Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragenlijst live/reis verslagen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Vragenlijst live/reis verslagen

Bericht door pyca »

Hoe onthoud je de dingen die je later opschrijft?

Ik schrijf elke dag, het voelt wel als een soort druk moet ik zeggen. Regelmatig slaap ik slecht en in de vakantie pak ik dan gerust midden in de nacht m'n laptop en terwijl de hele familie in diepe slaap is verzonken werk ik de site bij.

Hoe snel naderhand maak je het verslag?

Ik maak geen verslag achteraf, dat werkt bij mij niet, (moet nu nog steeds de laatste week van vorig jaar afmaken :oops: )

Voor een liveverslag:

Hoe vaak update je je verslag?
elke dag ervan uitgaand dat ik online kan, zoek bewust hotels met internettoegang en heb wel eens een hotel op het laatst geannuleerd omdat er geen internetmogelijkheid was.

Waar doe je dit, heb je bijv. een eigen laptop mee? Hotelkamers? Internetcafé's?

Eigen laptop mee en in de hotelkamer.
Hoeveel tijd steek je hier per keer in?
ca 1 uur p.d.

Heb je een voorbeeld van een reis/live verslag wat je eerder hebt gemaakt:

Jahoor --> http://www.diazmadrid.nl
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

pyca schreef: Ik maak geen verslag achteraf, dat werkt bij mij niet, (moet nu nog steeds de laatste week van vorig jaar afmaken :oops: )
I know AfbeeldingAfbeelding

:wink:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Ja, wrijf het er nog maar even in :mrgreen: Maar ik beloof ik ga m'n leven beteren en deze keer alles bijhouden :D (proberen dan)
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Komt me bekend voor Carin. Ik moet de laatste twee dagen ook nog steeds doen. Als ik eenmaal terug ben, komt het er nooit meer van.... :oops:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Maak jij, of heb jij in het verleden gemaakt, een reisverslag achteraf of een liveverslag tijdens de reis?
Ik maak van elke reis een (live) verslag daarnaast maakt Annie de laatste tijd ook nog een weblog
Voor een reisverslag:

Gewoon onthouden dus en 's avonds uitwerken in Words waarna het in het verslag gezet wordt
Naderhand worden aan de website alleen nog foto's toegevoegd, de foto's in de weblog worden gelijk geplaatst
Hoe veel tijd steek je er ongeveer in totaal in ?
Nooit aan gerekend.

Voor een liveverslag:

Als we een campground met wifi hebben iedere dag, maar als we geen wifi hebben kunnen we gemakkelijk een week achterlopen.
Waar doe je dit, heb je bijv. een eigen laptop mee? Hotelkamers? Internetcafé's?
In de camper met de eigen laptop.
Een half tot één uur.

En voor beiden:

http://www.robenannie.nl/ hier staan alle reisverslagen.
http://www.robenannie.web-log.nl/ weblog voorjaar 2008
http://www.najaarstrip2008.web-log.nl/ weblog najaar 2008
http://www.washingtondc.web-log.nl/ weblog komende reis voorjaar 2009
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Georgie schreef: Maak jij, of heb jij in het verleden gemaakt, een reisverslag achteraf of een liveverslag tijdens de reis?
Ja, voor vrijwel iedere reis sinds 2000, meestal een liveverslag (ik heb er 43 bij Blogspot inmiddels, zag ik net).
Voor een reisverslag:

Meestal maak ik notities in Word op mijn mobieltje.
Meestal dezelfde avond, hoewel ik vaak na een paar dagen een dag achterloop en dan de laatste dag op de terugreis schrijf.
Verschilt, over het algemeen een half uur - uur, tenzij er foto's bij zitten, dat duurt langer met verkleinen e.d..
Voor een liveverslag:

Eens per dag over het algemeen.
Eigen laptop, ik zorg, dat er altijd internet is, als we in hotels logeren.
Zie boven
En voor beiden:

Aan de rechterkant van mijn blog (zie ondertekening) staan de meesten vermeld.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

hekkie schreef:Komt me bekend voor Carin. Ik moet de laatste twee dagen ook nog steeds doen. Als ik eenmaal terug ben, komt het er nooit meer van.... :oops:

Marjan
Ja daarom willen Larissa en ik ook een live verslag gaan schrijven ipv een reisverslag achteraf. Drie jaar geleden hadden we geluk, toen zaten we bij mensen thuis waar we de computer steeds konden gebruiken. Nu reizen we rond en we zitten vrijwel nooit in hotels, maar bij mensen thuis. Dus hopelijk kunnen we dan dus ook dagelijks updaten.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Georgie schreef:Zouden jullie antwoord willen geven op de volgende vragen wat betreft live- of reisverslagen.
Maak jij, of heb jij in het verleden gemaakt, een reisverslag achteraf of een liveverslag tijdens de reis?
Wij houden een weblog bij. Liveverslag dus.
Georgie schreef: Voor een liveverslag:
Als we een internetconnectie hebben, zetten we de boel ook meteen online, als er geen internet is, dan blijft het verslag even op notepad staan. Foto's doen we niet elke dag, die komen 2 of 3 keer per vakantie online. Ik heb er meestal geen zin meer in om foto's uit te zoeken. Bijwerken kost ongeveer een uurtje in de avond, zo tijdens het kijken naar Food Network.

We hebben ons eigen laptopje mee en het schrijven en plaatsen doen we in de hotelkamer. We zoeken vaak wel hotels op met internet, maar soms lukt dat gewoon niet.
Georgie schreef: En voor beiden:
http://usa2007.litterbox.nl
http://usa2008.litterbox.nl

Van onze eerste Amerikareis in 1999 bestaat alleen een schrijfblokje. En die van 2004 staat niet meer online.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

We hebben van beide Amerika-reizen een reisverslag gemaakt en de laatste keer daarnaast ook af en toe tijdens de reis wat op internet gezet voor de thuisblijvers.

Voor een reisverslag:
Goed geheugen :wink: Ik loop in gedachten de dag nog eens helemaal door en bedenk dan wat we gedaan hebben en wat ik overal van vond en vraag dan ook aan mijn man wat hij ervan vond.

Afgelopen keren schreef ik steeds tijdens het reizen 's ochtends over de dag ervoor, maar kon soms ook voor 2 dagen zijn (en dan gewoon met een pen in een notitieboekje). In principe probeer ik het dus binnen een dag op te schrijven, anders raak je toch teveel details kwijt. 's Avonds heb ik er over het algemeen geen zin in, dan wil ik gewoon lekker ontspannen met een leesboek en een biertje of wijntje.

Tijdens de reis toch wel zo'n half uur tot een uur per keer/dag.
Achteraf overtypen kost meer tijd. Het duurt eerst een hele poos voor ik er zin in heb het te gaan doen, en dan kan het zijn dat ik er een periode iedere dag even aan werk, maar net zo goed laat ik het dan weer weken liggen. En dan daarna nog eens geschikte foto's zoeken...

Voor een liveverslag:
Af en toe, als we een hotel hadden met een computer in de lobby.

Half uur tot een uur per keer.

En voor beiden:
Zie onderschrift.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Zouden jullie antwoord willen geven op de volgende vragen wat betreft live- of reisverslagen.

Voor een liveverslag:

Hoe vaak update je je verslag? Elke avond, het is vroeg donker dus dan kan dit makkelijk

Waar doe je dit, heb je bijv. een eigen laptop mee? Hotelkamers? Internetcafé's? eigen laptop

Hoeveel tijd steek je hier per keer in? te lang 8) zal liggen tussen het uur en de drie uur (mijn vriendin slaapt dan toch al en ik heb niet veel slaap nodig

En voor beiden:

Heb je een voorbeeld van een reis/live verslag wat je eerder hebt gemaakt: Ja : http://www.bartenevy.be

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Shadow$
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Shadow$ »

Voor een liveverslag:

Hoe vaak update je je verslag?: Elke dag, we kijken ook of het motel/hotel internet heeft.

Waar doe je dit, heb je bijv. een eigen laptop mee? Hotelkamers? Internetcafé's?: Op m`n hotelkamer op de laptop

Hoeveel tijd steek je hier per keer in?: Ongeveer een uur

De liveverslagen plaats ik hier:
-U.S.A. Roadtrip
-Waarbenjij.nu

Oude verslagen vind je hier: -USA Roadtrip
erwinl
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door erwinl »

Georgie schreef:Maak jij, of heb jij in het verleden gemaakt, een reisverslag achteraf of een liveverslag tijdens de reis?
Ja, we maken elk vakantie een live reisverslag. Dat is een mooie afsluiting van de dag en ook later genieten we nog regelmatig van onze herinneringen die op die manier heel levendig blijven. Zou iedereen aanraden het ook te doen.
Georgie schreef:Hoe vaak update je je verslag?
Dat proberen we elke dag te doen. Sterker nog bij het boeken van de verblijf locaties staat de beschikbaarheid van het Internet hoog op het verlanglijstje (dat is overigens ook een zakelijke noodzakelijke overweging).
Georgie schreef:Waar doe je dit, heb je bijv. een eigen laptop mee? Hotelkamers? Internetcafé's?
De laptop gaat mee. Bij voorkeur in de hotelkamer, maar ook een plaatselijke Starbucks biedt vaak toegang.
Georgie schreef:Hoeveel tijd steek je hier per keer in?
Dat verschilt per avond. Maar het zal gemiddeld (inclusief uitzoeken van foto's) een half uurtje zijn.
Georgie schreef:Heb je een voorbeeld van een reis/live verslag wat je eerder hebt gemaakt:
Al onze verslagen zijn te vinden op www.ingeborgenerwinopvakantie.nl
Verslagen vanuit onze reizen op http://www.ingeborgenerwinopvakantie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer