Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Advies Memphis
Advies Memphis
Hallo,
Ik wil in november een verrassingsreisje voor mijn vrouw regelen naar Graceland. ( ze wordt 12 november 50, en is Elvis fan...) Wie heeft wat tips betreffende vliegtickets, hotels etc. voor een verblijf van ongeveer 15 dagen in Memphis.Ik wil de reis tussen 1 november en 20 november maken.
b.v.d.
Intruder
Ik wil in november een verrassingsreisje voor mijn vrouw regelen naar Graceland. ( ze wordt 12 november 50, en is Elvis fan...) Wie heeft wat tips betreffende vliegtickets, hotels etc. voor een verblijf van ongeveer 15 dagen in Memphis.Ik wil de reis tussen 1 november en 20 november maken.
b.v.d.
Intruder
Laatst gewijzigd door intruder op 14 feb 2009, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Re: Advies Memphis
Als Elvis fan moet je eigenlijk wel overnachten in het Heartbreak Hotel. Ligt ideaal voor een bezoek aan Graceland, je hoeft alleen de parkeerplaats maar over te steken.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag van 2005 toen wij Memphis bezochten.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag van 2005 toen wij Memphis bezochten.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Na twee dagen Memphis ga je je stierlijk vervelen, tenzij je elke dag naar Graceland teruggaat
Mijn suggestie is om een auto te huren en door te rijden naar Branson Missouri. Kan je zelfs naar legends in concert en "elvis "zien optreden. Branson Missouri is een muziekstad waar heel veel te beleven is voor de muziekliefhebber.
Google Branson missouri maar eens. Er komen hier jaarlijks 7 miljoen toeristen.
Over Elvis gesproken. Ik had een hele goede vriend hier die (nu overleden) een van de drie drummers in de carriere van Elvis is geweest. Zijn naam was Bill Lynn. Misschien heeft je vrouw wel eens van hem gehoord.
Mijn suggestie is om een auto te huren en door te rijden naar Branson Missouri. Kan je zelfs naar legends in concert en "elvis "zien optreden. Branson Missouri is een muziekstad waar heel veel te beleven is voor de muziekliefhebber.
Google Branson missouri maar eens. Er komen hier jaarlijks 7 miljoen toeristen.
Over Elvis gesproken. Ik had een hele goede vriend hier die (nu overleden) een van de drie drummers in de carriere van Elvis is geweest. Zijn naam was Bill Lynn. Misschien heeft je vrouw wel eens van hem gehoord.
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Misschien is het leuk om ook de Sun studio te bezoeken, de geboorteplaats van de Rock en Roll. Elvis Presley heeft daar zijn 1e single op genomen.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hallo,
We gaan ongeveer 19 dagen...ik wil een retourvlucht boeken en hier gelijk een auto bij huren via e-booker van Amsterdam naar Atlanta, dan wil ( moet ) ik 11 november in Memphis aankomen, hier heb ik 2 nachten in het Heartbreak hotel geboekt.Nu zou ik graag wat tips willen welke route wij het best kunnen rijden zodat wij heel veel leuke en mooi dingen kunnen zien..Wij komen op 6 november in Atlanta aan...Dus we hebben van 6 november tot 11 november de tijd om van Atlanta naar Memphis te rijden....en dan van 13 tot 24 november van Memphis..via Tupelo..weer naar Atlanta....wie heeft hiervoor een leuke route...en wat voor weer kunnen wij in deze periode verwachten ? En is het verstandig om nu de vliegtickets al te bestellen ? En ik wil mijn TomTom meenemen heb er de nieuwste kaart van Noord America opstaan...werkt dit een beetje daar ? want mij werd verteld dat je daar heel slecht een satelliet verbinding kreeg!! Zo dat is een hele lijst maar ik hoop dat iemand wat bruikbare tips voor ons heeft.
gr,
Intruder
We gaan ongeveer 19 dagen...ik wil een retourvlucht boeken en hier gelijk een auto bij huren via e-booker van Amsterdam naar Atlanta, dan wil ( moet ) ik 11 november in Memphis aankomen, hier heb ik 2 nachten in het Heartbreak hotel geboekt.Nu zou ik graag wat tips willen welke route wij het best kunnen rijden zodat wij heel veel leuke en mooi dingen kunnen zien..Wij komen op 6 november in Atlanta aan...Dus we hebben van 6 november tot 11 november de tijd om van Atlanta naar Memphis te rijden....en dan van 13 tot 24 november van Memphis..via Tupelo..weer naar Atlanta....wie heeft hiervoor een leuke route...en wat voor weer kunnen wij in deze periode verwachten ? En is het verstandig om nu de vliegtickets al te bestellen ? En ik wil mijn TomTom meenemen heb er de nieuwste kaart van Noord America opstaan...werkt dit een beetje daar ? want mij werd verteld dat je daar heel slecht een satelliet verbinding kreeg!! Zo dat is een hele lijst maar ik hoop dat iemand wat bruikbare tips voor ons heeft.
gr,
Intruder
Ik zag hier (in New Jersey) op tv een commercial over Branson Missouri! En dat zag er wel goed uitZeg het nog een keer www.branson.com

"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
Hallo. Misschien is dit een optie voor de reis van Atlanta naar Mempis:
Atlanta GA - Asheville NC
Asheville NC - Gatlinburg TN , door Great Smoky Mountains NP
Gatlinburg TN - Nashville TN
Nashville TN - Memphis TN
En dit zou een leuke globale route kunnen zijn voor de reis van Memphis naar Atlanta:
Memphis TN - Tupelo MS
Tupelo MS richting Jackson MS ,over de Natchez Trace Parkway (trek daar maar 2 dagen voor uit!)
Jackson MS - Natchez MS
Natchez MS richting New Orleans LA
New Orleans LA - Mobile AL
Mobile AL - Montgomery AL
Montgomery AL - Atlanta GA
Dat is wel een leuk rondje door The South
.
Dat lijkt me best wel te doen in de tijd wat jullie er voor hebben. (of jullie moeten een hekel hebben aan rijden
)
Groeten Jeroen
Atlanta GA - Asheville NC
Asheville NC - Gatlinburg TN , door Great Smoky Mountains NP
Gatlinburg TN - Nashville TN
Nashville TN - Memphis TN
En dit zou een leuke globale route kunnen zijn voor de reis van Memphis naar Atlanta:
Memphis TN - Tupelo MS
Tupelo MS richting Jackson MS ,over de Natchez Trace Parkway (trek daar maar 2 dagen voor uit!)
Jackson MS - Natchez MS
Natchez MS richting New Orleans LA
New Orleans LA - Mobile AL
Mobile AL - Montgomery AL
Montgomery AL - Atlanta GA
Dat is wel een leuk rondje door The South

Dat lijkt me best wel te doen in de tijd wat jullie er voor hebben. (of jullie moeten een hekel hebben aan rijden

Groeten Jeroen
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
Jeroen, bedankt voor de tip...zal via Google Earth de route eens bekijken....
Memphis heeft een aantal geweldige musea zoals het STAX-museum en het Rock & Soul Museum: voor muziekliefhebbers een echte must. De SUN-studio, aardig in de binnenstad van Memphis ziet er nog precies zo uit als op die dag in augustus 1953, toen Elvis Presley er binnenstapte om beroemd te worden. de Sun-studio is de plek waar volgens sommigen rock ’n’ roll werd geboren, maar die in ieder geval voor altijd verbonden zal zijn aan de eerste successen van Elvis Presley. Je staat versteld dat 4 witte muren met memorabilia zoveel indruk kunnen maken. De studio is nog helemaal intact en je stapt er zo de jaren vijftig binnen. In 1950 opende Sam Phillips hier zijn Memphis Recording Service en maakte hij in eerste instantie vooral veel opnames van zwarte artiesten als Ike Turner, Howlin’ Wolf en B.B. King. In 1952 veranderde de naam in Sun Records. Onder het motto “We Record Anything-Anywhere-Anytime” kon iedereen hier voor een gering bedrag een plaatje opnemen. Dat kan overigens nog steeds. En zo nam Elvis Presley hier in 1954 “That’s Allright Mama” op en werd de Sun-studio een historische plek. Ook veel andere grote artiesten namen hier hun muziek op: Jerry Lee Lewis, Carl Perkins, Johnny Cash, Roy Orbison en later ook o.a. ZZ Top, Aerosmith, U2 (voor de l.p. Rattle And Hum) en Tom Petty & the Heartbreakers. (Address: 706 Union Av).
wat verder interessant is: Op het balkon van de eerste verdieping van het Lorraine Motel werd op 4 april 1968 dr. Martin Luther King vermoord. (Civil Rights Museum 450 Mulberry Street)
Verder is het Peabody Hotel leuk om te zien, omdat dit nog de grandeur heeft van het oude zuiden, de tijd van de slaven en de rijke masters die in de lobby hun zaken deden. Wat grappig is: iedere dag om 11 am waggelt een kleine kolonie eendjes, die hun "appartment" hebben op het "penthouse" via de lift, onder begeleiding wel te verstaan, naar de fontein in het midden van de lobby.
Je moet gaan eten bij Blues City Cafe in Beale street: erg beroemd om “the best BBQ Ribs in the South”. Ook bij BB-king is het goed eten.
Ik zou zeker een hotel ergens in het centrum nemen. Gewoon makkelijker en gezelliger Wij waren van plan om 2 dagen te blijven, maar uiteindelijk kun je er best 3 dagen doorbrengen.
Groet Sebastiaan
wat verder interessant is: Op het balkon van de eerste verdieping van het Lorraine Motel werd op 4 april 1968 dr. Martin Luther King vermoord. (Civil Rights Museum 450 Mulberry Street)
Verder is het Peabody Hotel leuk om te zien, omdat dit nog de grandeur heeft van het oude zuiden, de tijd van de slaven en de rijke masters die in de lobby hun zaken deden. Wat grappig is: iedere dag om 11 am waggelt een kleine kolonie eendjes, die hun "appartment" hebben op het "penthouse" via de lift, onder begeleiding wel te verstaan, naar de fontein in het midden van de lobby.
Je moet gaan eten bij Blues City Cafe in Beale street: erg beroemd om “the best BBQ Ribs in the South”. Ook bij BB-king is het goed eten.
Ik zou zeker een hotel ergens in het centrum nemen. Gewoon makkelijker en gezelliger Wij waren van plan om 2 dagen te blijven, maar uiteindelijk kun je er best 3 dagen doorbrengen.
Groet Sebastiaan
Deze zomer via exit-reizen naar het Noordwesten en west: seattle - olympic - Portland -spokane- Whitefish/Glacier - Helena - Bozeman - Billings - Yellowstone - Salt Lake City - Las Vegas - Los Angeles
Vanaf Atlanta naar het noorden- Chattahoochee National Forest- richting , door naar Robbinsville- Joyce Kilmer National Forrest, Cherohala Scenic Skyway, The Dragon (hwy 129- richting Maryville- Townsend TN- Great Smoky Mountains National Park- Fall Creek Falls State Park- Chattanooga- Lynchburg (Jack Daniels)- Nashville-Natchez Trace- Memphis- Reelfoot lake State Park-Big South Fork is ook mooi
rijocaer
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 5460 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-