Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke wagen i.p.v. equinox?
-
- Amerikafan
Welke wagen i.p.v. equinox?
Eind Augustus doen wij onze tweede Zuid West Amerika reis.
Wij hebben een tijdje geleden reeds een wagen gereserveerd via usareisen, n.l. een equinox.
Wij weten dat de kans dat je effectief een equinox meekrijgt niet zo groot is, maar dat je meestal
wel een andere goede wagen ( SUV ) kan uitkiezen. Maar dat is het hem juist wij zijn niet bepaald
autokenners en weten niet juist welke wagen we dan best kunnen nemen.
Wij hebben gekenen welke wagen de meeste mensen hebben meegekregen in de plaats van een equinox
in het verleden in dit topic
en daar staan zoveel verschillende merken en types in dat we het niet goed weten welke wagen te nemen.
Kan iemand ons tips geven welke wagen een prima keus is ter vervanging van de equinox zodat we als we ginder aankomen
niet te lang moeten staan kiezen.
Wij komen aan in Las Vegas rond 19.20 u s'avonds en leverende wagen 24 dagen later weer in in Phoenix.
Misschien is er s'avonds rond dat uur al minder keus ?
We zijn met 2 personen + onze bagage natuurlijk.
Hierna een aantal types die men zoal meekreeg.
Toyota Rav 4, Toyota 4runner, Kia Sportage, Kia Sorento, Pontiac Torrent, Mitsubishi Outlander,
Toyota Highlander, Jeep Commander, GMC Acadia, Chevrolet Taho LT, Trailblazer ( is deze laatste niet een Full size SUV ?? )
Alvast bedankt op voorhand
Patrick
Wij hebben een tijdje geleden reeds een wagen gereserveerd via usareisen, n.l. een equinox.
Wij weten dat de kans dat je effectief een equinox meekrijgt niet zo groot is, maar dat je meestal
wel een andere goede wagen ( SUV ) kan uitkiezen. Maar dat is het hem juist wij zijn niet bepaald
autokenners en weten niet juist welke wagen we dan best kunnen nemen.
Wij hebben gekenen welke wagen de meeste mensen hebben meegekregen in de plaats van een equinox
in het verleden in dit topic
en daar staan zoveel verschillende merken en types in dat we het niet goed weten welke wagen te nemen.
Kan iemand ons tips geven welke wagen een prima keus is ter vervanging van de equinox zodat we als we ginder aankomen
niet te lang moeten staan kiezen.
Wij komen aan in Las Vegas rond 19.20 u s'avonds en leverende wagen 24 dagen later weer in in Phoenix.
Misschien is er s'avonds rond dat uur al minder keus ?
We zijn met 2 personen + onze bagage natuurlijk.
Hierna een aantal types die men zoal meekreeg.
Toyota Rav 4, Toyota 4runner, Kia Sportage, Kia Sorento, Pontiac Torrent, Mitsubishi Outlander,
Toyota Highlander, Jeep Commander, GMC Acadia, Chevrolet Taho LT, Trailblazer ( is deze laatste niet een Full size SUV ?? )
Alvast bedankt op voorhand
Patrick
Re: Welke wagen i.p.v. equinox
Chevrolet Trailblazer, chevy's zijn in mijn ogen de beste Amerikaanse auto's.
Ik gok ook de grootste, dikke kans dat je een Standard SUV mee krijgt.
Ik gok ook de grootste, dikke kans dat je een Standard SUV mee krijgt.
Laatst gewijzigd door 1250 op 11 mar 2009, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik heb ook een equinox gereserveerd. Ik heb eens geteld in datzelfde topic welke auto's het meest verkregen worden en daar was al zeker de RAV bij. Meestal was dit wel aan de oostkust. Verder zit er zo wat vanalles tussen, maar de kans dat je een full size meekrijgt is zeker niet groot! De tahoe en durango zijn full size SUV's , maar zo dikwijls komen die niet voor in het rijtje!
Volgens de gegevens in het topic krijg je dus meestal de RAV en vrij regelmatig een standaard type SUV. De trailblazer kwam vrij regelmatig voor, maar niet in die mate dat je er op kan rekenen.
Ik heb de lijst hier niet bij mij, maar er waren verschillende Japanners bij in de midsize en standard klasse.
Reken dus zeker niet op een full size!
Carine
Volgens de gegevens in het topic krijg je dus meestal de RAV en vrij regelmatig een standaard type SUV. De trailblazer kwam vrij regelmatig voor, maar niet in die mate dat je er op kan rekenen.
Ik heb de lijst hier niet bij mij, maar er waren verschillende Japanners bij in de midsize en standard klasse.
Reken dus zeker niet op een full size!
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Inderdaad, reken maar niet op een full size. Wellicht een standaard SUV (die hebben wij in 95% van de gevallen meegekregen), waaronder de Chevy Trailblazer (die hebben wij het vaakste genomen, een heerlijke auto), de laatste keer hadden wij een GMC Acadia. Ook een gigantisch bak, ook een erg prettige auto.sachasenne schreef:maar de kans dat je een full size meekrijgt is zeker niet groot!
Maar ja, de keus is natuurlijk aan jou. Het zijn natuurlijk allemaal prima auto's. Wat vind je zelf mooi of prettig. Wij vinden het persoonlijk leuk om een Amerikaan te rijden, als we dan in Amerika zijn.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Ik bedoel standard
Gelijk gewijzigd.

Gelijk gewijzigd.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hadden de Outlander gekozen. Bij de Jeep Liberty kon ik m'n benen niet kwijt (ben 1m97) en die was wit. Bij de RAV4 leek de achterklep me niet handig (klapt naar opzij open).
Maar gewoon ter plekke beoordelen. Zijn allemaal prima auto's die slechts op detail verschillen.
Maar gewoon ter plekke beoordelen. Zijn allemaal prima auto's die slechts op detail verschillen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerikafan
Bedankt voor jullie snelle reacties,
Het is niet zo dat ik er op reken een full size mee te krijgen hoor. Het is gewoon de bedoeling te weten welke van de mogelijke wagens die in het rijtje voorkomen de meest leuke wagen is . Wij zijn slechts met twee personen dus een gigantisch grote wagen hoeven wij echt niet hoor.
Zoals ik tot nu toe begrijp uit de reacties komt de trailblazer er wel zeer goed uit en ook de GMC acadia schijnt een fijne bak te zijn.
Maar ja we zullen moeten zien natuurlijk wat er op dat moment ( s'avonds in Las Vegas ) nog ter beschikking is natuurlijk. Er zullen allicht ook wel zeer fijne auto's tussen zitten.
De RAV 4 komt nogal regelmatig voor. Is dat een goede wagen ?
Ik vind dit toch ook wel een beetje belangrijk om een fijne comfortabele wagen te hebben want je brengt er tenslotte toch heel wat uren in door hé.
Patrick
Het is niet zo dat ik er op reken een full size mee te krijgen hoor. Het is gewoon de bedoeling te weten welke van de mogelijke wagens die in het rijtje voorkomen de meest leuke wagen is . Wij zijn slechts met twee personen dus een gigantisch grote wagen hoeven wij echt niet hoor.
Zoals ik tot nu toe begrijp uit de reacties komt de trailblazer er wel zeer goed uit en ook de GMC acadia schijnt een fijne bak te zijn.
Maar ja we zullen moeten zien natuurlijk wat er op dat moment ( s'avonds in Las Vegas ) nog ter beschikking is natuurlijk. Er zullen allicht ook wel zeer fijne auto's tussen zitten.
De RAV 4 komt nogal regelmatig voor. Is dat een goede wagen ?
Ik vind dit toch ook wel een beetje belangrijk om een fijne comfortabele wagen te hebben want je brengt er tenslotte toch heel wat uren in door hé.
Patrick
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Welke wagen i.p.v. equinox?
De RAV4 rijdt veel zaliger dan de trailblazer (en drinkt ook minder), maar is wel kleiner.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
NIssan Xterra of een Toyota highlander, ford explorer, dodge Nitro. Kia Sprtage, hyundai tucson, jeep liberty is wat mij verder nog te binnen schiet.
Het is allemaal geen straf om in te rijden
Het is allemaal geen straf om in te rijden
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Mijn vrouw kreeg 2 weken terug in Los Angeles de Nissan Rogue mee, dat is een echte Midsize, maar voor 2 personen (was zij ook toen) een heerlijke auto. Een RAV4 is ook een prima auto, maar ook een echte Midsize. Dus ook kleiner dan de Trailblazer en Acadia. Overigens, ik vond persoonlijk de RAV4 minder dan de Trailblazer en de Acadia, maar zal ook door omvang en 'persoonlijke voorkeur' komen 

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Stap 1:
Ga er eerst inzitten en kijk welke het lekkerste zit, want de stoel is toch het meest gebruikte onderdeel van de auto
Stap 2:
Kijk of je al je bagage kwijt kunt.
Daarnaast zou je nog kunnen kijken naar de 'extraatjes' aan de auto.
Soms zit er een auto met zonnedakje of leren bekleding bij.
Climat control i.p.v. handmatige airco is ook wel handig.
Benzine verbruik is natuurlijk ook van belang, maar op zo'n reis en met de prijzen in de VS scheelt dit niet echt enorm.
(Een verschil van 1 MPG scheelt je ongeveer $5 per 1000 miles)
Er zijn geen 'slechte' auto bij deze verhuurbedrijven.
Het zijn allemaal vrij nieuwe auto's en de een zal wat lekkerder rijden dan de ander, maar dat is ook een kwestie van smaak.
Ligt er maar helemaal aan wat je thuis gewend bent.
Bert
Ga er eerst inzitten en kijk welke het lekkerste zit, want de stoel is toch het meest gebruikte onderdeel van de auto

Stap 2:
Kijk of je al je bagage kwijt kunt.
Daarnaast zou je nog kunnen kijken naar de 'extraatjes' aan de auto.
Soms zit er een auto met zonnedakje of leren bekleding bij.
Climat control i.p.v. handmatige airco is ook wel handig.
Benzine verbruik is natuurlijk ook van belang, maar op zo'n reis en met de prijzen in de VS scheelt dit niet echt enorm.
(Een verschil van 1 MPG scheelt je ongeveer $5 per 1000 miles)
Er zijn geen 'slechte' auto bij deze verhuurbedrijven.
Het zijn allemaal vrij nieuwe auto's en de een zal wat lekkerder rijden dan de ander, maar dat is ook een kwestie van smaak.
Ligt er maar helemaal aan wat je thuis gewend bent.

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- gahoogenboog
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij kregen de Toyota Highlander.Een heerlijke auto. Zat heel comfortabel en reed lekker.
Zou hem zo willen hebben. Maar ja voor hier toch maar niet zo handig!
Greet
Greet
-
- Amerikafan
Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden.
Het zal inderdaad ginder ter plaatse kiezen worden, en zien wat ons wordt aangeboden. Misschien is er wel ook gewoon een equinox beschikbaar.
Vorig jaar bij onze eerste Amerika reis hadden we een gewone midsize wagen ( geen SUV ) in Los Angeles maar toen bij Dollar, en het was toen ook moeilijk te kiezen tussen al die mooie wagens.
Ik weet nog dat we in de garage aankwamen en in de rij waaruit we mochten kiezen stonden toch wel een 10 a 12 tal wagens. We konden zo moeilijk een keuze maken, en toen we dat dan hadden gedaan ( na toch wel een dik half uur a 45 minuten
) waren er al veel wagens door andere mensen genomen.
Die hadden het niet zo moeilijk als wij om te kiezen blijkbaar
.
Patrick
Het zal inderdaad ginder ter plaatse kiezen worden, en zien wat ons wordt aangeboden. Misschien is er wel ook gewoon een equinox beschikbaar.
Vorig jaar bij onze eerste Amerika reis hadden we een gewone midsize wagen ( geen SUV ) in Los Angeles maar toen bij Dollar, en het was toen ook moeilijk te kiezen tussen al die mooie wagens.
Ik weet nog dat we in de garage aankwamen en in de rij waaruit we mochten kiezen stonden toch wel een 10 a 12 tal wagens. We konden zo moeilijk een keuze maken, en toen we dat dan hadden gedaan ( na toch wel een dik half uur a 45 minuten

Die hadden het niet zo moeilijk als wij om te kiezen blijkbaar

Patrick
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Greet, kregen jullie die highlander terwijl jullie een equinox hadden gereserveerd? Zo ja, dan wil ik die dit jaar ook wel. Wij reden die vorig jaar namelijk ook, en die is ons super goed bevallen. Heerlijk zitten en heerlijk rijden!gahoogenboog schreef:Wij kregen de Toyota Highlander.Een heerlijke auto. Zat heel comfortabel en reed lekker.
Greet
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Wij hebben een Full size SUV gehuurd bij Alamo en mogen hem in juni in Orlando ophalen.
Nou ben ik erg benieuwd maar we uit mogen kiezen, ik heb in dit topic drie modellen voorbij zien komen;
Dodge Durango
Chevy Trailblazer
GMC Acadia
Weten jullie mischien welke modellen er nog meer vaak beschikbaar zijn in de Full size SUV bij Alamo?
Gr. Michel
Nou ben ik erg benieuwd maar we uit mogen kiezen, ik heb in dit topic drie modellen voorbij zien komen;
Dodge Durango
Chevy Trailblazer
GMC Acadia
Weten jullie mischien welke modellen er nog meer vaak beschikbaar zijn in de Full size SUV bij Alamo?
Gr. Michel
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jawel hoor
chevy tahoe of ford expedition, chrysler aspen (=durango), Nissan armada, alleen weet ik niet wat alamo heeft maar deze zijn ook ful size
chevy tahoe of ford expedition, chrysler aspen (=durango), Nissan armada, alleen weet ik niet wat alamo heeft maar deze zijn ook ful size
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Naast de Equinox bestond het aanbod in Denver enkele weken geleden uit de Toyota RAV, de Ford Escape, een Saturn Vue, en een Jeep Patriot.
We hebben getwijfeld tussen de Escape en de RAV, maar zijn uiteindelijk voor Amerikaans - het was immers de huurauto voor mijn ouders, hoewel ik er het meest in gereden heb...
Ik moet zeggen dat ik geen spijt heb gehad van de keuze: heerlijk comfortabel, en ontzettend pittig zonder veel te slurpen!
Ik heb nog geprobeerd of het mogelijk was om toch stiekem een Trailblazer of vergelijkbaar mee te kunnen krijgen, maar helaas... Als het aanbod van het door jou gereserveerde type zo groot is (van elk type stonden er minstens twee) dan kun je een gratis upgrade wel vergeten... helaas!
We hebben getwijfeld tussen de Escape en de RAV, maar zijn uiteindelijk voor Amerikaans - het was immers de huurauto voor mijn ouders, hoewel ik er het meest in gereden heb...
Ik moet zeggen dat ik geen spijt heb gehad van de keuze: heerlijk comfortabel, en ontzettend pittig zonder veel te slurpen!
Ik heb nog geprobeerd of het mogelijk was om toch stiekem een Trailblazer of vergelijkbaar mee te kunnen krijgen, maar helaas... Als het aanbod van het door jou gereserveerde type zo groot is (van elk type stonden er minstens twee) dan kun je een gratis upgrade wel vergeten... helaas!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Chevy Trailblazer is Standard SUV formaat, Chevy Tahoe zoals Mark al aangaf is Full Size formaat.MichelUSA schreef:Wij hebben een Full size SUV gehuurd bij Alamo en mogen hem in juni in Orlando ophalen.
Dodge Durango
Chevy Trailblazer
GMC Acadia
Bedankt voor jullie reacties, ik kijk erg uit naar onze trip!!
- gahoogenboog
- Amerikafan
- Contacteer:
Hoi Jaqueline
Inderdaad kregen wij de Toyota Highlander. Dit was op Miami Airport. We mochten zelf gaan liezen welk we wilden en deze stond erbij. Eerst nog even nagevraagd an je hoor neem maar mee!
Greet
Inderdaad kregen wij de Toyota Highlander. Dit was op Miami Airport. We mochten zelf gaan liezen welk we wilden en deze stond erbij. Eerst nog even nagevraagd an je hoor neem maar mee!
Greet
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht