Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dit zijn de gezichten van de oorlog in Irak
-
doreennicole
- Amerika-expert
het is misschien nog vreselijker als je bedenkt dat voor een heleboel van deze jonge mensen en dus mensen in het algemeen in het leger deze keuze geen bewuste carriere keus is (hoewel die er zeker zijn, zeker in militaire families waar generatie op generatie het leger ingaat), maar de enige manier om uit de vreselijke armoede en slechte situatie waar ze in zitten uit te komen. zo worden ze er vaak ook in "gelokt". jullie weten waarschijnlijk wel dat je of collegegeld kan krijgen nadat je in het leger gezeten hebt of dat je tijdens je dienst een opleiding kan krijgen waar je na de dienst (als je het er dus uit redt) als civilian een bestaan kan opbouwen.
het is een ding als je als soldaat iets hebt van ik kies ervoor om mijn land te verdedigen (en de vraag of deze oorlog wel of niet dient het land te verdedigen moeten we inderdaad in een separaat draadje voeren). het is iets heel anders als het een middel is om uit de "shit" te komen. aan de andere kant, advocaat van de duivel spelend, als je die stap neemt om wat voor reden dan ook, dan neem je het risico dat je uitgezonden kan gaan worden en ergens moet zijn waar je niet achter staat. dat is een kans die je moet incalculeren als je het leger ingaat. de vraag is dan dus: in hoeverre kan een kind van 17-18 die net van HS komt die keus maken?
ik blijf het moeilijk vinden. ik heb heel veel respect voor de mensen die hun leven op het spel zetten voor de veiligheid van anderen, of het nu inderdaad gaat om soldaten, politie of brandweer. ik heb ook hetzelfde gevoel t.o.v. Amerika, het is niet echt goed in woorden uit te drukken, maar bij het patriotisme hoort ook een soort gevoel van verschuldigd zijn. bij mij is het zo dat ik omdat ik bepaalde kansen heb gekregen in Amerika een allegiance gevoel heb, anyway, moeilijk uit te drukken zei ik al, maar het is zo damn hard als je niet weet of je met de good fight bezig bent.
het minste wat we kunnen doen is die mensen die deze verantwoordelijkheid op zich nemen (om wat voor reden dan ook) zoveel mogelijk steunen. dat is ook waarom ik een bandje met support the troops draag. in NL is dat moeilijk uit te leggen want iedereen denkt dat dat betekent dat ik de oorlog in Iraq steun, terwijl het bijv ook gaat om Vietnam veteranen of veteranen uit WWII of VN-vredestroepen. maar in het anti-Amerika, anti-Bush gewoel dat je steeds vaker in Europa tegenkomt wordt dat onderscheid niet gemaakt.
Okee tot zover, want ik kan hier uren over doorgaan. het is echt een issue waar ik passionate over ben.
doreen
het is een ding als je als soldaat iets hebt van ik kies ervoor om mijn land te verdedigen (en de vraag of deze oorlog wel of niet dient het land te verdedigen moeten we inderdaad in een separaat draadje voeren). het is iets heel anders als het een middel is om uit de "shit" te komen. aan de andere kant, advocaat van de duivel spelend, als je die stap neemt om wat voor reden dan ook, dan neem je het risico dat je uitgezonden kan gaan worden en ergens moet zijn waar je niet achter staat. dat is een kans die je moet incalculeren als je het leger ingaat. de vraag is dan dus: in hoeverre kan een kind van 17-18 die net van HS komt die keus maken?
ik blijf het moeilijk vinden. ik heb heel veel respect voor de mensen die hun leven op het spel zetten voor de veiligheid van anderen, of het nu inderdaad gaat om soldaten, politie of brandweer. ik heb ook hetzelfde gevoel t.o.v. Amerika, het is niet echt goed in woorden uit te drukken, maar bij het patriotisme hoort ook een soort gevoel van verschuldigd zijn. bij mij is het zo dat ik omdat ik bepaalde kansen heb gekregen in Amerika een allegiance gevoel heb, anyway, moeilijk uit te drukken zei ik al, maar het is zo damn hard als je niet weet of je met de good fight bezig bent.
het minste wat we kunnen doen is die mensen die deze verantwoordelijkheid op zich nemen (om wat voor reden dan ook) zoveel mogelijk steunen. dat is ook waarom ik een bandje met support the troops draag. in NL is dat moeilijk uit te leggen want iedereen denkt dat dat betekent dat ik de oorlog in Iraq steun, terwijl het bijv ook gaat om Vietnam veteranen of veteranen uit WWII of VN-vredestroepen. maar in het anti-Amerika, anti-Bush gewoel dat je steeds vaker in Europa tegenkomt wordt dat onderscheid niet gemaakt.
Okee tot zover, want ik kan hier uren over doorgaan. het is echt een issue waar ik passionate over ben.
doreen
SEEING IS BELIEVING
-
olavski
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik ben het volledig met je eens.PeeJay schreef:
Het terrorisme is aangewakkerd door de oorlog in Irak, of beter, niet aangewakkerd, meer ge-explodeerd erdoor. Mr. Bush heeft het terrorisme "gebruikt" om zijn oorlogs drang goed te praten en goedkeuring van het volk te krijgen. Saddam Hoesein was een bastaard, maar heeft nooit Amerika aangevallen, en in die zin van het woord dus niet een terrorist.
Serieus : Waarom ben jij niet tegen de oorlog in Irak ? Treft het je niet genoeg?
En mijn antwoord is dus inderdaad tegen, dat had je dus goed begrepen.
/PeeJay
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
het minste wat we kunnen doen is die mensen die deze verantwoordelijkheid op zich nemen (om wat voor reden dan ook) zoveel mogelijk steunen
Dat doe ik dus zeker......
Je wilt niet weten hoe sommige mensen reageren als ze horen dat mijn vriend in het leger zit......het VS leger dan bedoel ik......
Tegenwoordig is het niet meer zo'n hot item, maar aan het begin van de oorlog.....pfffffff
Of ik het nou eens ben met de oorlog of niet.......ik heb enorm veel respect voor/en sta achter de mensen die daar zijn en wat ze doen..... En dan bedoel ik niet alleen het leger van welk land dan ook, maar ook de hulpverleners en ook die die het land opbouwen.
Wat weten wij nou hoe het is om in Irak te zijn. Enne......afgaan op wat er allemaal op tv gezegd wordt doe ik allang niet meer.