Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sing: zuidwesten 31-08 tm 18-09

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Sing
Amerikafan

Re: "Rondreis" max 2,5 week

Bericht door Sing »

Marjol, je route staat me idd wel aan. Alleen wil ik echt Las Vegas niet missen.. ik vind 't een beetje lastig om een fatsoenlijke route te vinden waarbij je niet 7 uur hoeft te rijden om bij bestemming te komen. Heel graag wil ik ook de kustroute rijden om ook in het ripplewood te verblijven, lijkt me echt geweldig! Dus de 3 steden, kustroute en de parken daartussen.. misschien zo; Las Vegas -> LA -> Kust -> SF -> Yosemite -> Sequoia -> Death Valley -> Las Vegas. Is dat logisch?

Kun je van Sequoia wel makkelijk bij Death Valley komen? Als ik in google maps kijk moet je flink omrijden, terwijl het eigenlijk dichtbij is..

Joaa.. misschien ga ik nog wel eea veranderen, ik had alleen eerst de steden bedacht omdat ik bang ben dat verblijfplaatsen tegen de tijd dat ik kan boeken (ergens in januari omdat dan de vakanties worden "gekeurd" al helemaal vol zitten in de parken bijvoorbeeld.. en ook Ripplewood zoals ik hier kon lezen.

En ohja, voor New York hield ik ook dit forum in de gaten en werd er ook gezegd dat je de eerste dagen toch vroeg wakker was.. wij niet :) Ik kon nog wel lang slapen hoor.. ;)
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Sing schreef: misschien zo; Las Vegas -> LA -> Kust -> SF -> Yosemite -> Sequoia -> Death Valley -> Las Vegas. Is dat logisch?
Ja, dat is een mooi rondje. Je kunt het wat verkorten - en een lange rijdag minder doen - door in LA te beginnen en in Las Vegas te eindigen.
Sing schreef:
Kun je van Sequoia wel makkelijk bij Death Valley komen? Als ik in google maps kijk moet je flink omrijden, terwijl het eigenlijk dichtbij is..
Dat is inderdaad een aardig eind rijden, want er is geen oostingang. Je kunt ook Sequoia overslaan en van Yosemite naar Death Valley. Is ook lang, maar het is een mooie route.
Het rijden vind ik overigens nooit een probleem, ik rijd liever een hele dag door om daarna een dag ergens te kunnen blijven, dan elke dag een stuk te rijden.
Volgens mij heb je zo een prachtige route met voldoende tijd voor de steden en je krijgt een mooie indruk van de parken.

Marianne
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Je kunt trouwens al best bepaalde dingen gaan boeken hoor, ook al zijn je plannen nog niet helemaal zeker.
Bij bijna alle hotels kun je nog gratis annuleren.

Wij hebben bij twee hotels al één nacht moeten betalen, in Curry Village en Ripplewood resort. Mochten we dat nu moeten annuleren zou dat jammer zijn, want dan zouden we wat geld verliezen omdat we beide hotels nog in de tijd van de gunstige dollartarieven hebben geboekt, maar het zou nog wel te overzien zijn ;)
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Marjol schreef: Mochten we dat nu moeten annuleren zou dat jammer zijn, want dan zouden we wat geld verliezen omdat we beide hotels nog in de tijd van de gunstige dollartarieven hebben geboekt, maar het zou nog wel te overzien zijn ;)
Je krijgt nu dus wel meer euro's terug dan je ervoor betaald hebt, maar goed je moet voor een nieuwe boeking ook meer euro's betalen, maar als je zou annuleren en je gaat gewoon niet, dan verdien je er zelfs aan. :D

Harry
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Hm, dat is waar ook. Ik zat te verkeerde kant op te rekenen.... :mrgreen:
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Ja dat zou een mogelijkheid kunnen zijn, ik zou dan wel echt alleen diegene doen die geen annuleringskosten vragen, want de periode ligt bij ons nog zooooo open. Het liefst vertrek ik 12 of 13 augustus zodat ik mijn verjaardag in Las Vegas kan vieren, en dan dus max 2,5 week verder.

Het rondje wil ik dus eigenlijk sowiso beginnen is Las Vegas, is linksaf of naar onderen makkelijker? Nu heb ik 't staan van LV naar LA.

Maarrrr.. ik heb mn man zo ver.. ik had met hem een beetje de kosten besproken.. en zoals het er nu uit ziet.. en de hotels ed werken allemaal een beetje mee.. dan gaan we volgend jaar definitief rondje maken!!!!!! Reisgids besteld (bij New York vond ik dat ook reuze handig om daar eea uit te halen) .. en het ECHTE plannen moet nu beginnen..! Zal zo even kijken of er een topic is waar in staat waar je aan moet denken van a tot z ofzo.. want was me er bijvoorbeeld niet van bewust dat je ook een pass moet hebben om de parken binnen te komen..en zo zal er nog wel veeeeel meer zijn, nog wat uitzoekwerk!!!

:dance:
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Nou.. hier zijn we weer :) Nieuwe poging om toch even te kijken wat we gaan doen :)

M'n planning ziet er nu alsvolgt uit;

Las Vegas (4 nachten)
Death Valley (1 nacht)
29palms (tbv joshua tree park) (1 nacht)
Los Angeles (4 nachten)
Big Sur (2 of 1 nacht)
Monterey (1 nacht)
San Francisco (3 of 4 nachten)

In LA en SF ben ik nog bezig een beetje redelijk geprijsde hotels te zoeken.. dat valt nog niet mee! Voor SF heb ik op het forum wel wat kunnen vinden, maar heeft iemand nog tips voor LA? Bovenstaand is een hele globale planning, maar wel de volgorde die ik zou willen volgen. Na een dag googlen weet ik niet meer waar ik 't zoeken moet :)
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik zit in LA in een airport hotel voor $64 per nacht (normaal $200 per nacht).
LA is heel uitgestrekt en daarom heb ik dus gekozen voor een aiport hotel, omdat dat redelijk centraal ligt (beetje te noordelijk eigenlijk).
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Het lijkt me nou niet echt gezellig om 4 nachten in een Airport hotel te gaan zitten. Afhankelijk van wat jullie van plan zijn zou ik in Anaheim (Disney) , Hollywood (Universal, Hollywood) of aan de kust gaan zitten (of een combinatie daarvan)

In Anaheim hebben wij in het Howard Johnson Hotel gezeten, recht tegenover het park.

Marjon
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Heb misschien wel iets moois gevonden!!

USA Hostels, ze hebben ook private rooms, dus met eigen badkamer (dat is wel waar mijn voorkeur naar uit gaat :))
Deze hebben ze ook in SF en liggen super goed!

In LA is een private 92 dollar pn incl. toeslagen en SF 90 dollar, 72 euro en 71 euro volgens huidige koers.

Volgens tripadvisor is het best een redelijke plek (misschien wat geluidsoverlast.. maar daar kun je je op voorbereiden ;).
Lijkt me leuk! Iemand bekend met USAHostels?

Of de Motel 6? DIe komt er volgens mij ook nog wel goed uit. Kan alleen nooit iets over de parking vinden :(
angelab
Amerikafan

Bericht door angelab »

Wij zaten in LA in the Hollywood Orchid Suites veel forumleden hebben hier gezeten, het is alleen vrij prijzig. Een straat verderop (wel midden in Hollywood) zaten heel veel 'budget'motels, zoals motel 6, travellodge, day's inn etc.
Je kan ook 2 nachten in Hollywood doorbrengen en 2 nachten aan de kust bijv. bij Venice Beach, heerlijk om na het drukke hollywood een aantal dagen aan het strand te verblijven,genoeg te doen in deze omgeving van LA!, persoonlijk zou ik geen 4 nachten midden in LA willen zitten!
Succes!
2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Had in een ander topic een berichtje geplaatst waar ik op zoek was naar vliegtickets, krijg toevallig net mijn offerte binnen.
AMS-LV, SF-AMS, 17 dagen Dollar Compact 2-deurs huurauto met het Spaarpakket.. 769 euro pp!! Dat is toch super??
Qua auto wel even de vraag.. misschien dat iemand bekend is met Dollar Compact? Is het spaarpakket voldoende? Of moet je wel een hogere nemen ivm verzekeringen?

Wooow.. als dit echt zo kan dan komt het echte boeken wel heeeeeel dicht bij :D :dance:

En oh ja, hoef niet persé 4 nachten IN LA.. maar omgeving ook prima :) 1 dagje Universal, 1 dagje Six Flags Magic Mountain en 2 dagen bezichtigen..
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Kom er na wat meer speurwerk achter dat het de 7e Labor Day is :(
Die dag had ik staan voor Six Flags Magic Mountain.. maar denk dat dat onbegonnen werk is... iemand hier ervaring mee? We zouden anders alleen de zondag voor Labor Day kunnen gaan.. maar of dat scheelt? Zag ook nog Knott’s Berry Farm.. zou het daar rustiger zijn op zondag of maandag?
Heb niet zo veel zin om 4 uur in de rij te gaan staan (en denk niet dat we zoveel geluk hebben als in new york dat we 4x in de biggest fastest zijn geweest :))
Mochten we dan op maandag het centrum in gaan van LA.. zijn winkels ed dan wel open? Of is het allemaal dicht?

Ben allang blij dat ik daar nu achter kom :)
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Sing schreef:Had in een ander topic een berichtje geplaatst waar ik op zoek was naar vliegtickets, krijg toevallig net mijn offerte binnen.
AMS-LV, SF-AMS, 17 dagen Dollar Compact 2-deurs huurauto met het Spaarpakket.. 769 euro pp!! Dat is toch super??
Qua auto wel even de vraag.. misschien dat iemand bekend is met Dollar Compact? Is het spaarpakket voldoende? Of moet je wel een hogere nemen ivm verzekeringen?.
Je hebt nu een offerte voor een vliegreis en auto huur of zitten de hotels er ook al bij?
Zoniet dan is het misschien wel goedkoper om los te reseveren.
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Hotels zitten er nog niet bij :) Die ben ik nu allemaal aan het uitzoeken.. pff pff.. maar kom er wel uit :)
Ga denk ik wel voor een verzekeringspakket hoger (volgens mij indien je wordt aangereden door een onverzekerd voertuig etc etc).
Als de tickets en autohuur straks een beetje meezit ga ik deze week nog boeken :) Nu maar hopen dat alle hotels ook beschikbaar zijn zoals de sites zeggen :)
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

GEBOEKT!!! :dance: :dance: :dance:
Sing
Amerikafan

Re: Reis zuidwesten 31-08 tm 18-09

Bericht door Sing »

Ben nu natuurlijk weer veel aan het bekijken en plannen.. gut die voorpret is echt de leukste pret :)

Even een vraagje, we hebben een overnachting in 29palms en vanuit daar gaan we de volgende ochtend joshua tree bekijken en door naar ons hotel in LA.
Omdat het op een zaterdag is en waarschijnlijk ook een warme dag is wilde ik vroeg joshua tree in, zoals ik hier een beetje heb kunnen bekijken zouden we daar ongeveer 3 uur over doen.. dan is er nog tijd om even lekker te relaxen in palm springs en daar even te eten. Ik kan alleen niet zo veel vinden over palm springs (behalve de kabelbaan), waar "speelt het zich af" hier en is er een leuk plekje om even te lunchen, relaxen en aapjes kijken?

Dan kunnen we daarna op volle kracht weer door naar LA, ongeveer 2 uurtjes rijden.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik kan alleen niet zo veel vinden over palm springs (behalve de kabelbaan), waar "speelt het zich af" hier en is er een leuk plekje om even te lunchen, relaxen en aapjes kijken?
Palm Springs is vooral in de winter een oord met veel overwinteraars en veel zien en gezien worden. In de zomer kan je er een ei bakken op straat, zo heet is het. Er zijn gezellige terrasjes en winkeltjes in het centrum.
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Ja het "ei bakken op straat" heb ik hier idd gelezen :D
Maar waar is het centrum precies? Dan kan ik daar wel even googlen..
Neem aan dat Palm Springs wel leuk genoeg is om even doorheen te wandelen toch? - als je de tijd toch hebt...
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Tijdens onze reis hebben we een dag om te rijden van ons hotel in LA naar Santa Maria alwaar ons hotel is.
Uiteraard langs de kust met stops in/aan Malibu, Santa Barbara, Solvang en uiteindelijk Santa Maria.
Nu wilde ik een klein ommetje maken om bij/boven Santa Ynez wat vineyards te bekijken of in iedergeval langs de velden te rijden.. heeft iemand dat al eens gedaan? En is het de moeite waard begin september? Ben heel benieuwd, want ga er natuurlijk niet voor niks langsrijden want verder is er niets te zien :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer