Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke berg in Colorado op gaan?
Welke berg in Colorado op gaan?
Hoi,
Ik heb even een vraag. Welke berg is mooier op met de auto te nemen, mount Evans of Pikes Peak? Wat ik er van kan vinden is dat beide bergen een erg hoge weg hebben, maar de een is wat verder van Denver gelegen dan de ander.
Dus graag wat ervaringen en tips,
bedankt,
Jan
Ik heb even een vraag. Welke berg is mooier op met de auto te nemen, mount Evans of Pikes Peak? Wat ik er van kan vinden is dat beide bergen een erg hoge weg hebben, maar de een is wat verder van Denver gelegen dan de ander.
Dus graag wat ervaringen en tips,
bedankt,
Jan
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: welke berg Colorado
Hoi Jan,
Wij zijn op beide bergen naar de top gereden. Ik zit nu op mijn werk, maar vanavond zal ik op jouw vraag reageren en wellicht er ook nog wat foto's bij plaatsen.
Marjan
Wij zijn op beide bergen naar de top gereden. Ik zit nu op mijn werk, maar vanavond zal ik op jouw vraag reageren en wellicht er ook nog wat foto's bij plaatsen.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Welke berg in Colorado op gaan?
Ik ben alleen op de Pikes Peak geweest en kan dus geen vergelijking geven.
Ik ben trouwens met de tandradbaan gegaan.
Zie eventueel mijn 2005-verslag en dan dag 3.
Ik ben trouwens met de tandradbaan gegaan.
Zie eventueel mijn 2005-verslag en dan dag 3.
Wij zijn Mount Evans opgereden. GEWELDIGE ervaring. Oppassen voor fietsers 
zie ons reisverslag dag 36.
zie ons reisverslag dag 36.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wij zijn in 1996 en in 2003 naar Pikes Peak geweest. De eerste keer zijn we met een gewone auto naar boven gereden. Het weer was prachtig en groot was onze verbazing dan ook toen we iets over de helft van de beklimming werden tegengehouden door de politie, die met twee wagens dwars over de weg stond. Het bleek te hard te waaien op de top en iedereen moest vanaf dat punt terug naar beneden.
We hebben op dat punt nog even van het uitzicht genoten en moesten toen op de niet al te brede weg keren. Kun je je voorstellen? Aan de ene kant de bergwand en aan de andere kant een enorme afgrond. Iedereen zat te stuntelen om te keren en ik vond het doodeng. Waarmee ik maar wil zeggen dat je dat met een camper nooit had kunnen doen.
Een paar jaar later hebben we weer een poging gedaan om naar de top van Pikes Peak te rijden en deze keer ging het goed. De weg is over het algemeen heel goed te berijden en voor driekwart geasfalteerd. Wel zijn hier en daar behoorlijke steile stukken, maar voor een beetje chauffeur goed te doen.....
Tot het moment dat het asfalt ophoudt. Hier en daar is de weg smal en steil, maar het lastigste is de grote keien. Het is echt een dirtroad en niet zomaar een unpaved weggetje. Voor mensen met een camper lijkt me dit minder geschikt, maar je kunt ook naar de top met de trein. Als je weer naar beneden gaat moet je via een (rem)controlepost en dat zegt ook wel iets over het hellingspercentage dacht ik.
Wij hebben de trein zien aankomen en vertrekken op de top en dat was toch wel een heel gaaf gezicht. Hieronder een foto als de trein de berg weer verlaat en aan de afdaling begint.

Pikes Peak
Bovenop de top moet je rekening houden met harde wind en weinig zuurstof. Je zit toch boven de 4000m en ikzelf liep als een zombie rond en voelde me nogal "raar". Binnen in de shop zijn zuurstofflessen voor noodgevallen.
Wat ook een hele mooie tocht is, is de beklimming van Mount Evans. Dit is de hoogst berijdbare weg in Amerika (buiten Alaska) en volledig geasfalteerd. Hij is nog 50 meter hoger dan Pikes Peak en ligt iets ten westen van Denver. Te bereiken vanaf de I 70 en de afslag bij Idaho Springs. Ik persoonlijk vond dit nog spectaculairder dan Pikes Peak.
Boven op de top is geen winkel o.i.d. en vanaf de parkeerplaats moet je de laatste 50 meter naar de top lopen. Het gekke is dat ik hier geen last had van te weinig zuurstof ondanks dat je iets hoger zit.
Mount Evans deed mij wat ongerepter aan en veel minder toeristisch. De uitzichten zijn vanaf beide bergen geweldig.
Mount Evans

Hopelijk heb je wat aan deze informatie.
Groetjes Marjan
We hebben op dat punt nog even van het uitzicht genoten en moesten toen op de niet al te brede weg keren. Kun je je voorstellen? Aan de ene kant de bergwand en aan de andere kant een enorme afgrond. Iedereen zat te stuntelen om te keren en ik vond het doodeng. Waarmee ik maar wil zeggen dat je dat met een camper nooit had kunnen doen.
Een paar jaar later hebben we weer een poging gedaan om naar de top van Pikes Peak te rijden en deze keer ging het goed. De weg is over het algemeen heel goed te berijden en voor driekwart geasfalteerd. Wel zijn hier en daar behoorlijke steile stukken, maar voor een beetje chauffeur goed te doen.....
Tot het moment dat het asfalt ophoudt. Hier en daar is de weg smal en steil, maar het lastigste is de grote keien. Het is echt een dirtroad en niet zomaar een unpaved weggetje. Voor mensen met een camper lijkt me dit minder geschikt, maar je kunt ook naar de top met de trein. Als je weer naar beneden gaat moet je via een (rem)controlepost en dat zegt ook wel iets over het hellingspercentage dacht ik.
Wij hebben de trein zien aankomen en vertrekken op de top en dat was toch wel een heel gaaf gezicht. Hieronder een foto als de trein de berg weer verlaat en aan de afdaling begint.
Pikes Peak
Bovenop de top moet je rekening houden met harde wind en weinig zuurstof. Je zit toch boven de 4000m en ikzelf liep als een zombie rond en voelde me nogal "raar". Binnen in de shop zijn zuurstofflessen voor noodgevallen.
Wat ook een hele mooie tocht is, is de beklimming van Mount Evans. Dit is de hoogst berijdbare weg in Amerika (buiten Alaska) en volledig geasfalteerd. Hij is nog 50 meter hoger dan Pikes Peak en ligt iets ten westen van Denver. Te bereiken vanaf de I 70 en de afslag bij Idaho Springs. Ik persoonlijk vond dit nog spectaculairder dan Pikes Peak.
Boven op de top is geen winkel o.i.d. en vanaf de parkeerplaats moet je de laatste 50 meter naar de top lopen. Het gekke is dat ik hier geen last had van te weinig zuurstof ondanks dat je iets hoger zit.
Mount Evans deed mij wat ongerepter aan en veel minder toeristisch. De uitzichten zijn vanaf beide bergen geweldig.
Mount Evans

Hopelijk heb je wat aan deze informatie.
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb pikes peak ooit gedaan en vond het prachtig.
Avontuurlijk was het ook want ik ging met een oud brik van $500 en meer dan 3 ton op de teller helemaal naar boven.
Hij heeft het gehaald en op de weg nar beneden in de eerste versnelling bijna zonder remmen naar beneden gekomen
Als ik weer in de buurt ben doe ik het weer. Mount evans lijkt mij ook leuk, dus misschien beide.
Avontuurlijk was het ook want ik ging met een oud brik van $500 en meer dan 3 ton op de teller helemaal naar boven.
Hij heeft het gehaald en op de weg nar beneden in de eerste versnelling bijna zonder remmen naar beneden gekomen
Als ik weer in de buurt ben doe ik het weer. Mount evans lijkt mij ook leuk, dus misschien beide.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb beiden gedaan, en vind het uitzicht boven vergelijkbaar. Een Pikes Peak tocht is nog leuker als je het met de Cograil doet. Die neemt bovendien een route die je niet met de auto kunt nemen. Toen ik het met de Cograil deed heb ik onderweg ook nog hele grote marmotten gezien. De weg naar boven van Pikes Peak is niet helemaal geasfalteerd, die van Mount Evans wel ("Highest paved road in de US"). Beide auto routes zijn vrij druk in de zomer. Let op in welke tijd van het jaar je gaat. De weg naar boven kan nog lang door sneeuw afgesloten zijn.
-
RoyBergen
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
ik heb pikes peak gedaan met de trein...prachtige ervaring... ik heb toen overnacht in het dorpje beneden iun het dal wat ik ook heel leuk vond...ben de naam nu even kwijt...ze hebben ook de garden of the gods in de buurt wat een wandeling waard is. En vergeet niet te checken of er concerten zijn in red rocks bij denver....
die andere berg ken ik niet maar zal ik volgende keer eens proberen te onthouden en opnemen in de route.....
die andere berg ken ik niet maar zal ik volgende keer eens proberen te onthouden en opnemen in de route.....
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Mount Evans is schitterend en ook met een camper te doen.
Wij hadden de pech dat we er de eerste zondag dat de weg open was waren, waardoor het erg druk was en wij dus niet met de 34ft tot het bovenste parkeerterrein konden komen omdat die vol was.
We zijn toen tot het een na hoogste parkeerterrein gereden.
De weg op zichzlef is ook met zo,n grote camper goed te doen.
Zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2007.html dag 12
Wij hadden de pech dat we er de eerste zondag dat de weg open was waren, waardoor het erg druk was en wij dus niet met de 34ft tot het bovenste parkeerterrein konden komen omdat die vol was.
We zijn toen tot het een na hoogste parkeerterrein gereden.
De weg op zichzlef is ook met zo,n grote camper goed te doen.
Zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2007.html dag 12
-
Veusy
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ben vorig jaar begin juni Pikes Peak opgereden met de wagen. Was niet echt goed weer, het had zelfs 's nachts licht gesneeuwd op de top en was boven dan ook nog wel koud. Ik vond de rit wel prachtig met mooie vergezichten. De weg is idd niet volledig geasvalteerd, maar wel goed bereidbaar. Net onder de top werden op de terugweg zelfs je remmen gecontroleerd. Wie zijn remmen te warm waren, moest een tijdje aan de kant. Maar als je je in eerste laat staan en op de motor remt, hoef je de remmen niet te veel te gebruiken.
Hans
Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
kijk dat zijn goede en mooie tips, en mooie foto's natuurlijk. Iedereen bedankt daarvoor.
Ik ga eens kijken welke nu het beste in de planning past. Ik zou ook graag Garden of the gods bezoeken en dat ligt dan weer in de buurt van pikes peak.
jan
Ik ga eens kijken welke nu het beste in de planning past. Ik zou ook graag Garden of the gods bezoeken en dat ligt dan weer in de buurt van pikes peak.
jan
-
Veusy
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat heb ik vorig jaar gedaan en dat lukt prima. In de voormiddag Garden of the Gods en in de namiddag Pikes Peak opgereden. Perfect te doen.snellejan schreef:Ik zou ook graag Garden of the gods bezoeken en dat ligt dan weer in de buurt van pikes peak.
Hans
dank je hans, dan denk ik dat we het zou gaan doen, maar toch misschien ook mount evens, omdat we toch naar de rockymountains gaan.
jan
jan
In de zomer van 2004 ben ik ook naar de top van Pikes Peak gegaan. Met de auto, wat een ervaring! Moest zeggen dat ik het wel spannend vond, vooral bergaf. Het uitzicht is spectaculair. Echt een aanrader!
Is het af te raden om deze rit op zondag te doen?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Af te raden is (te) veel gezegd, je moet wel rekening houden met meer publiek omdat ook de lokale bevolking er op uit gaat.
-
Veusy
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ben vorig jaar op een zondag geweest, begin juni. Echt druk was het niet, maar het was ook niet echt schitterend weer.snellejan schreef:Is het af te raden om deze rit op zondag te doen?
In Garden of the Gods was het wel enorm druk en vaak moeilijk parking te vinden aan de verschillende punten.
Hans
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 7332 Weergaves
-
Laatste bericht door BahamaOne