Ja er wordt nu echt gigantisch veel gesmst in Amerika. Maar lang niet iedereen kan smsjes sturen/ontvangen, dat moet namelijk inbegrepen zijn in je abonnement....ik heb een paar vrienden die enkel kunnen telefoneren.
Toen ik een jaar in de USA zat, heb ik daar gewoon een goedkope gsm gekocht en een prepaid sim kaart, want mijn gsm was geen triband. Die gsm was natuurlijk niet unlocked, en had dat te laat door dus kon er niks mee doen in Belgie en heb hem aan een vriendin gegeven die een nieuwe gsm zocht.
Ik heb dat hele jaar mijn Belgische sim kaart niet gebruikt of aangezet, kost toch te veel geld.
Toen ik vorige zomer terugging heb ik daar een losse sim kaart gekocht om in mn eigen Belgische gsm te steken (was er een nieuwe die nu wel triband had

) en ik heb die sim kaart nog steeds zodat ik die gewoon in mn gsm kan stoppen op de moment dat ik Amerika binnenkom en dan hoef ik ook niet elke keer een ander nummer door te geven aan mn vrienden en family daar. Die ga ik dus volgende maand ook gewoon gebruiken.
Amerikaanse sim kaarten passen dus perfect in Europese toestellen, en andersom.
Voor de bankzaken heb ik gewoon mijn eigen zichtrekening uit België gebruikt een heel jaar lang. Ja, het kost je geld om af te halen, maar ik haalde ofwel grote bedragen af in 1 keer, ofwel vroeg ik geld aan de kassa in de supermarkt als ik betaalde met mijn kaart. Dan kost het je niks extra om dat geld af te halen.
Een meisje uit Frankrijk die bij mij op school zat, had wel een rekening geopend in Amerika.
Het is maar net wat je het handigste vindt, denk ik.
Maar ik denk ook dat als je ouders maandelijks geld gaan storten, het sneller op je rekening staat als het een rekening in Nederland of België is (afhankelijk van waar je woont), dan als wanneer het gestort wordt op een Amerikaanse. Ik dacht dat dat dan langer duurt voor het geld er effectief op staat, maar ik kan me vergissen.
Maar!
Bij mijn organisatie hamerden ze er wel altijd op dat ALS je een rekening opent in Amerika, JIJ de enige mag zijn met volmacht. Ookal vertrouw je je gastgezin nog zo, enkel jij mag toegang hebben tot je rekening.
States visited: MO, KS, MN, IA, OK, TX, NM, AZ, CO, NY, NJ, IL, KY, TN, NC, MS, AL, RI, MA, CT