Daarom snap ik niet waarom ze bij Connenctions zo star reageerden. Misschien moet ik ze even opnieuw bellen met het verhaal dat BA mij vertelde.....
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Prijs vliegtickets daalt flink
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Prijs vliegtickets daalt flink
Even ter verduidelijking: Als wij zouden wijzigen dan zou dit niet kosteloos zijn. Wij hebben dus geen 'flexibel-ticket' en dat bedoel ik ook niet. Vorig jaar waren wij in het zuidwesten toen we besloten dat we langer wilden blijven (doe'sgek
en na een telefoontje met United en bijbetaling van $100 pp werd de datum van de terugvlucht gewijzigd. Dat ging heel makkelijk alleen niet kosteloos. Dat willen we dus nu weer en bij British Airlines zeiden ze dat dat (tegen betaling van hetzelfde bedrag + eventuele kosten indien duurdere vlucht) gewoon kon. In principe is elk ticket te wijzigen indien je bijbetaald, dat is wat ik hieruit begrijp.
Daarom snap ik niet waarom ze bij Connenctions zo star reageerden. Misschien moet ik ze even opnieuw bellen met het verhaal dat BA mij vertelde.....
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Kwestie van Europese klantvriendelijkheid??RiverCola schreef:Daarom snap ik niet waarom ze bij Connenctions zo star reageerden. Misschien moet ik ze even opnieuw bellen met het verhaal dat BA mij vertelde.....
Ik zou ze gewoon nog eens bellen en desnoods aangeven dat je het zelf bij BA kunt/wilt regelen als zij dat dan in de boeking kunnen aangeven.
Vaak is het ook maar net wie je aan de telefoon krijgt. De één is soms sneller bereid wat voor je te doen dan de ander.
Roland
US Air vanaf Brussel
IK ben erg blij, heb een norm goede prijs gevonden en gelijk geboekt.
Op 31mei vlieg ik met US Airways van Brussel naar LAX via Philadelphia, ik zal op 28 juni weer terug vliegen en dat voor de prijs van $463. Als ik via A'dam had gevlogen, had ik $798 moeten betalen. Ik schrok erg van de prijs, ik kan nog steeds niet geloven dat ik voor deze prijs heb geboekt.
Ik verblijf een maand in Tustin California bij mijn vriendin, ben erg blij

Op 31mei vlieg ik met US Airways van Brussel naar LAX via Philadelphia, ik zal op 28 juni weer terug vliegen en dat voor de prijs van $463. Als ik via A'dam had gevlogen, had ik $798 moeten betalen. Ik schrok erg van de prijs, ik kan nog steeds niet geloven dat ik voor deze prijs heb geboekt.
Ik verblijf een maand in Tustin California bij mijn vriendin, ben erg blij
-
A3
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Wij hebben geboekt in december via orbitz.
Onze vlucht AMS-Phoenix / Orlando-AMS is nu $86 pp goedkoper.
Onze vlucht Vegas-Orlando is nu $50 pp goedkoper.
Scheelt bij 4 man toch $544...................
Ik heb gemailed. Wellicht valt er iets te halen. Ze hebben immers 'Price Assurance'.
Keep you posted.
MVG
A3
Onze vlucht AMS-Phoenix / Orlando-AMS is nu $86 pp goedkoper.
Onze vlucht Vegas-Orlando is nu $50 pp goedkoper.
Scheelt bij 4 man toch $544...................
Ik heb gemailed. Wellicht valt er iets te halen. Ze hebben immers 'Price Assurance'.
Keep you posted.
MVG
A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
Leuke actie bij Air France.be/KLM.be t/m 18 maart.
Ik heb net 2 retourtjes LAX geboekt (1e week september) vanaf Brussel voor maar 482 p/p. En daar zit dan ook een treinticket bij voor Brussel - Parijs (vliegtraject is CDG - LAX). Needless to say dat ik heel blij ben.

Ik heb net 2 retourtjes LAX geboekt (1e week september) vanaf Brussel voor maar 482 p/p. En daar zit dan ook een treinticket bij voor Brussel - Parijs (vliegtraject is CDG - LAX). Needless to say dat ik heel blij ben.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vond in een oud plakboek de rekening die mijn vader in 1959 betaalde voor een ticket van Amsterdam naar New York: 1500 gulden. Dat was destijds met Loftleider, de voorloper van Icelandair. Als je dat via deze site omrekent naar huidige Euros, is de prijs van een vliegticket in 40 jaar behoorlijk gezakt. Als je nu nog hetzelfde zou moeten betalen als mijn vader destijds, zou je € 4092.73 moeten ophoesten...
(Hij vloog "Third class" en deed er 33 uur over)
(Hij vloog "Third class" en deed er 33 uur over)
Loek wat leuk als je zoiets terug ziet. Ongelofelijk zeg wat een prijzen als je dat omrekent, toen was het nog bijzonder als je naar de VS ging met het vliegtuig. Dit in tegenstelling tot nu.
Mijn vader ging in dezelfde tijd ook naar de VS, maar niet met het vliegtuig (waarschijnlijk te duur, ik kan het helaas niet meer vragen
) hij heeft zich heel impulsief op een dag aangemeld bij de Holland Amerika lijn in R'dam en kon de volgende dag mee aan boord en heeft z'n overtocht verdiend door aan boord te "oberen".
Mijn vader ging in dezelfde tijd ook naar de VS, maar niet met het vliegtuig (waarschijnlijk te duur, ik kan het helaas niet meer vragen
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik weet nog dat we in 1983 een bedrag van 1995,00 gulden betaalden voor onze tickets Amsterdam - Sacramento (met overstap in LA). Economy class, met dezelfde Boeing 747 als die nu nog dagelijks vliegt op LA (zelfde vluchttijden ook trouwens!). Wat dat betreft is vliegen niet echt veel duurder geworden nu!
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Als je het vergelijkt met andere dingen, was toen omgerekend 900 euro veel meer waard dan nu?
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
-
georgesken
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij betalen omgerekend 390€ p/p voor ams/denver op 20/5 en las/ams op 3/6, geboekt op de site van United ongeveer 1 maand geleden. Vliegen is toch zooo goedkoop geworden als je dat met vroeger vergelijkt
.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Toen in januari de tickets bij Connections.be zo goedkoop werden, hebben we er over nagedacht om deze zomervakantie te gaan.We waren/zijn eigenlijk van plan om in de zomer van 2010 ( heenvlucht Denver en terug vanaf San Francisco ) te gaan. Maar de camperhuur was toen al behoorlijk duur en eer we besloten hadden dan toch dit jaar maar te gaan waren de tickets inmiddels weer duurder geworden en dus gaan we volgend jaar.
En nu zijn we ons aan het oriënteren voor volgend jaar, en heb ik een paar vraagjes:
-Wanneer is het de voordeligste tijd om een camper te huren, ik denk zo vroeg mogelijk, maar vanaf wanneer zijn de campers voor juli/augustus 2010 te boeken?
-Was het dit jaar een éénmalige actie van Connections.be dat de tickets opeens zo goedkoop werden of doen ze dat elk jaar?
m.v.g. Stema
En nu zijn we ons aan het oriënteren voor volgend jaar, en heb ik een paar vraagjes:
-Wanneer is het de voordeligste tijd om een camper te huren, ik denk zo vroeg mogelijk, maar vanaf wanneer zijn de campers voor juli/augustus 2010 te boeken?
-Was het dit jaar een éénmalige actie van Connections.be dat de tickets opeens zo goedkoop werden of doen ze dat elk jaar?
m.v.g. Stema
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij hebben de camper voor onze reis (sep/oct 2009) in september 2008 al geboekt bij Tioga Tours.-Wanneer is het de voordeligste tijd om een camper te huren, ik denk zo vroeg mogelijk, maar vanaf wanneer zijn de campers voor juli/augustus 2010 te boeken?
Niet alle reisbureaus hebben al zo vroeg prijzen beschikbaar Travelhome half october en JD meestal pas in november.
Hoe vroeger hoe goedkoper en je krijgt dan ook vaak nog een extra vroegboekkorting.
Connections heeft meerdere malen per jaar goedkope aanbiedingen, of de prijzen zo laag blijven is niet te voorspellen.-Was het dit jaar een éénmalige actie van Connections.be dat de tickets opeens zo goedkoop werden of doen ze dat elk jaar?
Je kan jezelf bij Connections aanmelden voor hun nieuwsbrief dan wordt je per email op de hoogte gehouden van komende akties.
Op de site van Virgin Atlantic zag ik een goedkoop tarief Londen - Los Angeles: 369 euro in de kerstvakantie. Boeken tot 25 maart. Mocht je nog geen plannen hebben voor die vakantie, dan is dit misschien een optie. Maar het duurt nog heel lang.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Connections zal volgend jaar heus niet de enige zijn met een actie, maar of ze zo scherp zullen zijn als dit jaar is maar de vraag. Ook Connections is niets meer dan een "tussenpersoon". Zo'n actie is van veel meer factoren (bv de luchtvaartmaatschappijen en marktwerking) afhankelijk. 2009 is (financiëel) wel een heel gek jaar aan het wordenstema schreef:-Was het dit jaar een éénmalige actie van Connections.be dat de tickets opeens zo goedkoop werden of doen ze dat elk jaar?
m.v.g. Stema
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Er is bij connections een nieuwe actie van united. Ik had gewacht om te boeken tot er een nieuwe actie kwam en heb dus vandaag geboekt.
Omdat ik op het forum al enkele keren gelezen had dat mensen, als ze belden met connections, een goedkopere vlucht aangeboden kregen dan online.
Ik heb dus gebeld...
De vlucht die ik als goedkoopste kreeg bleek volzet te zijn en ik kreeg een andere vlucht aangeboden die 100 euro pp duurder was.
Ik heb gezegd dat ik er nog eens over ging denken, met in het achterhoofd : dan probeer ik het zelf wel online.
Heb ik gedaan en dat is me dus gelukt.
Het kan toch niet dat ik een boeking doe met boekingscode en al, dat ze dan later zouden zeggen dat deze vlucht volzet is?
ik heb ze ook onmiddellijk online betaald met mastercard.
Ik betaal nu 372 euro pp. Ik moet er wel bijzeggen dat de heenvlucht met twee overstappen is. Bru-Londen-SF-Las Vegas.
Maar soit, dat neem ik er dan maar bij voor 100 euro pp.
Toch raar , niet?
Carine
Omdat ik op het forum al enkele keren gelezen had dat mensen, als ze belden met connections, een goedkopere vlucht aangeboden kregen dan online.
Ik heb dus gebeld...
De vlucht die ik als goedkoopste kreeg bleek volzet te zijn en ik kreeg een andere vlucht aangeboden die 100 euro pp duurder was.
Ik heb gezegd dat ik er nog eens over ging denken, met in het achterhoofd : dan probeer ik het zelf wel online.
Heb ik gedaan en dat is me dus gelukt.
Het kan toch niet dat ik een boeking doe met boekingscode en al, dat ze dan later zouden zeggen dat deze vlucht volzet is?
ik heb ze ook onmiddellijk online betaald met mastercard.
Ik betaal nu 372 euro pp. Ik moet er wel bijzeggen dat de heenvlucht met twee overstappen is. Bru-Londen-SF-Las Vegas.
Maar soit, dat neem ik er dan maar bij voor 100 euro pp.
Toch raar , niet?
Carine
Groetjes,
Carine
Carine
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Carine, ik denk dat dit een commercieel praatje is. De meeste mensen zullen direct geloven dat het volzet is en dan de duurdere plaats nemen.
Volgens mij gooien ze een aantal plaatsen goedkoop in de aanbieding, als trekpleister en reclame voor hun organisatie, maar vangen natuurlijk liever meer voor een plaats op dezelfde vlucht.
Ik kan het mis hebben, maar ik denk dat het zo ongeveer in elkaar steekt....
En volgens mij hoef jij dus ook niet bang te zijn dat je bericht krijgt dat die vlucht toch vol zit. Dat kan ook niet waar zijn, want anders hadden ze je niet een duurdere ticket aan kunnen bieden. De prijs zegt nl. niets (behalve businessclass e.d.) over de plaats in een vliegtuig. Pure commerciële handel.
Marjan
Volgens mij gooien ze een aantal plaatsen goedkoop in de aanbieding, als trekpleister en reclame voor hun organisatie, maar vangen natuurlijk liever meer voor een plaats op dezelfde vlucht.
Ik kan het mis hebben, maar ik denk dat het zo ongeveer in elkaar steekt....
En volgens mij hoef jij dus ook niet bang te zijn dat je bericht krijgt dat die vlucht toch vol zit. Dat kan ook niet waar zijn, want anders hadden ze je niet een duurdere ticket aan kunnen bieden. De prijs zegt nl. niets (behalve businessclass e.d.) over de plaats in een vliegtuig. Pure commerciële handel.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
De prijs die ze me aanboden ging wel over een andere vlucht. Dezelfde dag, maar een andere vlucht. Nu soit, ik heb geboekt en betaald, maar toch vind ik het niet echt een goede service.hekkie schreef:
Marjan
We hebben verschillende vluchten dit jaar en omdat onze eerste vlucht nog niet aan onze mileagepluskaart gekoppeld was, belde ik even met united om dit te laten koppelen. Heel vriendelijke meneer aan de telefoon die dit direct in orde bracht. Ineens gevraagd of de annual pass de moeite om te kopen is, want er staat bij dat die enkele beschikbaar is als er genoeg plaatsen zijn. Volgens hem zijn er altijd wel plaatsen genoeg, zodat je je annual pass altijd kan gebruiken. Of mss is dit ook een commerciele truk
Verder wist die medewerker mij te vertellen dat onze vluchturen veranderd zijn, zodat er niet genoeg overstaptijd in Washington meer is en wij een vroegere vlucht in Brussel moeten nemen. Twee uur vroeger vertrekken.Hij vroeg of het reisburo ons al verwittigd had. Niet dus.
Hij raadde me aan om zelf contact op te nemen met connections. United stuurt automatisch een bericht naar alle reisbureau's indien er wijzigingen zijn. Connections moet die normaal doorsturen. Nu, we vertrekken pas einde mei, dus ik ga er maar van uit dat ze ons nog zullen contacteren.Ik volg het zelf ook wel online.
Groetjes,
Carine
Carine
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Daar had ik dus overheen gelezen dat het om een andere vlucht ging.....sachasenne schreef:De prijs die ze me aanboden ging wel over een andere vlucht. Dezelfde dag, maar een andere vlucht.
Echt helemaal correct vind ik de gang van zaken ook niet, dat ben ik met je eens. Hopelijk komt het allemaal goed.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Over het verwittigen door United. Ik werd net gebeld door een dame van connections, om ons te informeren dat onze overstap in Washington 1,5 uur langer duurde, dit vond ik toch netjes. Ook al wist ik het al een maand
.
Is natuurlijk ook logisch, wijzigingen kunnen wel vaker voorkomen. Het is nu ongeveer 3 weken voor ons vertrek, anders kunnen ze wel bezig blijven!
Is natuurlijk ook logisch, wijzigingen kunnen wel vaker voorkomen. Het is nu ongeveer 3 weken voor ons vertrek, anders kunnen ze wel bezig blijven!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 10066 Weergaves
-
Laatste bericht door Jan & Silvia
-
- 12 Reacties