Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route ZW-USA april/mei: tips/meningen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MichelgoesUSA
Amerika-newbie

Route ZW-USA april/mei: tips/meningen?

Bericht door MichelgoesUSA »

Hoi,

eind april/begin mei gaan we met z'n tweetjes naar ZW-USA. Graag zouden we wat meningen/tips willen horen over onze route. Zouden jullie nog iets aanpassen? Hebben jullie leuke tips over dingen die we kunnen bezoeken (die niet in de reisboeken staan, die heb ik wel al gelezen :) )

Route:

1: Brussel-San Francisco
2: San Francisco (Alcatraz, Fisherman's Wharf)
3: San Francisco (Ghirandelli Square, Coit tower, GoldenGateBridge)
4: San-Francisco - Morro Bay (Monterey Aquarium)
5: Morro Bay - Los Angeles (Malibu, Santa Barbara)
6: Los Angeles (Getty Center, Griffith Park)
7: Los Angeles - Blythe (door Joshua Tree)
8: Blythe - Flagstaff
9: Flagstaff - Grand Canyon SR (Grand Canyon zien)
10: Grand Canyon - Page (omrijden via Monument Valley)
11: Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend)
12: Page - Bryce Canyon NP (Bryce zien)
13: Bryce - Zion NP (Zion zien)
14: Zion - Las Vegas
15: Las Vegas
16: Las Vegas - Lone Pine (door Death Valley)
17: Lone Pine - Lee Vining (wellicht noordelijker Bridgeport ofzo, Tioga Pass zal dicht zijn)
18: Lee Vining - Yosemite Valley (via Sonora indien open, anders de 88)
19: Yosemite
20: Yosemite
21: Yosemite -San Francisco
22: San Francisco - Brussel

Is dit te doen in die tijd?

gr Michel
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Route ZW-USA april/mei: tips/meningen?

Bericht door sachasenne »

Hoi,

lijkt me een heel mooie route.

Alleen zou ik ipv in Flagstaff in Sedona slapen. Dan heb je daar de tijd om wat rond te kijken en het rock slide state park te bezoeken. . Het is daar erg mooi.
Flagstaff heeft n.m.m niet zoveel te bieden.

Groetjes,

Carine
Groetjes,
Carine
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Mooie route,maar ik zou ipv Lone Pine, in Death valley zelf overnachten,prima tijd,zo in het voorjaar, en erg mooie omgeving.
MichelgoesUSA
Amerika-newbie

bedankt voor de reacties!

Sedona is een prima optie, ik ga kijken wat daar beschikbaar is aan motels. Dat maakt de rit vanuit Blythe ook iets korter, kunnen we lekker rustig aan doen :)

Pete, heb je een tip voor een hotel/motel in Death Valley? Ik ga vanavond zelf natuurlijk meteen zoeken, maar misschien heb je ervaringen met een leuk motel/hotel?

Thanks!

gr Michel
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

In Death Valley heb je eigenlijk maar 2 keuzes, Furnace Creek of Stovepipe Wells.
Je kan aan de uiterste westrand van het park ook in Panamint Springs slapen,maar de eerste twee zijn echt middenin gelegen,en allebei de moeite zeer waard.
Furnace is iets luxer,Stovepipe wat meer verlaten gelegen.
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Mooie route Michel. Ik zo er ook voor kiezen om in Death Valley te overnachten en ik zou voor Furnace Creek kiezen.
Ik heb tijdens mijn reis in 2007 in 2007 in Lone Pine overnacht had ik achteraf wel spijt van maar goed je maakt keuzes.
Wanneer je dan van Las Vegas naar Death Valley rijdt zou ik kiezen voor de volgende route:

Las Vegas - Pahrump dan via de SR-178 richting Shoshone dan verder de SR-178 via de Jubilee Pass en dan ga je via de Badwater Road richting
Furnace Creek. Onderweg kun je stoppen bij een aantal highlights van Death Valley: Badwater, Devils Golfcourse, Artist Palette.
Afhankelijk van hoe laat je dan in Furncae Creek bent kun je misschien al inchecken en daarna nog een aantal andere highlights van
DV bezoeken zoals: vanuit Furnace Creek Zabriskie Point Twenty Mule Road en natuurlijk Dante's View en de laatste misschien bij zonsondergang.

Dan van Death Valley naar Yosemite NP de Tioga Pass zal inderdaad nog niet open zijn als je geluk hebt misschien wel de SR-108 over de Sonara Pass.
Vorig jaar was die op 8 mei open dus misschien hebben jullie geluk anders moeten jullie nog wat noordelijker. Overnachten zou ik inderdaad ook in
Bridgeport. Heb ik in 2007 ook overnacht en toen over de Sonora Pass naar San Francisco. Vergeet onderweg van Death Valley naar Bridgeport niet
Mono Lake en misschien zelfs nog Bodie. De afstand van Furnce Creek naar Bridgeport is 255 mijl (direct) zonder de tussenstops moet dus denk ik wel
te doen zijn op een dag.

Je kunt er verder nog eens over na denken om de eerste 2 dagen die je in San Francisco bent niet op het eind van jullie reis doet geeft toch wat meer
rust denk ik. Je zou dan na aankomst in SF ( ik weet niet hoe laat jullie landen ) misschien al een klein stukje richt Morro Bay kunnen rijden.
Willen jullie via de SR-1 ?

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik vind het ook een hele mooie route. Voor de overnachting zou ik ook Sedona kiezen i.p.v. Flagstaff.

Overnachten in Death Valley is ook iets bijzonders. Lone Pine is echter ook niets mis mee. Je kunt daar tegen zonsondergang nog de Alabama Hills bezoeken. Een gebied met mooie rotsformaties en waar veel films zijn opgenomen.

Op weg naar Yosemity zou ik zeker de tufsteenformaties aan het Monolake meenemen en niet te vergeten Bodie, de mooiste ghosttown die ik ken.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
MichelgoesUSA
Amerika-newbie

Allereerst bedankt voor de tips!

We hebben Flagstaff ingeruild voor Sedona. Vanavond ga ik reserveren in Stovepipe Wells! Death Valley lijkt me een mooie ervaring, en een zonsonder- en opgang daar lijkt me erg mooi!

@ Theo: yep, SR-1 was wel de bedoeling! En bedankt voor de route vanuit Vegas, dat was nog 1 v/d punten die ik uit wilde zoeken (scheelt weer tijd, haha)

Vraag me nu alleen wel even af of het te doen is: vanuit Stovepipe naar Bridgeport via Mono Lake/Bodie in 1 dag..... wil het wel proberen iig :)

Heb er zin in!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Van Stovepipe naar Bridgeport is goed te doen in een dag tijd,lijkt me geen enkel probleem,ik heb zelf wel van Furnace Creek via de 88 bovenlangs naar Yosemite gereden in 1 (lange!) dag.
Stovepipe Wells is een prima keuze trouwens,als je na zonsondergang even 5 minuten in de auto stapt,is het zo donker dat je echt miljoenen sterren ziet,schitterend.

Overigens is de 395 waar je overheen rijdt van DV naar Yosemite op zich al weer een site waard:

http://www.395.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer