Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Marjan en Jan (hekkie en Jhek)'s trip 2009

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Marjan en Jan (hekkie en Jhek)'s trip 2009

Bericht door hekkie »

RiverCola schreef:Je gaat naar Taliesin-West. Ik weet niet precies wat daar te doen is maar weet dat daar de 'thuisbasis' van de beroemde architect Frank Loyd Wright is. Hij bouwde daar, samen met zijn studenten, een heel complex waar men woonde en werkte. Het schijnt een heel bijzondere plek te zijn waar ik zelf heel graag een keer heen wil. Maar ik weet natuurlijk niet of architectuur je interesseert :wink:
Ik werd hier op het forum attent gemaakt op Taliesin-West. Na foto's gezien te hebben van dit complex en een en ander gelezen te hebben via internet is mijn interesse gewekt. Het lijkt me bijzonder boeiend om hier een kijkje te nemen. Ik weet dat o.a. de Frank Loyd Wright Foundation er is gevestigd en een architecture school, maar ik heb ook begrepen dat je niet veel van de binnenkant zult kunnen zien.

Er zijn elk uur guidetours over het terrein, maar voor een volledige tour om nog wat meer te zien moet je vooraf reserveren en het duurt een halve dag. Deze tijd hebben we niet, maar we hopen wel ook de gelegenheid te hebben zelf wat over het complex te kunnen wandelen om de bijzondere architectuur te kunnen bekijken. Of dat mogelijk is weet ik niet.

Misschien weet iemand van jullie die daar zelf is geweest, daar iets meer over te vertellen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Marjan, je mag niet zelf over het terrein lopen, er wordt tenslotte ook gewoon gewerkt, maar de guided tour van ongeveer anderhalf uur geeft een hele uitgebreide indruk van het hele complex, je ziet met name de woonvertrekken allemaal van binnen, en je krijgt een hele goede indruk van deze toch wel excentrieke man, en de bijzondere gedachten welke vaak achter bepaalde ontwerpen zitten.
Wij hebben ons er geen moment verveelt, en ik hoop ooit in het oosten nog eens deze http://www.fallingwater.org/ creatie van hem te mogen zien.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

hekkie schreef:De Schnelby Road spreekt mij ook erg aan, maar de weg is erg slecht staat er. @Henriëtte kun jij er nog iets meer over zeggen of dit echt een to do ritje is?
Ik ben benieuwd of we elkaar nog tegen gaan komen Marjan :wink: Wij vertrekken vijf dagen later dan jullie, en onze route is voor 80% hetzelfde als die van jullie. Ook wij hebben geen echte planning deze keer, voelt heel vreemd aan hoor, want normaal gesproken plan ik bijna alles van dag tot dag. We gaan nu echt pas ter plekke beslissen welke dingen we wel of niet gaan doen, dat hangt natuurlijk helemaal af van de conditie van de dirtroads ed.

Wat de Schnebly Hill Road betreft: wij vonden het een erg mooie route. Niet van het niveau Cathedral Valley Loop, maar wel absoluut de moeite waard. Het wegoppervlak was nogal slecht, vergelijk 't maar met de Shafer Trail. Vorig jaar waren wij hier precies in dezelfde periode, de weg was toen nog maar net een paar dagen open.

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen, naar Crack Canyon bijvoorbeeld. Die staat bij ons op de reservelijst. Ach, misschien komen we elkaar wel tegen boven op Yellow Rock, ik ben er nog niet zo zeker van of ik daar wel weer naar beneden zal durven :wink:
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Marjan, ik ben benieuwd naar je ervaringen....wil er zelf ook graag nog eens heen. Misschien is het leuk om voor die tijd de documentaire over F. Loyd Wright (weet niet meer door wie gemaakt) eens te gaan zien. Er wordt veel verteld over zijn leven (oei, veel troubles met de vrouwtjes!!!) en de manier waarop dit complex tot stand is gekomen. Ik denk dat je dan weer met andere ogen naar dit alles zult kijken.

Verder een fantastische reis waar ik je abslouut geen tips over kan geven bij gebrek aan ervaring :lol:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

De kogel is door de kerk. We gaan een liveverslag bijhouden. Gisteren hebben we ons een mini notebook aangeschaft. Welke het is geworden kun je hier lezen. We zullen vast niet overal internetverbinding hebben tijdens deze trip, maar ik kan in elk geval mijn dagelijks verslag typen en als we verbinding hebben dit verslag met wat foto's uploaden. Ik moet alleen nog een weblog maken. Ik hoop dat ik daar tijd voor kan vinden. Het is een jaar geleden dat ik mij daar in verdiept hebt en ik zou op dit moment niet meer weten hoe het moet

@Ineke, wij hebben 2 jaar geleden het San Rafael gebied ten noorden van de I 70 bezocht. Een prachtige trip naar de Little Grand Canyon hebben we toen gemaakt. Ook zijn we een paar keer in Goblin Valley geweest en hebben de Wild Horse Canyon gelopen. Nu willen we eigenlijk het tussenstuk van San Rafael Swell (ten zuiden van de I 70)wat verder gaan ontdekken. Ik ben me nog aan het inlezen daarover. Je zult t.z.t. wel van onze ervaringen horen.

@ Harry, bedankt voor je verdere info over Taliesin-West. Ik weet nu een beetje wat ons te wachten staat. En die Fallingwater creatie ziet er ook heel bijzonder uit..... :wink:

@RiverCola, ik heb inmiddels al het e.e.a. gelezen over F. Loyd Wright en dat maakt het alleen maar boeiender zijn creatieve bouwwerken te zien. Ik hou van bijzondere bouwwerken en de (soms excentrieke makers) ervan. Zo zijn we ook naar Watchtowers en Crystal Cathedral in LA geweest. Ook Gaudi bijvoorbeeld spreekt tot mijn verbeelding.

@ Henriëtte, ik ben ook benieuwd of we elkaar weer tegenkomen. Zou wel heel leuk zijn. De toegang naar Yellow Rock heb ik vandaag nog eens weer bestudeerd, maar ik kom er niet helemaal uit. Vorige keer had ik een kaartje bij me, maar daar ging het mis mee. Heb jij nog ergens een duidelijke beschrijving? De routebeschrijving in "Photografing the Southwest" helpt mij ook niet veel verder, ook omdat ik de situatie daar ken en er niet uitkwam. We hebben de auto precies op de plek neergezet die daar wordt beschreven en ook de rest van de beschrijving gevolgd. Ik weet nog steeds niet wat we fout hebben gedaan.

@ Alle anderen ook bedankt voor jullie leuke reacties.

Weer een vraagje van mijn kant. Heeft iemand van jullie wel eens de Grand Falls bezocht aan de Little Colorado in het Navajogebied ten noordoosten van Flagstaff? Volgens de beschrijvingen een van de "great unknown wonders" van Arizona en grootste waterval van de United States. Ik weet inmiddels wel hoe ik er moet komen, dus dat moet geen probleem zijn, maar ik ben erg benieuwd of iemand hier wel eens is geweest. Hier wat foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Ineke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Ineke »

hekkie schreef:De kogel is door de kerk. We gaan een liveverslag bijhouden. Gisteren hebben we ons een mini notebook aangeschaft. Welke het is geworden kun je hier lezen. We zullen vast niet overal internetverbinding hebben tijdens deze trip, maar ik kan in elk geval mijn dagelijks verslag typen en als we verbinding hebben dit verslag met wat foto's uploaden. Ik moet alleen nog een weblog maken. Ik hoop dat ik daar tijd voor kan vinden. Het is een jaar geleden dat ik mij daar in verdiept hebt en ik zou op dit moment niet meer weten hoe het moet
Marjan

Hoera, ik kijk nu al uit naar je verslag!

Mooi zo'n mini notebook, ik heb er van de week ook naar gekeken bij Mediamarkt maar heb toch van de koop afgezien. Wij zitten regelmatig in hotels met een pc, daar hoop ik gebruik van te kunnen maken om wat berichtjes te versturen.

gr, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Marjan, wat betreft Yellow Rock, ik heb eigenlijk altijd het idee gehad dat jullie wel de goede route hebben gevolgd, maar dat jullie niet vooraf wisten dat je - als je eenmaal die moeilijke klim hebt gehad - nog een stuk verder moesten lopen. En dat jullie toen dus, omdat het al laat was, niet meer genoeg tijd hadden om helemaal tot Yellow Rock door te lopen. Het kaartje dat in het topic staat waar je je bloedstollende avontuur beschrijft, is precies hetzelfde kaartje dat wij ook in onze gegevens hebben zitten. We hebben het kaartje vergeleken met Google Earth, en de route van het kaartje lijkt daarmee heel goed overeen te komen.

Wij hebben de volgende internetsites gevonden, de kans is groot dat jij ze ook al kent:
Andrea en Achim Gauchert : http://www.gauchert.de/Schaetze/Schaetz ... ow%20Rock/
Todd's Desert Hiking Guide : http://www.toddshikingguide.com/Hikes/U ... ante11.htm
GSENM : http://www.zionnational-park.com/stairc ... w-rock.htm

En nog een filmpje op YouTube:

Ik heb diverse GPS-points gevonden, die wijken overigens wel wat van elkaar af.
Op het duitse stammtisch forum: 37°15'26.83"N; 111°55'17.33"W

Op de Duitse Wiki-site:
Startpunkt: 37°15'16.46"N 111°54'31.51"W
Endpunkt: 37°15'32.60"N 111°55'20.57"W

Wij hopen dat we met deze informatie genoeg te hebben om Yellow Rock te kunnen vinden. Ik denk wel dat de afdaling moeilijk zal zijn, ik ben dan ook van plan om dit - lekker charmant - al zittend op m'n kont te gaan doen (in een reisverslag heb ik gelezen dat ik dan niet de eerste ben die het zo zal doen!) Ik trek een lange broek aan om m'n benen te beschermen, en ik neem ook dunne handschoenen mee.

We hebben trouwens nog een alternatief, maar helaas kan ik daarover tot nu toe niet genoeg informatie vinden. Op de omschrijving bij Todd's Desert Hiking Guide zie je dat hij is teruggelopen via The Box of Paria River, op die manier vermijd je de lastige afdaling. Ik heb deze hike teruggevonden in het boek "Hiking Grand Staircase Escalante" van Ron Adkinson (Falcon Guide), het zou een hike zijn van 6,8 mijl lengte. Helaas heb ik ook ergens gelezen dat de beschrijving in dit boek erg onbetrouwbaar is, en als ik niet meer informatie vind durf ik dit waarschijnlijk niet aan. Ik heb al volop op internet naar deze hike gezocht, maar helaas niets meer gevonden. Mijn hoop ligt nu bij de BLM, misschien dat zij me nog meer informatie kunnen geven.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

hekkie schreef:Weer een vraagje van mijn kant. Heeft iemand van jullie wel eens de Grand Falls bezocht aan de Little Colorado in het Navajogebied ten noordoosten van Flagstaff? Volgens de beschrijvingen een van de "great unknown wonders" van Arizona en grootste waterval van de United States. Ik weet inmiddels wel hoe ik er moet komen, dus dat moet geen probleem zijn, maar ik ben erg benieuwd of iemand hier wel eens is geweest. Hier wat foto's.
Tot een paar dagen geleden had ik er nog nooit van gehoord, maar in Photographing the Southwest staat het ook genoemd. Jullie zijn misschien net nog op tijd om er iets van te zien want ik begrijp dat er alleen maar in maart/april of na zware regenval aan het eind van de zomer volop water is. Het ziet er wel schitterend uit!

Marianne
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Oh Marjan, wat maak je me blij. Fijn dat je een live verslag gaat maken.
Ik ga jullie met veel plezier volgen.

Marjon
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Yes Yes een liveverslag. Afbeelding
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Henriëtte schreef:Marjan, wat betreft Yellow Rock, ik heb eigenlijk altijd het idee gehad dat jullie wel de goede route hebben gevolgd, maar dat jullie niet vooraf wisten dat je - als je eenmaal die moeilijke klim hebt gehad - nog een stuk verder moesten lopen. En dat jullie toen dus, omdat het al laat was, niet meer genoeg tijd hadden om helemaal tot Yellow Rock door te lopen. Het kaartje dat in het topic staat waar je je bloedstollende avontuur beschrijft, is precies hetzelfde kaartje dat wij ook in onze gegevens hebben zitten. We hebben het kaartje vergeleken met Google Earth, en de route van het kaartje lijkt daarmee heel goed overeen te komen.
Henriëtte,

Je hebt hier wel wat teweeg gebracht. Jan en ik zitten al twee uur de sites weer te bekijken en te lezen om erachter te komen wat we verkeerd gedaan hebben. Maar.....ik ben eruit.

Het bewuste kaartje klopt als je start bij de parking van Hackberry Canyon. Wij zijn daar ook geweest en zagen in de verte al een glimp van Yellow Rock. Wij hadden echter een beschrijving bij ons dat je de auto moest parkeren op de splitsing met de Brigham Plain road ietsjes zuidelijker en van daaruit moet starten. Nu ik de diverse sites weer bekijk zie ik ook dat de een het ene en de ander het andere startpunt noemt.

Start je bij de parking van HC en je komt bij de wash, moet je volgens het kaartje eerst een stuk naar links door de wash en dan omhoog. Wij gingen dus iets zuidelijker door het struikgewas naar de wash en zijn, precies volgens het kaartje, eerst een stuk stroomafwaarts (naar links) gelopen langs de bergrand al speurende naar een mogelijkheid omhoog te kunnen gaan. Op enig moment zagen we een soort gleuf in de berg en zijn daar begonnen te klimmen tot we op zo'n hoogte waren en de bergwand zo steil werd dat we niet meer voor of achteruit konden, mede door alle stenen die los zaten. Het verhaal ken je verder. Ik heb even gedacht me maar te laten vallen omdat ik geen uitweg meer zag, maar toen ik m'n verstand weer kreeg zijn we in soort levengevaarlijke "steile wandrace" toch boven gekomen. We zagen Yellow Rock toen wel, maar we zaten helemaal verkeerd en er was geen mogelijkheid daar te komen door de afgronden en spleten daarboven. Ik wilde toen ook geen moeite meer doen. Het was laat in de middag en de angst dat ik niet weer beneden kon komen had ons beiden in zijn greep. Het heeft nog heel wat moeite gekocht om inderdaad weer op de begane grond te komen.

Nu ik google earth ook nog weer heb bekeken is het mij duidelijk dat wij, toen we in de wash kwamen, niet naar links hadden moeten lopen. Het pad omhoog is daar al op dat punt. We hadden dus niet de juiste beschrijving bij het juiste kaartje. Op google earth zie ik nu ook heel duidelijk het bewuste steile pad wat zo risicovol is bij de afdaling. Ik kan het nu zo vinden.

Over die afdaling had ik mij eigenlijk tot nu toe nog niet zo druk gemaakt, maar ik begrijp wel dat het heel tricky is. We gaan het gewoon proberen al is het op mijn kont of achterste voren. Ik zie veel meer op tegen de beklimming van Yellow Rock zelf. Ik heb altijd de grootste moeite met stijgen, ik heb direct ademnood. Neemt niet weg dat ik het wel ga doen, dan duurt het maar wat langer. Zo'n prachtig uniek brok natuur "moet" ik gezien en ervaren hebben voor mijn gevoel al ben ik dan kapot. Dat is de tik die ik heb...... :wink:

De andere route terug via de Box (splitsing van de Paria River en de Cottonwood Creek) is mij veel te lang. Ik denk niet dat ik dat ook nog red. Ik zal nog wel even voor jou speuren of ik daar misschien iets meer informatie over kan vinden.

Op de franse site die Carin heeft gegeven staat Yellow Rock ook beschreven met prachtige foto's erbij en ook een paar filmpjes en een kaart. Op dit kaartje zie je ook de route recht tegenover de splitsing met BP road en niet vanaf HBC.

Op de site van Zehrer zijn de GPS=coördinaten nog weer even anders, nl:
GPS-Koordinaten (WGS84/NAD83)
- Abzweigung von der 89er: 37°06'18''N - 111°50'49''W
- Parkplatz und Trailhead: 37°15'14''N - 111°54'37''W
- Yellow Rock: 37°15'33''N - 111°55'25''W

Weet iemand ook of je tijdens zulke hikes met GPS-coördinaten kunt werken via je TomTom (ik heb de 920) en zo ja hoe doe je dat dan? Ik kom er niet helemaal uit nl.

@ Marianne, ik had tot van de week ook nog nooit gehoord van de Grand Falls hoor. Maar nu ik het gelezen heb en er foto's van heb gezien in PHtheSW is het wel op ons programma gezet, mede omdat het jaargetijde inderdaad ook geschikt lijkt te zijn. Ziet er spectaculair uit tenminste..... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
martinenelsa
Amerikafan

Bericht door martinenelsa »

Hoi Marjan,

Ik ken jullie reeds gedane routes en hikes niet, dus hier maar wat favorieten van mijn zijde die ik jullie van harte aanbeveel:

Moab: Tower Arch ga je al doen, alhoewel wij deze niet zo heel bijzonder vonden (wel lekker rustig verleken met de rest van het park). Ik neem aan dat jullie Devils Garden al gelopen hebben? Op weg naar de Shaefer Trail heb je langs de potash road nog de hike naar Corona Arch. Simpele wandeling naar een prachtige arch. Jullie rijden richting de Shaefer Trail ook wel even langs Musselman Arch aan de White Rim road als je dat nog nooit gedaan hebt?

Canyonlands: In het Needles district is de hike naar en door Chesler Park gewoon een must. Eén van de allermooiste die we ooit liepen. Terug door Elephant Canyon. Kost je trouwens wel een uur of 6 minimaal (18km). Naar Druid Arch is ook prachtig.

Capitol Reef: Nog zo'n topper is Upper Muley Twist canyon en de zijstap naar Strike Valley Overlook. Moet je vanaf jullie route wel eerst via de switchbacks omhoog. Route door de rivierbedding er naar toe is ook heel mooi, en zelfs als dat niet lukt (flashfloods bv) dan is het lopen naar Strike Valley Overlook ook zeer de moeite waard.

Veel plezier in ieder geval!

Martin
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Niet op je TomTom vertrouwen als je met GPS wilt lopen,maar een echte GPS ontvanger kopen.
Is niet krankzinnig duur,veel kleiner,en betrouwbaarder.

Zoiets als dit is perfect:

http://www.gpsshop.nl/product/43643/garmin-etrex-h.html
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Marjan, ik begrijp nu precies wat er verkeerd is gegaan toen jullie naar Yellow Rock op zoek waren. Troost je, je bent niet de enige :wink: Ik heb op een Duitse site (ik weet niet meer welke) een verslag gelezen van iemand die - denk ik - op diezelfde plek naar boven is gegaan.

Eigenlijk ben ik wel blij om dit nu te lezen, ik dacht dus dat jullie wel via de goede route naar boven waren gegaan en geloof me - ik had al slapeloze nachten bij de gedachte dat ik via de helling die jij hebt beschreven weer naar beneden zou moeten. Vandaar dus dat wij op zoek zijn gegaan naar alternatieven, zoals de route via The Box of Paria River.

@Martin en Elsa: Hé, bekende namen! Ik heb jullie site Dreamlands al een hele tijd geleden ontdekt, en daar al diverse malen gebruik van gemaakt om mooie hikes uit te kiezen. Zo staat Chesler Park ook op ons to-do-lijstje voor de komende maand :D
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Pete, ik heb op die site gekeken en ook op de Garmin site. Ik begrijp niet echt hoe het werkt. Er staat dat hij 500 waypoints en 1536 trackpoints heeft/zoekt. Gaat dit apparaat je wandeling vinden of hoe zit dat. Sorry maar begrijp het niet helemaal :oops:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

Hoi Marjan,
Geweildige trip gaan jullie maken zeg.
Ben blijndat je een live verslag bij gaat houden, kan ik misschien nog wat last minut tips uithalen... :D
5 dagen Page..... heerlijk, ik denk dat ik daar wel 3 weken zou kunnen zitten er is vanaf daar zoveel te zien...
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Ben gewoon jaloers Marjan en fijn dat de boeken toch op tijd zijn aangekomen :wink:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

De weblog voor onze reis naar Amerika 2009 is nu klaargemaakt voor ons Liveverslag.

Met dank aan Annie die mij geweldig heeft geholpen..... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
SonjaV
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Ineke schreef:
San Rafael Swell – verder ontdekken. Hoe en wat precies weet ik nog niet zeker. Moet nog uitgezocht worden, maar detailkaarten van dit gebied heb ik in elk geval. Crack Canyon staat hoog op het lijstje en ook willen we graag een loop rijden.
Prachtige route, Marjan. Toevallig heb ik de San Rafael Swell ook op mijn lijstje staan, wij slapen 2 nachten in Green River. Alleen zullen we er, met een gewone huurauto, niet "ver" in kunnen.

gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
Hoi Marjan,

Weer een leuke reis voor de boeg.
Ben benieuwd naar jullie live verslag. Wij hebben voor een maandje later ook een aantal dingen op het lijstje staan die jullie ook gaan doen.

Wat betreft de San Rafaël Swell, het stuk noordelijk van de I 70 is goed te doen met een gewone personenauto.
Jammergenoeg hebben ze dat gebied helemaal ontsloten voor het toerisme.
De wegen zijn goed onderhouden gravelwegen en er zijn overal picknickplaatsen en toiletten.
Daardoor is het daar ook druk geworden. Er rijden veel mensen op quads rond.
Het blijft wel een mooie route door een canyon en het uitzicht over de Little Grand Canyon is ook mooi.
Ons viel het de 2e keer alleen tegen omdat we die route 10 jaar daarvoor gemaakt hadden over een echte dirtroad en bijna geen mens tegenkwamen en we ons alleen op de wereld waanden aan de rim terwijl het bij de 2e trip vol stond met auto's daarboven.

Hoe het met het stuk ten zuiden van de I 70 gesteld is durf ik niet te zeggen. Hopenlijk is dat niet zo druk geworden.
De laatste keer dat we daar geweest zijn is in 2003 geweest.
We zijn toen door de Reds Canyon gereden. Hele mooie route op het begin vanaf de snelweg na.
Van daaruit zijn we naar Goblin Valley gereden en toen op aanraden van een ranger zijn we de weg gereden vanaf Goblin Valley richting Little Wild Horse Canyon door de San Rafaël Reef waarna we ten oosten van Caineville weer op de 24 uitkwamen.
Dit was wel een avontuurlijk ritje. We waren het toen nog niet gewend om dirtroads te rijden en GPS hadden we toen ook nog nooit van gehoord. :mrgreen:
Zie ons verslag op http://www.verenigdestatenvanamerika.com/rsvh/sv01.html bij Green River, Utah - Torrey, Utah op Vrijdag 19 september.
Ineke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Ineke »

SonjaV schreef: Dit was wel een avontuurlijk ritje. We waren het toen nog niet gewend om dirtroads te rijden en GPS hadden we toen ook nog nooit van gehoord. :mrgreen:
Zie ons verslag op http://www.verenigdestatenvanamerika.com/rsvh/sv01.html bij Green River, Utah - Torrey, Utah op Vrijdag 19 september.
Pftt, dat kun je wel zeggen, kan me voorstellen dat jullie er toe niet echt van genoten hebben.

gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer