn' eiland moet gaan verdedigen want ik krijg een beetje het idee dat men denkt dat Oahu alleen erg toeristisch is, of gewoon druk, en dat er weinig tot geen natuur te vinden is maar je kunt op O'ahu ook goed wandelen in de natuur.. Er zijn veel mooie stukken die ook voor jullie interessant zouden kunnen zijn.. denk bv aan Koko Head, Diamond Head, Waimea Bay, Maunawili Falls Trail, Maunawili Trail, Manoa Falls, Stairway to Heaven, Koolau mountains, Hanauma Bay, "From Here To Eternity" beach, Halona Blowhole, Makapuu Lookout, Kaupo lava flow, Wa'ahila Trail, Wa'ahila Ridge Recreation Trail, Ualakaa Trail, Waimanalo Bay, Enchanted Lake bird refuge, Valley of the Rainbows, Lanikai, Kahuku Valley, Ahupua'a o Kahana State Park, Aihualama Trail, Ha'u'ula Loop Trail, Hawai'iloa Ridge, Hono'uli'uli Preserve, Judd Trail, Kaena Point State Park, Kanealole Trail, Kealia Trail, Kolowalu Trail, Kuaokala Access Road, Kuaokala Trail, Makapu'u Lighthouse Trail, Makiki Valley Trail, Manana Trail, Manoa Cliff Trail, Maunalaha Trail, Mukeleia Trail, Moleka Trail, Nu'uanu Trail, Pauoa Flats Trail, Pu'u Ohia Trail, Waimano Trail, Sacred Falls State Park, en ga zo nog maar even door.. er is nog meer hehe.. Oahu heeft heel erg veel mooie natuur, net als de andere eilanden maar je moet het soms net even weten te vinden denk ik

Ja, Ohau leek ook mooi, maar we moesten kiezen.
Overigens, we zijn ooit eens op een eilandje in de Indische ocean geweest (afmetingen 50 x 60 km ongeveer, zeer bergachtig) en daar hebben ons 5 weken prima kunnen vermaken. Dus Kauii lijkt ons niet zo'n probleem.
Overigens, we zijn ooit eens op een eilandje in de Indische ocean geweest (afmetingen 50 x 60 km ongeveer, zeer bergachtig) en daar hebben ons 5 weken prima kunnen vermaken. Dus Kauii lijkt ons niet zo'n probleem.

lol 50x60 km is best groot hoor, dat komt op 3000km2... Kauai is de helft van die grootte: 1430km2, maar goed, ik begrijp je punt en ik verwacht ook niet dat jullie je zullen vervelen, ik ben zelf iemand die zich snel kan vervelen als er niets te beleven is hehe 
Hoe dan ook wens ik jullie veel plezier hier op de eilanden maar ik verwacht dat dit wel zal lukken gezien jullie vooral voor de natuur komen, die is gewoonweg schitterend op alle eilanden

Hoe dan ook wens ik jullie veel plezier hier op de eilanden maar ik verwacht dat dit wel zal lukken gezien jullie vooral voor de natuur komen, die is gewoonweg schitterend op alle eilanden

Als "peanut" er is, zul je je niet meer vervelen hoor Jeroen! 
Ik kan in ieder geval ook niets dan moois vertellen over Oahu vooral dan over de North Shore...

Ik kan in ieder geval ook niets dan moois vertellen over Oahu vooral dan over de North Shore...
Hahaha dat verwacht ik ook niet.. duurt alleen nog een paar maanden voordat die er is.. misschien nu toch maar even van m'n rust genieten hehe
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik heb de reacties nu allemaal even gelezen en ik lees nu dat je eigenlijk wel meer dan een dag per eiland nodig bent. De reis die ik heb geboekt na mijn 3 weken Amerika, is maar 6 dagen. Daarom wou ik 4 eilanden bezoeken en dan op elk eiland overnachten. Heb ik ook niet genoeg aan 1 dag per eiland als ik alleen de highlights ga bezoeken?
Groetjes René
tip: koop de Lonely Planet Hawaii. Staat boordevol tips en informatie. Wij hebben er vorig jaar echt veel aan gehad. Zijn 4 weken geweest, elk eiland 1 week. Super.
Gr
BB.
Gr
BB.
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
Het lijkt me dat als je vier eilanden in zes dagen doet, je in verhouding erg veel tijd kwijt zou zijn aan het reizen. Misschien kun je beter wat minder eilanden bezoeken zodat je daar wat rustiger de tijd voor hebt? Het zou jammer zijn dat je wel op alle eilanden die je zou willen bezoeken geweest bent, maar er niet effectief van hebt kunnen genieten omdat je al zo snel weer weg moest.
Persoonlijk lijkt het me wat sterk. Stel je bent op Big Island, je wilt de vulkaan bezoeken.. dan is er weinig tijd voor iets anders over want het kost ook tijd om er te komen. Of bijvoorbeeld op Oahu.. als je daar Pearl Harbor wilt bezoeken ben je daar al snel een dag mee bezig. Als je echt 1 dag per eiland doe kun je beter 1 of 2 dingen uitkiezen op het eiland waar je naar toe gaat want, om maar wat te noemen, ik had in eerste instantie niet eens genoeg aan 3 weken om Oahu en al haar bijzonderheden in het geheel te zien.gleuknie schreef:Ik heb de reacties nu allemaal even gelezen en ik lees nu dat je eigenlijk wel meer dan een dag per eiland nodig bent. De reis die ik heb geboekt na mijn 3 weken Amerika, is maar 6 dagen. Daarom wou ik 4 eilanden bezoeken en dan op elk eiland overnachten. Heb ik ook niet genoeg aan 1 dag per eiland als ik alleen de highlights ga bezoeken?
Dat valt op zich wel mee, je kunt vroeg in de ochtend (rond 5 uur) of juist laat in de avond vliegen (rond 11 uur). De totale vluchtsduur (van gate naar gate) voor bijvoorbeeld Oahu naar de Big Island is zo'n 50 minuten en je hoeft maar een half uur te rekenen voor het inchecken. Als je dus al met al zo'n 2 tot 3 uur rekent valt het best wel mee. Een dagtrip naar een ander eiland is voor ons bijvoorbeeld goed te doen om toch nog wat te kunnen zien. Gleuknie zal in dat geval wel twee dagen, of sowieso anderhalve dag, per eiland kunnen rekenen denk ik.Amikix schreef:Het lijkt me dat als je vier eilanden in zes dagen doet, je in verhouding erg veel tijd kwijt zou zijn aan het reizen.
Hier ben ik het wel mee eens want in 6 dagen kun je eigenlijk niet geheel Hawaii vast leggen. Dit doet me een beetje denken aan de Jappaners die in Nederland op vakantie komen, even bij de kaasmarkt uit de bus stappen, foto's maken en weer de bus instappen. Ik kan me niet voorstellen dat je dan echt kunt zien wat je wilt zien.. Het beste zou toch zijn om minimaal een week voor een eiland uit te trekken, of als je echt haast wilt maken, twee eilanden in een week.. alhoewel het me wat gehaast lijkt.Amikix schreef:Misschien kun je beter wat minder eilanden bezoeken zodat je daar wat rustiger de tijd voor hebt? Het zou jammer zijn dat je wel op alle eilanden die je zou willen bezoeken geweest bent, maar er niet effectief van hebt kunnen genieten omdat je al zo snel weer weg moest.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
In de keren dat ik de Hawaiian Islands heb bezocht heb ik steeds een week per eiland besteed. Alleen Oahu heb ik middels een ochtendvlucht en avond vlucht vanuit Big Island bekeken. Maar ik vond dat een week nog te weinig was om echt alles in je op te nemen.
Wij zijn 5 dagen op Oahu geweest, waarvan we eigenlijk één volle dag "verloren" hebben toen we via via op de film set van Lost zijn geraakt...
Bleven er nog 3 volle en 2 halve dagen over, wat veel te kort was! Volgende keer doen we niet meer de rondreis in West USA, maar 2 of 3 eilanden verspreid over 3 weken! Ik het echt zonde vinden om 1 dag per eiland te doen! Iedere keer inchecken, op bagage wachten, op de huurauto wachten of evt bus, neen, zou ik echt niet doen! Geniet dan op deze 6 dagen van 1 eiland en ga nog een keer terug voor de andere... Zo doen wij het ook!
Bij ons hing er aan de North Shore, Halei'iwa op Oahu een heel relax, rustig sfeertje, dit moet je ook zo beleven!
Bleven er nog 3 volle en 2 halve dagen over, wat veel te kort was! Volgende keer doen we niet meer de rondreis in West USA, maar 2 of 3 eilanden verspreid over 3 weken! Ik het echt zonde vinden om 1 dag per eiland te doen! Iedere keer inchecken, op bagage wachten, op de huurauto wachten of evt bus, neen, zou ik echt niet doen! Geniet dan op deze 6 dagen van 1 eiland en ga nog een keer terug voor de andere... Zo doen wij het ook!
Bij ons hing er aan de North Shore, Halei'iwa op Oahu een heel relax, rustig sfeertje, dit moet je ook zo beleven!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1099 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 20 Reacties