Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

final route! (september)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
tukkertje
Amerikafan

Re: final route! (september)

Bericht door tukkertje »

Oke, bedankt Alje :D
Joshua Tree staat genoteerd! En je verhaal over file is idd iets om bij na te denken. Maar dan kijken we gewoon op de dag zelf of we meer zin hebben in universal of toch ook nog even naar het strand willen...

En bart, zijn jullie er al uit of je nog gaat paardrijden in monument valley? Wij nog niet, de keuze tussen een jeeptour (waarbij je veel meer zult zien dan tijdens een uurtje paardrijden) en het paardrijden is erg lastig...
Dit is trouwens van sacred monument tours (mocht je nog interesse hebben): Our 1hr horse tour is $55.00 pp/1.5hrs is $65.00 pp/2hrs is $75.00 pp. All our riders are always 1st time riders, so that’s not a problem. Departure is completely up to you. Our horse stable is located ¼ mile of Monument Valley Tribal Park, 4 miles east of Goulding’s. We do, in fact, require 20% deposit upon booking if you would like us to guarantee tour availability.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Als het van mij af hangt, het paardrijden.
Waar kom je aan de info dat je met het paardrijden op minder plekken komt dan met de jeeptour ? Of is dit enkel omdat de jeeptour langer duurt ?
Ik dacht net dat je met het paard op plaatsen kwam waar je met de wagen niet zou komen ?

Groetjes
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Burst
Amerika-ontdekker

Bericht door Burst »

Hallo Tukkertje,

Ik zag je route. Kijk hier eens naar onze route: http://maps.google.nl/maps/ms?hl=nl&ie= ... 160156&z=6.
Volgens mij zitten we elkaar voortdurend op de hielen!
tukkertje
Amerikafan

Bericht door tukkertje »

:blink: Dat heb ik zelf even bedacht ja...
Ik dacht idd omdat de jeeptour langer duurt en dat wij tijdens een ritje van 1 of max 1,5 uur niet zo heel veel zouden zien. Ik heb het even nagevraagd... maar weet niet of ik met mijn gebrekkig engels wel een duidelijk antwoord moet verwachten...

En Burst, jullie route lijkt idd op de onze.. wij rijden steeds een stukje achter jullie aan..

Weet iemand of ik zo goed zit met de tijdsverschillen? Op zich niet zo heel belangrijk op vakantie, maar aangezien ik nog een paar dingen wil boeken. (monument valley en page) is het wel handig dat we er straks om de juiste tijd zijn.
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Hoi Rob,

Rob goes usa schreef:Hé Tukkertje,

Zo te zien rijden wij exact dezelfde route maar hebben jullie er een aantal dagen meer de tijd voor.
Wij komen aan op zondag 7sept en vliegen de 24e weer terug.
Ik had me nog niet gerealiseerd dat er ook tijdsverschil kan zijn tussen de verschillende staten, is niet onbelangrijk gezien het strakke schema.
Heb een aantal dagen geleden een email gestuurd naar een plaatselijke aanbieder van ritten te paard in Monument Valley.
Zou er ook graag willen eten en overnachten maar heb tot nu toe nog geen antwoord.Ik denk dat de email met rooksignalen overgebracht dient te worden :wink:
zodra ik meer info heb laat ik het weten
Rob
Over het paardrijden kan ik je helaas geen antwoord geven. Een jeeptour is ter plekke inderdaad makkelijk en snel te regelen.
Wij hebben de route gereden met onze huurauto. We hebben helaas maar de helft van de route kunnen doen ivm regen. De volgende keer zou ik dit niet meer met mijn huurauto rijden, maar inderdaad een jeeptour boeken. Ik vond het namelijk lastig rijden en door het stof van het zand konden wij het tegenmoet komend verkeer slecht zien. (later lazen we in ons contract van de huurauto dat we de auto niet verzekerd is bij een ongeluk op een niet-geasfalteerde weg....)
Over het eten en overnachten: Ik heb in een cottage van Gouldings overnacht. De prijs was: 68,40. En in het huisje was een wc en douche aanwezig en er konden 4 personen slapen. Ook hebben wij die avond in het restaurant van het Gouldingshotel gegeten. Niets bijzonders, maar wel lekker na een dagje rondtouren.

Succes! Susanne
Rob goes usa
Amerika-newbie

Bericht door Rob goes usa »

suusja schreef:Over het paardrijden kan ik je helaas geen antwoord geven. Een jeeptour is ter plekke inderdaad makkelijk en snel te regelen.
Wij hebben de route gereden met onze huurauto. We hebben helaas maar de helft van de route kunnen doen ivm regen. De volgende keer zou ik dit niet meer met mijn huurauto rijden, maar inderdaad een jeeptour boeken. Ik vond het namelijk lastig rijden en door het stof van het zand konden wij het tegenmoet komend verkeer slecht zien. (later lazen we in ons contract van de huurauto dat we de auto niet verzekerd is bij een ongeluk op een niet-geasfalteerde weg....)
Over het eten en overnachten: Ik heb in een cottage van Gouldings overnacht. De prijs was: 68,40. En in het huisje was een wc en douche aanwezig en er konden 4 personen slapen. Ook hebben wij die avond in het restaurant van het Gouldingshotel gegeten. Niets bijzonders, maar wel lekker na een dagje rondtouren.

Succes! Susanne
Bedankt voor de reactie
Het ziet er nu naar uit dat we een cabin huren bij Gouldings Lodge,en ter plaatse proberen om de paardrij rit bij Roy Black te boeken.
Tot op heden geen reactie op de aanvraag per email. :stupid:
Mocht het einde van de dag niet lukken dan proberen we de volgende dag bij sunrise.
Helaas is er geen ruimte om ergens langer te blijven vanwege het strakke schema..
jos58

Bericht door jos58 »

Als je van Monterey naar Santa Barbera rijdt heb je ook nog een hele mooie scenicroute nl de 17 miles drive,maar dit kost wel tijd.Caliente tropics was een prima hotel voor de prijs die het koste,we hebben er dit jaar op 24 juli overnacht.Heeft een fijn zwembad en een Mexicaans restaurant.Starbucks zit ook in de buurt (dit voor de koffieleuten).Het outlet centrum vonden we helemaal niks,de enige investering die ik daar gedaan heb was drie paar sokken.Kun je beter in Las Vegas gaan bezoeken.De trambaan daar en tegen was geweldig leuk om te doen.Het is niet gratis $ 23 pp en brengt je in tien minuten aan de top.Er zijn mooie wandelroutes maar het moet dan wel op die dag ook mooi helder weer zijn.Overigens is het er erg warm.We hadden ook nog kortingsbonnen voor dit gebeuren alleen weet ik niet meer waar ik die vandaan heb geplukt.Misschien is er iemand anders die het wel weet.Je hebt in Palm Springs ook nog Indian Village,$8 pp en daar kun je alleen maar wandelen en toen wij er waren was het 45 graden dus hebben we dat maar even overgeslagen.Ook het standbeeld van Ike turner hebben we niet kunnen vinden ( dit voor de fans)
Jasper1979
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasper1979 »

Heb even dit topic gevolgd, maar mijn vraag is dan alsvolgt. Krijg je met een paardrij of jeep tour een goede indruk van Monument Valley, of is het beter zelf er doorheen te rijden? Het moet namelijk niet zo zijn dat we veel dingen niet zien omdat we met de paard / jeep tour meegaan.

Ik zag trouwens ook een gecombineerde paardrij / jeep tour. Is dat niet wat? Wel erg duur overigens $390,00 voor 2 personen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer