Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Werkeloosheid

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
DixieChick
Amerika-expert

Re: Werkeloosheid

Bericht door DixieChick »

Bij ons valt het nog wel mee - de meeste mensen werken voor de luchtmacht, en dat is een vrij betrouwbare werkgever. Ik zelf zit, bij een middelgrote universiteit, ook nog wel even veilig. Maar toch. We hadden laatst een faculty conference, en ook al worden er geen plekken wegbezuinigd, als er volgend jaar niet meer geld van de staat bijkomt, moeten we aan furloughs gaan doen (dan wordt je een dag per maand "ontslagen"). Ik vind het maar eng hoor...
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ik las dit vanmorgen op de blog van Mirjam, die in de buurt van San Francisco woont:
Afgelopen woensdag kregen alle leraren het dan te horen of ze mochten blijven of niet. Het onslag werd niet bepaald door de hoofd van de school.
Alle lerareren die minder dan 8 jaar in ons district hebben gewerkt hebben hun ontslag gekregen. Onze school zelf bestaat nog maar 8 jaar. Het is een grote school. Elke jaar heeft zo'n 6 klassen met tot voor kort nog 20 leerlingen per klas. Van de 6 5-de (groep 7, 5th Grade) hebben alle leraren een pink slip gekregen op een na. Pfffff. Alle leraressen die ik ken of mijn kinderen nu als lerares hebben hebben nu een pink slip. Het zijn natuurlijk vooral de jongere die nog geen 8 jaar hebben gewerkt. Ook lereressen die 7 jaar hebben gewerkt en dus net 1 jaar te kort komen. Het is wel triest.
Dat is inderdaad toch wel heel triest...
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

DixieChick schreef:Ik zelf zit, bij een middelgrote universiteit, ook nog wel even veilig. Maar toch. We hadden laatst een faculty conference, en ook al worden er geen plekken wegbezuinigd, als er volgend jaar niet meer geld van de staat bijkomt, moeten we aan furloughs gaan doen (dan wordt je een dag per maand "ontslagen"). Ik vind het maar eng hoor...
Ik hoorde dat bij Georgia Tech (een van de grootste universiteiten hier) al veel mensen zijn gefurloughed. De eerste ontslagen worden binnenkort verwacht, dat is dan de volgende stap.... Eng allemaal.
"Keep Georgia On Your Mind"
DixieChick
Amerika-expert

Georgia Tech> dat klopt, daar hadden ze het bij de faculty conference ook al over. Volgens onze president waren daar zelfs al mensen ontslagen. brrr..

Wat ik niet zo goed snap, maar misschien weet jij dat beter Bandido, is wat Georgia dan allemaal doet met dat federale geld. Moest dat niet naar onderwijs gaan? (in ieder geval voor een deel?). Of heeft Purdue (de gouverneur voor de niet-Georgians onder ons) het geld niet of maar gedeeltelijk geaccepteerd?

Als ik mijn baan kwijt raak, en echt military spouse/stay at home mom moet worden (kudos voor iedereen die dat wel kan hoor, overigens), dan word ik gek. Ik zeg het nu maar alvast :)
Southern Tales
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

DixieChick schreef:Wat ik niet zo goed snap, maar misschien weet jij dat beter Bandido, is wat Georgia dan allemaal doet met dat federale geld. Moest dat niet naar onderwijs gaan? (in ieder geval voor een deel?).
Kijk hier maar eens: www.stimulusaccountability.ga.gov. Daar komt in de loop van de tijd steeds meer informatie op waar het geld precies allemaal naartoe zal gaan. En ja, een groot deel zal naar onderwijs gaan, maar ook naar gezondheidszorg, infrastructuur en economic development. Maar aangezien Georgia een tekort heeft van maar liefst 2,5 miljard dollar (alleen Californie heeft een groter tekort), zal de federale stimulus bij lange na niet genoeg zijn om alles te dekken.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

jerbia schreef:Ik las dit vanmorgen op de blog van Mirjam, die in de buurt van San Francisco woont:
Dit is het blog: http://www.bauermann.blogspot.com/
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Dank je Elke. Ik was idd vergeten de link toe te voegen.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
DixieChick
Amerika-expert

Bandido> Bedankt voor de link! hij staat bij mijn bookmarks. Ik vind dat zeker interessant. Nu nog uitzoeken waarom GA in hemelsnaam zo'n groot tekort heeft..de straten zijn in slechte conditie, scholen zien (vooral in het zuiden van de staat) vaak uit alsof ze zo uit de film "Lean on Me" weggelopen zouden kunnen zijn, dus waar het geld dan naar toe gaat, ik ben benieuwd.
Southern Tales
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik weet het ook niet precies, maar ik vermoed dat ze op veel te grote voet hebben geleefd. Atlanta is dan wel een economisch centrum, maar de rest van GA is vrij arm. En er komt dus gewoon veel te weinig binnen in de vorm van belastingopbrengsten. Maar zien hoe het verder moet, we hebben nu bijna 10% werkloosheid, dus het gaat hard.... :roll:
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Ruud993 schreef:En desondanks kunnen wij voor ons bedrijf geen gemotiveerde medewerkers vinden in Rochester NY. Niks als ellende. De ene na de andere valt, na ze te hebben ingeleerd, af. Verdienen niet genoeg, vinden het niet interessant en maar klagen. En dat terwijl wij een nominaal salaris bieden en hele goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Ik kan het niet begrijpen als ik elke dag het nieuws zie.
Daar hebben wij ook heel erg last van. Ik begrijp er ook helemaal niks van.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
Ruud993
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ruud993 »

Dat las ik op je website. Heeeel herkenbaar. Het gaat blijkbaar in New York State nog niet slecht genoeg.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Wij hebben ook lang niet altijd genoeg personeel. Verpleegkundigen zijn er toch al te weinig, maar ook de verpleeghulpen niet. Maar in die baan wil je sommigen ook liever niet hebben. We hebben er genoeg aangenomen die er snel weer mee stopten. Ze worden nu beter gescreened.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Ik moest vandaag naar court voor een werknemer die een werkeloosheidsuitkering heeft aangevraagd nadat hij was ontslagen. Een hele ervaring dat kan ik je vertellen.
Ik wist bv ook niet als je niet de waarheid invuld op een aanvraag formulier je dan 2 jaar geen ww uitkering kan aanvragen no matter what. Dat vond ik best heftig. Dan heb je dus pas echt een probleem. (overigens wel een werknemer die door eigen schuld is ontslagen maar toch)
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Kijk, kijk, allemaal "Feed the Children" dozen. Mijn vrouw haar favoriete charity doet weer goed werk. We zullen ze nog maar eens een extra centje toestoppen.

Gr., Flipje
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer