Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ben ik nou de enige ?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Diggel
Amerikafan

Ben ik nou de enige ?

Bericht door Diggel »

In 2006 maakten we onze eerste grote reis door de USA ( West coast ), in 2008 gingen we terug en bezochten we de Rockies. Het was toen wel duidelijk. Centre Parcs en Euro Camp behoorden voorgoed tot het verleden. Dit jaar gaan we van onze woonplaats naar de Noordkaap en komen we via de fjorden weer terug (7500 km) en volgend jaar...............we zijn al aan het plannen. Zal de Oostkust van Amerika worden. Wat me, sinds 2006, opvalt is dat het soms wel lijkt alsof je van "rondreis naar rondreis" aan het leven bent. Ben ik nou de enige die dat heeft :D :D :D
Corry
Amerika-expert

Re: Ben ik nou de enige ?

Bericht door Corry »

Nee hoor, bij mij is het net zo. Ik ben nog niet klaar met de ene trip of de andere is al in "the making". :lol: :lol: Er zijn erger dingen denk ik dan maar. Een collega van mij wordt door haar man gedwongen om met vakantie te gaan anders blijft ze thuis. :?
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Nee hoor....echt niet. Veel forumleden maken tijdens de vakantie al plannen voor hetzelfde jaar of een volgend jaar. Ik ben ook al diverse keren geweest en hou het bij kortere vakanties met een enkele rondreis. Zo gaan we over 3 weken voor een week naar New York en in het najaar ga ik 8 nachten naar Las Vegas met m'n dochter. Tussenin wilde m'n hubbie graag een strandvakantie en dat gaan we dan ook doen in Turkije, maar ik denk dan lag ik maar in Sarasota :roll:

Ondertussen heb ik al op papier een rondreis met Yellowstone en Yosemite voor 2011 klaarstaan :dance: en een familievakantie met de kleinkids in 2012 naar Orlando, dus jij bent echt niet de enige.
Groetjes, Nel
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ha, wij vertrekken over 5 weken, maar ook 2010 is op papier al zo goed als klaar :D
kraaltje
Amerikafan

Bericht door kraaltje »

nee hoor absoluut niet!! wij zijn voor de eerste keer in 1993 naar Amerika geweest en sindsdien is het einde zoek hahahaha.wij gaan nu 10 mei voor 2 weken en dan in oktober weer voor 2 weken ,maar volgend jaar juni staat ook al gepland,kan alleen de tickets nog niet boeken,anders had ik dat zeker al gedaan !! dus geen zorgen er lopen er meer rond met hetzelfde "probleem" :D :D
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hier nog zo'n verslaafde.
Wij maakten in 2004 een "eenmalige" grote reis met de kinderen naar Amerika omdat we 25 jaar getrouwd waren. Inmiddels zijn we al drie keer geweest!
We hebben inmiddels een rondreis naar het Zuidwesten, een naar Midwest (met Yellowstone en de Rockies) en één naar het Noordwesten en Canada gemaakt.
In 2010 gaan we weer een rondreis maken en de route ( Arizona, New Mexico, Colorado en Utah) heb ik al zeker een halfjaar klaarliggen.

Ook mijn dochter (bijna 18) is verslaafd geraakt. Vorig jaar verkondigde ze dat dit de laatste keer was dat ze meeging maar ze gaat volgend jaar toch weer met ons mee.

Marjon
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Hier nog zo'n verslaafde! Ik ben eigenlijk het hele jaar door bezig met een vakantie plannen, heerlijk toch!
Wij gaan dit jaar voor de 8ste keer en zijn nog lang niet uitgekeken.
...lijkt alsof je van "rondreis naar rondreis" aan het leven bent...
Dit is dus heel herkenbaar :lol:
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Irma
Amerikafan

Bericht door Irma »

vana schreef:
Ook mijn dochter (bijna 18) is verslaafd geraakt. Vorig jaar verkondigde ze dat dit de laatste keer was dat ze meeging maar ze gaat volgend jaar toch weer met ons mee.

