Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
western stadjes colorado
western stadjes colorado
Hoi allemaal,
Natuurlijk zouden wij het western gevoel willen krijgen in Colorado. Nu kom ik op internet een aantal plaatsen tegen zoals Durango, Silverton, Cripple creek etc. Hebben jullie leuke tips voor een fotogeniek stadje waar echt een beetje een oude sfeer hangt.
groeten Jan
Natuurlijk zouden wij het western gevoel willen krijgen in Colorado. Nu kom ik op internet een aantal plaatsen tegen zoals Durango, Silverton, Cripple creek etc. Hebben jullie leuke tips voor een fotogeniek stadje waar echt een beetje een oude sfeer hangt.
groeten Jan
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: western stadjes colorado
Durango en Silverton hebben echt wel dat sfeertje wat je zoekt. Wij hebben beide plaatsen in 2006 bezocht, nu willen we ook zeker Ouray en Ridgeway nog 'meenemen'.
Vooral Silverton heeft 'het' nog wel, omdat er erg weinig auto's zijn in vergelijking met Durango.
Vooral Silverton heeft 'het' nog wel, omdat er erg weinig auto's zijn in vergelijking met Durango.
-
Veusy
- Amerikakenner
- Contacteer:
Vorig jaar in Durango gelogeerd en in Main street van het oude stadsgedeelte heb je wel de sfeer nog van het cowboy-westen, denk wel de wagens er wegsnellejan schreef: Durango, Silverton,
Silverton ben ik met de trein naartoe geweest, pas dan heb je echt het western gevoel. Niet geasvalteerde wegen, oude huisjes...etc... Dit jaar passeer ik er nog eens, maar dan met de wagen. Ouray staat ook op het programma.
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Cripple Creek is ook zeker erg leuk om de "oude" sfeer te proeven. De andere plaatsen zijn hier al genoemd.
Wat ook een erg leuke historische plaats is, is Telluride met zijn victoriaanse huizen. De plaats ligt prachtig in de bergen en is een wintersportoord en in de zomer worden hier filmfestivals gehouden.
Wat ik zelf een erg leuk plaatsje vind is Redstone, wat ligt onder Glenwood Springs/Carbondale. Het ligt verlaten in de bergen in een schitterende omgeving en het dorp zelf ademt de authentieke sfeer uit. In dit topic heb ik er toevallig kortgeleden nog iets over geschreven.
Marjan
Wat ook een erg leuke historische plaats is, is Telluride met zijn victoriaanse huizen. De plaats ligt prachtig in de bergen en is een wintersportoord en in de zomer worden hier filmfestivals gehouden.
Wat ik zelf een erg leuk plaatsje vind is Redstone, wat ligt onder Glenwood Springs/Carbondale. Het ligt verlaten in de bergen in een schitterende omgeving en het dorp zelf ademt de authentieke sfeer uit. In dit topic heb ik er toevallig kortgeleden nog iets over geschreven.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij gaan dit jaar ook bewust met de auto naar Silverton, voordat de horde met de trein arriveert kan je vast mooiere foto's maken 
Ik denk dat we ook maar eens naar Telluride gaan.
Ik denk dat we ook maar eens naar Telluride gaan.
-
trucker jack
- Amerika-ontdekker
hey hallo snelle jan, ja inderdaad die zijn er zeker in colorado,cripple creeck is er een van en daar heb je ook molly's silver mine,is wel een gezellig stadje,je hebt ook nog jackson hole,heel gezellig,durango inderdaad,maar daar zijn er al veel auto's aanwezig,ook silverton is de moeite
ik was al in al deze stadjes,en vond het er wel gezellig
groetjes trucker jack
ik was al in al deze stadjes,en vond het er wel gezellig
groetjes trucker jack
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Wij zijn in 2007 van Durango via Silverton naar Ouray gereden.
Dus met overnachtingen in Durango en Ouray.
Durango is de grootste plaats van de 3.
We hebben er maar kort doorheen gelopen, maar de hoofdstraat vonden wij erg mooi.
De trein naar Silverton vertrekt vanuit hier.
Silverton zelf is erg toeristisch maar wel erg leuk.
Pas wel op dat het er ook in de zomer behoorlijk koud kan worden.
Wij kwamen er in juni in een sneeuwbui terecht, en dat is koud in je korte broek en t-shirt.
Er zijn een aantal originele western huisjes. Leuk om doorheen te wandelen (met trui dat dan weer wel)
Ouray is een stuk rustiger en een leuk authentiek stadje.
Mooie main street en ook achteraf kun je leuk door het plaatsje wandelen.
Ze hebben er ook een heerlijk thermaal zwembad met lekker warm water.
De hele rit is prima te doen en we waren mooi op tijd in Ouray.
Have Fun
Bert
Dus met overnachtingen in Durango en Ouray.
Durango is de grootste plaats van de 3.
We hebben er maar kort doorheen gelopen, maar de hoofdstraat vonden wij erg mooi.
De trein naar Silverton vertrekt vanuit hier.
Silverton zelf is erg toeristisch maar wel erg leuk.
Pas wel op dat het er ook in de zomer behoorlijk koud kan worden.
Wij kwamen er in juni in een sneeuwbui terecht, en dat is koud in je korte broek en t-shirt.
Er zijn een aantal originele western huisjes. Leuk om doorheen te wandelen (met trui dat dan weer wel)
Ouray is een stuk rustiger en een leuk authentiek stadje.
Mooie main street en ook achteraf kun je leuk door het plaatsje wandelen.
Ze hebben er ook een heerlijk thermaal zwembad met lekker warm water.
De hele rit is prima te doen en we waren mooi op tijd in Ouray.
Have Fun
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Maar dat ligt niet in Colorado.....trucker jack schreef:,je hebt ook nog jackson hole,heel gezellig,)
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
jackson hole daar komen we ook. 
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik was ook al aan het zoeken op de kaarthekkie schreef:Maar dat ligt niet in Colorado.....trucker jack schreef:,je hebt ook nog jackson hole,heel gezellig,)
Marjon
-
Veusy
- Amerikakenner
- Contacteer:
En tijdens de zomermaanden iedere avond een "cowboy" tafereel in de straten van Jacksonsnellejan schreef:jackson hole daar komen we ook.
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht