Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigreren naar Amerika?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Sentinal
Amerika-ontdekker

Emigreren naar Amerika?

Bericht door Sentinal »

Beste mensen van AllesAmerika.com,

De reden waarom ik op dit forum terecht ben gekomen is omdat ik al met een aantal vragen zit. Ik heb niet veel verstand van visa's en alles eromheen. Daarom heb ik dus jullie hulp nodig.

Nou ik zal mijn verhaaltje doen; Ik ben een jaar naar Amerika geweest via een organisatie. "Exchange Student Program van EF". Dus op een J-1 Visa. Nu ben ik ondertussen al weer een aantal maanden thuis. En ik mis toch wel alles daar. Ik verbleef in Colorado. Mijn zus woont nu al 4 jaar in Ohio. Ze is bezig met college en om haar bachelor degree te halen. Daarna wilt zei gaan voor haar Master. Uiteindelijk wilt zij toch het liefste in Amerika blijven en een greencard/citizenship krijgen. Wat is de juiste manier om dit te krijgen? Ik begrijp dat het niet makkelijk is en gaat. Maar als zij citizenship heeft kan ik het toch ook makkelijker krijgen?

Ik wil ook heel graag daar terug naar College gaan en/of emigreren. Ik heb een bedrijf die garant voor me staat en die me willen helpen. Maar ik weet dus niet wat zei voor mij kunnen doen om mij een greencard of iets dergelijks te krijgen voor mij. Ik heb wel gelezen dat het bedrijf een visum ofzo aan moet aanvragen voor mij. Zodat ik voor hun kan werken en/of naar school kan daar..

Kan iemand deze vragen beantwoorden en mij op weg helpen?

Heel erg bedankt alvast! :doublethumb:

Met vriendelijke groet,

Bob D.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Re: Emigreren naar Amerika?

Bericht door FlipjeBTiel »

Zus kan na scholing OPT doen en proberen een H1B te pakken te krijgen, daarna GC traject beginnen. Voor jezelf, als het bedrijf je wil sponsoren, dan moet je opschieten om te zorgen dat je H1B vraag per 1 april bij USCIS ligt. GC sponsoren terwijl je in NL wacht kan per direct, maar daar gaat een aantal jaar (of meer) overheen, en de meeste bedrijven willen daar niet op wachten. Als zus USC is, dan kan zij jou sponsoren. Is wel makkelijk, maar niet snel (denk een jaartje of 10 a 20 voor het hele proces vanaf het huidige stadium). Kunt ook altijd nog een Amerikaan(se) tegen het lijf lopen.

Heb je specifiekere informatie, zoals opleiding, schoolplannen, etc? Wellicht kan dan in meer detail getreden worden.

Gr., Flipje
Sentinal
Amerika-ontdekker

Bericht door Sentinal »

H1B is toch voor werken?
Stel dat ik gewoon naar school wil en dat het bedrijf gewoon garant voor me staat?

Ik wil graag naar College of eventueel naar een Universiteit. Daar wil ik graag Business Management, Welding en/of Multimedia Graphic Desing doen. Waarvan de twee eerste zeker weten. Het bedrijf die garant voor me wilt staan is een las bedrijf. Tenminste ze maken lassen van alles en nog wat met autos enzo. Het is nog niet zeker dat ze garant staan, maar ze vroegen wat ze voor me konden doen zodat ik terug naar Amerika kan komen voor school.

Als dat bedrijf garant voor me staat kan ik toch gewoon naar school of hoe werkt het? of is het dan de bedoeling dat ik voor hun werk? of naar school ga EN werken voor hun?
FlipjeBTiel
Amerika-expert

School kan inderdaad, garantiestelling van een bedrijf is daar niet voor nodig. Voor het bedrijf werken terwijl je naar school gaat is gelimiteerd (niet meer dan 20 uur per week, moet binnen vakgebied van je studie vallen, etc.), wel goed mogelijk. Vraag is, wat dan? Daarna een werkvisum ligt niet voor de hand als de school niet minstens een bachelor degree oplevert (wel voor te stellen in business management, iets moeilijker in welding, tenzij ik iets mis?).

Heeft het bedrijf contacten met een school?

Gr., Flipje
Sentinal
Amerika-ontdekker

Bericht door Sentinal »

Ik dacht dat als ik naar school ging daar dat ik alleen op Campus mag werken?
Of ze contacten hebben met scholen weet ik niet, De locatie van het bedrijf is richting Phoenix, Arizona. Ik zelf woonde in Colorado. Ik heb die mensen leren kennen via mijn beste vriend zijn ouders. Zijn tante en oom zijn dus de oprichters en de bazen van het bedrijf. Ze willen me graag helpen met wat er geholpen kan worden. Als ik niet kan werken en leren, en ik moet dus gewoon naar school zelf.. dan ga ik natuurlijk naar Colorado i.p.v. Arizona.

Zou het veel uitmaken dan? als ze contact hadden met scholen?
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Als je gaat studeren en een F-1 visum aanvraagt dan mag je inderdaad alleen op de campus werken. Het bedrijf kan misschien wel tekenen om garant te staan voor je studiekosten. Met de huidige economie zal het voor bedrijven op dit moment niet interessant zijn om mensen op een werkvisum binnen te halen vrees ik. Zolang je het financieel uit kunt zingen is een F1 visum de beste manier om in de US te verblijven. Je kunt dat blijven verlengen zolang je vooruitgang maakt op studiegebied (dus t/m een masters degree en dan ook nog een jaar OPT aanvragen of eens wisselen van major). Helaas gaat deze weg je nooit een greencard opleveren. Daarvoor moet je echt een baan hebben of trouwen met een citizen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

FlipjeBTiel schreef:iets moeilijker in welding
lol, grappig dit nu te lezen.. ik had het zelf ook niet verwacht maar je kunt zelfs je masters degree halen in welding engineering. Heel toevallig vertelde iemand me afgelopen week dat hij er mee bezig was, ik stond er zelf een beetje van te kijken haha.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Mijn zoon heeft Carnegie Mellon in Pittsburg gedaan. Heeft daar lassen en timmeren geleerd en er een BFA mee gekregen (Batchelor of Fine Arts). Was natuurlijk wel iets meer, meer theater engineering (decorbouw). Maar lassen en timmeren klinkt leuker. En het heeft 'maar' in totaal $60.000 aan collegegeld gekost omdat hij de helft van z'n collegegeld van de universiteit kreeg. Iedereen wil acteur/actrice of regisseur worden en maar weinigen willen decors bouwen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

jiejie schreef:masters degree ... in welding engineering
Nou, vorig jaar september hadden we $25M schade vanwege een foutieve lasnaad. Hadden we toch een MWE moeten inhuren. :)

Gr., Flipje
Sentinal
Amerika-ontdekker

Bericht door Sentinal »

Dus het komt erop neer dat ik gewoon op een F-1 Visa het beste terug naar Amerika kan gaan?

Ik denk eraan om 2 jaar naar een Community College te gaan en daarna door stromen naar University of Colorado at Colorado Springs. Dat kan via die Community College. Dus ja..

www.ppcc.edu = Pikes Peak Community College
www.uccs.edu = University of Colorado at Colorado Springs
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als jij vooraf op het consulaat kan aantonen dat jij nu voldoende financiele middelen hebt om je in leven te houden tijdens je studies, dan zal dat wel lukken zeker?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Sentinal schreef:Dus het komt erop neer dat ik gewoon op een F-1 Visa het beste terug naar Amerika kan gaan?

Ik denk eraan om 2 jaar naar een Community College te gaan en daarna door stromen naar University of Colorado at Colorado Springs. Dat kan via die Community College. Dus ja..
Als je een associates degree wilt halen dan hoef je in principe alleen maar een spring en fall semester doen (geen summer semester). Je moet dan minimaal 12 credit hours per semester nemen, dus dat betekent dat je op die manier je degree kunt rekken tot 3 jaar op college. Qua kosten voor je opleiding maakt het niet uit. Natuurlijk wel voor je verblijf daar, maar ik begrijp dat je juist zo lang mogelijk daar zou willen blijven.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer