Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Amerika gevoel in Nederland en België
-
Vulpecula
- Amerikafan
- Partner van: MamaEva
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het Amerika gevoel in Nederland en België
Dit topic gaat over hoe je het Amerika gevoel in Nederland kunt krijgen. Iedereen kan hier zijn manier beschrijven over hoe ze het Amerika gevoel kan krijgen in Nederland. Ik zal zelf beginnen.
Subway
Wanneer we binnen lopen bij subway en de geur daar ruiken denken we altijd weer terug aan onze vakantie in Amerika.
http://www.subway.nl
Steakhouse Grubbenvorst
We hebben een steakhouse in Grubbenvorst gevonden, wanneer je daar eet waan je je ook in Amerika. Daar hebben ze van die jaren 50 bankjes, de muren zijn beschilderd met filmsposters. Ook de gerechten zijn films. Zo kun je daar t-bone eten en sides (Bijlagen) bestellen.
http://www.steakhousegrubbenvorst.nl
Amerikaanse begraafplaatsen
We zijn bij twee Amerikaanse begraafplaatsen; Margraten (NL) en Henri-Chapelle (BE). Als je hier bent krijg je zeker een Amerika gevoel.
Cactuswereld
Wij associëren cactussen met Texas, New-Mexico en Mexico. In Reuver hebben ze een cactustuin met alleen maar cactussen. Hier krijgen we dus ook het Amerika gevoel.
http://www.cactuswereld.nl
Supermarkt en boekenwinkel in Amsterdam
In Amsterdam is een winkel waar ze allemaal producten uit Amerika hebben. Zo kun je daar Mountain Dew krijgen en andere typisch Amerikaanse dingen. Verder is daar ook een winkel met allemaal Amerikaanse boeken.
Zijn er meer mensen die het Amerika gevoel in Nederland en België kan krijgen?
Subway
Wanneer we binnen lopen bij subway en de geur daar ruiken denken we altijd weer terug aan onze vakantie in Amerika.
Steakhouse Grubbenvorst
We hebben een steakhouse in Grubbenvorst gevonden, wanneer je daar eet waan je je ook in Amerika. Daar hebben ze van die jaren 50 bankjes, de muren zijn beschilderd met filmsposters. Ook de gerechten zijn films. Zo kun je daar t-bone eten en sides (Bijlagen) bestellen.
http://www.steakhousegrubbenvorst.nl
Amerikaanse begraafplaatsen
We zijn bij twee Amerikaanse begraafplaatsen; Margraten (NL) en Henri-Chapelle (BE). Als je hier bent krijg je zeker een Amerika gevoel.
Cactuswereld
Wij associëren cactussen met Texas, New-Mexico en Mexico. In Reuver hebben ze een cactustuin met alleen maar cactussen. Hier krijgen we dus ook het Amerika gevoel.
http://www.cactuswereld.nl
Supermarkt en boekenwinkel in Amsterdam
In Amsterdam is een winkel waar ze allemaal producten uit Amerika hebben. Zo kun je daar Mountain Dew krijgen en andere typisch Amerikaanse dingen. Verder is daar ook een winkel met allemaal Amerikaanse boeken.
Zijn er meer mensen die het Amerika gevoel in Nederland en België kan krijgen?
Laatst gewijzigd door Vulpecula op 15 mar 2009, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
2007: LA - Phoenix - Grand Canyon - LV - SF - LA
2009: NY - Philadelphia - DC - Niagara Falls - Boston
2010: LV
2014: NYC - LA - Monument Valley - Zion - Horshoe bend - LV
2017: Pittsburgh - NYC - DC - Nashville
Maak je eigen gratis ticker aan op www.myusaticker.nl
Re: Het Amerika gevoel in Nederland en België
Ik heb tegenwoordig mijn iPhone gekoppeld aan mijn autoradio en op de iPhone kun je internetradio beluisteren. Dus ik luister tegenwoordig naar een countryzender uit Louisiana als ik naar en van mijn werk rijd. Krijg ik best wel het Amerikagevoel van...
-
Vulpecula
- Amerikafan
- Contacteer:
Dat is inderdaad een goeie. Dat kan ik ook proberen door met bluetooth verbinding met mijn radio maken. Bedankt voor de tip!
Mijn Amerika gevoel komt naar boven in The American Bookstore (in zowel A'dam als Den Haag), als ik bij Kelly's (Britse winkel) binnen stap en naar de American Food hoek ga en eigenlijk elke keer als ik een Mountain Dew open 
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Mijn stiefvader heeft een hele goede website tip voor Amerikaanse radio. Ik ben nu niet bij hen thuis, maar ik zal het eens navragen, echt 100en Amerikaanse stations zijn daar te beluisteren met leuke muziek!
Ik voel me heel Amerikaans als ik met een coffee to go / bagel to go etc door de stad loop. Sowieso geniet ik erg van de steeds meer opkomende coffee-corner-culture (nice word) in Nederland en als ik in Engeland woon geniet ik er al helemaal van.
De American Book Center in Amsterdam deed me vroeger op zijn oude locatie erg aan Amerika denken, maar op de een of andere manier heeft het zijn charme verloren op de nieuwe locatie op het Spui. (terwijl het op zich een mooier gebouw is)
Soms vanuit de trein zie ik het Nederlandse landschap met boerderijen en heel af en toe is er een boerderij die wel wat weg heeft van het Amerikaanse plattelandsbeeld.
Ik voel me heel Amerikaans als ik met een coffee to go / bagel to go etc door de stad loop. Sowieso geniet ik erg van de steeds meer opkomende coffee-corner-culture (nice word) in Nederland en als ik in Engeland woon geniet ik er al helemaal van.
De American Book Center in Amsterdam deed me vroeger op zijn oude locatie erg aan Amerika denken, maar op de een of andere manier heeft het zijn charme verloren op de nieuwe locatie op het Spui. (terwijl het op zich een mooier gebouw is)
Soms vanuit de trein zie ik het Nederlandse landschap met boerderijen en heel af en toe is er een boerderij die wel wat weg heeft van het Amerikaanse plattelandsbeeld.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- Georgie
- Amerika-expert
Vroeger, zo'n 6 jaar geleden, was de Subway nog niet in Nederland, maar al wel in Duitsland. Ik was toen met mijn ex in Munchen en op de Viktualienmarkt zagen we een heuse echte Subway, net als in Amerika. Zo (Amerika)gek als we waren hebben we serieus aan mensen gevraagd of ze ons op de foto wilden zetten met die Subway op de achtergrond, omdat we zo'n heimwee naar de States kregen.Vulpecula schreef: Subway

States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
-
Verelle
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
We waren vorig jaar in Spanje en daar bleken ze supergrote winkelcentra te hebben, zoals de Malls in Amerika. Toen had ik een klein beetje het gevoel. Alle dingen die hier boven zijn beschreven heb ik helemaal niets mee, ik vermijd juist plaatsen als Subways, omdat ik denk dat er betere plekken zijn waar ik mijn broodje kan halen dan daar. Voor mij hadden het soort ketens als Subway & Starbucks helemaal niet Europa hoeven te komen. Het inlopen van de American books store roept ook helemaal niets bij mij op, het is gewoon een boekenwinkel. Maf eigenlijk dat de sommige andere zo'n sterke assocciatie hebben bij bepaalde dingen en ik totaal niet.
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
-
Vulpecula
- Amerikafan
- Contacteer:
Ja idd. Nu je het zegt. Wanneer we in Roermond bij het McCartner Outlet Center lopen krijg je ook het Amerika gevoel. Kom je aanrijden en dan zie je een grote vlakte geasfalteerde parkeerplaats. Helaas zie je heel veel duitse teksten, dat neemt dan weer een beetje Amerika gevoel weg.
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
ik begrijp een heel klein beetje waarom je af en toe een amerika gevoel wilt hebben, ik wil soms dat nederland gevoel hier in amerika hebben (wat ik gisteren had, toen iemand die voor mij aan liep de deur niet even voor me vasthield, hahaha), maar Subway? Mijn amerikaanse man is er een paar keer geweest omdat er niets anders in de buurt was, en klaagde dat 'they serve dutch sandwiches': er zit bijna niets op, 2 plakjes vlees en 1 plakje kaas - hoe kun je dat nu een goede lunch noemen (zei man)? 
.
da's een goeieVulpecula schreef:Kom je aanrijden en dan zie je een grote vlakte geasfalteerde parkeerplaats.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Ik weet het het klingt melig maar ik krijg een Amerika gevoel elke keer ik op het AA forum kom.
Al de verhalen en reacties over "the United States" daar krijg ik een Amerika gevoel van... :dance:
Al de verhalen en reacties over "the United States" daar krijg ik een Amerika gevoel van... :dance:
- Georgie
- Amerika-expert
Dit is de website met al die Amerikaanse radio stations waar ik het over had, die je in NL/Belgie kunt luisteren voor het Amerika gevoel!
Ik krijg het Amerika-gevoel:
• als ik een in krom Nederlands geschreven mailtje krijg van een Amerikaanse vriend van ons. Hij woont al tig jaar in Nederland maar toch.. en dan dat leuke accentje van hem, geweldig!
• als ik langs de Subway loop. Sinds kort is er eentje uit de grond geschoten in Alphen aan den Rijn, dus...
• als ik de nieuwe cd van JJ Cale beluister...
• als ik CSI New York kijk...
• als ik ergens het woord Starbucks hoor vallen...
• als ik weer eens zo'n een super-gave Dodge 4x4 of een Chrysler 300 zie rijden...
en zo kan ik nog wel even doorgaan!
Amerika is het voor mij helemaal en ik wil ieder plekje ontdekken!
nicolineC
• als ik een in krom Nederlands geschreven mailtje krijg van een Amerikaanse vriend van ons. Hij woont al tig jaar in Nederland maar toch.. en dan dat leuke accentje van hem, geweldig!
• als ik langs de Subway loop. Sinds kort is er eentje uit de grond geschoten in Alphen aan den Rijn, dus...
• als ik de nieuwe cd van JJ Cale beluister...
• als ik CSI New York kijk...
• als ik ergens het woord Starbucks hoor vallen...
• als ik weer eens zo'n een super-gave Dodge 4x4 of een Chrysler 300 zie rijden...
en zo kan ik nog wel even doorgaan!
Amerika is het voor mij helemaal en ik wil ieder plekje ontdekken!
nicolineC
Onze website heeft een nieuw uiterlijk. Nu met routekaartjes van onze USA-reizen en nog meer foto's!
http://www.vacationdreams.nl
http://www.vacationdreams.nl
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Toen we nog in Nederland woonden gingen we een paar keer per jaar winkelen op de basis in Schinnen. Heerlijk om even op Amerikaans grondgebied te zijn 
-
Vulpecula
- Amerikafan
- Contacteer:
Kan iedereen hierheen of moet je hiervoor militair zijn?LittlePhoenix schreef:Toen we nog in Nederland woonden gingen we een paar keer per jaar winkelen op de basis in Schinnen. Heerlijk om even op Amerikaans grondgebied te zijn
-