Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

beddengoed

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
mannie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

beddengoed

Bericht door mannie »

kan iemand mij alsjeblieft helpen, ik kan hier in texas nergens dekbedden vinden, dus ga ik er vanuit dat die er niet zijn.
maar nu hebben we een dun laken met daarop een comforter, we kunnen ook niets anders vinden.

nou is er op die hele grote 2 persoons comforter een ongelukje gebeurt en ben ik dat ding gaan wassen, de comforter is dus helemaal verpiept de inhoud is gaan klonteren en er zitten over dat hele ding een soort witte vlekken, het lijkt wel krijt. het zit echt van voor naar achter onder.

moet een comforter dan naar de stomerij???? dat is dan ook een gedoe.

mijn man had, voor er ook maar naar te kijken de labels eraf geknipt en weggegooid, maar ik dacht dit moet je toch gewoon kunnen wassen? nou niet dus.

bestaat er ook nog ander beddengoed ? en wat hebben anderen op hun bed liggen????

groetjes manuela meilink
Laatst gewijzigd door mannie op 25 feb 2009, 05:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Amikix
Amerikakenner

Re: beddengoed

Bericht door Amikix »

Ik kan me mijn zoektocht naar beddengoed nog herinneren... Ik was meer dan een beetje gefrustreerd en het overzicht kwijt omdat ik de goede woorden nergens voor wist en elke winkel een eigen terminologie schijnt te hebben. Vind dan maar eens wat je zoekt! ;-) Naar wat ik kon vinden verkopen veel winkels comforters, overtrekken voor dekbedden (= duvet cover) maar geen dekbedden, en passen comforters niet in dekbedovertrekken omdat de maten verschillend zijn.

Maar: Ikea verkoopt dekbedden (die zij comforters noemen), overtrekken e.d., alleen versturen zij sommige dingen wel (overtrekken) en andere dingen niet (dekbedden). De maten van Ikea zijn afwijkend zodat Ikea-dekbedden en kussens alleen in Ikea-overtrekken passen. Room&Board verkoopt ook dekbedden (hier heet een dekbed een duvet insert). Overstock verkoopt 'down bedding', waar dat valt tussen alle soorten aan dekbedden weet ik niet.

Ik heb uiteindelijk mijn Nederlandse kussens en vier-seizoenen-dekbed gehouden (omdat het dons is kun je het erg klein maken en past het dus in een koffer) en daar ook in Nederland beddengoed voor gekocht.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Jammer van je comforter
Wij hebben op ons bed een laken met daaroverheen een comforter. Deze comforter kan in de wasmachine gewassen worden. Ik weet niet of jullie een Bed Bath&Beyond in de buurt hebben maar daar verkopen ze volgens mij ook dekbedden en dekbedovertrekken (duver cover).
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik heb ons dekbed bij Target gekocht.
Is van het merk Woolrich en blijft heel mooi.
Ook na wassen.

http://www.target.com/Woolrich-Down-Com ... ter&page=1

Onlangs heb ik een dekbedovertrekken bij de Walmart online gekocht.
Ze heten hier Duvetcovers.

http://www.walmart.com/search/search-ng ... uvet+cover

En bij de Ikea hebben ze inderdaad ook hele leuke met Amerikaanse bed maten.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik heb laatst een nieuwe gekocht bij Aldi's (ja die heb je ook in de States) voor $30. Geen geld dus
Er zat zelfs een echte duitse aan de kassa believe it or not.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Wat maf Maneua! Ik heb afgelopen weekend onze comforter nog in de wasmachine en droger gehad - geen enkel probleem. Misschien dat je er mee terug moet? Je kan het allicht proberen.

Ik heb dekbedden jaren geleden opgegeven. In Duitsland hebben we er wel onder geslapen omdat het daar zo koud was, maar daar verkocht de winkel op de basis dan ook echte dekbed overtrekken en dekbedden. Hier heb ik ze nog nooit gezien, en dus heb ik ze maar naar zolder verbannen. Wij slapen onder een gewoon laken (flat sheet), een quilt (door oma gemaakt, ze maakt ze ook op bestelling als je daar interesse in hebt :P) en een gewone, ja, ehm..throw (een deken die eruit ziet alsof-ie gehaakt is). We halen de comforter er 's avonds af, maar als het heel koud is, wil die er wel eens op blijven liggen. De kinderen slapen onder een laken en een comforter, en die wassen we allebei elke week (zo ongeveer) uit zonder enig probleem.

Het is even wennen, maar nu vind ik het eigenlijk veel fijner dan een dekbed, omdat je makkelijker dingen er af of er op kan gooien in het midden van de nacht. Sowieso ben ik Amerikaans beddegoed echt heel fijn gaan vinden; de bedskirt bijvoorbeeld, ideaal! Het verbergt alle dingen die onder het bed liggen. Ben je daar ook al aan begonnen? :)

Succes ermee!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
DixieChick
Amerika-expert

Oh ja, en wat betreft die witte vlekken, zat er misschien nog bleek in de wasmachine? Dat is mij ook een keer overkomen met een "leen machine".
Southern Tales
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

DixieChick schreef:Ik heb dekbedden jaren geleden opgegeven. In Duitsland hebben we er wel onder geslapen omdat het daar zo koud was, maar daar verkocht de winkel op de basis dan ook echte dekbed overtrekken en dekbedden. Hier heb ik ze nog nooit gezien
Wat apart, wij hebben eerst een dekbed gekocht bij Bed, Bath & Beyond en nadat we een nieuw en groter bed hadden gekocht een donzen dekbed bij Ikea. Past allemaal perfect, ook de hoezen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Target en Kohl's verkopen ook down comforters. Als ze in de winkel geen comforter covers of duvets verkopen, kan je ze altijd via het internet kopen.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
DixieChick
Amerika-expert

Bandido schreef:
Wat apart, wij hebben eerst een dekbed gekocht bij Bed, Bath & Beyond en nadat we een nieuw en groter bed hadden gekocht een donzen dekbed bij Ikea. Past allemaal perfect, ook de hoezen.
Sja, dan moet je natuurlijk wel een Bed, Bath & Beyond in je dorp hebben, of een Ikea :P En die hebben wij geen van beiden. Wij hebben daarentgen wel twee Walmarts, EN een Target (jawel!).
Maar ach, ik ben er zo ondertussen ook wel aan gewend hoor. En vind dat ik nooit meer hoef te mieren met dekbedden in hoezen krijgen eigenlijk ook wel fijn :)
Southern Tales
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

DixieChick schreef:Sja, dan moet je natuurlijk wel een Bed, Bath & Beyond in je dorp hebben, of een Ikea :P En die hebben wij geen van beiden.
Wanneer kom je weer eens naar Atlanta, dan gaan we shoppen! :lol:
"Keep Georgia On Your Mind"
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Wij hebben dekbedden gehaald bij Ikea, maar eigenlijk is het een beetje overbodig hier. Zelfs in de winter is het vaak te warm om onder een dekbed te slapen en dan hebben we niet eens zo'n hele dikke. Vaak doe ik dus gewoon een dekbedhoes op het bed en leg ik het dekbed aan het voeteind.
De stomerij is hier trouwens veel goedkoper dan in Nederland, dus als je de volgende keer weer iets niet vertrouwd zou ik het gewoon wegbrengen om te laten wassen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Wij gebruiken deze 'down alternative' blankets oftewel dekens, maar het zijn gewoon dunne dekbedden die voor ons zeker in de lente en zomer warm genoeg zijn.

http://tinyurl.com/bzx6no

We hebben er een stel in verschillende kleuren en ik gooi ze gewoon iedere keer in de washer en dryer.

Die witte vlekken die je ziet op je comforters zijn waarschijnlijk van waspoeder dat zich nu heeft ingedroogd door de droger. Het hoeft niet eens jou waspoeder te zijn want ik geloof dat jullie een washer en droger huren hé? Het kan dus een restant van waspoeder zijn dat zich opgehoopt heeft in de washer. Als de washer te vol zit en er niet genoeg ruimte is om het poeder op te lossen krijg je van die vlekken.

Als je geen down dekbed(duvet) wilt kun je een down alternative kopen. Amerikanen zijn gewend om een flat sheet on hun comforter te doen zodat ze hem niet iedere keer hoeven te wassen. Daarom zitten in alle 'sheet sets' een fitted sheet(hoeslaken), flat sheet(gewoon laken) en kussenslopen.

Het is ook een van mijn major irritaties want ik heb een hele kast vol met 'flat sheets' die ik van m'n leven lang niet gebruik. Er zijn maar weinig winkels waar je alleen een fitted sheet plus slopen in een pakket kan kopen.
--
Tink
mannie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door mannie »

ik denk dat je gelijk hebt, we hebben inderdaad een gehuurde wasmachine, en toen ik de comforter erin deed was dat ding ook propvol.
en het zou heel goed kunnen dat er nog waspoeder van de vorige eigenaar inzat. ik heb de wasmachine daarna nog 5 keer op spoelen gezet maar de witte vlekken wilde er maar niet uit. het zag eruit alsof ik 10 papieren zakdoeken had meegewassen.

inmiddels slapen we hier allemaal onder een down alternative van de ikea waar ze gelukkig ook een ruime keus aan fitted sheets hebben, wat we in andere winkels maar niet konden vinden. heerlijk, het slaapt weer als vanouds en fitted sheets zijn makkelijk te wassen gelukkig.

groetjes manuela
Celam
Amerika-newbie

Bericht door Celam »

Laat ik nu, wonend in Nederland, juist op zoek zijn naar het Amerikaanse beddengoed! Fantastisch een hoeslaken, een bovenlaken en slopen, alles in één stijl. Ben eraan verslingerd geraakt toen mijn moeder nog leefde en in Amerika woonde. Een dekbed vind ik helemaal niks namelijk.
Vind het ook niet fraai dat er bij een dekbedhoes nooit een bijpassend onderlaken te koop is.
Heeft één van jullie een tip voor me? Heb ooit een set besteld bij Land's End. Inclusief verzend- en invoerkosten goeie prijs/kwaliteitverhouding. Ging prima maar het lukt niet meer bij hen te bestellen.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik heb mijn set besteld bij JCPenney, die versturen wel naar Nederland. Je betaalt wel invoerrechten en BTW, maar dat zul je overal wel moeten betalen. Ze hebben best een behoorlijke keuze!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Wij slapen hier in Colorado al jaren gewoon onder een dekbed (duvet noemen ze die hier). Hier in Colorado kun je die kopen bij Macy's, Kohl's, JC Penny's en Bed, Bath & Beyond. Ze verkopen daar ook de bij elkaar passende hoezen, slopen, hoeslakens en "skirts". Ik moet er niet aan denken dat we in de winter alleen onder een comforter zouden slapen. Gepke wil altijd met het raam open slapen, kun je voorstellen hoe koud dat is? :shock:
Laatst gewijzigd door Loek op 14 mei 2009, 03:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Celam schreef: Heeft één van jullie een tip voor me? Heb ooit een set besteld bij Land's End. Inclusief verzend- en invoerkosten goeie prijs/kwaliteitverhouding. Ging prima maar het lukt niet meer bij hen te bestellen.
Land's End heeft een Duitse en een UK vestiging, misschien is dat een oplossing voor je? Kan je ook in Euros betalen. ;-) Ik heb niet naar hun aanbod gekeken.
http://www.landsend.com/customerservice ... ional.html
--
Tink
Celam
Amerika-newbie

Bericht door Celam »

Bedankt voor de tips!
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Ik kan wel gewoon bij LE bestellen, in dollars. Via hun site. Anders even vragen via de live chat functie?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer