Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Help, mijn moeder gaat naar de Bahama's!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Help, mijn moeder gaat naar de Bahama's!
Het klinkt erger dan het is hoor, mijn titel. Maar het voelt wel een beetje zo!
Enige tijd terug kwam mijn moeder met de verrassende mededeling dat zij en haar vriend Frans samen naar de Bahama's gaan op 7 februari. Ze zijn allebei in de 70, spreken geen woord Engels (echt niks!) en hebben weinig reiservaring. Maar moeders reis met de Tros Sterren-weet-ik-wat enkele jaren geleden vond ze zo geweldig, dat ze nu weer met de Tros mee willen. Ze gaan dus met deze reis mee.
Na boeking sloeg de schrik ze om het hart, want Miami is toch wel erg ver en hoe moet dat met vliegen en taal en dergelijke. Pas zaterdag kregen ze de reisbescheiden binnen en kon ik wat meer gaan meedenken. Natuurlijk gaan we deze week de ESTA-zaken regelen, print ik zoveel mogelijk informatie voor ze uit en hoop ik op goede Nederlandstalige begeleiding vanuit Van der Valk-reizen.
Voor alle zekerheid probeer ik toch zelf maar wat voorbereiding mee te geven. Vandaar nu ook mijn vraag: ze vliegen vanuit Amsterdam met NWA via Detroit naar Miami. Wie weet op welke terminal ze aankomen en waar ze heen moeten? Kan ik ze al wat informatie daarover meegeven?
Terug vanaf Miami naar Memphis en dan Amsterdam, ook vluchten met NWA. Ik zou blij zijn met wat ervaringen van anderen op deze luchthavens!
Enige tijd terug kwam mijn moeder met de verrassende mededeling dat zij en haar vriend Frans samen naar de Bahama's gaan op 7 februari. Ze zijn allebei in de 70, spreken geen woord Engels (echt niks!) en hebben weinig reiservaring. Maar moeders reis met de Tros Sterren-weet-ik-wat enkele jaren geleden vond ze zo geweldig, dat ze nu weer met de Tros mee willen. Ze gaan dus met deze reis mee.
Na boeking sloeg de schrik ze om het hart, want Miami is toch wel erg ver en hoe moet dat met vliegen en taal en dergelijke. Pas zaterdag kregen ze de reisbescheiden binnen en kon ik wat meer gaan meedenken. Natuurlijk gaan we deze week de ESTA-zaken regelen, print ik zoveel mogelijk informatie voor ze uit en hoop ik op goede Nederlandstalige begeleiding vanuit Van der Valk-reizen.
Voor alle zekerheid probeer ik toch zelf maar wat voorbereiding mee te geven. Vandaar nu ook mijn vraag: ze vliegen vanuit Amsterdam met NWA via Detroit naar Miami. Wie weet op welke terminal ze aankomen en waar ze heen moeten? Kan ik ze al wat informatie daarover meegeven?
Terug vanaf Miami naar Memphis en dan Amsterdam, ook vluchten met NWA. Ik zou blij zijn met wat ervaringen van anderen op deze luchthavens!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Help, mijn moeder gaat naar de Bahama's!
Ik wil je niet bang maken maar detroit in Februari? Veel kans op vertraging vanwege weer. Als ze georganiseerd gaan dan zorgt de reisleiding toch voor begeleiding naar de gates?
Gezien het soort reis zullen er veel meer mensen meegaan die geen engels spreken.
Geen zorgen eigenlijk dus en als ze vertaging hebben kan lee towers toch een lekker deuntje inzetten?
Gezien het soort reis zullen er veel meer mensen meegaan die geen engels spreken.
Geen zorgen eigenlijk dus en als ze vertaging hebben kan lee towers toch een lekker deuntje inzetten?
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Persoonlijk zou ik me hier meer zorgen over makenDe volgende artiesten cruisen met u mee: Frans Bauer, Marianne Weber, Grad Damen, Belle Perez, René Froger, Lee Towers en Dré en Roxanne Hazes.
Ik zou het reisburo even bellen om te vragen hoe het met de begeleiding tijdens de vlucht zit.
Door het feit dat ze al die Nederlandse 'artiesten' op de boot zetten, zou je denken dat het een puur Hollandse aangelegenheid wordt daar.