Marjon
Dit herken ik!! Onze dochter wordt 20. Vorige zomer zijn we naar Italie geweest en is ze niet meer meegegaan, maar deze zomer vertrekken we weer (4e keer) naar Amerika en gaat ze gezellig weer mee. Slaapt dan gewoon weer met ons en haar jongere broer in een 2 queens kamer (zelfs bij broer in bed!!)
Mijn man en ik zijn in 2005 met mijn werk een lang weekend naar New York geweest, en daar is alle "ellende" mee begonnen. Het Amerika-virus heeft ons toen besmet. In juli 2007 onze eerste rondreis in het zuidwesten gemaakt en nu gaat het virus nooit meer weg.
Dochterlief wil inmiddels ook de wereld zien en is vorig jaar al naar Ecuador geweest. Waar zo'n weekendje NY allemaal voor kan zorgen :banghead:

Maar inderdaad, er zijn ergere dingen moet je maar denken. We genieten zo ontzettend van dat land. Ook ik heb al weer plannen voor volgend jaar of het jaar erop, en we moeten nog vertrekken...... :dance:

Irma
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Tijd voor de AA (Americaholics Anonimous) :mrgreen:

Wij gaan in april een aantal dagen naar Italië naar familie.
Maar we nemen wel de fotoalbums van Amerika mee om te laten zien waar we geweest zijn en weer naar toe gaan.

Wij hebben er ook geregeld last van.
Onlangs nog ergens spare-ribs gegeten in restaurant 'Tennessee' in Harderwijk.
Als je dan al die Western aankleding ziet met cactussen, cowboy hoedjes, route 66 borden en Budweiser reclame (terwijl Tennessee in het oosten ligt)
Dan denken wij ook altijd van, leuk hier, maar....

Bert & Hilda
'Addicted for life...'
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Irma
Amerikafan

Bericht door Irma »

Ik durf bij familie en vrienden niet eens meer over Amerika te beginnen :lol: , volgens mij denken die dan "heb je ze weer !!"
Gelukkig hebben we dit forum, soort praatgroepje hihi
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mantoinette »

Zo herkenbaar! Tot 2005 gingen we eigenlijk altijd naar een andere bestemming... tót 2005... dit jaar gaan we voor de 3e keer naar zuidwest USA! Dus nu voor de 3e keer... we hebben afgesproken dat we daarna écht andere dingen gaan doen in de vakanties. Onze kinderen krijgen waarschijnlijk andere interesses (denken we ) ... dus voorlopig zal 2009 de laatste keer worden.
Ben zelf eigenlijk heel benieuwd of we het volhouden... er hoeft maar íets te gebeuren en we willen toch weer naar de USA... dan zeggen we waarschijnlijk tegen elkaar... "de jongens gaan toch nog een jaartje mee".... "we willen zien wat we in 2009 gemist hebben"..."het camperen is zo heerlijk"... "de bekende vakantiebestemmingen in Europa zijn zo druk"... enz.

Dus ik wacht onze verslaving maar rustig af... in ieder geval zijn er in de USA nog meer dan zat plekken die we graag willen bezoeken!
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!

reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Tuurlijk ben jij niet de enige ...
Ik moet nog voor mijn tweede vertrekken in september maar heb reeds plannen, in grote lijnen, in gedachten voor de derde oversteek. Dat wordt normaliter een rondje noordwest met Yellowstone er zeker bij. Of dat in 2010 of 2011 zal zijn weten we nog niet. Maar plannen op zich is ook al leuk :D

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Diggel schreef: Wat me, sinds 2006, opvalt is dat het soms wel lijkt alsof je van "rondreis naar rondreis" aan het leven bent. Ben ik nou de enige die dat heeft :D :D :D
Zoals je al ziet, nee hoor, je bent zeker niet de enige :D :D Eerst hadden we zoiets van we gaan 1x in de vijf jaar naar de USA, dat is al heel mooi, maar ik geloof niet dat we helemaal in die opzet geslaagd zijn....
Irma schreef:Ik durf bij familie en vrienden niet eens meer over Amerika te beginnen :lol: , volgens mij denken die dan "heb je ze weer !!"
Gelukkig hebben we dit forum, soort praatgroepje hihi
Nog zo'n herkenbare opmerking! Ach, eerst vond de familie het vreemd dat we alweer naar Amerika gingen, maar ondertussen zijn ze er aan gewend geraakt dat wij toch echt verslaafd zijn. Ze zouden het nu juist vreemd vinden als we, bijvoorbeeld, voor Frankrijk of Spanje zouden kiezen.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Eerst zei de omgeving: 'Gaan jullie WEER naar Amerika?'. Nu vragen ze: 'Wanneer gaan jullie weer naar Amerika?' :lol:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik probeer er zo min mogelijk over te zeggen. Meestal krijg ik de opmerking: "Ik heb helemaal niets met Amerika" :roll:
Gelukkig heb ik binnenkort een medestander in de familie. Mijn zus gaat in mei samen met mijn neef haar dochter ophalen in Delaware.
Ik weet zeker dat ze daarna ook niet meer uitgepraat raakt over Amerika (trouwens, volgens mij ben je nu al verslaafd hè Carla :lol: )

Wij kunnen helaas niet elk jaar. Dit jaar gaan we dus naar Italië. Ook leuk maar niet te vergelijken natuurlijk

Marjon
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

vana schreef:Ik probeer er zo min mogelijk over te zeggen. Meestal krijg ik de opmerking: "Ik heb helemaal niets met Amerika" :roll:
Marjon
Ik krijg die opmerking ook altijd. Zo in de trant van : Amerika? , die mentaliteit daar, ik zou me er aan ergeren.
Daarom zeg ik er niet veel van.
Groetjes,
Carine
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Heel herkenbaar.
Ik ga minstens 1x per jaar naar Amerika,meestal alleen,soms met een vriend of familie.

Mijn vriendin is niet zo gek op lang vliegen,dus samen gaan we rond de kerst weg,afgelopen December naar Jordanië bijvoorbeeld,en zij gaar met een vriendin jaarlijks een week of zo op paardrijvakantie,vorig jaar naar Polen,dit jaar naar Finland geloof ik.

Prima oplossing voor alle partijen,en ik vind het heerlijk om gewoon een dag of 10/14 in mijn eentje rond te rijden in Amerika,kan je al die kleine parken eens zien,en al die routes rijden die anderen meestal maar niks vinden.
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

De collega tegenover mij gaat ieder jaar naar hetzelfde eiland in Griekenland. Dus die begrijpt het wel een beetje. Helaas gaan we dit jaar niet, geen centjes voor wegens werkzaamheden aan het huis. Maar eigenlijk wil ik alweer gaan plannen voor volgend jaar...
Diggel
Amerikafan

Bericht door Diggel »

Nou, ik ben helemaal gerust gesteld :lol: :lol: . Vooral die AA is erg mooi, zou de subtitle van dit forum moeten zijn
Tijd voor de AA (Americaholics Anonimous)
. Vooral doorplannen dus ! Wij gaan, zoals gezegd, eens in de 2 jaar de oceaan over. Vooral "veel zien, veel indrukken opdoen, veel Km maken is het motto". Zoals gezegd, 2010 van Niagara naar Miami ( en wellicht nog een oversteekje naar de Bahama's ) en 2012.................ja hoor, met een camper naar Canada. Die bemerkingen van de omgeving ( zo van "heb je hem weer") herken ik gelukkig niet zo. Wel andersom, dat iemand vertelt waar hij/zij naar toe gaat en ik denk "wat moet je daaaaar nou" :D :D maar dan mag je natuurlijk niet vergeten dat je, zoals gezegd, het kampeergebeuren inmiddels achter je hebt gelaten.
Hanny65
Amerikafan

Bericht door Hanny65 »

ik dacht al ben ik nou een verwende kreng aan het worden, voor mij geen eurocamp of camping meer!

vorig jaar voor het eerst een verre reis gemaakt, een rondreis Noord-Thailand geheel verzorgd echt super wat een ervaring

dit jaar voor het eerst naar Amerika, wat een voorpret hebben we al met alles te regelen en te boeken!

af te toe moet ik mezelf gewoon dwingen om ergens anders over te praten dan onze Amerika vakantie, gelukkig hebben wij vrienden die ook dit jaar naar amerika op vakantie gaan dus gesprekstof zat :dance:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer