Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat is je persoonlijke top 3 qua parken?
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: Wat is je persoonlijke top 3 qua parken?
Grappig om zo mijn eigen antwoord van 2½ jaar terug te zien. We zijn inmiddels 2 reizen en dus weer een stel parken verder, maar als het om Nationale Parken gaat zou ik toch weer dezelfde 2 parken bovenaan zetten:
1. Capitol Reef (vooral dankzij de fantastische Cathedral Valley Loop)
2. Arches (de rotslandschappen blijven me altijd enorm boeien)
3. ....... daar stond Death Valley, misschien zou ik nu Zion als nummer 3 kiezen, omdat we daar inmiddels een paar verrassend mooie hikes hebben gelopen
Maar ik zie dat er nu ook andere parken en bezienswaardigheden worden genoemd, niet alleen Nationale Parken. Mijn top drie van 'de rest':
1. Bisti Badlands
2. White Pocket
3. Buckskin Gulch
4. Red and White Canyon
5. the Wave
6. Little Wild Horse Canyon
(ik kan niet zo goed tot drie tellen, sorry...
1. Capitol Reef (vooral dankzij de fantastische Cathedral Valley Loop)
2. Arches (de rotslandschappen blijven me altijd enorm boeien)
3. ....... daar stond Death Valley, misschien zou ik nu Zion als nummer 3 kiezen, omdat we daar inmiddels een paar verrassend mooie hikes hebben gelopen
Maar ik zie dat er nu ook andere parken en bezienswaardigheden worden genoemd, niet alleen Nationale Parken. Mijn top drie van 'de rest':
1. Bisti Badlands
2. White Pocket
3. Buckskin Gulch
4. Red and White Canyon
5. the Wave
6. Little Wild Horse Canyon
(ik kan niet zo goed tot drie tellen, sorry...
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik heb mijn top drie hier al eens eerder gepost, maar inmiddels is mijn lijstje veranderd. We ontdekken steeds mooiere plekken.....
Ik kan ook niet zo goed tellen, maar heb me toch maar bij 3 gehouden....
1. White Pocket
2. Little Finland
3. Wave
Voor de rest schaar ik me volledig achter Henriëtte, zeker wat de nationale parken betreft en ook om dezelfde redenen. De Cathedral Valley Loop doen we dit jaar nog een keer, zo mooi.......
Bisti Badlands en Little White Horse Canyon hebben we gehad en voor dit jaar staat Red en White Canyon op het programma en de Buckskin Gulch.
Marjan

Ik kan ook niet zo goed tellen, maar heb me toch maar bij 3 gehouden....

1. White Pocket
2. Little Finland
3. Wave
Voor de rest schaar ik me volledig achter Henriëtte, zeker wat de nationale parken betreft en ook om dezelfde redenen. De Cathedral Valley Loop doen we dit jaar nog een keer, zo mooi.......
Bisti Badlands en Little White Horse Canyon hebben we gehad en voor dit jaar staat Red en White Canyon op het programma en de Buckskin Gulch.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerikakenner
Moeten het er echt alleen drie zijn??
Nou vooruit dan maar:
1. Grand Canyon/Havasupai (is weliswaar niet IN de GC maar ja...)
2. Yosemite (beren! herten! cool!)
3. Arches (wat een wonderlijk landschap...)

Nou vooruit dan maar:
1. Grand Canyon/Havasupai (is weliswaar niet IN de GC maar ja...)
2. Yosemite (beren! herten! cool!)
3. Arches (wat een wonderlijk landschap...)
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
maak je mooie foto's Marjan van die Red and White Canyon, want die krijg ik echt niet meer in m'n route gepropt
Volgende keer maar weer met een auto en een tentje??
thuul

Volgende keer maar weer met een auto en een tentje??
thuul
Onze top 3:
1. Yellowstone NP (zo afwisselend; geisers, natuur, dieren)
2. Bryce Canyon NP
3. Arches NP
Grand Canyon en Yosemite vonden wij wat tegenvallen.
Red Rock Canyon vonden we ook erg mooi en de Everglades natuurlijk.
Ben benieuwd wat we dit jaar van de Smokey Mountains vinden.
1. Yellowstone NP (zo afwisselend; geisers, natuur, dieren)
2. Bryce Canyon NP
3. Arches NP
Grand Canyon en Yosemite vonden wij wat tegenvallen.
Red Rock Canyon vonden we ook erg mooi en de Everglades natuurlijk.
Ben benieuwd wat we dit jaar van de Smokey Mountains vinden.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik zal m'n best doen Thuul.....
Nou ben ik maar een amateur op dat gebied want er zijn hier forumleden die zulke schitterende foto's maken dat ik daar nooit aan kan tippen.
Kijk maar eens op de site van Hans en Henriëtte. Zulke mooie foto's loop ik van te kwijlen....
Marjan

Nou ben ik maar een amateur op dat gebied want er zijn hier forumleden die zulke schitterende foto's maken dat ik daar nooit aan kan tippen.
Kijk maar eens op de site van Hans en Henriëtte. Zulke mooie foto's loop ik van te kwijlen....

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien komen we elkaar nog wel tegen, Marjan.... Wij gaan de Cathedral Valley Loop tijdens de komende vakantie ook nog eens doenhekkie schreef:De Cathedral Valley Loop doen we dit jaar nog een keer, zo mooi.......

http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
Ik denk eerlijk gezegd dat dergelijke lijstjes weinig zinvol zijn, aangezien bijna niemand ALLE parken gezien heeft en het bovendien erg afhangt van het jaargetijde dat je geweest bent, de hoeveelste dag van je reis, hoeveel tijd je ervoor genomen hebt en wat je persoonlijk interesseert.
Zo vond ik Valley of Fire absoluut een van de hoogtepunten van onze reis, maar of dat kwam door het lekkere weer, omdat het de eerste keer was dat we rode rotsen zagen of misschien wel omdat we lekker uitgerust uit Las Vegas kwamen, wie zal het zeggen ?
Maar goed, mijn lijstje in willekeurige volgorde :
- Valley of Fire (buitenaards rood landschap)
- Zion (de serene rust en eerste keer dat we herten zagen)
- Goblin Valley (was totaal verlaten en besneeuwd toen wij er waren)
- Arches (veelzijdigheid en spectaculaire vormen)
- Monument Valley (vanwege de klassieke vormen die je kent van Marlboro en westerns)
(voor de volledigheid : Joshua Tree, Yosemite, Canyonlands en Canyon de Chelly nog niet geweest!)
Zo vond ik Valley of Fire absoluut een van de hoogtepunten van onze reis, maar of dat kwam door het lekkere weer, omdat het de eerste keer was dat we rode rotsen zagen of misschien wel omdat we lekker uitgerust uit Las Vegas kwamen, wie zal het zeggen ?
Maar goed, mijn lijstje in willekeurige volgorde :
- Valley of Fire (buitenaards rood landschap)
- Zion (de serene rust en eerste keer dat we herten zagen)
- Goblin Valley (was totaal verlaten en besneeuwd toen wij er waren)
- Arches (veelzijdigheid en spectaculaire vormen)
- Monument Valley (vanwege de klassieke vormen die je kent van Marlboro en westerns)
(voor de volledigheid : Joshua Tree, Yosemite, Canyonlands en Canyon de Chelly nog niet geweest!)
Nou die top drie die doe ik maar in oktober, want dit wordt anders weer boekjeswijsheid en daar ben ik inmiddels erg goed in, maar niet heus.
Die foto's daar ben ik helemaal door gefascineerd geraakt, dusdanig dat ik nu ook een nieuwe camera heb en een workshop ga doen. Maar ja helaas voor ons Henriette, de rest is er niet van overtuigd geraakt, ook niet door je aanbevelingen, dat die Bisti Badlands bv in plaats kunnen van die andere Badlands. Dus toch naar South Dakota. Maar ook naar Cathedral Valley! :dance:
gr Thuul
Die foto's daar ben ik helemaal door gefascineerd geraakt, dusdanig dat ik nu ook een nieuwe camera heb en een workshop ga doen. Maar ja helaas voor ons Henriette, de rest is er niet van overtuigd geraakt, ook niet door je aanbevelingen, dat die Bisti Badlands bv in plaats kunnen van die andere Badlands. Dus toch naar South Dakota. Maar ook naar Cathedral Valley! :dance:
gr Thuul
mijn top 3
1.Rocky mountain nat'l park (kan wanzinnig wandelen)
2.Yellowstone
3.Canyon de Chelly.
1.Rocky mountain nat'l park (kan wanzinnig wandelen)
2.Yellowstone
3.Canyon de Chelly.
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Ik heb nog niet zo veel parken bezocht, maar toch al genoeg voor een top 3
1. Yosemite
2. Monument Valley
3. Grand Canyon
1. Yosemite
2. Monument Valley
3. Grand Canyon
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Ook ik vind dit lastig. Toen ik alle reacties nog een keer helemaal las merkte ik dat ook mijn mening in de loop der jaren is veranderd.
Op dit moment zeg ik:
1) Yellowstone (met stip!!)
2) Yosemite
3) Zion
Mijn grootste WOW moment was echter de eerste blik op de Grand Canyon
Reny
Op dit moment zeg ik:
1) Yellowstone (met stip!!)
2) Yosemite
3) Zion
Mijn grootste WOW moment was echter de eerste blik op de Grand Canyon

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
moeilijk kiezen
als het alleen nationale parken mogen zijn:
1- Yosemite (natuur en wandelen)
2 - Grand Canyon (de grootsheid)
3 - Yellowstone (natuur en wildlife)
toch effe vermelden, dat ook Havasupai in de top 3 hoort, maar geen NP.
als het alleen nationale parken mogen zijn:
1- Yosemite (natuur en wandelen)
2 - Grand Canyon (de grootsheid)
3 - Yellowstone (natuur en wildlife)
toch effe vermelden, dat ook Havasupai in de top 3 hoort, maar geen NP.
http://web.me.com/eric.katja/Site/Welkom.html
under construction
under construction
Moeilijke keuze, ik doe toch een poging.
1) Yellowstone
2) Zion
3) Arches
1) Yellowstone
2) Zion
3) Arches
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik doe ook een poging,
1. zonder enige twijfel Yosemite
2. Zion NP
3. Grand Teton
4. Yellowstone
5. Sand Dunes
1. zonder enige twijfel Yosemite
2. Zion NP
3. Grand Teton
4. Yellowstone
5. Sand Dunes
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Contacteer:
"Die andere Badlands" in South Dakota zijn ook prachtig hoor! Het is jammer dat ik zo weinig parken in een top 3 kwijt kan, want ook Badlands National Park hoort bij mijn favorieten. En met Cathedral Valley in je route heb je echt een geweldige dag in het vooruitzichtthuul schreef:Maar ja helaas voor ons Henriette, de rest is er niet van overtuigd geraakt, ook niet door je aanbevelingen, dat die Bisti Badlands bv in plaats kunnen van die andere Badlands. Dus toch naar South Dakota. Maar ook naar Cathedral Valley!

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
1 yellowstone
2 redwood np
3 grand canyon
en in de achtervolging zion, bryce, death valley, joshua three.....
dit is moeilijk, ik ben in ieder geval iemand die yosemite niet zo heel hoog in zn lijst heeft, ik vind t wel mooi, maar erg europees, wellicht noors aandoen....
2 redwood np
3 grand canyon
en in de achtervolging zion, bryce, death valley, joshua three.....
dit is moeilijk, ik ben in ieder geval iemand die yosemite niet zo heel hoog in zn lijst heeft, ik vind t wel mooi, maar erg europees, wellicht noors aandoen....
- Iwan & Evelien
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Hear, hear.....eindelijk iemand die ook mijn gevoelens over Yosemite verwoord ! Dankjewel Roy !!RoyBergen schreef:dit is moeilijk, ik ben in ieder geval iemand die yosemite niet zo heel hoog in zn lijst heeft, ik vind t wel mooi, maar erg europees, wellicht noors aandoen....
Groetjes,
Iwan
Ben toch erg benieuwd of Yellowstone er bij mij inkomt en die Badlands:
vooruit om me er aan te herinneren:
1. Capitol Reef
2. Arches
3. Death Valley
Maar de allereerste blik op de Grand Canyon was toch wel HET moment: om met de historische woorden van m'n straks meereizende vriendin te spreken: ongelooooooofelijk.
Yosemite en Zion waren mooi om te wandelen maar dat ze nou zo heel erg anders waren als die in , om maar iets te noemen,de Dolomieten??
Thuul
vooruit om me er aan te herinneren:
1. Capitol Reef
2. Arches
3. Death Valley
Maar de allereerste blik op de Grand Canyon was toch wel HET moment: om met de historische woorden van m'n straks meereizende vriendin te spreken: ongelooooooofelijk.

Yosemite en Zion waren mooi om te wandelen maar dat ze nou zo heel erg anders waren als die in , om maar iets te noemen,de Dolomieten??

Thuul
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 3164 Weergaves
-
Laatste bericht door WalterL
-