Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Misschien n beetje gek
-
looydesign
- Amerikafan
- Contacteer:
Misschien n beetje gek
Ik heb een gekke vraag. In de warme weken op vakantie drink je veel. Zoals ik lees in verslagen vooral veel water. Maar stel dat je midden in de Grand Canyon, Yosemite, Death Valley enz enz loopt en je moet je behoefte doen! Zijn er genoeg sanitaire gelegenheden? Of zeggen jullie.., gewoon van te voren in het hotel even gaan? Want er zijn genoeg mensen die na 2 flesjes water moeten 'plassen'. Ik heb er zelf geen last van maar hoe lussen jullie dit op?? 
http://usa2009.looydesign.nl <- verslag vanaf 27 juni 2009
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Misschien n beetje gek
In heel veel Nationale Parken vind je toiletgebouwtjes, ook op afgelegen plekken. Enne, anders is het achter de boom (WC-rol mee) of alternatief: naast de auto 
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Over het algemeen zal je het meeste vocht uitzweten zodat de drang naar een restroom niet zo groot is.
Bij veel drukke plaatsen zal je ook restrooms vinden en als je midden in de natuur bent zal je een boom of grote rots moeten zoeken.
Bij veel drukke plaatsen zal je ook restrooms vinden en als je midden in de natuur bent zal je een boom of grote rots moeten zoeken.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het meeste verdampt ter plekke.
neem 1 gallon pp per dag mee
neem 1 gallon pp per dag mee
hahahaha,ik zal je eerlijk zeggen,als wij in Amerika rijden en we 5 uur in de auto zitten,moet ik zeker 8 keer plassen hoor,tot grote ergenis van mijn man,maar wij stoppen gewoon langs de weg(als dat mogelijk is natuurlijk)en ik ga gewoon achter een boo,of op een verlaten weg gewoon in het open zitten plassen hoor!!als je moet dan moet je...............
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Ik heb ook de ervaring dat ik tijdens hikes in de hitte vrijwel nooit naar het toilet hoef terwijl ik meer dan voldoende water drink. Ik zweet het er dus ook uit.
Overigens vind je bij de meeste parkeerplaatsen in de parken restrooms. Vaak zonder stromend water (de pot zit als het ware boven een groot gat) waardoor er wel eens vreemde luchtjes hangen maar als je echt moet, geef je daar niet zo veel om. Ik niet in ieder geval.
Zelfs in Death Valley bij de parkeerplaats bij Badwater (een van de warmste plekken op aarde) is nog een toilet.
Gewoon voordat je op pad gaat nog even wat lozen dan zul je tijdens de hike minder snel hoeven.
Roland
Overigens vind je bij de meeste parkeerplaatsen in de parken restrooms. Vaak zonder stromend water (de pot zit als het ware boven een groot gat) waardoor er wel eens vreemde luchtjes hangen maar als je echt moet, geef je daar niet zo veel om. Ik niet in ieder geval.
Zelfs in Death Valley bij de parkeerplaats bij Badwater (een van de warmste plekken op aarde) is nog een toilet.
Gewoon voordat je op pad gaat nog even wat lozen dan zul je tijdens de hike minder snel hoeven.
Roland
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Helaas behoor ik niet tot de gelukkigen die vocht hoofdzakelijk uitzweten. Ik moet altijd te pas en te onpas en te vaak plassen op de meest "ongelukkige" plaatsen en momenten.....
Dus ik kan de vraag goed begrijpen. Zijn er op een bepaald moment geen sanitaire voorzieningen voorhanden, dan is er altijd wel een andere oplossing te bedenken, waarvan al enkele voorbeeldn zijn genoemd.
Marjan
Dus ik kan de vraag goed begrijpen. Zijn er op een bepaald moment geen sanitaire voorzieningen voorhanden, dan is er altijd wel een andere oplossing te bedenken, waarvan al enkele voorbeeldn zijn genoemd.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Al komen er trouwens weleens rare luchtjes uit de potten (gat is héél diep), de toiletten die wij zijn tegengekomen waren zonder uitzondering echt schoon. Ik heb wel altijd vochtig toiletpapier in mijn tas zitten en haal al snel zo'n doekje ook even over een toiletbril. Ontsmet wel niet, maar het is altijd beter dan niks.
-
Matrox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dat hok is tevens één van de weinige plekken op aarde waar je de lucht kunt snijden.Coyote schreef: Zelfs in Death Valley bij de parkeerplaats bij Badwater (een van de warmste plekken op aarde) is nog een toilet.![]()
-
looydesign
- Amerikafan
- Contacteer:
Kijk, bedankt voor de reacties zover. Zelf ben ik ook niet echt een 'plasser' maar ik begrijp eruit dat er dus genoeg zijn die in t wild even hun gang gaan. Aangezien ze er hier in Nederland al moeilijk over doen. Niet dat er straks een slang aan hangt 
http://usa2009.looydesign.nl <- verslag vanaf 27 juni 2009
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Contacteer:
Ik hoop niet dat je die vervolgens weer in dat gat gooit.Ik heb wel altijd vochtig toiletpapier in mijn tas zitten en haal al snel zo'n doekje ook even over een toiletbril. Ontsmet wel niet, maar het is altijd beter dan niks.
Dat is heel slecht voor het ecosysteem van dat gat.
Waarschijnlijk wordt er al teveel "troep" in gegooid en daarom ook die luchtjes, het werkt het zelfde als bij ons de oude septic tanks, bacteriën moeten het werk doen en het organischafval afbreken.
Door er allerlei troep in te gooien gaan de bacteriën dood.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee hoor, er staan altijd vuilnisbakken ook. Wij hebben thuis een keer een giga verstopping gehad door die doekjes. Ik gooi ze dus altijd netjes in een afvalbak. Eh, Albert niet altijd .... vandaar onze verstopping met de camper in onze najaarstrip van 2007. Sinds die tijd gooit ook hij ze netjes in het afvalbakje wat ik in het kastje bij het toilet zet in de camper.
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Contacteer:
Heel netjes.Nee hoor, er staan altijd vuilnisbakken ook.
Deed iedereen dat maar, dan was het stank probleem opgelost.
Ik moet wel heel erg hoge nood hebben, om op die dingen te gaan.
Tussen het openstaande voorste en achterste portier hurken. Niemand die het ziet!
We hebben altijd wetties, een wc-rol en handenwas-zonder-water in de auto.
We hebben altijd wetties, een wc-rol en handenwas-zonder-water in de auto.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat zou ik echt nooit doen.thebes schreef:Tussen het openstaande voorste en achterste portier hurken. Niemand die het ziet!
Mijn tante hurkte ook eens met haar broek omlaag achter een geopend portier van de auto. ...Vervolgens reed mijn oom weg.
Bovendien zien diegenen die in de auto zitten je dan toch? Ik denk niet dat mijn kinderen dat op prijs zouden stellen.
Marjon
Hihi wat een leuk topic, ik ben ook zo'n vrouw die altijd moet plassen en was er ook bang voor dat ik tijdens onze vakantie vaak moest wildplassen...maar...ik heb me echt verbaasd, overal echt overal zelfs in de middle of nowhere (ja badwater death valley!
, In yosemite tussen alle bomen ) staan openbare toiletten en wat ik me nog het meest over heb verbaasd dat ze allemaal hartstikke schoon waren en overal wc papier aanwezig was, geen uitwerpselen, wc papier, en graffiti in de wc zoals in nederland op openbare pekken!
Echt mijn complimenten hoor, daar kan nederland nog wat van leren!
Echt mijn complimenten hoor, daar kan nederland nog wat van leren!
2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel in overleg met de chauffeur uiteraard ! En we zijn met z'n tweetjes, niemand anders die het ziet. De chauffeur ziet die blote bips wel vakervana schreef:Dat zou ik echt nooit doen.thebes schreef:Tussen het openstaande voorste en achterste portier hurken. Niemand die het ziet!
Mijn tante hurkte ook eens met haar broek omlaag achter een geopend portier van de auto. ...Vervolgens reed mijn oom weg.
Bovendien zien diegenen die in de auto zitten je dan toch? Ik denk niet dat mijn kinderen dat op prijs zouden stellen.![]()
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Toch weer een voordeel van het reizen met een camper, je hebt je eigen doosje bij.
En hoe schoon die is ligt aan je zelf.
En hoe schoon die is ligt aan je zelf.
- Bandido
- Amerika-expert
Het hangt een beetje af van het soort hitte heb ik gemerkt. In het Zuidwesten, waar het heel droog is, hoef je over het algemeen minder te plassen. In het Zuidoosten daarentegen, waar het meer subtropisch is, is de lucht zo vochtig dat je het er niet goed uit kunt zweten. In de zomer kan het ook in Florida en Georgia makkelijk 35-38 graden worden en dat is minder warm dan in Arizona of Nevada in dezelfde periode, maar vele malen onprettiger. Je kunt met al dat vocht geen kant op en moet bijna kieuwen hebben om te ademen. 
"Keep Georgia On Your Mind"
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Moet je echter geen wagen met high-clearance hurenthebes schreef:Tussen het openstaande voorste en achterste portier hurken. Niemand die het ziet!