Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Souvenirs sparen van elke staat
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Souvenirs sparen van elke staat
Ik vind die kamer echt geweldig, ik blijf er naar kijken en nieuwe dingen ontdekken.
Ik heb die website gezien inderdaad, maar ga ze nu toch nog maar niet bestellen. Wel duidelijk om nu een beeld te hebben van wat er kan. Ik heb inderdaad besloten deze magneetjes te gaan sparen op zo'n bord, echt ontzettend leuk. Ruimte voor een Amerika kamer heb ik helaas niet (ik heb niet eens een huis) dus zodra ik een eigen woning heb (over een jaar) kan ik deze kaart ophangen op de ijskast en dan de magneetjes sparen.
Van de zomer ga ik goed op zoek naar deze magneetjes en koop ze dan alvast van de staten waar ik tot op heden geweest ben.
Dank jullie wel voor de inspiratie.
Groetjes,
Sophie
Ik heb die website gezien inderdaad, maar ga ze nu toch nog maar niet bestellen. Wel duidelijk om nu een beeld te hebben van wat er kan. Ik heb inderdaad besloten deze magneetjes te gaan sparen op zo'n bord, echt ontzettend leuk. Ruimte voor een Amerika kamer heb ik helaas niet (ik heb niet eens een huis) dus zodra ik een eigen woning heb (over een jaar) kan ik deze kaart ophangen op de ijskast en dan de magneetjes sparen.
Van de zomer ga ik goed op zoek naar deze magneetjes en koop ze dan alvast van de staten waar ik tot op heden geweest ben.
Dank jullie wel voor de inspiratie.
Groetjes,
Sophie
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
ik zat te denken aan boekenleggers of is dat een heel gek idee? omdat onze eerste reis pas in mei is, heb ik geen idee of het bestaat?
groetjes barbara
groetjes barbara
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ja hoor, dat is ook een leuk item om als souvenier te sparen. Ik ken forumleden die dat ook doen. Er is best veel keus op dat gebied in boekenwinkels en in souvernierswinkels.
Er zijn ook forumleden die sleutelhangers of vingerhoedjes sparen bijvoorbeeld en van elke bezienswaardigheid zo'n ding meenemen. Zo kan je van alles bedenken. Het is maar net waar je interesse naar uitgaat en wat je leuk vind om te verzamelen.....
Zelf kopen we nogal eens een t-shirt van bepaalde plaatsen en/of parken in Amerika.
Marjan
Er zijn ook forumleden die sleutelhangers of vingerhoedjes sparen bijvoorbeeld en van elke bezienswaardigheid zo'n ding meenemen. Zo kan je van alles bedenken. Het is maar net waar je interesse naar uitgaat en wat je leuk vind om te verzamelen.....

Zelf kopen we nogal eens een t-shirt van bepaalde plaatsen en/of parken in Amerika.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerika-expert
Mijn man heeft een jas met patches (hoe heten die dingen in het Nederlands???) uit alle staten en landen waar hij geweest is. Hij heeft 20+ jaar bij de Navy gezeten dus hij heeft een flinke verzameling 
En hatpins, hij heeft een stokoude ballcap vol met die dingen.

En hatpins, hij heeft een stokoude ballcap vol met die dingen.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Waar je in het verleden alleen de hatpins zag vindt je tegenwoordig ook Walking Stick Medallions van de Nationale parken iets wat in Europa al tientalle jaren bekend was kom je nu dus ook in Amerika tegen.
Heb er al verschillende op mijn hikestick zitten, deze is namelijk gedeeltelijk met kurk bezet, ik heb al eens gekeken naar een houten hikestick maar die passen helaas niet in de koffer
Heb er al verschillende op mijn hikestick zitten, deze is namelijk gedeeltelijk met kurk bezet, ik heb al eens gekeken naar een houten hikestick maar die passen helaas niet in de koffer

-
- Amerikafan
- Partner van: MamaEva
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
We hebben in 2007 van elke plaats waar we hebben overnacht en bijzondere bezienswaardigheden een ansichkaart gekocht. Deze zitten echter nog allemaal in de Amerika doos met allemaal folders. Tevens heb ik ook de vlag van Amerika en Calfornia gekocht in LA.
2007: LA - Phoenix - Grand Canyon - LV - SF - LA
2009: NY - Philadelphia - DC - Niagara Falls - Boston
2010: LV
2014: NYC - LA - Monument Valley - Zion - Horshoe bend - LV
2017: Pittsburgh - NYC - DC - Nashville
Maak je eigen gratis ticker aan op www.myusaticker.nl
Ben ik de enige die de geplette centen spaart?
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
- Amerikafan
- Partner van: MamaEva
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
geplette centen?6foot6 schreef:Ben ik de enige die de geplette centen spaart?
2007: LA - Phoenix - Grand Canyon - LV - SF - LA
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik spaar ze niet, maar in de beginjaren van onze vakanties naar Amerika liet ik ook wel eens een bepaalde/bijzondere munt in zo'n machine pletten. Ik neem tenminste aan dat je dat bedoelt?.....6foot6 schreef:Ben ik de enige die de geplette centen spaart?

Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
http://www.pennycollector.com/index.htmlVulpecula schreef: geplette centen?
- Georgie
- Amerika-expert
Die geplette centen had ik vroeger ook een aantal van. Zaten in mijn portemonnee. Tot m'n portemonnee gestolen werd. Dus tja, nu moet ik maar terug om ze opnieuw te maken. 

States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
- Bandido
- Amerika-expert
Ik heb een aantal dingen die ik vaak koop:
- inderdaad ook magneten, maar allemaal verschillende. Dus niet perse die in de vorm van een bepaalde staat. Gewoon als ik eens een grappige tegenkom of een mooie.
- ik hou veel van muziek, dus ik informeer altijd welke artiesten/bands lokaal bekend zijn en daar koop ik daar een CD van.
- ik koop ook vaak kookboeken, vooral van die kleine dunne waar recepten in staan van die streek. En veel Amerikaanse staten hebben ook dingen waar ze beroemd om zijn.
- inderdaad ook magneten, maar allemaal verschillende. Dus niet perse die in de vorm van een bepaalde staat. Gewoon als ik eens een grappige tegenkom of een mooie.
- ik hou veel van muziek, dus ik informeer altijd welke artiesten/bands lokaal bekend zijn en daar koop ik daar een CD van.
- ik koop ook vaak kookboeken, vooral van die kleine dunne waar recepten in staan van die streek. En veel Amerikaanse staten hebben ook dingen waar ze beroemd om zijn.
Laatst gewijzigd door Bandido op 09 mar 2009, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij verzamelen kerst-ornamenten op de plekken waar we zijn, meestal dus van steden of bezienswaardigheden. Onze boom hangt er al aardig vol mee, en elk jaar is het een feest om de kerstboom op te zetten omdat alle herinneringen dan naar boven komen.
Verder verzamel ik ook boekenleggers, ook daarvan heb ik er al een heleboel. Ik probeer altijd leuke spreuken te vinden, of verwijzingen naar steden of bezienswaardigheden. Ik weet alleen nog niet zo goed hoe ik mijn uitgebreide verzameling moet bewaren, nu liggen ze nog gewoon in een grote doos.
Die geplette pennies schaf ik ook altijd aan als ik ze tegenkom, maar ik plak ze vervolgens in mijn fotoalbum, ik bewaar ze dus niet in zo'n verzamelmapje.
Verder verzamel ik ook boekenleggers, ook daarvan heb ik er al een heleboel. Ik probeer altijd leuke spreuken te vinden, of verwijzingen naar steden of bezienswaardigheden. Ik weet alleen nog niet zo goed hoe ik mijn uitgebreide verzameling moet bewaren, nu liggen ze nog gewoon in een grote doos.
Die geplette pennies schaf ik ook altijd aan als ik ze tegenkom, maar ik plak ze vervolgens in mijn fotoalbum, ik bewaar ze dus niet in zo'n verzamelmapje.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Wij vertrekken deze zomer voor de eerste keer naar Amerika :dance: en hebben ook al zitten nadenken over souveniers. We vinden die nummerplaten geweldig!!
We hebben een kamer in huis waar mijn man zijn kickertafel staat en waar de mannen pokeren enzo, jullie kennen dat wel. We zouden die ruimte zo'n beetje willen aankleden met souveniers. Beetje bij beetje natuurlijk, want dit jaar komen we maar in 4 staten dus we hebben er nog veel te gaan
Nu is mijn vraag waar we eigenlijk die nummerplaten (en eventueel andere souveniers) vinden. Ik zie hier staan souvenierwinkels en tankstation, geldt dit voor ieder tankstation, en een souvenierwinkel, is dat gemakkelijk te vinden of moet je daarvoor al echt in grotere steden zitten?
We hebben een kamer in huis waar mijn man zijn kickertafel staat en waar de mannen pokeren enzo, jullie kennen dat wel. We zouden die ruimte zo'n beetje willen aankleden met souveniers. Beetje bij beetje natuurlijk, want dit jaar komen we maar in 4 staten dus we hebben er nog veel te gaan

Nu is mijn vraag waar we eigenlijk die nummerplaten (en eventueel andere souveniers) vinden. Ik zie hier staan souvenierwinkels en tankstation, geldt dit voor ieder tankstation, en een souvenierwinkel, is dat gemakkelijk te vinden of moet je daarvoor al echt in grotere steden zitten?

- Bandido
- Amerika-expert
Nee hoor, ik zou juist zeggen dat je ze onderweg vaak tegenkomt. Bij benzinestations, maar ook bij kleine rommelwinkeltjes. Let vooral op borden met "antiques", dat is in tegenstelling tot NL meer een soort van vlooienmarkt. Let ook op de prijs, in toeristische gebieden zijn ze vaak veel duurder dan daarbuiten.
Reden dat ze veel voorkomen in de VS is dat men hier elk jaar van nummerbord moet wisselen. Er is dus genoeg aanbod.
Reden dat ze veel voorkomen in de VS is dat men hier elk jaar van nummerbord moet wisselen. Er is dus genoeg aanbod.

"Keep Georgia On Your Mind"
- Georgie
- Amerika-expert
Drie jaar geleden was ik (in juli) op zoek naar een kerst ornament van North Carolina, maar ik kon niets vinden, zelfs niet in de supergrote kerstwinkel die er het hele jaar was. Heel erg jammer, want ik vind dat ook leuk. Ik heb wel een kerst cable car uit SF.Jasmino schreef:Wij verzamelen kerst-ornamenten op de plekken waar we zijn, meestal dus van steden of bezienswaardigheden. Onze boom hangt er al aardig vol mee, en elk jaar is het een feest om de kerstboom op te zetten omdat alle herinneringen dan naar boven komen.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb anders al 16 jaar dezelfde nummerbord. Gaat gewoon van auto naar auto. De voorste begint er nu wel erg "gebruikt" uit te zien...Bandido schreef:Nee hoor, ik zou juist zeggen dat je ze onderweg vaak tegenkomt. Bij benzinestations, maar ook bij kleine rommelwinkeltjes. Let vooral op borden met "antiques", dat is in tegenstelling tot NL meer een soort van vlooienmarkt. Let ook op de prijs, in toeristische gebieden zijn ze vaak veel duurder dan daarbuiten.
Reden dat ze veel voorkomen in de VS is dat men hier elk jaar van nummerbord moet wisselen. Er is dus genoeg aanbod.![]()
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Een deel van onze collectie ornamenten kun je hier bekijken.
Een voorproefje, een deel van de score van vorig jaar:

Een voorproefje, een deel van de score van vorig jaar:

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
- Georgie
- Amerika-expert
Wat ontzettend leuk, Jacqueline. Ik heb trouwens ook nog een sanddollar uit USA in de kerstboom, gekregen van mijn opa en oma vroeger.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1819 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek