Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mosselmaniac: Route en planning vraagjes

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Route en planning vraagjes

Bericht door Annie »

Mosselmaniac schreef:
Holiday Inn Civic Center***, 243 euro p.4pk.p.n.
Voor ietsje meer kan je ook in het Clarion Hotel slapen, 369 dollar = 296 euro.
Dit is voor 2 nachten en 2 kamers.
Hier doet El-Monte volgens mij wel een urly pick-up.
Heb je een ANWB pas dan is het goedkoper (40 dollar).
Misschien is het een optie om lid te worden van de ANWB voor 16 euro, je kan dan vaak kortingen krijgen op hotelreserveringen en campings die het AAA logo voeren.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij betalen dit jaar voor 2 nachten 2 kamers 341 euro via Hotels.com (Hampton Inn South San Francisco). Ben ik best tevreden over. Zit geen restaurant in, maar eten kunnen we eventueel bij het Marriott aan de overkant (lekker vliegtuigen spotten!).
Mosselmaniac
Amerikafan

Bericht door Mosselmaniac »

Ahaaa, duidelijk!

Maaruh, even voor de zekerheid: is zo'n pickup service gratis? :oops: Lijkt me in ieder geval goedkoper dan > 100 euro voor een taxiritje vanuit downtown....

En wat wordt mijn werkwijze nu? Tioga mailen en zeggen dat we hotel zelf regelen (maar dat weten ze al)? Of mailen om te zeggen dat we contact opnemen met El Monte voor een pickup regeling (Maar waaorm zegt tioga dan dat alle hotels met pickup regeling vol zitten)?

En daarna dan El Monte mailen en vragen om een lijst met hotels? Of andersom, een hotel voorstellen en vragen of ze daar kunnen pickuppen?

Sorry, ik klink stom.... maar hopelijk heeft iemand antwoord :)

Gegroet,

Mosselmaniac
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik laat deze even aan Rob. Voor zover ik weet is een gewone pickup gratis en een PAD-transfer (extra vroeg ophalen) tegen betaling.

Maar ik zou dus gewoon zelf een hotel boeken wat nog te annuleren is en El Monte mailen om te vragen of ze je daar halen. Tioga zou ik er gewoon tussenuit laten.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Een gewone pick-up is gratis, de PAD-transfer kost (via Tioga) €66.
Wij doen altijd een PAD omdat we dan vroeg op pad kunnen.
Een PAD in SF betekend dat je om 07:00AM bij het hotel wordt opgehaald
Zie verslag 2006 http://www.robenannie.nl/reisverslag2006.html dag 2
Toen zijn wij ook in SF gestart.
De PAD-transfer kan je het beste via Tioga regelen, als je naar E-M gaat bellen loopt het via het hooftkantoor (in LA) en kan het wel eens mis gaan.
Een PAD via Tioga is trouwens ook goedkoper dan rechtstreeks via E-M
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Bij Hotels.com Travellodge 34 euro per nacht per kamer.
Ontbijt is inbegrepen.
santalyd
Amerikafan

Bericht door santalyd »

Wij hebben ook een PAD geboekt via Tioga, vanwege de koers kostte dat nu € 70. Via mail heb ik van El Monte een lijst met hotels gekregen waar je opgehaald wordt, zowel de gewone gratis transfer als de PAD:

GEWONE TRANSFER:
The Dublin (SFO) office at 6301 Scarlett Court in Dublin, CA offers transfer shuttle service for the following Downtown San Francisco and San Francisco Airport (SFO) area hotels as well as the departure terminals at the San Francisco Airport (SFO). We do not offer service for Fisherman’s wharf, the Golden Gate Bridge and Downtown Oakland.
• No service from/to any hotel not listed below.
• No transfer is offered directly from the airport arrival terminals.
• Return transfer offered directly to any hotel listed below or to the SFO airport departure terminals.

Clarion Airport (401 E. Millbrae Ave)
Bijou Hotel (111 Mason)
Hilton Hotel Financial District (750 Kearny)
Holiday Inn Civic Center (50 8th)
Holiday Inn Golden Gateway (1500 Van Ness)
Holiday Inn Airport N. (275 South Airport Blvd)
Travelodge-North Airport (326 S. Airport blvd)
Whitcomb Hotel (1231 Market St)

PAD TRANSFER:
San Francisco hotels offered with the Priority AM Departure transfer service:
Pick up outside the main hotel entrance only for all hotels unless otherwise noted.
• Bijou Hotel at 111 Mason [PAD: BIJO]
• Holiday Inn Civic Center at 50 8th [PAD: HICC]
• Holiday Inn Golden Gateway at 1500 Van Ness Ave. [PAD: HIGG]
• Holiday Inn San Francisco Airport North at 275 South Airport Blvd [PAD: HISF]
• Clarion Airport at 401 E. Millbrae Ave [PAD: CLAR]

There are no alternative hotels for Standard or PAD transfer shuttle service. However, the clients do not have to stay overnight at a designated transfer hotel, they just need to meet the shuttle there.

Hieruit blijkt dat dit de enige hotels zijn waar ze je ophalen, maar dat je niet verplicht bent daar te slapen. Je kunt elk willekeurig hotel kiezen, alleen dan moet je ervoor zorgen dat je OF zelf bij een van de transfer hotels komt zodat je daar in hun busje kunt stappen OF dat je zelf naar El Monte komt. Het eerste zou wel eens voordeliger kunnen zijn..

INFORMATIE OVER TRANSFERS:

STANDARD TRANSFER SHUTTLE SERVICE: To use the transfer shuttle service, call the rental office (925-803-0331 or 800-367-6507 from a land-line) by 09:00 hours on the morning of scheduled pick-up to arrange a transfer time. The shuttle meets clients at designated hotels between 10:00-14:00 hours.

PAD TRANSFER SHUTTLE SERVICE: P.A.D. transfer hotel information must be received by El Monte RV no less than 7 days before scheduled pick-up date. The shuttle comes to designated P.A.D. hotels between 7:15 am - 8:00 am. There is a $85 Surcharge for the Priority AM Departure (P.A.D.) Program.

Self Transfer:
Clients providing their own transportation at their own expense:
• Should call the rental office on the morning of scheduled pick-up to arrange a vehicle pick-up time and be at the station no less than 1 hour before station’s official closing time.
• Should come to the station between 08:00 - 10:00 hours if participating in the P.A.D. Program.

Ik heb via e-mail met El Monte geregeld dat ze onze pick-up tijd al in het systeem aan onze reservering hebben toegevoegd (was hun eigen voorstel), dus ik hoef nu ter plaatse niet meer te bellen. Wij slapen trouwens half juni in het Holiday Inn Golden Gateway voor € 123 per nacht (per 2 persoonskamer).
santalyd
Amerikafan

Bericht door santalyd »

Eerst werd ons trouwens het Holiday Inn Civic Center aangegeven (we wilden nl. bij het centrum) voor € 117 per nacht, maar deze buurt was net iets minder en wat verder van het centrum. Een airport hotel was geen handige optie, omdat wij eerst nog een dag in San Francisco blijven voor we de camper ophalen. Ik heb dus aan Tioga gevraagd welke hotels verder nog konden en daar kwam de andere Holiday Inn uit (Bijou was nl. vol op onze datum).
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Dat noem ik nou eens complete informatie! Hardstikke goed.
santalyd
Amerikafan

Bericht door santalyd »

Ik was ook erg onder de indruk van de snelle reacties van complete info van El Monte en toen las ik dat hij wilde mailen voor een hotellijst en dacht he, nu kan ik alvast wat terug doen voor het forum terwijl ik nog geen stap in Amerika heb gezet :lol:
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Nu snap ik ook waarom ze bij Tioga het Holiday Inn Civic Center willen reserveren.
Mosselmaniac wilt nog een dag in San Francisco doorbrengen voor de camper opgehaalt wordt.
Toen hebben ze er bij Tioga voor het gemak maar een hotel in de stad gekozen.
Zoals al eerder is geschreven neem een airporthotel en ga met de gratis shuttle terug naar het vliegveld om daar op de BART te stappen.
Je bespaart dan ook de taxikosten, naar El-Monte.

Wij boeken altijd zelf het hotel voor de eerste nacht.
Mosselmaniac
Amerikafan

Mensen, super!!! En helemaal duidelijk. Hartstikke bedankt allemaal. Ik ga hier overleggen, maar ik denk Annie, dat we doen wat jij schetst! En anders zelf met de taxi naar zo'n hotel, waar ze ons kunnen oppikken :) ideaal zeg ik!
Mosselmaniac
Amerikafan

Nieuwste update:

:dance: Op 15 september, 7 PM, zitten we in Giant Stadium (ATT-Park) de wedstrijd van de SF Giants vs. Colorado Rockies te bekijken :) :dance:

Kaartjes zijn dus besteld en geboekt en (nog niet) geprint!

Nu de honkbalkaartjes, vliegtickets en camper geboekt zijn, gaan we campgrounds reserveren ;)
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Leuk Sander, ik ben in 2006 ook bij een wedstrijd van de Giants geweest in San Francisco. Geweldig om mee te maken.... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Mosselmaniac
Amerikafan

Mensen, we zijn bezig met onze eerste campground te boeken. :dance:

Dat wordt dan degene in Oakhurst, op aanrade van nieuwenoord: http://www.highsierrarv.com/

Maar dit is onze eerste keer boeken van zo'n ding, en we weten een aantal dingen niet zeker. We hebben de C-28 van El Monte.

Als we willen boeken voor de nacht van 16 op 17 september, welke opties kiezen jullie dan?

- Er wordt gevraagd naar number of guests. Is dat in ons geval 4 ( :oops: ), 3 ( :oops: , want er rijdt er 1 lol), of 0 ( :oops: als in, iedereen woont in onze camper) lol. Clueless. Het lijkt ons vier eigenlijk haha, maar dan komt er $7 per persoon bij, maar waarom dan niet in de totaal berekening?

- AAA-discount klinkt ideaal. Heb je recht op die discount als je lid bent van de ANWB? De vraag is eigenlijk, mijn pa is heus wel lid bij hen, kan ik zijn pasje gebruiken? Of moet dat op je eigen naam staan?

- De width van de camper moeten we opgeven. Geen idee. De lengte is 28 ft. (van Tioga site).

We hebben degene zonder slide-out, mocht het uitmaken.

Bedankt maar weer!!! :) Als we hier antwoord op hebben, is het dan verstandig om nu al te boeken, of vinden jullie 't te vroeg? Lemme know!
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Mosselmaniac schreef:Mensen, we zijn bezig met onze eerste campground te boeken. :dance:

Dat wordt dan degene in Oakhurst, op aanrade van nieuwenoord: http://www.highsierrarv.com/

Maar dit is onze eerste keer boeken van zo'n ding, en we weten een aantal dingen niet zeker. We hebben de C-28 van El Monte.

Als we willen boeken voor de nacht van 16 op 17 september, welke opties kiezen jullie dan?

- Er wordt gevraagd naar number of guests. Is dat in ons geval 4 ( :oops: ), 3 ( :oops: , want er rijdt er 1 lol), of 0 ( :oops: als in, iedereen woont in onze camper) lol. Clueless. Het lijkt ons vier eigenlijk haha, maar dan komt er $7 per persoon bij, maar waarom dan niet in de totaal berekening? Standaard is 2 personen in een camper, zijn er 4 dan betaal je 2x7dollar.

- AAA-discount klinkt ideaal. Heb je recht op die discount als je lid bent van de ANWB? De vraag is eigenlijk, mijn pa is heus wel lid bij hen, kan ik zijn pasje gebruiken? Of moet dat op je eigen naam staan?Je moet het pasje wel meenemen, sop sommige campings willen ze het graag zien. Je kan ook voor 16 dollar lid worden van de ANWB, ook bij hotels kan je AAA korting krijgen.

- De width van de camper moeten we opgeven. Geen idee. De lengte is 28 ft. (van Tioga site).Als je het floorplan op zoek zal je zien wat de breedte is met en zonder slide-out. We hebben degene zonder slide-out, mocht het uitmaken.

Bedankt maar weer!!! :) Als we hier antwoord op hebben, is het dan verstandig om nu al te boeken, of vinden jullie 't te vroeg? Lemme know! Misschien verstandig om voor de eerste nacht te boeken,in de parken sowieso boeken als dat mogelijk is, ook in het weekend is het verstandig, hoewel zij dat vrijwel nooit doen. :wink: het is net wat jullie prettig vinden, vaak kan je 24 uur van te voor kosteloos annuleren, even de kleine lettertjes lezen.
santalyd
Amerikafan

Bericht door santalyd »

Let op als je een plek boekt waar een maximale aantal ft is toegestaan dat je iets meer neemt als die je hebt geboekt. Als die er nl. niet is krijg je waarschijnlijk eentje groter. Dus bv. als je kunt kiezen voor een plek met max. 28 ft en 30 ft kun je beter die tweede kiezen. (dit is vooral bij de parken, want daar zijn vaak plekken voor meerdere maten campers). Wij boeken trouwens de parken vooruit, want heel veel is voor onze periode (juni) al vol of aan het volraken. Ook de grote steden boeken we waarschijnlijk al vooruit. De rest tussendoor gaan we gewoon ter plekke bekijken.
Mosselmaniac
Amerikafan

Bedankt voor de reacties. Wat voor soort hookup moeten we doen? Water + Electriciteit kunnen we kiezen, maar ook Full Hookup, wat is het verschil? Wat is aan te raden? Wij hebben allen nog nooit in een camper gekampeerd, kan wat worden :-/
Mosselmaniac
Amerikafan

Annie schreef:Standaard is 2 personen in een camper, zijn er 4 dan betaal je 2x7dollar.
Annie, betekent dat dus dat we op die website bij extra guests 2 moeten invullen? Weet je dat zeker? waarom staat dat niet duidelijk beschreven?
Annie schreef: Je moet het pasje wel meenemen, sop sommige campings willen ze het graag zien. Je kan ook voor 16 dollar lid worden van de ANWB, ook bij hotels kan je AAA korting krijgen.
Het hoeft dus niet op je eigen naam te staan? Weet je dat ook zeker? Want dan word ik liever niet lid.... Kunnen we gewoon met AAA korting boeken overal, met het pasje van m'n Pa? That's it?
Annie schreef: Als je het floorplan op zoek zal je zien wat de breedte is met en zonder slide-out.
:( Ik kan geen floorplan vinden van onze C-28 van El Monte :(

En hoeveel AMP hebben we nodig? En is het misschien nu anders, omdat dit de eerste verblijfplaats is, etc?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Water en electric altijd doen, bij een full hookup zit ook nog een sewer. Dat is de afvoer voor je black- en greywatertank. Die hoef je in principe maar om de paar dagen te legen, afhankelijk van hoeveel er gedoucht en gebruik van het toilet gemaakt wordt in de camper. Wij loosden in het begin dagelijks, maar zijn er inmiddels achter de je beter de boel een paar dagen kan laten klotsen, dan werkt het middel om de resten van het toilet te laten verteren veel beter.

Altijd eerst je black water lozen en dan je grey water. Het gaat door dezelfde slang, maar black is toilet en grey is douche/afwaswater. De laatste spoelt je slang schoon. Als je regelmatig een keer doucht in de camper, heb je altijd voldoende spoelwater voor de tanks en slang. Wij dumpen gemiddeld zo rond de drie á vier dagen. Op je paneel kan je zien hoever je leeg bent.

Je hoeft dus niet op elke camping een full hookup te nemen, maar vaak betaal je niet zoveel meer. Je kan vaak (als er geen sewer is) ook op de centrale dumpplek alles lozen.

Mijn camperpagina al gezien?

N.B: geef een breedte van 10 ft. op, zit je altijd goed zonder slide-out.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer