Volgens de prijzen van de autohuur op usareisen.de via ALAMO lijkt het alsof je geen meerprijs betaalt wanneer je de wagen oppikt in PHX en terug inlevert in LAX. Klopt het dat zij geen drop-off-kosten verrekenen? Of zijn er kleine lettertjes die ik niet zie?
* Einwegmieten sind mit allen Fahrzeugkategorien möglich.
* Es werden keine Gebühren verlangt für Mieten innerhalb Kaliforniens, Floridas und Hawaii, zwischen Kalifornien und Nevada, zwischen Kalifornien und Colorado, zwischen Kalifornien und Washington State, zwischen Arizona und Nevada, zwischen Kalifornien und Arizona, sowie zwischen Georgia und Florida.
Ik zit wat te zoeken op de site van Alamo om een auto te huren in Salt Lake City en weer af te leveren in Denver, en daar zie ik onderaan de prijsberekening een 'drop charge' staan. Ik kan het uit de uitleg niet 100% zeker opmaken, maar zijn dat de dropoffkosten? Want $ 150 klinkt mij te mooi om waar te zijn...
Er staat:
This is a fee that is assessed for renting a vehicle in one rental location and returning the vehicle to another rental location (see one-way rentals).
This is also known as an 'inter-city' fee.
The drop charge fee varies by rental location and time of year.
The drop charge fee will be disclosed when you book via the web site and is payable at time of pick up.
Dus: je krijgt zwart op wit van Alamo dat dat de kosten zijn, maar die betaal je ter plekke? Is dat wat er staat? Kunnen ze je daar niet enorm mee oplichten, dat je daar bijv. aankomt en dat ze dan zeggen dat de kosten opeens enorm zijn gestegen en dat je dan alsnog $ 300 of meer kwijt bent?
The drop charge fee will be disclosed when you book via the web site and is payable at time of pick up.
Wat snap je hier niet aan? Als je boekt staat er ook bij wat de Drop Charge is. Die betaal je dan ter plaatse. Je weet dus al van te voren wat die Charge is...
Ik vroeg het vooral omdat ik weet dat Alamo er nogal van houdt om mensen op het moment suprême extra verzekeringen etc. aan te smeren (dat hebben ze in Phoenix bij ons ook geprobeerd). Dus ik vroeg me af of ze hier dan geen slaatje uit willen slaan, omdat je het ter plekke pas moet betalen.
Ik vind het ook zo raar dat die kosten zo laag zijn, gezien de afstand tussen SLC en Denver. Ik heb het gevoel dat er ergens een addertje onder het gras zit.
GJ schreef:
Ik vind het ook zo raar dat die kosten zo laag zijn, gezien de afstand tussen SLC en Denver. Ik heb het gevoel dat er ergens een addertje onder het gras zit.
Zo ver liggen deze steden niet uit elkaar, 532 mile volgens S&T.
Utah en Colorado liggen naast elkaar dus die drop-off zal inderdaad wel kloppen.
Ja, daarom vond ik het ook zo vreemd, want als ik bij usareisen.de kijk, zouden de dropoff kosten bij Alamo 300 dollar zijn boven de 500 mijl. Vandaar dat die 150 dollar mij zo onwaarschijnlijk leek. Maar het is op zich wel logsich als je bedenkt dat de staten naast elkaar liggen.
Wij hebben vorig jaar een auto opgehaald op LAX (Los Angeles) en deze 19 dagen later weer ingeleverd op PHX (Phoenix). Wij hadden geboekt via Sunny Cars en we moesten de auto ophalen bij Alamo. Er werd vooraf verteld dat bij het ophalen van de auto $100 van de creditcard werd geboekt omdat wij de auto niet op dezelfde bestemming terug zouden brengen. Toen ik na de vakantie mijn bonnetjes aan het vergelijken was met de afschriften van de creditcard kwam ik tot de ontdekking dat ze het er niet hebben afgehouden.
Maar eigenlijk zouden we dus $ 100 drop-off kosten hebben gehad.
Dries Molemans schreef:Volgens de prijzen van de autohuur op usareisen.de via ALAMO lijkt het alsof je geen meerprijs betaalt wanneer je de wagen oppikt in PHX en terug inlevert in LAX. Klopt het dat zij geen drop-off-kosten verrekenen? Of zijn er kleine lettertjes die ik niet zie?
Ter voorbereiding op onze reis, zijn we op zoek naar een huurauto.
Ons oog is gevallen op een Chevy Equinox die bij Usareisen.de (ALAMO) nu onder de vroegboekkorting valt. We willen de auto ophalen op 20 mei in San Diego Airport en leveren de auto in op 11 juni in San Francisco Airport. Alles bij elkaar zegt de offerte dat we dan 575,00 Euro kwijt zijn.
Het is ons nu niet duidelijk of hier nog drop-off kosten bij komen. Wat zijn jullie ervaringen?? is aiRport to airport zonder drop-off of moeten we nog met een paar 100 $ rekening houden?
Voor zo ver ik weet zijn er binnen Calofornia geen dropoffkosten.
Als ze er wel mochten zijn kan je dat zien als je een fake boeking doet, voordat je de persoonlijke gegevens moet invoeren krijg je een totaal kosten plaatje te zien, daar zitten dus ook eventuele dropoffkosten bij.
De dropoff-kosten (indien van toepassing) moet je altijd apart en ter plekke op het verhuurstation betalen, mits de uitzonderingen tussen bepaalde Staten. Meestal laat je daarvoor je creditcard belasten. Binnen Californië, zoals in jouw geval, worden er geen dropoffkosten berekend.
Es werden keine Gebühren verlangt für Mieten innerhalb Kaliforniens, Floridas und Hawaii, zwischen Kalifornien und Nevada, zwischen Kalifornien und Colorado, zwischen Kalifornien und Washington State, zwischen Arizona und Nevada, zwischen Kalifornien und Arizona, sowie zwischen Georgia und Florida
Je vindt het onder het 'tariefgebied', rechterkant pagina.
Rob schreef:Tussen Arizona en California brengt geen enkele autoverhuurder one-way kosten in rekening volgens mij
Ja ze zeggen dat ze het niet doen. Maar maak bij hertz maar eens een boeking met als ophaalplaats en terug breng plaats San Francisco. En daarna San Francisco en terug brengen in Las Vegas dan is de tweede wel ineens 200 euro duurder.
Dit was bij een trailblazer kan zijn voor andere auto dat het niet zo is.
Wij waren eerst van plan om te huren in SLC en achter te laten in SF. 300$ drop-off kosten. (<1000mijl)
Dan beslist om in Denver te starten, en hoewel de afstand meer dan 1000mijl is (500$), zijn er plots geen drop-off kosten meer, omdat het "tussen Colorado en Californië is..." Als je zelf op de alamo website dit configureert, zie je ook geen drop-off fee meer staan...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver Blog // Photo Album
Q-BiC schreef:Dan beslist om in Denver te starten, en hoewel de afstand meer dan 1000mijl is (500$), zijn er plots geen drop-off kosten meer, omdat het "tussen Colorado en Californië is..." Als je zelf op de alamo website dit configureert, zie je ook geen drop-off fee meer staan...
Vraagje, hoewel dit topic alweer even geleden is (maar nu aktueel voor ons):
Ik zie op USA-reisen.de inderdaad staan geen drop off kosten tussen Colorado en Californië. (wij willen van Denver naar San Francisco) Maar dat zie ik verder nergens anders terug. Ook niet bij Alamo, zoals q-bic zegt. Alamo NL rekent ze gewoon, net zoals alle andere verhuurders.
Heeft hier dus iemand ervaring mee bij usa-reisen? Hoe betrouwbaar is die info op hun website? Kom je voor een onaangename verrassing te staan bij aankomst?
ik had het in ieder geval over de alamo US website, maar wie weet is de info daar ondertussen ook gewijzigd, geen idee..
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver Blog // Photo Album
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.