In dat licht lijkt het me weer logisch dat er begeleiding bij zit (maar bellen is weten).
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat station ben ik al járen gepasseerd Ik breng of haal ze ook niet, taxi is geregeld.De volgende artiesten cruisen met u mee: Frans Bauer, Marianne Weber, Grad Damen, Belle Perez, René Froger, Lee Towers en Dré en Roxanne Hazes.
Persoonlijk zou ik me hier meer zorgen over maken
:hilarious: :hilarious: Monique, wat vreeeeeselijk geestig. Kan je met beide vlieghavens niet helpen is TE lang geleden. Sterkte!!!
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dat is ook mijn eerste reactie Hahaha.Bertorelli schreef:Persoonlijk zou ik me hier meer zorgen over makenDe volgende artiesten cruisen met u mee: Frans Bauer, Marianne Weber, Grad Damen, Belle Perez, René Froger, Lee Towers en Dré en Roxanne Hazes.
Veel succes met de voorbereidingen.
-
- Amerika-expert
Monique wij hebben alle luchthavens "gehad" die je noemt
Detroit is een heel groot vliegveld en er rijden metro's naar de connecting flights.
Lopen kan ook, maar nogmaals het is een groot vliegveld.
Miami is een wat ouder vliegveld, maar wel te overzien.
Buiten zijn er heel veel taxi's die door een dispatcher worden verdeeld.
Eerlijk systeem en je betaald nooit te veel.
Wij zijn ook daar vandaan gaan cruisen en elk hotel weet voor vervoer te zorgen naar de cruiseterminal
Bij sommige reizen zit dit vervoer er ook bij en staat het vervoer te wachten met een bordje als je landt.
Memphis is zo iets als Miami en weet dat de KLM daar veel gates ter beschikking heeft.
Goede nieuws is misschien dat er van de KLM veel NL sprekende stewardessen zijn.
Verder zou ik aanraden ze een brief in het Engels mee te geven.
Daar op in het Engels te vermelden, wie ze zijn en waar ze naar toe moeten.
Dus alle vlucht/hotels en cruise gegevens.
Doen wij hier ook als onze moeders deze kant op komen.
Een andere optie is om bij de KLM assitentie aan te vragen.
Kost tegenwoordig wel geld, maar dan worden ze van gate naar gate gebracht.
Maar is misschien wel beter voor je gemoedsrust
Detroit is een heel groot vliegveld en er rijden metro's naar de connecting flights.
Lopen kan ook, maar nogmaals het is een groot vliegveld.
Miami is een wat ouder vliegveld, maar wel te overzien.
Buiten zijn er heel veel taxi's die door een dispatcher worden verdeeld.
Eerlijk systeem en je betaald nooit te veel.
Wij zijn ook daar vandaan gaan cruisen en elk hotel weet voor vervoer te zorgen naar de cruiseterminal
Bij sommige reizen zit dit vervoer er ook bij en staat het vervoer te wachten met een bordje als je landt.
Memphis is zo iets als Miami en weet dat de KLM daar veel gates ter beschikking heeft.
Goede nieuws is misschien dat er van de KLM veel NL sprekende stewardessen zijn.
Verder zou ik aanraden ze een brief in het Engels mee te geven.
Daar op in het Engels te vermelden, wie ze zijn en waar ze naar toe moeten.
Dus alle vlucht/hotels en cruise gegevens.
Doen wij hier ook als onze moeders deze kant op komen.
Een andere optie is om bij de KLM assitentie aan te vragen.
Kost tegenwoordig wel geld, maar dan worden ze van gate naar gate gebracht.
Maar is misschien wel beter voor je gemoedsrust
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor de goede tips Petra. Ik ga eerst van der Valk-reizen maar eens bellen om te vragen hoe het zit met de Nederlandstalige begeiding op deze reis. Heb al tien keer tegen Frans gezegd dat hij dat moet doen, maar daar zijn ze dan weer bang voor of zo.
Ik snap echt niet wat ze overhoop halen hoor. Ik twijfel een beetje aan die Nederlandse begeleiding omdat ze konden kiezen uit vertrek op 7 óf 8 februari en tussen een rechtstreekse vlucht met Martinair of deze constructie. Zucht, dat van die rechtstreekse vlucht hoorde ik ook pas toen alles geregeld was en dat niet meer gewijzigd kon worden.
En ja Corry, het is geestig, maar tjonge, wat verzinnen ze!
Ik snap echt niet wat ze overhoop halen hoor. Ik twijfel een beetje aan die Nederlandse begeleiding omdat ze konden kiezen uit vertrek op 7 óf 8 februari en tussen een rechtstreekse vlucht met Martinair of deze constructie. Zucht, dat van die rechtstreekse vlucht hoorde ik ook pas toen alles geregeld was en dat niet meer gewijzigd kon worden.
En ja Corry, het is geestig, maar tjonge, wat verzinnen ze!
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Detroit is misschien wel groot, maar ik vond het de fijnste airport die ik tot nu toe heb gezien. Lekker lange terminal! Ik vond alles er super overzichtelijk. Als je weet bij welke gate je uitstapt is het gewoon een kwestie van naar links en naar rechts kijken of de nummers oplopen of aflopen en dat vergelijken met welke gate je moet hebben. Er zijn loopbanden en er is ook een metro die heen en weer rijdt.
Hier is een plattegrond. Misschien kun je die voor ze uitprinten?
Het voordeel van landen in Miami is, dat ze dan hun check al hebben gehad en ze meteen met hun bagage naar buiten kunnen. Ik kan me niet meer zoveel van het vliegveld herinneren (dus ook geen nare herinneringen). Volgens mij is alles er vrij overzichtelijk.
Die brief is een goede tip. Misschien ook een briefje met wat engelse teksten die ze op de luchthaven tegen kunnen komen en de betekenis ervan meegeven?
Sterkte Monique, het is wat hè, als ze voor het eerst zo'n verre reis gaan maken met zoveel hindernissen. En dat op die leeftijd!
Hier is een plattegrond. Misschien kun je die voor ze uitprinten?
Het voordeel van landen in Miami is, dat ze dan hun check al hebben gehad en ze meteen met hun bagage naar buiten kunnen. Ik kan me niet meer zoveel van het vliegveld herinneren (dus ook geen nare herinneringen). Volgens mij is alles er vrij overzichtelijk.
Die brief is een goede tip. Misschien ook een briefje met wat engelse teksten die ze op de luchthaven tegen kunnen komen en de betekenis ervan meegeven?
Sterkte Monique, het is wat hè, als ze voor het eerst zo'n verre reis gaan maken met zoveel hindernissen. En dat op die leeftijd!
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook een goed idee, zo'n lijstje. Ik moet nog even goed kijken bij welke gates ze terecht komen. En eerst toch dat reisbureau maar eens bellen. Dat ga ik dus mooi zelf wel doen als zij het niet doen.
Ja, 't is zeker wat, vooral omdat er geen moment nagedacht is bij boeking en ze nu stikken van de zenuwen en verwachten dat ik van afstand alles wel kan regelen.
Ja, 't is zeker wat, vooral omdat er geen moment nagedacht is bij boeking en ze nu stikken van de zenuwen en verwachten dat ik van afstand alles wel kan regelen.
Soms denken ze dat we kunnen toveren. Sterkte Monique ik hoop dat het allemaal goed komt.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb zojuist een mail gestuurd naar Van der Valk over de begeleiding. Inmiddels ben ik er via het reserveringsnummer wel achter dat er een hele groep op hetzelfde nummer geboekt is. De stoelen die gereserveerd zijn voor die groep zitten op alle vluchten vrij dicht bij elkaar. Ze kunnen dus vast wel aanhaken bij anderen. Ik heb voor alle zekerheid de seatplans uitgedraaid en alle stoelen van hun reisgenoten met een markeringsstift groen gemaakt Als ze dan nog niemand kunnen vinden, weet ik het niet meer.
Het stelt mij in elk geval gerust dat ze duidelijk onderdeel van een flinke groep zijn, hoewel ik niet wil weten hoe zo'n groep eruit ziet Maar vooruit, ik geef ze een pak informatie mee, hebben ze ook wat te doen in het vliegtuig. Heb ze nog niet verteld dat ze waarschijnlijk van Amsterdam tot in Miami echt niet zullen kunnen roken. Ben trouwens heel benieuwd of ze dat op een cruiseship wel mogen ....
Het stelt mij in elk geval gerust dat ze duidelijk onderdeel van een flinke groep zijn, hoewel ik niet wil weten hoe zo'n groep eruit ziet Maar vooruit, ik geef ze een pak informatie mee, hebben ze ook wat te doen in het vliegtuig. Heb ze nog niet verteld dat ze waarschijnlijk van Amsterdam tot in Miami echt niet zullen kunnen roken. Ben trouwens heel benieuwd of ze dat op een cruiseship wel mogen ....
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Op het cruiseship alleen buiten, vermoed ik.
-
- Amerika-expert
In de bar van een cruise ship mag je wel roken.
Alleen gaan die vaak 's avonds pas open en inderdaad op het dek.
Alleen gaan die vaak 's avonds pas open en inderdaad op het dek.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan hoop ik voor ze dat het mooi weer is Ik zag al op de site van Royal Carribean dat er een 250 dollar-penalty staat op roken in de hutten
- helena
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Lees dit topic nu pas, eigenlijk vind ik het wel leuk dat twee krasse 'rokende' zeventigers gewoon besloten hebben een cruise naar de Bahama's te maken met hun favoriete artiesten, heel apart.
Op Schiphol is op de kop van de g-pier een rookcabine, dus dan kunnen ze nog roken.
Weten ze dat ze in het vliegtuig niet mogen roken? Ik heb een keer meegemaakt dat iemand op een United vlucht naar IAD op het toilet had gerookt, een meisje kwam van het toilet terwijl net de stewardess langs kwam en zij het rook. Ze reageerde hysterische, toilet werd afgesloten, de captain werd erbij gehaald, de roker kreeg te verstaan dat ze in het vliegtuig op Amerikaans grondgebied bevond en dus onder de Amerikaanse wetgeving viel, hoe ze het in haar hoofd haalde op het toilet te roken enz.
Op zich terecht, want wie haalt het nu in zijn hoofd om dat te doen. Maar ik dacht aan dit incident toen ik dat over je ouders las.
Veel sterkte met 'hun' voorbereidingen.
Op Schiphol is op de kop van de g-pier een rookcabine, dus dan kunnen ze nog roken.
Weten ze dat ze in het vliegtuig niet mogen roken? Ik heb een keer meegemaakt dat iemand op een United vlucht naar IAD op het toilet had gerookt, een meisje kwam van het toilet terwijl net de stewardess langs kwam en zij het rook. Ze reageerde hysterische, toilet werd afgesloten, de captain werd erbij gehaald, de roker kreeg te verstaan dat ze in het vliegtuig op Amerikaans grondgebied bevond en dus onder de Amerikaanse wetgeving viel, hoe ze het in haar hoofd haalde op het toilet te roken enz.
Op zich terecht, want wie haalt het nu in zijn hoofd om dat te doen. Maar ik dacht aan dit incident toen ik dat over je ouders las.
Veel sterkte met 'hun' voorbereidingen.
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Heb je gisteravond Shownieuws gezien? Daar had Albert Verlinde een live telefoongesprek met Lucille Werner, rechtstreeks vanaf het cruiseschip. Iedereen had het reuze naar de zin en de stemming zat er goed in. Er zijn nogal wat bekende BN's bij het Trosgezelschap kwam ik achter. Ik denk dat moeders met dikke verhalen weer thuis komt....nieuwenoord schreef:Morgen komt moeders terug, ben errug benieuwd hoe het gegaan is.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eh nee, eigenlijk kijk ik nooit naar Shownieuws. Ik zag vanmiddag alleen op Teletekst dat Marianne Weber ziek is geworden op het schip. Ik ben echt reuze benieuwd.
- Bandido
- Amerika-expert
Mijn eerste reactie is vooral: COOL! Leuk dat ze dat doen. Maar ik snap ook wel dat je wat apen en beren op de weg ziet. Zelfs voor een ervaren reiziger is dit best een heftige reis, met al die overstappen. Detroit ken ik niet, maar Miami is heel overzichtelijk en ook niet zo groot. En de taxi's zijn daar inderdaad heel betrouwbaar. En geef ze ook een Wat & Hoe boekje Engels mee, dan kunnen ze zich in het ergste geval daar nog mee redden.
"Keep Georgia On Your Mind"
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ze komen vandaag al weer terug
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 2424 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-